چاپ خبر

آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان از فردا/ اختصاص کاروان ویژه‌ به دختران مجرد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز فرآیند ثبت‌نام دانشگاهیان از فردا اول دی‌ماه خبر داد و گفت: در چهاردهمین اعزام دانشجویان و عتبات کاروان ویژه‌ای برای دختران مجرد در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی در نشست خبری که صبح امروز با موضوع اعزام دانشجویان و عتبات برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: ثبت‌نام برای شرکت در چهارمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از فردا اول دی‌ماه آغاز می‌شود و ویژگی خاص این دوره این است که کاروان‌های ویژه‌ای برای دختران مجرد در نظر گرفته شده و علاوه بر دانشجویان متاهل اساتید، دانشجویان مجرد دختر هم می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. زیرا کاروان ویژه‌ای برای خواهران مجرد در نظر گرفته شده است که همگی هوایی هستند. اعزام‌ها از 5 بهمن‌ماه آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: ثبت‌نام از اول دی‌ماه آغاز شده و تا هفتم دی‌ماه ادامه دارد و قرعه‌کشی آن روز ولادت پیامبر اکرم (ص) یعنی در تاریخ 10 دی‌ماه انجام می‌شود. در دوره قبل 189 کاروان اعزام شد که تعداد کاروان‌ها در این دوره به 287 کاروان افزایش یافته است که 172 کاروان به صورت هوایی و 115 کاروان به صورت زمینی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی از اعزام 11 هزار و 500 نفر به عتبات در این دوره خبر داد و افزود: اعزام دانشگاهیان به عتبات دارای ویژگی‌هایی از جمله جوان بودن کاروان، حضور یک روحانی به همراه همه کاروان‌ها، حضور عوامل ستاد در کربلا و نجف، استقرار مداح در کربلا و نجف، زیارت دسته‌جمعی، قرائت دسته‌جمعی سرود، تصویربرداری از برنامه‌ها، مسابقات متنوع و… است.

وی با اشاره به مرحله سیزدهم اعزام دانشجویان گفت: مرحله سیزدهم اعزام دانشجویان به عتبات از 19 مردادماه آغاز شد و تا پایان آبان‌ماه ادامه داشت.

وی از اعزام 8000 نفر از دانشگاهیان به عتبات در دوره سیزدهم خبر داد و گفت: در هر سفر ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌هایی انجام می‌شود و نتایج نظرسنجی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اگر نواقصی وجود دارد برای دوره بعد رفع شود. 41 درصد اعزام شدگان در دوره سیزدهم خانم و 59 درصد آنها آقا بودند. همچنین 60 درصد اعزام‌شدگان مجرد و 40 درصد آنها متاهل بودند. 61 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، 24 درصد مقطع کارشناسی ارشد، 7 درصد در مقطع دکتری و 8 درصد در مقطع کاردانی، در این نظرسنجی شرکت کردند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به نتایج نظرسنجی اظهار کرد: 74 درصد افرادی که اعزام شدند برای بار نخست بود که به عتبات اعزام می‌شدند و 26 درصد آنها تشرف داشتند. 91 درصد اعزام‌شدگان در جلسات قبل از سفر شرکت کرده و از سطح این جلسات رضایت داشتند. همچنین 79 درصد افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند بسته‌ای فرهنگی قبل از سفر را دریافت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی با تاکید بر اینکه دوره سیزدهم اعزام یکی از دوره‌های خوب اعزام دانشجویان بوده است، گفت: برای این دوره برنامه‌های جدیدی از جمله برگزاری همایش در کربلای معلی، برگزاری یک نشست در حرم مطهر امام حسین (ع)، زیارت در نجف اشرف و… پیش بینی شده است.

اعطای وام یک میلیون تومانی به زائران

وی از اعطای وام به دانشجویانی که به عتبات اعزام می‌شوند، خبر داد و گفت: در دوره قبل علی‌رغم اجرای تفاهم‌نامه‌های انجام شده با بانک، دانشجویان موفق به اخذ وام نشدند اما در این دوره برای اعطای وام یک میلیون‌تومانی به دانشجویان با بانک ملت با سود 4 درصد به توافق رسیده‌ایم و مدیرعامل بانک ملت قول اعطای این وام را بدون سپرده گذاری به دانشجویان داده است. البته دریافت این وام به معنی این نیست که دانشجویان نمی‌توانند از صندوق رفاه دانشجویان وام دریافت کنند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان طراحی کاروان‌هایی با منظور هم‌اندیشی اساتید اظهار کرد: همچنین چندین کاروان به روسای دانشگاه‌های کشور اختصاص یافته است و عمده کاروان‌های روسای دانشگاه‌ها در تاریخ 2 تا 7 فروردین‌ماه اعزام می‌شوند. روسای دانشگاه‌ها از استان‌های اصفهان، تهران، کرمان، شیراز و تبریز اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی در ادامه در مورد هزینه اعزام دانشگاهیان توضیح داد: هزینه اعزام زمینی 970 هزار تومان و اعزام هوایی یک میلیون و 500 هزار تومان است. همه سفرها 7 روزه بوده و همه کاروان‌ها به کاظمین اعزام می‌شوند اما اعزام کاروان‌ها به سامرا به شرط توافق سازمان حج و زیارت با کشور عراق صورت خواهد گرفت.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پایان با اشاره به اعطای بسته‌های فرهنگی به زائران توضیح داد: تلاش می‌شود این بسته‌های فرهنگی در اختیار همه دانشجویان و زائران قرار گیرد. 21 درصد افراد در دوره قبل این بسته‌ها را دریافت نکرده‌اند که دلیل آن عدم شرکت در جلسات قبل از سفر بوده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top