چاپ خبر
در هفته های اخیر؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه‌های دولتی با ۶کشور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : طی سه هفته اخیر دانشگاههای دولتی تفاهم نامه های همکاری در حوزه های علمی و آموزشی با ۶ کشور از جمله روسیه، آلمان، اسپانیا، چین و سوئیس منعقد کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – بسیاری از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خارجی طی روزهای گذشته از دانشگاه های کشور بازدید کردند که این بازدیدها منجر به انعقاد تفاهم نامه های مختلف علمی و آموزشی در زمینه تبادل دانشجو، برگزاری دوره های مشترک، انجام پژوهش های مشترک و اعطای بورسیه بوده است.

در روزهای اخیر، دانشگاه های بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، محقق اردبیلی، شیراز، یزد، صنعتی اصفهان و ۱۰ دانشگاه برتر کشور قراردادهای همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی خارجی منعقد کرده اند.

انعقاد تفاهم نامه ۱۰ دانشگاه برتر کشور با دانشگاه های روسیه

از مهم ترین اتفاقات این روزهای آموزش عالی انعقاد تفاهم نامه میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور از جمله علم و صنعت، امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خواجه نصیر، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، شیراز و اصفهان با اتحادیه دانشگاه های روسیه بود.

در هفته گذشته روسای ۱۰ دانشگاه برتر کشور با سفر به روسیه در اجلاس دانشگاه های بزرگ و برتر ایران و روسیه شرکت کردند که این اجلاس منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری و توسعه روابط دانشگاه های دو کشور با یکدیگر شد.

دانشگاه خواجه نصیر نیز در جریان اجلاس روسای دانشگاه های برتر و بزرگ ایران و روسیه نیز علاوه بر تفاهم نامه ای که به صورت کلی میان دانشگاه های حاضر در این جلسه امضا شد اقدام به امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه هوایی مسکو کرد که براساس این تفاهم نامه فعالیت های پژوهشی مشترک میان این دو دانشگاه انجام خواهد شد.

همکاری دانشگاه تهران و آلمان

دانشگاه تهران از جمله دانشگاهی است که همواره بر توسعه روابط بین المللی خود تاکید داشته و طی سال های گذشته برای تحقق این اولویت خود برنامه های مختلفی از جمله انعقاد تفاهم نامه های مشترک با دیگر کشورها داشته است به تازگی نیز هیاتی از دانشگاه های آلمان از این دانشگاه بازدید کردند و براین اساس تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تهران و دانشگاه های آلمان منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه دانشگاه تهران و دانشگاه های آلمان قرار است در حوزه های مختلف از جمله موضوعات آب و علوم مهندسی با یکدیگر همکاری علمی داشته باشند.

هیات دانشگاهی آلمان متشکل از رئیس دانشگاه صنعتی مونیخ، رئیس مؤسسه فنی میکروالکترونیک و فناوری اطلاعات دانشگاه ارلانگن نورنبرگ و رئیس امنیت فناوری اطلاعات دانشگاه پاساو بود.

محیط زیست اولین گام همکاری دانشگاه های محقق اردبیلی و آلمان

هیاتی از دانشگاه صنعت و معدن فرایبرگ آلمان از بخش های مختلف دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کرد و این بازدیدها منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دو دانشگاه شد که اولین گام اجرایی سازی این تفاهم نامه انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی در حوزه شناخت دقیق آب های دامنه سبلان و زمین گرمایی مشکین شهر با حضور متخصصان دو کشور است.

طبق اعلام مسئولین دانشگاه صنعت و معدن فرایبرگ آلمان با توجه به اهمیت آب های گرم و معدنی، آب و محیط زیست و همچنین پتانسیل ایجاد جاذبه گردشگری برتر در استان اردبیل، محوریت تفاهم نامه همکاری این دو دانشگاه اجرای پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویی در حوزه آب و اقتصاد خواهد بود.

سوئیسی ها به دانشگاه شیراز رفتند

دانشگاه شیراز نیز از مراودات علمی این روزهای کشور عقب نمانده و میزبان هیاتی از دانشگاه های کشور سوئیس بود که در این هیات مسئولان دانشگاه های EPFL و بیمارستان دانشگاهی CHUV لوزان حضور داشتند.

این هیات نیز پس از بازدید از دانشگاه شیراز اعلام آمادگی خود را برای انعقاد تفاهم نامه با این دانشگاه اعلام کرد و قرار است همکاری های علمی مشترک پژوهشی میان دو دانشگاه شیراز و سوئیس شکل گیرد.

دانشگاه شیراز از دانشگاه های فعال در حوزه توسعه روابط بین الملل طی چند هفته اخیر بود و بعد از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های سوئیس توانست با اتحادیه ۴ دانشگاه اسپانیا نیز تفاهم نامه همکاری امضا کند که در این تفاهم نامه به موضوع تبادل استاد و دانشجو، گسترش اجرای طرح های علمی و اجرای پژوهش های مشترک تاکید شده است.

دانشگاه شیراز با توجه به قدمت ۷۰ ساله خود برنامه های مختلفی در حوزه های ارتقا سطح کمی و کیفی و جهانی کردن ارتباطات دانشگاهی، تبادل اطلاعات با کشورهای مختلف و مراکز تحقیقاتی معتبر داخل و خارج از کشور را در دستور کار دارد و طی دو سال گذشته ۱۰ تفاهم نامه همکاری مختلف با دانشگاه های آلمان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، رومانی، کویت و عراق امضا کرده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان هیات هایی از اسپانیا و چین

حضور هیات های بین المللی در دانشگاه صنعتی اصفهان طی روزهای گذشته بسیار پررنگ بوده است و این دانشگاه میزبان هیات هایی از کشورهای اسپانیا و چین بود. این مرادوات منجر به آغاز همکاری بین المللی این دانشگاه با این کشورها شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان نمایندگان اعضای ائتلاف چهارگانه دانشگاه های اسپانیا موسوم به ( A-۴U) بود که نتیجه حضور این هیات در این دانشگاه منجر به تدوین تفاهم نامه همکاری با محوریت برگزاری مشترک کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی و ارائه سمینار و دوره های آموزشی مشترک شد.

اعضای A-۴U  متشکل از ۴ دانشگاه دولتی طراز اول کشور اسپانیا در زمینه های آموزش، پژوهش و خلاقیت است که براساس رتبه بندی کیو اس این دانشگاه ها جزو ۵۰ دانشگاه جوان با قدمت زیر ۵۰ سال جهان هستند.

حضور هیات دانشگاه شیامین چین در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز منجر به امضای تفاهم نامه میان این دو دانشگاه شد و براساس این تفاهم نیز زمینه های تبادل استاد و دانشجو، تبادل اطلاعات، برگزاری دوره های مشترک آموزشی کوتاه و بلند مدت و برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی میان دو دانشگاه فراهم شد.

در این دیدار پروفسور چوگ شی ژو، رئیس دانشگاه شیامین چین بر موقعیت ممتاز علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های ایران تاکید کرد.

بازدید مسئولان دانشگاه EPFL سوئیس از دانشکده معماری دانشگاه یزد

دانشکده معماری یزد دیگر دانشگاه کشور است که طی چند هفته اخیر در حوزه فعالیت های علمی بین المللی فعال بود و در این راستا میزبان هیاتی از مسئولان دانشگاه EPFL سوئیس بود که این هیات علاوه بر بازدید از دانشگاه یزد از مرکز رشد هنر و معماری پارک علم و فناوری یزد که واقع در دانشکده معماری است نیز بازدید کرد.

در این بازدید نیز زمینه های همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی دو دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

حضور هیات دانشگاهی آلمان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز که به واسطه برگزاری همایش آب میزبان هیات هایی از دانشگاه های آلمان و ارمنستان بود اقدام به برگزاری جلساتی برای توسعه همکاری های بین المللی با اتحادیه اروپا به خصوص دانشگاه های دو کشور آلمان و ارمنستان کرد و در این جلسات مقدمات انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بررسی شد.

همچنین گفتگوهایی درخصوص پذیرش دانشجو از کشور ارمنستان در این دانشگاه در حوزه ایران شناسی و آموزش زبان فارسی انجام شد.

زمینه ایران شناسی و آموزش زبان فارسی فراهم شده تا دانشگاه بین المللی امام خمینی پذیرای دانشجویان بیشتری از کشور ارمنستان برای تحصیل باشد.

مراودات علمی دانشگاه های الزهرا و تونس

دانشگاه الزهرا نیز مانند دیگر دانشگاه های کشور فعالیت های بین المللی خود را توسعه داده است و طی چند روز گذشته سه تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه های المنار، تونس و منوبه امضا کرد.

این تفاهم نامه ها با محوریت پیشنهاد انجام طرح های پژوهشی مشترک و مطالعات تطبیقی در زمینه مسائل مهم در منطقه با مشارکت پژوهشگران دو کشور، برگزاری کنفرانس های مشترک علمی و تبادل استادان و دانشجویان امضا شد.

براساس این تفاهم نامه ها دانشگاه الزهرا(س) نیز تعداد پنج بورسیه به دانشجویان رتبه اول تونسی در رشته های مختلف اعطا می کند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top