چاپ خبر
معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت:

شوراهای انضباطی دانشگاه‌ها وارد کارهای فرهنگی و مشاوره ای نشوند

سایت پیام نورنا : معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت بر حفظ استقلال و بی‌طرفی شورای انضباطی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: شورای انضباطی به هیچ عنوان وارد کارهای فرهنگی و مشاوره‌ای نشوند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – محمدرضا فراهانی در همایش سراسری شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با انتقاد از جانبداری یکی از دبیران شورای انضباطی به نفع دانشگاه، تاکید کرد: می‌خواهیم این پدیده شوم و پلید که شورای انضباطی ابزار دست کسی شود، در دانشگاه‌ها اتفاق نیفتد و بدون دلیل دانشجویان احضار و بازخواست نشوند.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از انجام کارهای فرهنگی و مشاوره‌ای توسط شورای انضباطی در برخی دانشگاه‌ها، هشدار داد: شورای انضباطی دانشگاه‌ها به هیچ عنوان وارد کارهای فرهنگی و مشاوره‌ای نشوند.

فراهانی با حساس و مهم خواندن کار دبیران شورای انضباطی در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: شما نقش قضات یک محکمه قضایی در فضای دانشگاه‌ها را دارید، لذا باید کاملا بی‌طرفه قضاوت کنید، نه طرف دانشگاه را بگیرید و نه طرف دانشجو را ، بلکه بر اساس آنچه که تشخیص می‌دهید، حق است، عمل کنید.

وی گفت: دانشجویان بیهوده احضار نشوند. به عنوان مثال دانشجویان را مورد بازخواست قرار می‌دهند که چرا انجمن اسلامی تشکیل داده‌اید، به شما چه ربطی دارد.

معاون وزیر بهداشت خطاب به دبیران شورای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر حفظ بی‌طرفی تاکید کرد و افزود: شما نزد خدا مسئول هستید و در مقابل کسی که به شما مراجعه کرده و دادخوایی می کند، باید نزد خدا پاسخگو باشید، چرا که شما به عنوان دبیران کمیته انضباطی نقش بازپرس را دارید، لذا باید در جایگاه بی‌طرف بنشینید.

وی اظهار داشت: به نظر من شما در شورای انضباطی پرسشگری به شکل بازجویی هم نکنید، چون وجهه خوبی ندارد در دانشجویان ایجاد ذهنیت و عقده می‌کند. این وظیفه رئیس دانشگاه است که فرد خاطی را به دفتر خود بکشاند، آنهم با برخوردی مناسب و پدرانه نصحیت و ارشاد کند.

فراهانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند که خدا لعنت کند کسانی را که می‌خواهند دانشجویان غیرسیاسی باشند، در واقع این افراد می‌ترسند دانشجوی آگاه و مشارکت ‌جو صندلی آنها را در دانشگاه با خطر مواجه کند.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر در کار خود کوتاهی کنید، فضای دانشگاه آلوده می‌شود، اگر تندروی کنید، حقوق دانشجویان را زیر پا گذاشته‌اید و باید پاسخگو باشید، چرا که هم حق الناس وهم حق‌ا… بر گردان شما می‌افتد، لذا از شما خواهش می‌کنم بیطرفانه و بر اساس عدالت برخورد کنید.

وی افزود: شما در دانشگاه قدرت برخورد با دانشجویان را دارید،‌ لذا باید از این قدرت به شکل مشروح و در حد ضرورت و شرایط مورد نیاز استفاده کنید، اگر کاری کنید که یک نفر در واکنش به رفتار شما از زیر چتر نظام اسلامی خارج شود و یا موضع بگیرد، کار شما قابل توجیه نیست و باید پاسخگو باشید.

فراهانی بر ترویج ادبیات اقناعی در شورای انضباطی دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: ادبیات قهری پاسخ نمی‌دهد و تجربیات گذشته نشان می‌دهد که نتیجه معکوس دارد، اما اگر در مسیر اعتدال حرکت کنیم، نتیجه بهتری خواهیم گرفت، ضمن آنکه هم حق‌الناس و هم حق‌ا… نیز بهتر رعایت می‌شود.

وی با اذعان به اینکه در مدت زمان تصدی پست معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت به شورای انضباطی وقت کافی اختصاص نداده است، گفت: با مطالعه پرونده‌هایی که در شورای انضباطی ارزیابی شدند در جریان ریز کارها و حکم‌های صادر شده قرار گرفتم و پرونده‌هایی را که برای تجدید نظر به شورای مرکزی انضباطی ارجاع شده نیز مطالعه کردم.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست دبیران شورای انضباطی دانشگاه‌ها، مبنی بر وضعیت نامناسب و نبود ردیف استخدامی، گفت: می‌دانم که ردیف شغلی، حق و حقوق پرسنل شاغل در شورای انضباطی دانشگاه‌ها چندان مطلوب نیست، برای حل این مشکل باید درخواست شما به صورت یک طرح منسجم با توجیه قانونی همراه باشد.

وی با تاکید براین که برای احیای حقوق دبیران و کارکنان شورای انضباطی دانشگاه باید طرحی از سوی آنان به وزارتخانه ارائه شود، پیشنهاد کرد که کمیته‌ای تشکیل شود و همه‌ دبیران و کارکنان شورای انضباطی دانشگاه‌ها در این کمیته عضو شوند و با بررسی حقوق و مزایای شاغلان همتراز خود در سایر بخش‌های دانشگاه کارشناسی‌های لازم را انجام داده و به صورت یک طرح ارائه کنند.

فراهانی افزود: اگر طرح قابل قبول را به من ارائه کنید، از طریق قانونی حق و حقوق شما را پیگیری می‌کنم، چرا که ایجاد شورای انضباطی در دانشگاه‌ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، نمی‌شود که یک بخشی در دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس قانون مصوب شود، اما جایگاه، ردیف شغلی و حق و حقوقی برای آن در نظر گرفته نشود.

معاون وزیر بهداشت دستورالعمل اخلاق حرفه‌ای را ناقص و دارای ایراد دانست و  اظهار داشت: زمانی که مفاد قانون اخلاق حرفه‌ای تصویب شد من در جریان قرار نداشتم و زمانی که ابلاغ شد مطلع شدم، اما چون امضای وزیر را داشت، بنده نواقص را در نامه‌ای به معاونت حقوقی وزارتخانه اعلام کردم و آنها نیز از نظر حقوق ایرادات ذکر شده را وارد دانستند و اکنون نیز در دست بررسی برای رفع نواقص است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top