چاپ خبر
در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه تهران عنوان شد:

توانمندسازی علمی و فرهنگی دانشجو در تراز جهانی، هدف دانشگاه تهران

پیام نورنا : آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه تهران صبح امروز در مصلای دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشگاه تهران، معاونین دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران ضمن خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید اظهار کرد: ما همواره در این مراسم دو تبریک عرض می‌کنیم. یکی به خودمان که میزبان استعدادهای برتر میهن اسلامی هستیم و تبریک دیگر را نیز به شما و خانواده‌هایتان که موفق شدید در بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های تهران وارد شوید.

وی ادامه داد: امسال دانشگاه تهران یکصدوشصت‌وپنجمین سال خود را گرامی می‌دارد. تاریخ دانشگاه تهران از دارالفنون شروع می‌شود چون دانشگاه تهران میراث‌دار دارالفنون است. این دانشگاه با حدود 57 هزار دانشجو و بیش از 2000 عضو هیات علمی که بیش از 30 درصد اعضای هیات علمی استادتمام هستند، بزرگترین دانشگاه کشور است. اگرچه نام این دانشگاه “دانشگاه تهران” است اما به لحاظ محتوا و گستردگی “دانشگاه ایران” است.

دکتر نیلی اضافه کرد: دانشگاه تهران در مناطق البرز، پاکدشت، کیش، فومن و در بسیاری از نقاط مختلف کشور دارای پایگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی است. این وسعت و گستردگی دانشگاه تهران که توانسته همچنان کیفیت خود را در همه واحدهای خود اعمال کند باعث به وجود آمدن ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای شده است به گونه‌ای که این دانشگاه در سطح جهانی شناخته‌شده‌ترین دانشگاه ایران است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه بیشترین دانشجوی خارجی را دارد، گفت: حدود 1000 دانشجوی خارجی از بیش از 50 کشور جهان  در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و از این دانشگاه مدرک می‌گیرند و بیش از 1500 نفر کسانی هستند که سالیانه از این دانشگاه گواهینامه‌های مختلف دریافت می‌کنند. تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، اجرای پروژه‌های بین‌المللی و حضور دانشگاه تهران در بسیاری از نهادهای بین‌المللی بیانگر تراز جهانی دانشگاه تهران است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه تقریباً تنها دانشگاهی است که در مجاورت خود پارک علم و فناوری دارد و امیدواریم شما بتوانید بعد از فارغ‌التحصیلی، شرکت‌های خود را در طرح ساماندهی که به نام شهر دانش، هوشمند و شهر سبز مطرح است، احداث کنید. همچنین کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از لحاظ نسخ خطی، تعداد کتاب، پایگاه‌های اطلاعاتی در بین کتابخانه‌های دانشگاهی کشور بی‌همتا است.

دکتر نیلی با اشاره به اینکه امروزه توسعه در دنیای علمی به واسطه فعالیت‌های بین‌رشته‌ای است، گفت: جامع بودن دانشگاه تهران به دلیل متمرکز بودن تمام گرایش‌ها و رشته‌ها نه‌تنها باعث فعالیت‌های بین‌رشته‌ای و جهش علمی می‌شود، بلکه زمینه آشنایی دانشجویان مناطق مختلف از رشته‌های گوناگون را با یکدیگر فراهم می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه تهران به دنبال توانمندسازی دانشجویان در امور علمی، فرهنگی و اجتماعی در بالاترین سطح ملی و تراز جهانی است. تجربه نشان می‌دهد که توانمندی و استعداد این دانشگاه این امر را تحقق می‌بخشد. امروزه دانشگاه تهران سازمان‌ها و نهادهایی که به شکل خیریه و وقف در خدمت دانشگاه باشند را کم ندارد. از جمله بنیاد حامیان دانشگاه تهران که بیانگر تعامل جدی در حوزه‌های اجتماعی دانشگاه تهران است.

رئیس دانشگاه تهران در پایان اضافه کرد: خوشبختانه تحقق اهداف دانشگاه تهران به لحاظ زیرساختی، سازمان و برنامه ریزی مهیا است و باید بیش از پیش گسترش یابد و بخش دیگر آن نیز به عهده دانشجویان است. من به تجربه تاریخ مطمئنم چهار سال دیگر دانش‌آموختگانی خواهیم داشت که دانش‌آموختگان قبلی را روسفید خواهند کرد و افتخارات دیگری را بر افتخارات این دانشگاه اضافه خواهند کرد.

دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود، تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، خطاب به نو دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه تهرانی که باشید همواره حسی از غرور همراهتان است. زیرا که دانشگاه تهران کهکشانی از افتخارات ارزنده‌ این سرزمین کهن در 80 سال اخیر به خود دیده است.

وی ادامه داد: به دانشگاه تهران که بیشترین سهم را در تولید دانش و استقلال علمی کشور داشته و گران سنگ‌ترین نقش را در تحولات فرهنگی و اجتماعی ایران معاصر ایفا کرده افتخار می‌کنیم. دانشگاهی که علم، ایمان، دانش، تعهد، اخلاق و دینداری آن در کنار هم شکل‌دهنده نسلی بوده است که نه‌تنها در سطح ملی بلکه در عرصه بین المللی آوازه ایران اسلامی را با تصویری زیبا نقش کرده است.

سرسنگی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: در آخر نیز افتخار می‌کنیم به دانشگاهی که امروزه درهای خود را به روی حدود 4000 نودانشجوی نخبه و فرهیخته باز کرده تا فصلی جدید را در زندگی آنها رقم بزند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری نیز به دانشجویان جدیدالورود حاضر در جمع گفت: موفقیت شما را در این آزمون تبریک می‌گویم و از امروز به بعد عنوان پرافتخار دانشجو را بردوش می‌کشید. دانشگاه تهران قله و نماد آموزش عالی کشور است و در حقیقت سرآمد دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های منطقه است.

وی ادامه داد: یاد و خاطره دفاع مقدس و شهدا را گرامی می‌داریم. کسانی که تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا این کشور سربلند باشد و امنیت برقرار شود و ما امروز در یک امنیت بی‌نظیر جشن آغاز سال تحصیلی جدید را برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه وقتی انسان موفقیتی را به دست می‌آورد،  گام بزرگی در زندگی برداشته است، گفت: در وجود، ذات و طبیعت انسان حالت شکرگزاری و قدردانی وجود دارد. شکرگزاری جزو ذات و فطرت انسان است و وقتی خدا توفیقی را به انسان می‌دهد انسان به طور طبیعی سر تعظیم فرود می‌آورد. شکر این نعمت که خدا در بهترین ایام عمر به شما داده این است که ابتدا در رشته‌ای که تحصیل می‌کنید جدی باشید و وقت خود را غنیمت بشمارید و دیگر اینکه در کسب معنویت، مسیر انسانیت و مسیر بندگی خدا غفلت نکنید.

مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروزه در دنیای جدید رقابت در همه عرصه‌ها شدید و نفس‌گیر است که ما نباید یک لحظه از وقت خود را تلف کنیم و باید از همین امروز جدی باشیم.

در پایان این مراسم داوطلبان رتبه‌های برتر کنکور سراسری که دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند، تقدیر شدند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top