چاپ خبر

جذب 75 هزار دانشجوی خارجی بر اساس برنامه ششم

سایت پیام نورنا : معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در سال گذشته ۲۶۰۰ دانشجوی خارجی جذب شد که ۱۱۰۰ نفر آنها بورسیه و ۱۵۰۰ نفر آزاد بودند ولی برنامه وزارت علوم بر اساس جذب چند برابر این ظرفیت بود و لذا باید روند افزایشی باشد و براساس برنامه ششم توسعه ۷۵ هزار دانشجوی خارجی جذب شود.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر مجتبی صدیقی در نشست شورای دانشگاه یزد با بیان این مطلب گفت: همیشه ذهنیت ما از دانشگاه یزد دانشگاهی موفق در مدیریت و منسجم بوده و مدیرانی که در دانشگاه یزد مدیریت دانشگاه را بر عهده داشتند همیشه جزو مدیران موفق آموزش عالی بودند.

وی افزود: در دو سال اخیر بحران خاص دانشجویی در دانشگاه‌ها نداشتیم که این امر نشان‌دهنده مدیریت خوب و مواظبت‌های حوزه ستادی بوده و با توجه به افزایش مطالبات دانشجویی، امکانات رشد چندانی نداشته و ارتباط خوب کارمند و هیئت علمی و دانشجو می‌تواند فضایی آرام را ایجاد کند.

دکتر صدیقی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر آموزش عالی توسعه کمی بی‌رویه داشته و از این پس قرار بر این است تا بر اساس آمایش سرزمینی دانشگاه‌ها گسترش یابند، رشد کنند و یا کوچک‌سازی شوند و نظارت پژوهشی و آموزشی از سوی دانشگاه‌های بزرگ تر انجام شود.

وی در خصوص حرکت به سمت بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها گفت: حرکت به این سمت خوب شروع شد و البته باید بیش از این به جذب دانشجوی خارجی بپردازیم چرا که ظرفیت خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد.

دکتر صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تامین هیئت علمی از این پس بورس محدود می شود و به جای آن فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور به اعضای هیئت علمی داخلی داده می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها در سال ۹۵ به سمت تنوع‌بخشی در تغذیه با مشارکت بخش خصوصی و وجود غذای نیمه دولتی در کنار غذای دولتی،همچنین تجهیز و مرمت خوابگاه‌ها به طوری که خوابگاه درجه پنج و ضعیف نداشته باشیم خواهد رفت.

دکتر صدیقی درخصوص اینکه کدام کشورها هدف جذب دانشجوی خارجی هستند؟ گفت: در حال حاضر ۲۱هزار دانشجوی غیر ایرانی داریم که از ۱۰۰ کشور دنیا در ایران مشغول به تحصیل هستند و عموما از کشورها و دانشگاه‌های هم‌سطح یا پایین‌تر هستند و هدف جذب دانشجوی خارجی باید بیشتر کشورهای دوست و همسایه باشند.

وی افزود: غربی‌ها نیز به مسائل اسلام‌شناسی، ادبیات فارسی و ایران‌شناسی علاقه دارند که ما دانشجو از کشورهای غربی در این رشته‌ها هم داریم ضمن اینکه ارتباط با روسیه و چین را هم باید در دستور کار قرار دهیم چرا که از تجهیزات بسیار خوبی بهره‌مند هستند.

دکتر صدیقی درادامه به لزوم و اهمیت امور رفاهی و تفریحات سالم در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: طرحی با عنوان بررسی سیمای اجتماعی زندگی دانشجویی در دانشگاه‌ها انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که مراکز مشاوره دانشگاه ها بسیار نقش مهمی دارند و می‌توانند از بسیاری آسیب‌ها که دانشجویان را تهدید می‌کند و یا با آن درگیر هستند پیشگیری کنند.

وی افزود: همچنین با ارائه منظم گزارشات می‌توانند مسؤلان دانشگاه را برای برنامه‌ریزی بهتر و به موقع در جریان رویدادها و ضعف‌ها و مشکلات دانشجویان قرار دهند همچنین خوابگاه‌ها باید اتاق تندرستی و سلامت داشته باشند .

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین در خصوص پرداخت کمک‌هزینه شهریه و تغذیه دانشجویان پردیس خودگران گفت: کمک‌هزینه تغذیه برای دانشجویان پردیس خودگردان نداریم ولی برای وام شهریه منع قانونی نداریم هرچند سایر دانشجویان در اولویت هستند.

در ادامه این نشست معاون دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به بازدید رئیس سازمان امور دانشجویان از اماکن زیرمجموعه حوزه دانشجویی دانشگاه یزد تصریح کرد: این بازدید برای ارائه عملکرد بهتر و رفع نواقص انجام شد.

دکتر علی مروتی افزود: در حوزه دانشجویی سعی شده است کارها با محوریت الکترونیک و تکنولوژی اطلاعات انجام شود و تاکنون هم اموری همچون بیمه، تغذیه، مرکز مشاوره و تربیت بدنی و شورای بررسی موارد خاص از طریق سیستم گلستان پیگیری و بررسی می‌شود تا مراجعات دانشجو به مراکز مربوطه کاهش یافته و در وقت صرفه‌جویی شود.

وی اظهار داشت: با شکل‌گیری نظام پردیسی در دانشگاه یزد تمام پردیس‌ها کارشناس آموزش دارند و این موضوع هم از حجم کاری و هم از اتلاف وقت کاسته است.

وی در ادامه گفت: در حوزه دانشجویی استفاده از بخش خصوصی در امور خوابگاهی و تغذیه را داشتیم که تاکنون هم موثر بوده است.

دکتر مروتی افزود: در حوزه تربیت‌ بدنی نیز تشکیل انجمن‌های ورزشی، ایجاد تیم و میزبانی از المپیادهای ورزشی همچنین کسب سهمیه در المپیادهای ورزشی را داشتیم.

وی به لزوم تجهیز بیشتر مکان‌های ورزشی در خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تجهیزات ورزشی در خوابگاه وجود دارد ولی بیشتر از این باید به ورزش رسیدگی شود و زیرساخت‌های حوزه دانشجویی به ویژه در بحث تربیت‌بدنی نیازمند توسعه است.

دکتر مروتی گفت: در تلاش هستیم برای خدمات بهتر، مرکز بهداشت و درمانگاه دانشگاه، به بخش خصوصی واگذار شود تا فعال‌تر عمل کند و مرکز مشاوره دانشگاه هم که تاکنون خوب عمل کرده است بیشتر تجهیز شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر محمد صالح اولیا رییس دانشگاه یزد درخصوص برگزاری این نشست گفت: این نشست با هدف آشنایی دقیق‌تر شورای دانشگاه با سیاست‌های وزارت علوم برای برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر دانشگاه برگزار شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top