چاپ خبر
رئیس دانشگاه خبر داد:

طراحی دروس دانشگاهی متناسب با اقتصاد دانش بنیان

سایت پیام نورنا : رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه های کشور برای اقتصاد دانش بنیان طراحی نشده اند و برای رسیدن به این موضوع باید بر روی طرح درس ها و پژوهش در دانشگاهها کار بنیادی صورت گیرد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – حمید میرزاده در ششمین نشست هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد باید اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یک محور اصلی و کانونی در کارهای خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه هر یک از جلسات هماهنگی و پایش امور استانها دارای یک موضوع اصلی بوده است، افزود: موضوع اصلی جلسه امروز راه های عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و باتوجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته، دانشگاه ها به طور عام و دانشگاه آزاد به طور خاص باید اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یک محور در کارهای خود قرار دهد.

تدوین شیوه نامه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه باید راهکارهای عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی به بحث گذاشته شود، تصریح کرد: باید بتوانیم نتیجه این بحث ها را به یک شیوه نامه و آیین نامه برای توسعه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تبدیل کنیم تا در سال ۹۵ و سالهای پس از آن به اجرا گذاشته شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: البته از مهرماه ۹۲ و همزمان با شروع دوره مدیریت جدید، اهمیت اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه دوچندان شده و به طور منظم و مرتب در جلسات هیات امنای دانشگاه و دیگر جلسات و همایش ها، یکی از موضوعات مهم در دو سال و نیم گذشته بوده است.

وی با اشاره به تاسیس شورای اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه گفت: این شورا به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه رسیده تا براساس آن دانشگاه بتواند مشکلات جامعه اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره را حل کند.

ضعف کشور در حوزه اقتصاد

رئیس دانشگاه آزاد افزود: یکی از تحلیل هایی که می توان برای نامگذاری سال ارائه داد، این است که ایران علیرغم موفقیت های زیادی که در عرصه های مختلف به دست آورده، در زمینه اقتصاد از اوایل انقلاب اسلامی ضعف هایی داشته که دلیل آن نیز جنگ تحمیلی، حصر اقتصادی و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب بوده است.

میرزاده خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع بسیار جدی است و از آنجا که میزان رشد ناخالص ملی کشور پایین بوده، باید فرمان مهم و سنجیده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی را آویزه گوش خود کرده و از حاشیه پردازی و اختلاف افکنی دست برداشته و با استفاده از فرصت پدید آمده در دولت تدبیر و امید و در شرایط پسا برجام به مسائل اقتصادی کشور تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه زمان یک عنصر حیاتی برای تداوم تثبیت انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب است، گفت: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران دارای آرمان ها، اهداف و چشم اندازهای بسیار مهمی است، اگر بخواهیم این آرمان ها محقق شود، باید در اقدام و عمل، اقتصاد را رشد دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به ابلاغ سند علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این سند تاکید شده که در سال ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد اقتصاد ایران از محل اقتصاد دانش بنیان تامین شود. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و مخاطبان آن صنعت، خدمات و دانشگاه ها هستند.

میرزاده افزود: در این زمینه دانشگاه آزاد با توسعه اقتصاد دانش بنیان، میزان اثربخشی خود را به وسیله ماموریت گرایی، توسعه مراکز رشد، توسعه طرح شفا، توسعه طرح ساها، همکاری با نهادها و شرکت های هولدینگ در دانشگاه اعم از شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی افزایش خواهد داد.

دانشگاه آزاد از جنس اقتصاد مقاومتی است

وی گفت:ایجاد و توسعه دانشگاه آزاد از جنس اقتصاد مقاومتی و مصداق اصل ۴۴ قانون اساسی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه هیچ فعالیتی در دانشگاه بعد از آموزش، مهم تر از اقتصاد دانش بنیان نیست، اظهار داشت: در برنامه های اقتصاد دانش بنیان باید بحث پژوهش، فناوری و تبدیل علم به ثروت نیز دیده شود.

میرزاده باید اقتصاد خود را بازسازی کرده و یک اقتصاد مولد و سازنده داشته باشد، خاطرنشان کرد: با ارزیابی اقتصاد ایران به این نتیجه می رسیم که حتما برای تداوم انقلاب و توسعه رفاه اجتماعی چاره ای جز تمرکز بر توسعه و رشد اقتصادی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه ظرف دو سال و نیم گذشته راههای عملیاتی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال شده، تصریح کرد: افزایش تعداد مراکز رشد، افزایش شرکت های دانش بنیان و واحدهای فن آور از جمله این اقدامات بوده و ابزار لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان از طریق طرح ساها فراهم شده که در آینده نیز تداوم می یابد.

۸۵ مرکز رشد در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: خوشبختانه این دانشگاه آزاد در حال حاضر ۸۵ مرکز رشد و ۷۱۲ شرکت دانش بنیان و واحد فناور دارد که در تحقق اقتصاد دانش بنیان فعال هستند.

میرزاده با اشاره به اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه در کشور ما ضعیف است، گفت: برای تقویت این ارتباط باید کارهای زیربنایی انجام شود.

وی افزود: یکی از راههای تقویت اقتصاد دانش بنیان در کشور، تقویت مأموریت گرایی دانشگاه و ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه است. از این رو دانشگاه آزاد در تلاش است با ارتباط با دیگر دانشگاهها در سطح ملی و بین المللی و با تعریف رشته های جدید، مشکلات کشور را مرتفع کرده و اثربخشی خود را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه آزاد از روسای واحدهای مراکز استان های این دانشگاه خواست طرح های شفا و ساها را در واحدها توسعه داده و سامانه آزاد اکسپو و مراکز رشد را نیز فعال کنند.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد علیرغم همه مشکلات و نامهربانی ها، سال ۹۴ را با موفقیت به پایان رساند، گفت: بودجه سال ۹۵ دانشگاه نیز در اواخر سال ۹۴ ابلاغ شد و امروز واحدها ۱۲ ماه فرصت دارند که فعالیت های خود را در تمامی زمینه ها انجام دهند و این یک مزیت بسیار بزرگ برای دانشگاه محسوب می شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top