چاپ خبر

حذف برخی گرایش‌ها از دفترچه آزمون کاردانی به کارشناسی+پاسخ وزارت علوم

پیام نورنا : به دنبال حذف برخی رشته‌ها از دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 95،جمعی از داوطلبان این آزمون، اعتراض خود را به حذف این رشته‌ها اعلام کرده و خواستار ارائه پاسخی از سوی مسؤلان شدند..

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 95،از ساعت 14 روز سه‌شنبه 11 خرداد ماه آغاز شده و در ساعت 24 سه‌شنبه 18 خرداد ماه پایان می‌پذیرد،اما اتفاقی که باعث اعتراض برخی از متقاضیان این آزمون شده،حذف برخی گرایش ها مانند «گرایش مربی‌گری ورزش رشته تربیت بدنی» در مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

یکی از این داوطلبان در این مورد گفت: بعد از مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت‌نام، متوجه شدیم گرایش مربی گری ورزش زیرمجموعه رشته تربیت بدنی از دفترچه حذف شده و هیچ کدام از دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی که قبلا در این رشته دانشجو پذیرش می‌کردند اعلام ظرفیت نکرده‌اند.بعد از پیگیری‌های متقاضیان رشته مذکور، از طرف وزارت علوم به داوطلبان اعلام شد مشکل پیش آمده به احتمال 99 درصد تا شب چهارشنبه یعنی ساعت 24 سه‌شنبه 11 خردادماه، برطرف می‌شود درصورتی که سازمان سنجش اعلام کرد امکان انتشار اصلاحیه ای درمورد دفترچه آزمون مذکور وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه بین معترضین و مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در سال‌های قبل پذیرنده دانشجو در رشته مذکور بوده است،گفت:معاون فنی و اجرایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دیدار با دانشجویان معترض اعلام کرد که مشکل از سرفصل ها بوده و سرفصل‌هایی که توسط دانشگاه ارائه شده،توسط وزارت علوم تایید نشده است.در نهایت از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای به معترضین قول پیگیری داده شد و به متقاضیان اعلام شد که آمادگی شرکت در کنکور را داشته باشند زیرا حتی اگر بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته،مشکل مذکور برطرف شد،این متقاضیان می‌توانند در ثبت‌نام کرده و در آزمون شرکت کنند.

این دانشجو در پایان سخنانش مدعی شد: رشته تربیت بدنی دارای دوگرایش بوده که در آزمون کاردانی به کارشناسی فقط در گرایش مربی‌گری ورزش از سال 76 تا سال گذشته،با وجود مشکل در سرفصل‌ها، دانشجو پذیرش می‌شده است.

پاسخ سازمان سنجش آموزش و وزارت علوم

پس از پیگیری‌ این موضوع، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در گفت‌و‌گویی با تاکید بر اینکه این سازمان فقط مجری و برگزار کننده آزمون‌ها است،گفت: روال کار به این گونه است که ابتدا دانشگاه‌ها ظرفیت پذیرش خود را به وزارت علوم اعلام می‌کنند و دفتر گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم بعد از بررسی ظرفیت‌های اعلام شده،آن ها را تایید یا رد می‌کند،سرانجام نتایج از سوی وزارت علوم به سازمان سنجش جهت درج در دفترچه راهنما و انتخاب رشته اعلام می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور،به عنوان مجری،نتایج را در دفترچه درج کرده و آزمون را برگزار می‌کند.بنابراین سازمان سنجش آموزش کشور نقشی در تایید،عدم تایید یا حذف رشته‌ای از دفترچه ندارد.

مسؤلان وزارت علوم نیز، ضمن تایید حذف برخی از گرایش ها از دفترچه آزمون کاردانی به کارشناسی اعلام کردند: هیچ رشته‌ای بدون داشتن برنامه مصوب قابل اجرا نیست و این امر نیز استثناپذیر نیست.گرایش های رشته‌های مذکور نیز به دلیل اینکه دارای برنامه مصوب نبوده ‌اند قابل اجرا نیستند و طبیعی است که در آنها پذیرش دانشجو صورت نگیرد.متقاضیان این رشته‌ها باید تا زمانی که برنامه مصوبی برای رشته‌ها تعیین شود،منتظر بمانند.

سوالی که در پایان مطرح می‌شود این است که با توجه به دلیلی که توسط وزارت علوم برای حذف رشته مذکور از دفترچه ذکر شده، چرا این رشته طی سال‌های قبل بدون برنامه مصوب ارائه می‌شد و دانشگاه‌ها اقدام به پذیرش دانشجو می‌کردند؟

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top