چاپ خبر
در نشست هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه آزاد مطرح شد؛

حذف فرآیندهای زاید در تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هماهنگی و پایش امور استان ها در خصوص نحوه تعامل مسئولان روابط عمومی واحدها با رسانه های محلی، حذف فرآیندهای زاید در تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی، ارائه پیشنهاد در زمینه تامین نیروی انسانی علوم پزشکی برای مناطق محروم مباحثی مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – محمد مصطفی دعاگویی، سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ چندین بخشنامه درخصوص شرح وظایف حوزه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی طی ماه های اخیر گفت: سر فصل های این بخشنامه ها در جلساتی با حضور روابط عمومی واحدهای استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: جامعیت این بخشنامه ها در حوزه خبر، تولید محتوا، تبلیغات، نشریات و آگهی های دانشگاه اقتضا می کند که روسای واحدهای استان در اجرای این بخشنامه ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عموما رسانه های گروهی و جمعی رویکرد مثبتی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی دارند اما در برخی رسانه های محلی این رویکرد نیاز به تقویت دارد، از روسا و مسئولین روابط عمومی واحدها خواست با اتخاذ تصمیمات درست در این زمینه تعامل بهتری با رسانه های محلی برقرار کنند.

دعاگویی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مسئولان روابط عمومی واحدهای استان ها با نشریات مکتوب و رسانه های مجازی منطقه خود، بیان کرد: این موضوع ظرفیت بزرگی به حساب می آید و می توانیم از این ظرفیت رسانه ای بیش از پیش در تبیین عملکرد دانشگاه استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ بخشنامه ای از این پس بحث آگهی های عمومی برای مزایده ها و مناقصه ها در روابط عمومی واحد های استان در سطح کلان تر سازمان مرکزی بررسی خواهد شد.

دعاگویی با تشکر از روسای روابط عمومی واحد های استان که انتصاب مسئولان روابط عمومی واحدها را با سازمان مرکزی هماهنگ کرده اند، گفت: جلسات دو سویه و مستمری طی یک ماه اخیر که با حضور روابط عمومی واحدها تشکیل شد که ثمرات مثبتی توأمان با هم در پی داشت.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه در خصوص پایش محتوایی سایت ها در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این بخشنامه که بخش فنی و محتوایی سایت ها را در بر می گیرد برخلاف بقیه بخشنامه های این حوزه با جدیت اجرا نشده که نیاز به توجه بیش تر دارد.

سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دو سال گذشته میانگین یک مکاتبه در سازمان مرکزی گاهی اوقات بین10 تا 12 روز طول می کشید، اظهار داشت: در حال حاضر با اقدامات مثبت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و اهتمام به استفاده و برقراری اتوماسیون اداری موفق شده ایم در لحظه مکاتبات دانشگاه را انجام دهیم.

دعاگویی از تمام مسئولان واحد های استانی درخواست کرد استفاده از سیستم اتوماسیون اداری در واحد ها را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به انجام تبلیغات برای معرفی ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تاکید ما در بحث تبلیغات بر این بوده که خصوصیات شآن دانشگاه معرفی و جایگاه آن رعایت شود و تبلیغات بر اساس شاخص ها و ویژگی های منحصر بفرد دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

دعاگویی افزود: در نتیجه این اقدام خوشبختانه در سال جاری در برخی استان ها با استقبال مناسب داوطلبان مواجه شدیم.

تجسس در زندگی خصوصی افراد ممنوع است

نیازی، مدیرکل گزینش با بیان اینکه جذب اعضای هیأت علمی و تبدیل وضعیت آن ها یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: با تأکید دکتر میرزاده بر حذف بروکراسی موجود اداری که موجب اطاله بررسی ها در حوزه جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی شده بود، با هماهنگی مناسبی با معاونت آموزشی دانشگاه، مسئولان شورای عالی جذب و مرکز جذب وزارتین یک سری فرآیندهای زاید در دانشگاه آزاد اسلامی حذف شد.

مدیر کل گزینش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این زمینه تعاملی با وزارتخانه ذیربط صورت گرفت که بر اساس آن تعیین تکلیف افراد در در یک حیطه زمانی بسیار مناسبی نسبت به قبل صورت می گیرد.

وی ادامه داد: البته در بحث تحقیقات محلی، هنوز آفت زمان دانشگاه را تهدید می کند و پرونده ها از این قضیه رنج می برند ولی با تعامل بسیار مثبتی که برقرار شده، ان‌شاءالله بحث تحقیقات محلی به طور کامل به خود دانشگاه واگذار می شود و مدیران گزینشی که در واحدها مستقر هستند، این مسئولیت را برعهده می گیرند تا تعیین تکلیف پرونده ها از این جهت نیز مورد آفت زمان قرار نگیرد.

نیازی با بیان اینکه حدود 14-15هزار پرونده بلاتکلیف درخصوص تبدیل وضعیت از دوره گذشته داریم، اظهار داشت: روال مناسبی در این خصوص در حال تبیین است و در جلسه ای که با حضور دکتر میرزاده در آبان ماه برگزار می شود، به تبیین خط مشی ها می پردازیم تا ان‌شاءالله بحث تبدیل وضعیت ها نیز شکل گیرد.

وی با اشاره به عدم تجسس در زندگی خصوصی افراد گفت: به هیچ وجه دانشگاه نباید وارد این مقوله شود و طبق قوانین دین اسلام که در بخشنامه ریاست دانشگاه به آن اشاره شده، اجازه نداریم این کار را انجام دهیم و کنکاش در زندگی شخصی افراد ممنوع است.

نیازی افزود: موضوعی که موجب دغدغه براساس گزارش های گزینش و حراست شده است، درخصوص مسائل اخلاقی که میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان در محیط دانشگاهی می باشد و مقام معظم رهبری فرموده اند با اینگونه موارد برخورد اکید شود چرا که دانشگاه باید امانتدار باشد. بنابراین سعی می کنیم اینگونه موارد را به طور کامل بررسی و درصورت لزوم برخورد کنیم.

ضرورت ورود حوزه علوم پزشکی به عرصه بین الملل

دکتر ابطحی، معاون علوم پزشکی با بیان اینکه حوزه علوم پزشکی وارد عرصه بین الملل شده، اظهار کرد: براساس سیاست های دکتر میرزاده از دو ماه گذشته حوزه علوم پزشکی فعالیت خود را در عرصه بین الملل به صورت جدی آغاز کرده است که در این راستا جلسات متعددی با واحدهای مختلف علوم پزشکی برگزار شده است. به گونه ای که بتوانیم در واحد مشهد از بهمن ماه دانشجو بپذیریم.

وی درخصوص برنامه های مشترک این معاونت با دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت: در این راستا واحد اصفهان فعالیت خود را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز کرده که در آنجا مجمع آموزش سلامت را راه اندازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه المپیاد دانشجویی از جایگاهی برخوردار نبودیم، تصریح کرد: در حالی که سال گذشته در المپیاد دانشجویی شرکت و مدال طلا کسب کردیم و قرار است سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل میزبان المپیاد باشد.

ابطحی به آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی اشاره کرد و افزود: تاکنون نمرات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این دو آزمون خوب بوده است و تقریباً منیمم نمرات ما از مینیمم نمرات دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور بیشتر است اما تعدادی هم مردودی داشتیم. هرچند این تعداد از نُرم کشور بالاتر نیست اما این نمرات را به واحدها ارجاع می دهیم و انتظار داریم که واحدها دلایل آن را بررسی کنند.

وی با تأکید بر تقویت دوره های آموزشی، دوره بازآموزی اعضای هیأت علمی و برگزاری المپیاد خطاب به روسای واحدهای استانی گفت: همه این موارد باید در دستورکار سال آینده واحدها قرار گیرد.

ابطحی درخصوص تأمین نیروی انسانی کارآمد برای مناطق محروم پیشنهاد داد: برای مناطق محروم با کمک افراد خیر، تعدادی داوطلب را بورسیه کنیم چرا که فکر می کنم دانشگاه آزاد اسلامی می تواند نیازهای مناطق محروم در سراسر کشور را تأمین کند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح ساها گفت: امیدواریم با ورود آزمایشگاه‌های کشور به طرح ساها، این طرح سریعتر اجرایی شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کلینیک دندانپزشکی بروجرد نشان داد دانشگاه آزاد اسلامی در همه حوزه توان اجرای برنامه های مختلف را دارد، اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده مردم، کلینیک دندانپزشکی بروجرد با 19 عضو هیأت علمی، امروز پاسخگوی مراجعان به این کلینیک نیست.

به گزارش ایسنا،مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هماهنگی و پایش امور استان ها در خصوص طرح ساها،رعایت مقررات در انتصاب افراد، اعطای تسهیلات به اعضای هیأت علمی و کارکنان مباحثی را مطرح کردند.

همچنین دکتر ایرانبخش مدیر کل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی با بیان اینکه طرح ساها یک پدیده نوظهور است، گفت: بر این اساس باید یک اشراف کامل اطلاعاتی نسبت به آن وجود داشته باشد به گونه ای که سامانه ساها دارای افق و چشم انداز است.

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات ثبت شده در پرتال، در این طرح تاکنون 7952 کارگاه و آزمایشگاه، 2320 پرسنل، 93هزار و 592 دستگاه و 4023 خدمات موجود است که براساس چشم انداز تا پنج سال آینده باید 100هزار خدمت ارائه کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این را به یک پدیده ملموس تبدیل کنیم، کتابچه ای با عنوان راهنمای خدمات آزمایشگاهی با درج 60 دستگاه تهیه شده است که به مرور هر 60 دستگاه را طی یک کتابچه ارائه می دهیم. البته واحدهای دانشگاهی باید اطلاعات را بموقع در اختیار ما قرار دهند.

ایرانبخش با بیان اینکه طی بخشنامه آخرین مهلت ثبت اطلاعات در ساها آخر مهرماه عنوان شده است، تصریح کرد: تاکنون فقط 22 زمان واحد پایان ثبت اطلاعات را اعلام کرده اند. انتظار می رود روسای مراکز استان ها نظارت و کنترل لازم در این خصوص داشته باشند.

مدیر کل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی با تأکید بر اینکه باید به طرح ساها به عنوان طرح ملی نگاه شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 16 جلسه استانی برگزار شده است. انتظار می رود نکات مطرح شده در این جلسات جدی گرفته شود و روسای واحدهای استان به صورت مستمر این جلسات را برگزار کنند.

ایرانبخش با اشاره به برگزاری 16 کارگاه تخصصی برای توانمندسازی افراد گفت: با هماهنگی های انجام شده با شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی ریاست جمهوری، این شبکه مزایا و تسهیلات خوبی به واحدهایی که به آن می پیوندند، ارائه می کند که تاکنون 3 واحد دانشگاهی عضو شده اند و عضویت 12 واحد در حال بررسی هستند و درخواست 5 واحد نیز رد شده است.

پیشنهاد دکتر صحافی برای مراکز دانشگاهی

دکتر صحافی، مدیرکل فناوری اطلاعات با بیان اینکه 300 واحد دانشگاهی از طریق اتوماسیون به سازمان مرکزی متصل شده اند، گفت: مراکز کوچک دانشگاهی نیز با ایجاد دبیرخانه هایی در واحدهای مراکز استان خود، می توانند از طریق این سامانه با سازمان مرکزی در ارتباط باشند.

مدیرکل فناوری اطلاعات با اشاره به جمع آوری اطلاعات آماری دانشجویان گفت: در دو بازه زمانی یکی پانزدهم تا پایان آبان ماه و دیگری از پانزدهم تا پایان اردیبهشت ماه می توانیم این اطلاعات را جمع آوری کنیم. این اطلاعات آماری دیگر به شکل سنتی به دست نمی آید و خروجی به صورت استاندارد از نرم افزار آموزشی استخراج می شود. فقط ما در این مورد با مشکلی مواجه هستیم و آن اینکه در زمان ثبت نام اطلاعاتی که دارای نقص هستند را ثبت نمی کند و این باعث بروز نواقصی در کار می شود.

ضرورت رعایت مقررات در انتصاب افراد توسط روسای واحدهای استانی

دانیالی، مدیرکل انتصابات نیز با تأکید بر رعایت مقررات در انتصاب افراد توسط روسای واحدهای استانی گفت: گاهی اوقات شنیده می شود که روسای واحدها بدون طی ضوابط اداری معاونانی را منصوب کرده اند که این خلاف مقررات است.

وی افزود: روسای واحدهای مراکز استان با دلایل اضطراری نیز نمی توانند اقدام به انتخاب و انتصاب روسای واحدهای خود بدون رعایت بخشنامه انتصابات و استعلام از مراجع ذی صلاح کنند مگر اینکه از کمیته انتصابات استان مجوز داشته باشند.

جزییات اعطای وام بانک ملی به کارکنان و اعضای هیات علمی

دکتر ذاکر، مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان نیز با اشاره به تسهیلات اعطایی به اعضای هیأت علمی و کارکنان گفت: خوشبختانه با تفاهم نامه ای که با بانک ملی ایران منعقد شده بود، حدود 14هزار نفر از اعضای هیأت علمی و کارکنان توانستند از تسهیلات این بانک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پس از تصویب الحاقیه ها، به زودی مرحله بعدی اعطای وام آغاز می شود، اظهار کرد: در این مرحله بحث کارکنان قراردادی لحاظ شده است و امیدواریم کارکنان قراردادی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه، وام اعضای هیأت علمی 60میلیون تومان، کارکنان رسمی 40 میلیون تومان و کارکنان قراردادی 20میلیون تومان است.

ذاکر درخصوص اطلاعات متقاضیان وام های دانشجویی و به ویژه وام شهریه، از روسای واحدها خواست اطلاعات متقاضیان فقط در اختیار سازمان مرکزی قرار گیرد.

مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان به تخصیص وام ازدواج دانشجویی به مبلغ 10میلیون تومان اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، میزان مشارکت واحدها برای اعطای وام ازدواج دانشجویی مشخص و ابلاغ شده است.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با تأکید بر اینکه براساس اساسنامه صندوق رفاه، اعتبار این صندوق فقط به امور تسهیلاتی تخصیص می یابد، خاطرنشان کرد: باید با اطلاع رسانی مناسب دانشجویان را در جریان تسهیلات این صندوق قرار داد و به عنوان یک بسته تشویقی از آن بهره مند شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top