چاپ خبر

برنامه دانشگاه آزاد یزد برای پیوستن به دانشگاه‌های نسل سوم

پیام نورنا : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد چشم‌انداز پیش‌روی دانشگاه را پژوهش‌محور کردن دانشگاه و پیوستن به جمع دانشگاه‌های نسل سوم ذکر کرد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر “مصعومه طباطبایی” در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: هر چند دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رسالت آموزشی خود موضوع ارتقای کیفی آموزش و تنوع رشته‌های آموزشی را مورد توجه قرار داده ولی چشم‌انداز دانشگاه ارتقای آن به سطح نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های پژوهش محور است.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی یزد دارای 12 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که در مرکز استان یزد شامل 24 رشته دکتری، هفت رشته کارشناسی ارشد و 55 رشته کارشناسی است. رشته‌های کاردانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز به آموزشکده سما واگذار شده و هم‌اکنون دارای 700 دانشجو است.

طباطبایی یکی از خلاء‌های موجود در دانشگاه‌ آزاد اسلامی یزد را موضوع ایجاد مراکز رشد خواند و گفت: مجوز تاسیس مرکز رشد واحد یزد برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان اخذ شده و با همکاری پارک علم و فناری، هم‌اکنون شاهد شکل‌گیری شورای سیاستگذاری این مرکز هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن اشاره به فارغ التحصیلی 45 هزار نفر از این دانشگاه تاکنون و 3000 نفر در یکسال گذشته، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز رشد از تسهیلات مناسبی برای تجاری‌سازی ایده‌های خود برخوردار می‌شوند و امیدواریم از این طریق شاهد سوق یافتن فارغ التحصیلان به سمت کارآفرینی باشیم.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دانشگاه برای تحکیم پیوند دانشگاه و صنعت، ابراز امیدواری کرد که با جلب اعتماد صنعت به دانشگاه، فارغ التحصیلان این دانشگاه بیش از گذشته جذب بازار کار شوند.

به گفته‌ رئیس دانشگاه آزاد یزد، مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه نیز یکسری از معارت‌های شغلی را در کنار آموزش‌های تئوری به دانشجویان ارائه می‌کند که این مهارت‌ها می‌تواند کمک خوبی برای آنها جهت ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی باشد.

وی به تفاهم‌نامه دانشگاه با اداره کل استاندارد استان یزد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان در جهت ارتقای سطح آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود در صدد ایجاد آزمایشگاه همکار استاندارد در دانشگاه است.

طباطبابی یکی دیگر از خلاءهای دانشگاه را طرح‌های نیمه تمام عمرانی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا و براساس اولویت این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد و هم‌اکنون تعمییرات دو خوابگاه دانشجویی را در دست اقدام داریم.

“احمد زارع‌پور” معاون عمرانی دانشگاه آزاد یزد نیز در سخنانی با بیان این که دانشگاه آزاد یزد دارای 116 هزار فضای آموزشی، فرهنگی، رفاهی و خوابگاهی است، سرانه‌ این دانشگاه را نسبت به استاندارد کشور بسیار بالاتر خواند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد یزد طرح‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه را اندک خواند و در این باره تصریح کرد: عمده طرح عمرانی نیمه تمام دانشگاه، ساختمانی واقع در سایت جدید دانشگاه است که برای فعالیت‌های آموزشی ایجاد شده و از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است ولی با توجه به رویکردهای جدید دانشگاه در حال پیگیری کسب مجوز جهت تغییر کاربری و تبدیل آن به هتل برای گردشگران هستیم.

وی یکی از برنامه‌های عمرانی در دست پیگیری دانشگاه آزاد یزد را ایجاد شهرک‌های شفا(شهرک‌های فناوری اطلاعات) ذکر کرد و گفت: این شهرک‌ها که برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و های‌تک پیش‌بینی شده است، در کشور نوپا هستند و دانشگاه آزاد یزد جزو پنج دانشگاهی است که در این حوزه ورود کرده و درصدد کسب مجوز آن است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: در همین رابطه زمینی به وسعت 73 هکتار به این منظور در نظر گرفته شده و دانشگاه با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای ساخت این شهرک‌ها با صنایع مشارکت می‌کند.

“سید علی المدرسی” معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این نشست از آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون و آغاز ثبت‌نام داوطلبان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد خبر داد و اعلام کرد: ثبت‌نام‌ رشته‌های بدون آزمون شامل رشته‌هایی است که دانشجو در آنها براساس سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شود و نیاز به قبولی در کنکور سراسری ندارد.  

وی گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.azmoon.org مراجعه کرده و به صورت اینترنتی اقدام به ثبت‌نام کنند.

المدرسی همچنین از کسب مجوز برای رشته‌های دکتری جغرافیای شهری و دکتری اقتصاد اسلامی و همچنین کارشناسی ارشد روان‌شناسی مثبت‌گرا جهت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top