چاپ خبر
معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

ارتقای اخلاقی محیط های آموزشی و پژوهشی سلامت در دستور کار

پیام نورنا : معاون وزیر بهداشت ارتقای اخلاقی محیط های آموزشی، پژوهشی و درمانی نظام سلامت را از اولویت های شورای عالی اخلاق پزشکی برشمرد و گفت: تیمی در دبیرخانه تشکیل شده و این موضوع را پیگیری می کند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر باقر لاریجانی در جلسه شورای عالی اخلاق پزشکی با اعلام این خبر افزود: بحث اخلاق پزشکی از مباحث زیربنایی نظام سلامت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در تمام حوزه های وزارت بهداشت برای آن برنامه ریزی شود.

وی افزود: بر همین مبنا شورای عالی اخلاق پزشکی با اعضای جدید در دوره فعلی تشکیل شد و این جلسه سوم شورایعالی اخلاق در این دوره است.

لاریجانی به فعالیت دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی اشاره کرد و افزود: سعی بر این است در فواصل زمانی کوتاه جلسات این دبیرخانه تشکیل شود و همکاران طی جلسات متعددی درخصوص مباحث مختلف بحث و تبادل نظر می کنند و اسناد را برای ورود به شورای عالی اخلاق پزشکی آماده می کنند.

نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی گفت: بحث اخلاق پزشکی تنها به مجموعه وزارت بهداشت محدود نمی شود و باید به تمام ارکان نظم سلامت تسری یابد. بر همین مبنا طی بخشنامه ای دستورالعمل تشکیل شورای اخلاق پزشکی دانشگاهها ابلاغ شد و در حال حاضر شاهد هستیم که دانشگاهها شورای اخلاق را تشکیل داده اند و حرکت هایی در این حوزه ایجاد شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: البته چالش هایی هم در حوزه اخلاق پزشکی در سطح وزارت بهداشت و دانشگاهها وجود دارد که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و راهبردهایی که در شورای عالی اخلاق پزشکی تدوین می شود بتوانیم بر آن فائق آییم.

لاریجانی به نقش شورای عالی اخلاق پزشکی در سیاستگذاری تحولات حوزه اخلاق در سطح ملی اشاره کرد و گفت: در این جلسه دستورات متعددی مطرح می شود و  هدف این است که از نظرات اعضای جلسه جهت تکمیل مباحث بهره برداری شود.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی و اخلاق  پرستاری اظهار داشت: استقبال بی نظیر همکاران نظام سلامت از این کنگره نشان دهنده اهمیت بحث اخلاق در نزد دست اندرکاران سلامت کشور است و باید برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از این پتانسیل ها در کشور داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بحث بعدی جلسه را گزارش روند تدوین برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: برای جمع بندی این برنامه جلسات متعددی برگزار شده و تلاش های زیادی در دبیرخانه صورت گرفته است.

وی ارتقای اخلاقی محیط های آموزشی، پژوهشی و درمانی نظام سلامت را از دیگر مباحث اولویت دار شورای عالی اخلاق پزشکی برشمرد و گفت: تیمی در دبیرخانه تشکیل شده و در این خصوص اقداماتی در دست پیگیری است.

لاریجانی اظهار داشت: امیدواریم پروژه این برنامه در جلسه آتی شورای عالی اخلاق پزشکی مطرح شود. طبق نظراتی که ارائه شده بنا بر این است که این برنامه علاوه بر در نظر گرفتن مباحث مرتبط با سلامت به مباحث فرهنگی و جامعه شناختی نیز بپردازد و لازم است در این خصوص از نظرات متخصصین امر بهره برداری شود.

وی تدوین پیش‌نویس راهنمای پزشکان برای مدیریت تعارض منافع در ارائه خدمات سلامت، آموزش، پژوهش را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه اخلاق پزشکی برشمرد و گفت: این کار طی یک پروژه طی حدود دو سال پیگیری شده که ماحصل آن گزارش مفصلی است و اهم مباحث نیز به طور خلاصه در قالب ۱۰ اصل کلیدی تهیه شده است.

نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی با تاکید بر اینکه در صورت اجرای راهنمای پزشکان برای مدیریت تعارض منافع در ارائه خدمات سلامت، آموزش، پژوهش تحول چشمگیری در عالم پزشکی رخ می دهد، ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از مباحث این جلسه به یک جمع بندی صحیح در خصوص این سند دست یابیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۱۰ فرمان به عنوان پیام های اصلی راهنمای پزشکان برای مدیریت تعارض منافع در ارائه خدمات سلامت، آموزش، پژوهش استخراج و برنامه ریزی شده و درنظر است از انجمن های علمی، شرکتهای دارویی، دانشگاهها، نظام پزشکی و سایر نهادهای ذیربط نظرخواهی عام کنیم تا سند نهایی شود.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد تا با بهره مندی از نظرات اعضای شورای عالی اخلاق پزشکی زمینه های ارتقا و غنای اسناد مطرح شده در جلسه فراهم آید و گامی چشمگیر در راستای اعتلای اخلاق پزشکی کشور برداشته شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top