چاپ خبر

عدم افزایش شهریه ثابت دانشجویان غیرپزشکی آزاد در سال 95

سایت پیام نورنا : رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در سال 95 افزایش شهریه ثابت برای دانشجویان موجود رشته های غیر پزشکی نداریم، گفت: خوشبختانه با سیاست های دانشگاه در جهت ایجاد منابع مالی جدید و درآمدهای غیرشهریه ای، دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 مانند سال 94 هیچ گونه افزایش شهریه ثابت یا پایه برای دانشجویان موجود رشته های غیرپزشکی نخواهد داشت.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای استان تهران با اشاره به اهداف برگزاری جلسات هیات امنای استانی، گفت: در این جلسه مقرر شده برنامه بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بررسی و گزارشی از عملکرد این استان در بودجه سال 1393 و برنامه های در دست اجرا سال 1394 ارائه شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون بودجه مصوب 14 استان بررسی و به تصویب رسیده است، گفت: بودجه و برنامه ششم توسعه استان ها پس از پایان جلسات هیات امنای استانی جهت تایید به هیات امنای مرکزی ارسال و در اسفندماه به تصویب خواهد رسید، تا برنامه های مصوب از اول فروردین ماه 95 اجرایی شود.

توسعه شرکت های دانش بنیان از تاکیدات مقام معظم رهبری و مصداق اقتصاد مقاومتی است

دکتر میرزاده به سند آمایش سرزمینی اشاره کرد و افزود: این سند که شامل 31 برش استانی است برای تایید به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است، در این سند پیشنهاد شده که با توجه به پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی اعم از اساتید، آزمایشگاه ها، تجهیزات و فضاهای آموزشی و پژوهشی این دانشگاه آمادگی دارد 60 درصد از بار آموزش عالی کشور را تا افق 1404 به عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان و کسب درآمد خارج از شهریه از تاکیدات مقام معظم رهبری و مصداق اقتصاد مقاومتی است، گفت: کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید تاسیس شرکت های دانش بنیان، طرح ساها و طرح شفا را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

همکاری 20هزار عضو هیأت علمی تمام وقت با مجموعه دانشگاه آزاد تا پایان سال 96

دکتر میرزاده با تاکید بر جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: همانطور که به شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت، وزارتین علوم و بهداشت به جذب اعضای هیات علمی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی تعهد کرده بودیم، باید کلیه واحدها در جذب متقاضیان دارای مدرک دکترا برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به تعهد خود مبنی بر جذب سالانه 5 هزار عضو هیات علمی عمل کرده است، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب هیات علمی، تا پایان خرداد 95 تعداد 11 هزار نفر دیگر به مجموعه اعضای هیات علمی این دانشگاه با مدرک PH.D افزوده خواهد شد و اعضای هیات علمی تمام وقت در سال 95 با درجه دکتری بیش از 25 هزار نفر می رسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تا پایان سال 96 حدود 20هزار عضو هیأت علمی تمام وقت به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزوده خواهد شد، گفت: بر این اساس، دانشگاه آزاد اسلامی به یک مرجع و مأمن اشتغال، برای فارغ التحصیلان کشور تبدیل شده است و تا پایان خرداد 95 بیش از نصف این تعداد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده و می شوند، البته 65 درصد جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه های دولتی یا خارج از کشور هستند.

سود حاصل از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی صرف توسعه آموزش عالی کشور می شود

وی با تاکید بر اینکه اگر سودی در دانشگاه آزاد اسلامی بدست آید صرف توسعه آموزش عالی کشور می شود، گفت: مایه مباهات است که بگوییم دانشگاه آزاداسلامی توانسته طی مدت دو سال حدود یک میلیون و 500 هزار مترمربع به فضای آموزشی کشور بیافزاید.

حضور 30 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد تا پایان سال94

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طبق برنامه 5 ساله پنجم کشور، باید 20 درصد از دانشجویان کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند، افزود: طبق میانگین کشوری در حال حاضر 15 درصد از دانشجویان کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، ولی در دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه ریزی های صورت گرفته، حدود 28 درصد دانشجویان، تحصیلات تکمیلی هستند که تا پایان سال این میزان به30 درصد خواهد رسید.

میرزاده همچنین به ثبت نام متقاضیان تحصیلات تکمیلی در سامانه مرکز آزمون اشاره کرد و گفت: براساس آمار مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون بیش از 103 هزار نفر برای کنکور دکتری و بیش از 406 هزار نفر برای کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده اند که استقبال ایشان برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی چشمگیر بوده است.

بودجه پژوهشی تصویب شده در جلسات هیات امنا غیر قابل تغییر و جابه جایی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر ماهیانه حدود 300 میلیارد تومان به بیش از 100 هزار کارمند و اعضای هیات علمی حقوق پرداخت می کند .

وی ضمن تاکید بر توسعه فعالیت های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حداقل 10 درصد از بودجه دانشگاه باید صرف امور پژوهشی شود درغیر اینصورت اثر بخشی دانشگاه کاسته خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بودجه پژوهشی تصویب شده در جلسات هیات امنا غیر قابل تغییر و جابه جایی است و باید در راستای اهداف پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صرف شود.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به طرح سامانه آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی( ساها) ، گفت: ساها با دارا بودن 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه، درواقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی است که نرم افزار سامانه این طرح نیز توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نوشته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای استفاده از این سامانه، هیچ محدودیتی حتی برای دانشجویان و اساتید غیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود ندارد و هرکسی از هرجای کشور می تواند به آن دسترسی داشته باشد و از خدمات آن استفاده کند.

وی طرح ساها را یک گنجینه بزرگ فنی برای تمام کشور خواند.

ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیات علمی در شهرک های شفا

دکتر میرزاده به ساخت مسکن در شهرک های فناوری آزاد اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح شهرک های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کلیه موارد علمی، پژوهشی، تجاری، صنعتی و خدماتی و مسکونی در نظر گرفته شده همچنین پیش بینی شده که در این اراضی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه با رعایت کلیه قوانین و مقررات مسکن ساخته شود.

وی تاکید کرد: درآمدهای حاصل از ساخت مسکن در شهرک های شفا صرف آبادانی و پیشرفت این شهرک ها می شود.

امکان دسترسی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به پایگاه های علمی جهانی

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش 20درصدی در تولید علم دارد، اظهار داشت: مطمئناً دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت بسیار موثری در تولید جهانی علم دارد. باید توجه داشت اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، ایران نمی توانست جزو کشورهای برتر از نظر مشارکت در تولید جهانی علم باشد.

رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی همچنین به رشد تعداد مقالات ISI در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در دوسال گذشته تعداد مقالات ISI در دانشگاه آزاد اسلامی رشد خوبی داشته است، چنین دسترسی به پایگاه های علمی جهانی نظیر اشپرینگر، اسکوپوس و الزویر به کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی داده شده است.

در ادامه جلسه آیت الله بجنوردی عضو هیات امنای استان تهران، گفت: از نظر من دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشجویان برخی از دانشگاه های دیگر در جایگاه مناسب تری قرار دارند.

آیت الله بجنوردی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب خدمت بزرگی به دانش و علم کشور کرد، گفت: بعد از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در آن دوران شاهد بودیم که جوانان کشور کمتر از قبل به سمت گروهک های فساد روی می آوردند و تاسیس این دانشگاه موجب شد تا از انحرافات اخلاقی آنان کاسته شود.

وی در پایان افزود: خوشبختانه با مدیریت دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

*ارائه گزارش عملکرد استان تهران

همچنین در ابتدای جلسه دکتر نوابخش رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این استان گفت: در استان تهران نسبت دانشجو به هیات علمی در سال 93، هیات علمی تمام وقت 72، کل اعضای هیات علمی30 و کل اعضای هیات علمی همگن شده 54 است.

نوابخش همچنین در خصوص سامانه ساها گفت: از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می توان به برنامه ریزی، سیاست گذاری و بستر لازم جهت تشکیل و توسعه سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد (ساها)، تکمیل بانک اطلاعاتی جامع شبکه های آزمایشگاهی و کارگاهی، تدوین و نشر کتابچه های چاپی و الکترونیکی مربوط، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مرتبط جهت ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان شاغل در بخش آزمایشگاه ها و کارگاه ها و … اشاره کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: همچنین اقداماتی از جمله ایجاد ارتباط با شبکه های آزمایشگاهی دولتی، آزمایشگاه ها و کارگاه های بخش خصوصی و خارج از کشور، بکارگیری ظرفیت ها با رویکرد تجاری سازی،ایجاد منابع درآمدی جایگزین شهریه و کاهش هزینه های تحقیقاتی از طریق اشتراک منابع درون شبکه ای ، ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت کار در آزمایشگاه ها و کارگاه ها وفق استانداردهای ملی و بین المللی و… در دست اقدام است.

وی همچنین از ساخت دو شهرک فناوری آزاد در استان تهران خبر داد و گفت: ساخت دو شهرک صنعتی فناوری آزاد (شفا) دانشگاه آزاد اسلامی در واحد پردیس و گرمدره در دست بررسی است، همچنین در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان استان تهران دارای 37 طرح مصوب و 12 طرح در حال تصویب است.

به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بودجه استان تهران از حیث درآمد و هزینه یک هزار و 700 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 2 هزار و 260 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم و بودجه سال 95 استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح و با هماهنگی معاونت برنامه ریزی دانشگاه اصلاح و نهایی شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به استحضار اعضای هیات امنا برسد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top