چاپ خبر
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خبرداد:

تشکیل دبیرخانه دائمی هیات نظارت بر شوراهای صنفی در وزارت بهداشت

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: طبق آیین‌نامه شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور، زمان برگزاری انتخابات این شوراها از 15 مهر تا 15 آبان ماه است. واحدهای دانشگاهی که در اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات شورای صنفی را برگزار نکرده‌اند، در این فرصت انتخابات را برگزار می‌کنند و شوراهای صنفی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر نبی مطلبی با بیان این مطلب گفت: در بازه زمانی تعیین شده برای انتخابات شوراهای صنفی، دانشگاه‌ها باید انتخابات را در همه واحدهای دانشگاهی اعم از خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها برگزار کنند. بر اساس آیین نامه هر واحد دانشگاهی باید شورای صنفی مستقل داشته باشد که تعداد اعضای شورای صنفی بر اساس تعداد اعضای آن واحد بین 3 تا 7 نفر متغیر است.

وی افزود: بعد از انتخابات واحدها بین اعضای شورا رای‎گیری می‌شود و یک نفر به عنوان دبیر شورا انتخاب می‌شود، دبیران شوراها نیز با هم شورای صنفی مرکزی دانشگاه را تشکیل می‌دهند. اعضای شورای صنفی مرکزی که متشکل از دبیران شوراها است نیز در اولین جلسه رای‌گیری می‌کنند و یک نفر را به عنون دبیر شورای مرکزی دانشگاه انتخاب می‌کنند. وظیفه دبیر شورای مرکزی هدایت شورای مرکزی و شوراهای واحدها، مکاتبات و تعاملات داخل و خارج دانشگاه است که به صورت رسمی توسط وی انجام می‌شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: در هر دانشگاه باید کمیته نظارت بر انتخابات به ریاست رئیس دانشگاه شکل گیرد، سپس کمیته اجرایی تشکیل می‌شود که وظیفه اجرای انتخابات را بر عهده دارد. دانشگاه‌ها باید در تمامی واحدها تبلیغات لازم را انجام دهند و پس از احراز صلاحیت کاندیدها آنها را ثبت نام کرده و فرایند اجرایی انتخابات را شکل دهند.

مطلبی در توضیح وظایف کمیته ناظربر شوراهای صنفی دانشجویان اظهار کرد: کمیته ناظر بر انتخابات نقش نظارتی دارد، تهیه مهر انتخابات، جداول، فرم‌ها و تهیه صورت جلسات و همچنین نظارت بر کمیته اجرایی بر عهده کمیته ناظر است. کمیته اجرایی نیز تمام فعالیت‌های اجرایی انتخابات از احراز صلاحیت کاندیداها گرفته تا ثبت‌نام، برگزاری انتخابات، هدایت تبلیغات و مدیریت انتخابات را بر عهده دارد.

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات با نظارت یکی از اعضای کمیته نظارت، نتایج صورت جلسه می‌شود، صحت انتخابات که تایید شد، اعضاء رسمیت پیدا می‌کنند و وارد شورا می‌شوند.

شوراهایی که بر اساس آیین‌نامه جدید شکل نگرفته‌اند، منحل می‌شوند

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری انتخابات شورای صنفی در اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: آیین‌نامه اواخر سال گذشته ابلاغ شد و برخی دانشگاه‌ها به درخواست وازتخانه انتخابات را در اردیبهشت ماه برگزار کردند. شورای صنفی واحدهایی که انتخاباتشان بر اساس آیین‌نامه ابلاغ شده برگزار شد، استثناء یک سال و نیم یعنی تا مهر 95 دارای اعتبار هستند. اما اگر واحدهایی انتخابات را قبل از ابلاغ آیین‌نامه برگزار کرده باشند حتی اگر شورای صنفی آنها از نظر زمانی اعتبار داشته باشد، باید منحل شود و بر اساس آیین‌نامه جدید شکل بگیرد. به این ترتیب تمای شوراهایی که به اسم صنفی، رفاهی و .. تشکیل شده‌اند منحل می‌شوند و باید بر اساس آیین‌نامه جدید دوباره شکل بگیرند.

مطلبی در ادامه درباره اعضای کمیته اجرایی توضیح داد: طبق آیین نامه اعضای کمیته اجرایی عبارتند از معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه رئیس کمیته، مدیر دانشجویی دبیر و اعضای دیگر مدیر فرهنگی، رئیس اداره خوابگاه‌ها یا رئیس اداره امور رفاهی و یکی از کارشناسان یا مدیران دانشکده‌ها به انتخاب معاون و دو عضو دانشجو است که این دانشجویان نباید کاندید باشند وعضو کمیته نظارت هم نباشند یکی به انتخاب معاون و یکی به انتخاب شورای صنفی مرکزی است. البته در دانشکده‌های مستقل که ساختار کوچکی دارند ساختار این کمیته نیز کوچک‌تر است.

تشکیل دبیرخانه دائمی هیات نظارت بر شوراهای صنفی در وزارت بهداشت

وی در ادامه خبر داد: دبیرخانه هیات نظارت بر شوراهای صنفی در وزارتخانه شکل گرفته و آماده پاسخگویی به سوالات، ابهامات و اشکالاتی است که در حین و پس از برگزاری انتخابات مطرح می‌شوند. اگر بندهای آیین‌نامه نیاز به توضیح و تفسیر داشته باشند، از سوی شورا درخواستی فرستاده می‌شود و تفسیر هیات از آیین‌نامه اعلام می‌شود.

مطلبی در پاسخ به این سوال که هدف از ایجاد این دبیرخانه چه بوده است، توضیح داد: شکل‌گیری این دبیرخانه با سه هدف بوده است. اول نظارت بر شوراهای صنفی مرکزی دانشگاه‌ها و رسیدگی به شکایات و اعتراض‌های شوراهای صنفی از دانشگاه‌ها، دوم تدوین آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و سوم تفسیر و تشریح ابهامات و سوال‌هایی که در رابطه با آیین‌نامه و دستورالعمل به وجود می‌آید.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت درباره اعضای هیات نظارت خاطر نشان کرد: طبق آیین نامه معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر، مدیر کل دانشجویی و معاون رفاهی مدیر کل، دو نفر از معاونان دانشگاه‌ها و دو نفر دانشجو از اعضای هیات نظارت هستند. در حال حاضر دکتر شاهرخی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر حق‌شناس معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندارن عضو هیات هستند. دو عضو دانشجویی نیز فعلا به دعوت ما در هیات نظارت شرکت کرده‌اند و قرار است در اولین نشست دبیران مرکزی شورای صنفی اعضای رسمی دانشجویی انتخاب شوند و به عضویت رسمی هیات درآیند.

انتخاب شهردار خوابگاه اجباری نیست

وی درباره انتخاب شهردار خوابگاه اظهار کرد: دستورالعمل انتخاب شهردار تدوین شده و مراحل پایانی آن در دست ویرایش است و به زودی ابلاغ خواهد شد، به محض اینکه شوراها شکل گرفتند دانشگاه ها در صورت تمایل می‌توانند شهردار خوابگاه را نیز انتخاب کنند. شهردار خوابگاه توسط شورای صنفی خوابگاه انتخاب می‌شود و در این مقطع ما فقط توصیه اکید می‌کنیم و اجباری برای انتخاب شهردار خوابگاه وجود ندارد.

دانشگاه‌ها، تشکیل شوراهای صنفی را فرصتی مغتنم بدانند

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید شوراهای صنفی را فرصتی مغتنم بشمارند و آنها را به عنوان یاری رسانان به مدیریت دانشگاه ببینند. شرایط را برای استفاده بهینه از منابع دانشگاه فراهم کنند و فضایی برای مدیریت بهینه برای دانشجویان فراهم کنند. این دانشجویان نیروهای خلاق، ایده‌پرداز، جوان و بانشاطی هستند و بدون چشمداشت می‌توانند محیط خود را اصلاح کنند. همچنین می‌توان به جای استفاده از ابزارهای حاکمیتی و کانال دولتی، مدیریت فضا را به خود دانشجویان بسپاریم که بهتر می‌توانند خودشان را اداره کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: از همکاران دانشگاه‌ها می‌خواهیم که به شوراها به عنوان فرصت و نه تهدید نگاه کنند. این دانشجویان در آینده جایگاه‌های مدیریتی را اشغال می‌کنند پس بهتر است از الان فرصت کارورزی و مدیریت را به آنها بدهیم که از الان پخته و باتجربه شوند.

گسترش شوراهای صنفی، از اولویت‌ها و کارهای شاخص است

مطلبی درباره اهمیت شوراهای صنفی به عنوان یکی از کارهای شاخص اداره کل دانشجویی اظهار کرد: شوراهای صنفی مورد تاکید وزیر محترم بهداشت و معاون ایشان است، تاکید دارند که شوراهای صنفی می‌توانند بافت دانشگاهی را به بهترین نحو پویا و باانضباط کنند. بنابراین از اولویت‌ها و کارهای شاخص و اساسی ما بحث گسترش شوراها و ایجاد بستر برای فعالیت آنها است. رسیدن تقویم زمانی انتخابات نیز باعث شده شوراهای صنفی را در اولویت قرار دهیم و از منتخبین و همکاران در دانشگاه‌ها می‌خواهیم که با شور و نشاط وارد شوند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های آموزشی و توجیهی وزارت بهداشت برای شوراهای صنفی گفت: برنامه‌های توجیهی و آموزشی برای شوراهای صنفی خواهیم داشت که نمونه آن در اردیبهشت ماه امسال در خزرآباد ساری برگزار شد. در این دوره‌ها یک سری فرآیندها و سیکل‌های کاری دانشگاه‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقررات دانشگاهی، ارتباطات موثر و الگوی منطقی پیگیری مطالبات آموزش داده می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، وی در پایان افزود: اطلاعاتی درباره آسیب‌ها و مشکلات شایعی که در محیط‌های خوابگاهی و دانشگاهی است در اختیار دبیران قرار می‌گیرد تا شوراهای صنفی بتوانند برخی مشکلات را زودتر از موعد تشخیص دهند و تا جایی که می‌تواند مداخله کنند و مواردی را نیز ارجاع دهند. به این ترتیب می‌توان از بروز برخی آسیب‌ها نیز پیشگیری کرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top