چاپ خبر

برگزاری همایش ملی سیره علوی در دانشگاه پیام نور لرستان

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رئیس هفتمین همایش ملی سیره علوی گفت: همایش سیره علوی با رویکرد همدلی و همزبانی در شرایطی برگزار شد که جهان امروز و دنیای اسلام محتاج رجوع به قرآن و عترت رسول الله(ص) و سیره امیرالمومنین علی(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : محمدرضا جعفری، رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان در مراسم افتتاحیه همایش ملی سیره علوی گفت:
باید به سیره عملی اسوه کامل بشریت حضرت امیرالمومنین علی(ع) توجه ویژه داشته باشیم‌ چرا که تنها راه رستگاری بشر عمل به سیره این امام همام است.
وی، آسیب‌ها‌ و موانع همدلی و همزبانی از دیدگاه امام علی(ع)، نقش امام علی در همدلی و همزبانی‌، تجلی وحدت در حکومت علوی‌، مردم سالاری دینی در سیره امام علی(ع)‌، آزاد اندیشی در سیره علوی‌، خرد جمعی و تضارب آرا در سیره علوی و… را از محورهای هفتمین همایش ملی سیره علوی بیان کرد.
رئیس همایش ملی سیره علوی افزود: در مجموع 150 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد 27 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه شد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر:
دشمن از نقش آفرینی برجسته ایران در معادلات جهانی هراس دارد
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیرگفت: دنیا از نقش‌آفرینی برجسته و بی‌نظیر جمهوری اسلامی درصحنه معادلات جهانی هراس دارد چراکه در این زمینه بیشترین نقش را پرچم‌داران انقلاب اسلامی و در رأس آن مقام معظم رهبری دارند.

دکتر حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد غدیر، در هفتمین همایش ملی سیره علوی که در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد و به میزبانی دانشگاه پیام نور لرستان برگزار شد بابیان اینکه همایش سیره علوی، بانام امیرالمؤمنین و در پاسخ به یک سؤال بزرگ و نیاز جدی دنیای بشریت و به‌ ویژه جهان اسلام برگزار می‌شود، گفت: مؤلفه‌های قدرت تفاوت ماهوی نسبت به قبل پیداکرده و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند : «دنیا بر سر یک پیچ تاریخی قرارگرفته و نظام قبلی حاکم برجهان در حال فروپاشی است .
ظریف منش خاطرنشان کرد: دنیا از نقش‌آفرینی برجسته و بی‌نظیر جمهوری اسلامی درصحنه معادلات جهانی هراس دارد چراکه در این زمینه بیشترین نقش را پرچم‌داران انقلاب اسلامی و در رأس آن مقام معظم رهبری دارند.
وی گفت: آموزه‌های علوی به دلیل جامعیت، متانت و سازگاری با فطرت امروز می‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ما در این راه باشد بنابراین برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان تاکید کرد:
ضرورت آشنایی با سیره حکومتی امام علی(ع) در شرایط کنونی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در هفتمین همایش ملی سیره علوی گفت: آشنایی با سیره حکومتی و روش مدیریتی امام علی(ع) در شرایط کنونی را بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
امام جمعه شهرستان خرم‌آباد گت: به در زمانی به سر می‌بریم که کفر، شرک و نفاق در مقابله با انقلاب اسلامی جبهه‌های وسیعی را گشوده است و استکبار جهانی برای لکه‌دار کردن چهره مقدس این انقلاب دست به هر کاری می‌زند و با تکیه بر شبکه جهانی رسانه‌ای خود می‌کوشد تا از گسترش معرفت نسبت به اسلام ناب محمدی و پرچمدار بی‌بدیل آن وصی نبی مکرم اسلام یعنی امام علی(ع) جلوگیری نماید
وی تصریح کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به سیره امیر المؤمنین علی(ع) و آموزه‌های علوی محتاج است هرگونه اندیشه‌ورزی، تلاش علمی، پژوهشی و فرهنگی در حکم جهاد فی سبیل‌الله است لذا سیره علوی با تحت پوشش قرار دادن تمام ابعاد و زوایای حیات فردی و اجتماعی نسخه¬ای شفابخش برای آلام انسان و جامعه امروزی محسوب می‌شود و می¬‌توان با بهره‌گیری از این اقیانوس بیکران، مسیر تعالی و سعادت بشر را رقم زد.

مدیر شبکه جهانی ولایت ؛
با حاکم شدن فرهنگ اهل‌بیت جایی برای دشمنان اسلام نمی‌ماند.

آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولایت، در هفتمین همایش ملی سیره علوی که در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد به میزبانی دانشگاه پیام نور لرستان برگزار شد، بابیان اینکه ما هر چه بیشتر بتوانیم فرهنگ اهل‌بیت را در سطح بین‌الملل مطرح کنیم قطعاً برای دشمنان دین و اهل‌بیت و وهابیت جایی نمی‌ماند، گفت: جوانانی که جذب وهابیت به‌ویژه تکویری می‌شوند به خاطر خلأ مذهبی است که در وجود خود احساس می‌کنند.
آیت‌الله حسینی قزوینی بابیان اینکه همدلی و هم‌زبانی را از سنت‌ها و دستورالعمل‌های سیره علوی بگیریم، عنوان کرد: امام علی (ع) در نامه به فرماندار بصره می‌فرماید هر ملتی امامی دارد که باید به او اقتدا کرده و از نور علم او روشنایی بگیرد امام شما من هستم که از تمام ثروت دنیا دو پیراهن و دو نان جو بیشتر در زندگی‌ام نیست شمارا توان عمل به سیره من نیست لذا بیایید باتقوای خود مرا یاری کنید.

پایان بخش هفتمن همایش ملی سیره علوی با رویکرد همدلی و همزبانی
تجلیل از مقالات برتر و رو نمایی از کتاب مجموعه مقالات

در اختتامیه هفتمین همایش سیره علوی از علی نظری دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی و نهج البلاغه دانشگاه لرستان با مقاله امام همدل و مردمان ناهمدل در نهج البلاغه و رضا حاجیان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اصفهان با مقاله حکومت علوی و آزادی و تعامل سیاسی با مخالفان تجلیل شد.
همچنین از مجتبی گراوند عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه لرستان برای تالیف مقاله آسیب ها و موانع همدلی و همزبانی از دیدگاه امام علی (ع) ، کیفیه اهوازیان عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان برای تالیف «مقاله همدلی و همزبانی حاکمیت و مردم در سیره علوی» و از عزت اله سپهوند استادیار دانشگاه پیام نور لرستان برای تالیف مقاله بلاغت علوی و بلوغ همدلی و همزبانی نیز تقدیر شد.
گفتنی است سید علاالدین شاهرخی نیز جایزه برگزیده بخش پوستر این همایش با عنوان نقش وحدت گرایی در روابط امام علی (ع) با خلفا از دیدگاه نهج البلاغه را کسب کرد.
هفتمین همایش ملی سیره علوی به میزبانی دانشگاه پیام نور لرستان با رویکرد همدلی و همزبانی برگزار شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top