چاپ خبر
رئیس دانشگاه خبر داد:

بودجه سال 95 دانشگاه آزاد ابلاغ شد/ ارائه سند توسعه 5 ساله

سایت پیام نورنا : رئیس دانشگاه آزاد از ابلاغ بودجه سال 95 این دانشگاه همراه با سند توسعه برنامه 5 ساله ششم تا افق 1404 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – حمید میرزاده گفت: برنامه ششم ۵ ساله تا سال ۱۳۹۹ و تا افق ۱۴۰۴ و نیز بودجه سال ۹۵ دانشگاه آزاد طی فرآیندی از ابتدای سال ۹۴ در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

وی افزود: این اسناد پس از بررسی‌های لازم از جمله آسیب‌شناسی و پایش برنامه پنجم دانشگاه و با در نظر داشتن سیاست‌ها و برنامه‌های جدید به تایید و تصویب هیات امنا، شورای دانشگاه، شوراهای راهبردی دانشگاه و همچنین هیات رئیسه دانشگاه رسید. 

میرزاده خاطرنشان کرد: در مهرماه سال جاری برنامه و بودجه سال ۹۵ طی بخشنامه‌ای به واحدها و استان ها اعلام شد تا براساس برنامه‌ها و سیاست‌ها نسبت به تدوین برنامه ششم دانشگاه تا افق ۱۴۰۴ و بودجه سال ۹۵ اقدامات اجرایی را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه برنامه و بودجه سال ۹۵ دانشگاه آزاد در کمیسیون دائمی استانها تایید و از تاریخ ۵ دی ماه لغایت ۵ بهمن ماه در هیات امناهای استانی مطرح شد، افزود: برنامه و بودجه پس از انجام اصلاحات در تاریخ ۲۱ بهمن ماه به تایید کمیسیون دائمی و در نهایت ۵ اسفند ماه به تصویب هیات امنای مرکزی رسید و آیین نامه آن امروز ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: البته مقرر شده بود تا آیین نامه بودجه و برنامه ششم دانشگاه تا پایان سال ابلاغ شود، اما خوشبختانه برش‌های استانی برنامه و بودجه بر اساس آنچه در هیات امنای مرکزی و هیات امناهای استانی تصویب شد، ابلاغ شد.

برنامه ششم دانشگاه هم راستا با برنامه ششم کشور است

میرزاده با تاکید بر اینکه برنامه ششم دانشگاه همزمان و هم راستا با برنامه ششم کشور است، گفت: از جمله سیاست‌های آن می‌توان به ارتقای کیفیت و رعایت استانداردهای آموزش و بهبود هرم هیات علمی، ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه اشاره کرد.

وی گفت: تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، ارتقای طرح‌های فرهنگی ماندگار، بهبود رفاه خدمات دانشجویی، توجه به رفاه و انگیزش کارکنان، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و غیره از دیگر سیاست های این برنامه است.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: تدوین سند ششم توسعه دانشگاه بنا بر تاکیدات دو مرجع بالادستی و مبتنی بر آمایش سرزمینی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و برنامه ششم دانشگاه نیز مبتنی بر سند توسعه دانشگاه است.

وی با بیان اینکه این سند، راهنمای عمل و نقشه راه واحدهای دانشگاه آزاد است، گفت: اجرای این برنامه از سال ۹۵ آغاز و تا سال ۹۹ ادامه دارد همچنین چشم انداز ۱۴۰۴ نیز در برنامه دیده شده که مبتنی بر ۶۸ شاخص است و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

توزیع متوازن بودجه در سند توسعه برنامه ششم دانشگاه

میرزاده درخصوص بودجه دانشگاه آزاد اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۹۵ از حیث منابع و مصارف ۱۰ هزار میلیارد تومان و از حیث درآمد و هزینه ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت که ۸۰ درصد آن شهریه و ۲۰ درصد آن خارج از شهریه است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۵ توزیع متوازن برای تمامی فعالیت‌های دانشگاه در نظر گرفته شده که شامل ۱۵ درصد فعالیت های سرمایه گذاری، ۱۰ درصد بودجه پژوهشی مستقیم که با احتساب منابع زیربنایی به ۱۵ درصد خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: همچنین برای هر یک از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های خدمات دانشجویی نیز ۲ درصد در نظر گرفته شده است.

میرزاده افزود: در بودجه سال ۹۵ به صرفه جویی و کاهش در هزینه‌های اداری و خدماتی و افزایش هزینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه توجه شده است که از جمله آن می‌توان به اعتبار بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومانی برای جذب ۵ هزار عضو هیات علمی جدید اشاره کرد.

وی اضافه کرد: کمترین میزان کسری بودجه در سال ۹۵ دیده شده و در همین راستا، واحدها باید به اندازه منابع خود مصارف داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در بودجه سال ۹۵، منابع غیر شهریه ۲۰ درصد در نظر گرفته شده، گفت: تلاش ما این است که از تمام ظرفیت‌های غیر شهریه‌ای دانشگاه از جمله فعالیت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، کمک‌های خیرین، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و کاربردی و… در راستای تامین درآمدهای خارج از شهریه استفاده کنیم.

میرزاده خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد به صورتی است که شهریه دریافتی پاسخگوی قسمت عمده‌ای از هزینه‌های جاری دانشگاه باشد و استفاده از تسهیلات و وام تنها برای فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی و سرمایه گذاری امکان پذیر باشد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top