چاپ خبر

شرط دعوت به مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

سایت پیام نورنا : سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که شایعه شده است که در برخی رشته‌های آزمون دکتری ٩۵ عده‌ای بدون حتی یک درصد نمره مثبت و یا تست صحیح دعوت به مصاحبه شده‌اند این امر را بیشتر یک شوخی و لطیفه دانست.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مجتبی علوی فاضل در پاسخ به این سوال که شایعه شده است که در برخی رشته‌های آزمون دکتری ٩۵ عده‌ای بدون حتی یک درصد نمره مثبت و یا تست صحیح دعوت به مصاحبه شده‌اند این امر را بیشتر یک شوخی و لطیفه دانست و گفت: هیچ داوطلبی با نمره کل صفر و یا منفی واجد شرایط دعوت به مصاحبه نیست، چرا که شرط لازم برای دعوت به مصاحبه دارا بودن نمره کل مثبت همانند شرایط اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور است.

وی در این باره افزود: شوخی این روزها توسط برخی مطرح می شود که همه داوطلبان در یک رشته به مصاحبه دعوت شده‌اند این در حالیست که براساس الزام کسب نمره حدنصاب علمی، ظرفیت تعدادی از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری به دلیل اینکه هیچ کدام از داوطلبان حدنصاب لازم را کسب نکرده‌اند، خالی مانده است و کسی در این رشته‌ها دعوت به مصاحبه نشده است.

وی درباره اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای رعایت حقوق داوطلبان و ایجاد شرایط مساوی برای مصاحبه شوندگان کارنامه نهایی را که حاصل جمع نمره کتبی و مصاحبه داوطلب است پس از انجام مصاحبه در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وی در خصوص عدم انتشار کارنامه داوطلبان برخلاف رویه سال‌های گذشته، گفت: نتیجه نهایی پذیرفته شدگان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حاصل ۷۵ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۵ درصد نمره سوابق علمی و پژوهشی و مصاحبه است بنابراین یکی از عواملی که می‌تواند باعث تضییع حقوق داوطلبان در مرحله مصاحبه شود، اطلاع مصاحبه کنندگان و حتی سایر داوطلبان از نمره کل و رتبه مصاحبه شونده است.

علوی فاضل گفت: بر این اساس این آگاهی نوعی پیشداوری درخصوص سطع علمی مصاحبه شونده و حتی نتیجه نهایی ایجاد می‌کند که می‌تواند مصاحبه فرد و در نتیجه نمره نهایی او را تحت تاثیر قرار دهد. لذا برای ایجاد شرایط برابر و رعایت عدالت در مرحله مصاحبه، دانشگاه آزاد اسلامی انتشار کارنامه نهایی را که حاصل نمره آزمون کتبی و مصاحبه است را به پس از برگزاری مصاحبه موکول کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی با اتکا به نمره کتبی بالا بدون احساس نیاز به آمادگی علمی در مصاحبه شرکت می‌کند و بدیهی است که در مصاحبه نمره مناسبی کسب نکند و انتظار دارد صرفاً براساس نمره کتبی بالا، پذیرش نهایی شود و برعکس فردی با نمره کتبی کمتر ولی با دارا بودن سوابق پژوهشی وآمادگی کامل علمی در مصاحبه شرکت می کند اما به دلیل نمره کتبی پایین‌تر، نگاه مثبتی به توان علمی داوطلبان در مصاحبه نشده و ممکن است شایستگی‌های او نادیده گرفته شود.

علوی فاضل با تاکید بر اینکه هر چند مصاحبه ۲۵ درصد نمره نهایی را تشکیل می دهد ولی به دلیل رقابت بالا و نزدیکی نمرات کتبی، از اهمیت و تاثیرگذاری بالایی در نتیجه نهایی داوطلبان برخوردار است، گفت: اعلام نمره و رتبه کتبی، قبل از مصاحبه می تواند باعث تاثیر در اعتماد به نفس فرد و حتی نظر گروه مصاحبه کننده شود. اعتراضات داوطلبان در سالهای گذشته و تقاضاهای مکرر آنها مبنی بر انجام مصاحبه مجدد و نیز نتایج نهایی پذیرفته شدگان در سالهای گذشته نشان می دهد که بهترین شرایط مصاحبه وقتی است که داوطلبان بدون پیش داوری و در شرایط یکسان در جلسه مصاحبه حضور یابد.

کارنامه مردودین دوشنبه منتشر می‌شود

وی در خصوص دلایل تاخیر در انتشار کارنامه مردودین، گفت: به دلیل تراکم کار برای برنامه ریزی انجام مصاحبه های دوره دکتری پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از فردا به مدت سه روز که فشار کاری فراوانی بر مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی وارد می کند، کارنامه‌های صادر شده برای داوطلبان مردودی بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از روز دوشنبه دهم خرداد ماه از طریق سامانه azmoon.com اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص تفاوت های اعلام نتایج امسال کنکور دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال گذشته و در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت دعوت به مصاحبه در آزمون امسال افزایش یافته است گفت: آزمون دکتری سال ۹۵ دو تفاوت از نظر رشته گرایش‌های امتحانی نسبت به سال ۹۴ داشت نخست اینکه براساس مصوبات وزارت علوم، تعدادی گرایش جدید در دوره دکتری تخصصی به مجموعه گرایش های موجود اضافه شد که این گرایش‌ها در شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه مطرح و نسبت به اعمال گرایش‌های جدید در رشته های موجود در دفترچه آزمون براساس توان و ظرفیت علمی هر واحد اقدام شد.

وی افزود: بنابراین تنوع بیشتری در گرایش های مقطع دکتری در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته ایجاد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر برای نخستین بار آزمون دکتری تخصصی سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجموعه ای برگزار شد. به این معنی که گرایش‌های مختلف مرتبط با یک مجموعه امتحانی با ضرایب دروس متفاوت متناسب با گرایش‌های آن مجموعه در دفترچه آزمون قرار گرفت به عنوان مثال در گروه مهندسی برق که دارای چندین گرایش است در سال گذشته برای هر رشته/ گرایش دعوت به مصاحبه به صورت جداگانه انجام شد در حالی که در آزمون امسال دعوت به مصاحبه برای همه گرایش های مهندسی برق در یک مجموعه صورت گرفت.

وی گفت: این تغییرات در نحوه برگزاری آزمون دکتری موجب شد این گونه تصور شود که تعداد زیادی برای مصاحبه در هر رشته دعوت شده‌اند، بنابراین بدون توجه به این دو تغییر، افزایش تعداد دعوت به مصاحبه شدگان در مجموعه ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی براساس مجوز شورای گسترش وزارت علوم، نهایتا در هر رشته / گرایش ۷ نفر می پذیرد، تصریح کرد: البته با توجه به افت تعداد ثبت نام شوندگان پس از اعلام نتایج نهایی، مطابق عرف حداقل دوبرابر این تعداد در هر رشته / گرایش به مصاحبه دعوت می‌شوند.

علوی فاضل به دلایل افت ثبت نام کنندگان پس از پذیرش نهایی اشاره کرد و افزود: اغلب داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی همزمان داوطلب پذیرش در دانشگاه های دیگر نیز هستند. بنابراین اگر یک فرد همزمان علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه های دولتی هم پذیرفته شود، به دلیل عدم پرداخت شهریه در دانشگاه دولتی، اولویت انتخابی آنها در آن دانشگاه هاست. بنابراین براساس تجربه سالیان گذشته، افتی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام نهایی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که لازم است این افت در ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه لحاظ شود ولی در هر حال ظرفیت هر کلاس متناسب با ضوابط آموزش عالی خواهد بود که این موضوع هم به واحدهای دانشگاهی نه تنها طی بخشنامه‌ای ابلاغ شده است بلکه با جدیت هم نظارت می شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: جذب اعضای هیات علمی جدید با مدرک دکتری، ارتقای اعضای هیات علمی فعلی و توسعه تحصیلات تکمیلی در اقصی نقاط کشور که باعث بومی گزینی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی شده است، در دستورکار قرار گرفته است و همین امر اقبال بیشتر دانشجویان به دوره های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داده و امکان ادامه تحصیل در داخل کشور را تا عالی‌ترین سطوح آموزش عالی فراهم کرده که علاوه بر اثرات علمی و آموزشی و فرهنگی، نویدبخش جهش پژوهشی و فناوری کشور و تربیت نیروی انسانی موردنیاز فعالیت های دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top