چاپ خبر
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد:

تعریف پودمان های جدید در دانشگاه علمی کاربردی/ کیفی سازی دوره ها

پیام نورنا : سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: اولویت این دانشگاه تدوین پودمان های جدید متناسب با مهارت های مورد نیاز جامعه است چراکه از این طریق فارغ التحصیلان دانشگاه می توانند وارد بازار کار شوند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – محمد حسین امید در نشست صمیمانه با رؤسای مراکز علمی کاربردی استان سمنان گفت: سیر نزولی متقاضیان ورود به آموزش عالی کشور شیب تند دارد و طبق برآوردهای انجام شده این روند نزولی تا انتهای برنامه هفتم توسعه ادامه دارد.

وی افزود: با سیاست‌های جدید جمعیتی، تقاضای آموزش عالی از حدود ۱۰ سال دیگر یعنی پایان برنامه هفتم مجددا افزایش می یابد و آموزش عالی کشور در یک دوره ۱۰ ساله با نرخ منفی تقاضا برای آموزش عالی مواجه است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در این سیر نزولی تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه جامع علمی کاربردی ممکن است کاهش یابد چرا که در کشور ما هنوز فرهنگ کار و مهارت آفرینی به فرهنگی عمومی تبدیل نشده است.

امید با بیان اینکه ظرفیت موجود مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر از متقاضیان ورود به این دانشگاه است، گفت: اگر آسیب شناسی کلی صورت گیرد در زمانیکه نیاز و تقاضا برای آموزش عالی زیاد بوده برخی سیاست های کمیت گرایانه در دولت های قبل باعث شد تا ظرفیت سازی بدون مطالعه آینده و بدون پیش‌بینی نیاز آینده به شدت افزایش یابد به نحوی که به طور میانگین برای هر متقاضی تحصیلات عالی دو صندلی وجود دارد این در حالی است که زمانی تنها ۱۰ درصد شانس قبولی در آموزش عالی وجود داشت.

وی عنوان کرد: مشکل خالی ماندن ظرفیت ها برای تمامی دانشگاه ها مانند دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و موسسات غیرانتفاعی وجود دارد و باید برای این دوره برنامه ریزی متناسب با شرایط کشور صورت گیرد تا از ظرفیتهای ایجاد شده به نحو مناسبی استفاده گردد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: کمیت گرایی آموزش عالی زمانی دامن این دانشگاه را نیز گرفت و باعث شد که این دانشگاه نیز در اغلب استان ها به ویژه در استان تهران به سمت پذیرش بیش از نیاز بازار کار حرکت کند.

امید خاطرنشان کرد: این درحالی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی و فناوری محور است و باید متناسب با نیازهای شغلی افراد و جامعه عمل کند. بنابراین ورود کمیت گرایی موجب شد تا دانشگاه از راه اصلی خود خارج شود و به سمت رشته های شبه نظری و کم هزینه و بدون باز کار واقعی سوق یابد.

وی تاکید کرد: توجه به کمیت موجب شد تا زمانی تعداد دانشجویان این دانشگاه به نزدیک یک  میلیون نفر نیز برسد و عدم توجه به مهارت محوری در تربیت این دانشجویان موجب شد تا اعتبار دانشگاه زیر سوال برود و در برخی استخدام ها برای دانشجویان این دانشگاه مشکلاتی ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه باید به ماموریت اصلی خود باز گردد گفت: این دانشگاه بستر خوبی برای ایجاد دانشگاه نسل سوم را دارد چرا که می تواند همگام با نیاز جامعه و بازار کار حرکت کند.

امید خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه برای توسعه و گسترش دانشگاه های نظری محدودیت ایجاد شده اما در این برنامه برای دوره های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای و رشته های مهارتی توسعه پیش بینی شده است.

وی گفت: برای توسعه فعالیت های این دانشگاه باید تلاش کنیم و روند تصویب رشته ها و پودمان های جدید را سریعتر کنیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: اولویت ما در این دانشگاه ایجاد تک پودمان ها و دوره های بازآموزی است که این روند با کمک واحدهای استانی محقق خواهد شد.

امید افزود: درحال برنامه ریزی هستیم تا با راه اندازی کمیته هایی، بخشی از فعالیتهای مربوط به برنامه ریزی درسی در استان ها انجام و این برنامه ها در ستاد مرکزی دانشگاه تایید شود تا از این طریق روند تدوین رشته ها تسریع شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به فراوانی دوره های و رشته های نظری در دیگر دانشگاه های کشور، اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی به هیچ وجه توسعه رشته های بدون بازار کار و غیر مهارتی نیست.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: هدف ما این است افرادی که برای تحصیل وارد این دانشگاه می شوند به واسطه مهارتی که آموخته اند به سرعت وارد بازار کار شوند و حتی برای دیگران نیز زمینه اشتغال را فراهم کنند.

امید با بیان اینکه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ظرفیت های استان خود را شناسایی و احصا کنند، گفت: مراکز علمی کاربردی در نقاط مختلف کشور که توانایی پذیرش دانشجوی خارجی را دارند باید برای توسعه این امر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top