چاپ خبر
معاون سازمان مدیریت خبر داد؛

کسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی برطرف می‌شود

پیام نورنا : معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از دیده شدن 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش خبر داد و گفت: با این بودجه قصد داریم کسری دانشگاه های علوم پزشکی را برطرف کنیم.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – سعید نمکی در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: امیدواریم امسال کسری بودجه دانشگاهه های علوم پزشکی جبران شود و با تدبیری که دیده شده بودجه ۹۶ را به گونه ای تدوین می کنیم که دانشگاه های علوم پزشکی کسری نداشته باشند.

معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: آموزش پایه توسعه پایدار است . بزرگترین چالش نظام سلامت و نظام آموزشی این است که به شدت به ابزار وابستگی پیدا کردیم و به این ترتیب آموزش های سرپایی از دست می رود.

وی یادآور شد: پزشک ما به گونه ای تربیت می شود که اگر سی تی اسکن و آزمایشگاه را از او بگیرند طبابت ما تعطیل می شود . دیدگاه وابستگی ما به ابزار یک چالش است که درمان های ما را گران می کند.

نمکی گفت: روزی بود که با ۵ دلار کل واکسیناسیون را برای ۵ بیماری واگیر انجام می شد اما اکنون هزینه شیمی درمانی یک فرد معادل واکسیناسیون یک شهرک است .

وی افزود: بار بیماریهای امروز به دلیل ندیدن های دیروز در نظام آموزشی کشور است. اگر امروز نظام آموزشی ما برای چالش ها آماده نشود مشکلات زیادی برای آینده خواهیم داشت. اگر بتوانیم نیروی خوب را با هزینه کم آموزش دهیم بار سنگینی از آینده برخواهیم داشت.

معاون اجتماعی سازمان مدیریت اضافه کرد: محتوای آموزشی ما باید دگرگون شود و با نیازهای نظام سلامت همگونی داشته باشد. یک استان و یک شهر و یک روستا هم حتی در کشور یک الگوی یکسان ندارد و قطعا باید بر اساس آمایش سرزمین و الگوی اقلیمی نیروهای خود را تربیت کنیم.

وی تاکید کرد: باید همین بودجه اندکی که برای آموزش داریم را بر اساس آمایش سرزمین هزینه کنیم.

نمکی با انتقاد از وضعیتی که دانشگاه امروز با آن مواجه است گفت: متاسفانه دانشگاه امروز ما خلق سرمایه نمی کند این به دلیل وابستگی به بودجه های دولتی است. پس از انقلاب ۲۰ تا ۲۵ برابر دانشجو گرفته ایم اما این تعداد دانشجو نتوانسته درآمد سرانه کشور را افزایش دهد و این غم انگیز است.

وی خاطرنشان کرد: یکسری اتفاقات در سال های پیش افتاد که آموزش نه تنها مغفول و مظلوم شد بلکه در این سال ها له شد. یک خطای استراتژیک تاریخی کردیم و آن درگیر شدن آموزش در درمان بود.

معاون اجتماعی سازمان مدیریت افزود: اکنون هم نسخه ای که برای آن می پیچند این است که آموزش پزشکی به وزارت علوم برود که این هم بسیار غلط است بلکه باید به فکر احیای یک متولی دیگری برای این حوزه و به فکر احیای ساختار آموزش پزشکی باشیم.

وی یادآور شد: به هر حال سازمان برنامه بودجه ۱۰ سال تعطیل بوده و استانداران در هیات امناها حضور پیدا کردند و همین موجب شد که برخی تصمیماتی بگیرند که بار مالی داشته است. بعد از ابلاغ بودجه ۹۵ هیات امناها باری حدود ۴۶۰ میلیارد تومان به هزینه ها اضافه کردند بودند .

نمکی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت همزمان باید بودجه های بخش های امنیتی و دفاعی و صندوق های بازنشستگی را هم تامین می کرد که این میزان بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بود، گفت: ما نمی توانیم به مقوله امنیت بی توجه باشیم و اینکه امروز در امنیت هستیم مدیون این جانفشانی ها است.

وی با اشاره به بودجه طرح تحول سلامت گفت: ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت دیده بودیم که از این میان قرار بود ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها این مبلغ را تامین کند اما از محل هدفمندی یارانه ها تنها ۳۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد.

معاون اجتماعی سازمان مدیریت تاکید کرد: دانشگاه ها امسال با قحطی مواجه شدند اما سعی داریم کسری و کمبودها را رفع کنیم که برای سال آینده مشکلات را کاهش دهیم.

وی با اشاره به انتقادات دانشگاههای علوم پزشکی در زمینه کمبودهای اعتباری در زمینه حقوق و مزایا اعضای هیات علمی و کارکنان گفت: در مورد حقوق و مزایا تمام کسری ها را درآوردیم و امسال در بهترین شرایط ۶۸ درصد مطالبات دولت وصول شده است.

نمکی افزود: به هر حال به دلیل ۸ سال مدیریت قبلی که در کشور بود ما هنوز داریم بدهی های نفت ۱۳۰ دلاری را می پردازیم. امدیواریم در سه ماهه آخر سال پول نفت بیاید و این زخم مرهم شود و با توجه به اتفاقاتی که برای برجام رخ داد امیدواریم گشایشی صورت گیرد.

وی با اشاره به تشکیلات و چارت های دانشگاه ها گفت: درمورد تشکیلات و ساختاری معتقدم که تمامی تشکیلات و چارت دانشگاه ها به همراه کل ساختار وزارت بهداشت باید بازنگری شود.

معاون اجتماعی سازمان مدیریت اضافه کرد: توانمندی های جدید آموزش پزشکی باید دیده شود. وقتی در یک روستا در گذشته افراد بی سواد بودند اما اکنون در همان روستا دختران فوق لیسانس داریم نمی توانیم از بهورز ۶ کلاس سواد در آن روستا برای بهداشت آنجا استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سرانه آموزش به شدت پایین است، گفت: متاسفانه تعداد زیادی دانشجوی تحصیلات تکمیلی گرفته ایم ولی برای این دانشجویان اعتبار آموزشی و تجیهزات وجود ندارد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

نمکی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه های علوم پزشکی اعلام می کنند که دانشگاه های وزارت علوم مشکلات علوم پزشکی را ندارند، گفت: به این دلیل است که وزارت علوم چاه ویل درمان را ندارد.

وی با انتقاد از توسعه بی رویه آموزش در برخی نقاط کشور گفت: ما می خواستیم روستایی را از بن بست دربیاوریم اما کل کشور را به بن بست کشانده ایم و به دلیل اینکه آمده ایم بدون آمایش سرزمین کار کرده ایم.

معاون اجتماعی سازمان مدیریت با تاکید بر اینکه یک بسته ای برای کاهش هزینه ها تدوین شده است گفت: در این بسته برای کاهش هزینه راهنماهای بالینی، ایجاد ۶۰۰ کیلینک ویژه و بحث پزشک خانواده و به طور کلی طرح تحول سلامت طرح هایی دیده شده است.

وی با بیان اینکه برجام ما را از مخمصه تاریخی درآورد برخی آن را به عنوان خیانت ملی مطرح می کنند، گفت: با یک تدبیری داریم این گره کسری بودجه را باز می کنیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top