چاپ خبر
وزیر علوم خبر داد:

رویه فعالیت دانشگاه پیام نور باید اصلاح شود

پیام نورنا : وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به کاهش متقاضی ورود به دانشگاه طی سال جاری، گفت: 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – محمد فرهادی ظهر جمعه در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان شمالی با تأکید بر تقویت آموزش‌های مهارتی در بین دانشجویان از وجود ۶۰۰ هزار صندلی خالی در سال ۹۵ به علت کاهش متقاضی ورود به دانشگاه خبر داد.

فرهادی با تأکید بر اینکه شورای گسترش دانشگاه تعیین‌کننده کد رشته محل و ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها هستند، عنوان کرد: سقف پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاه‌ها ۲۰ نفر و در مقطع دکتری پنج تا هفت نفر است.

وی بابیان اینکه این قانون به تمام دانشگاه‌ها رسماً ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: تمام دانشگاه‌ها باید در چارچوب مقررات آموزش عالی فعالیت کنند و اگر دانشگاهی به این قوانین تمکین نکند وزارتخانه نیز مدرک را تائید نمی‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بر ایجاد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز هر منطقه تأکید کرد و افزود: دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند با هماهنگی یکدیگر و متناسب با ضروریات، تجمیع شوند و به فعالیت خود ادامه دهند.

فرهادی اظهار کرد: رویکرد وزارتخانه، عدم صدور مجوز برای تأسیس دانشگاه‌های غیرانتفاعی است تا در حال حاضر بتوانیم دانشگاه‌های غیرانتفاعی موجود را ساماندهی کنیم.

رویه فعالیت دانشگاه پیام نور باید اصلاح شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد فعالیت و تأسیس دانشگاه‌های پیام نور گفت: ایجاد واحدهای این دانشگاه در شهرستان‌های مختلف و در فاصله‌ای کمتر از ۱۰ کیلومتر در برخی استان‌ها و نیز دانشجویان اندک هر واحد که گاهی به ۴۵ دانشجو هم نمی‌رسد، رویه‌ای نادرست است.

فرهادی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور باید به رویکرد اصلی خود و آموزش از راه دور و دوره‌های مجازی و نیمه‌حضوری برگردد، اظهار کرد: تشکیلات کالبدی و ساختمان‌های اداری و غیره نباید در دانشگاه پیام نور گسترده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به همین منظور، ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی که احتیاج به واحدهای عملی و حضور در کلاس و آزمایشگاه دارد نباید در دستور فعالیت دانشگاه‌های پیام نور قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه در خصوص دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز، رویکرد وزارتخانه ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه‌ها نیست، گفت: طرح آمایش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

فرهادی همچنین نسبت به حل مشکلات مالی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان شمالی با استفاده از اسناد خزانه اسلامی، قول مساعد داد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 7 آبان 1395

    آره این رشته های فنی مهندسی رو هم حذف کنید تا همین 4 تا دانشجویی رو هم که دارید از دست بدید! بجای اینکه بگه باید فنی مهندسی رو گسترش بدیم، داره عقب گرد میکنه!

  2. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 8 آبان 1395

    شهریش رو کم کنند به جاش دانشجو بیشتر بگیرن

  3. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 8 آبان 1395

    چرا دولت قبلی بدون حساب و هدفی این همه دانشگاه پیام نور در هر شهری تاسیس کرد و باعث شد تا هم یک عده ی زیادی کارمند شوند و هم هزینه های دانشجویان برای ثبت نام زیاد شود چون باید دانشگاه حقوق کارمندانش وهزینه های دانشگاه را بپردازد و هم فارغ التحصیلان زیادی که این دانشگاه خروجی داشته بیکار شوند. حالا مگه میشه اینهمه کارمند را تعدادی از آنها بیکار کرد تا کی باید چوب بی برنامه گیمان را بخوریم. وزیر گرامی حرف دلمان را زدی اما واقعا در عمل کاری بکن تا دانشگاه بر اساس نیاز جامعه و ان منطقه زندگی دانشجو به ان رشته، دانشجو پذیرش داشته باشند نشود که مثلا رشته مدیریت در یک دانشگاه پیام نور در شهرستانی 40 تا ظرفیت داشته باشد اما نیاز ان شهرستان در سال فقط چهار نفر باشد. یک بارم شده دل و جرات داشته باشید و واقعا دانشگاهها را اصلاح کنید و اینهمه هزینه ثابت و متغیر از دانشجویان نگیرید و اما بشرطی این هزینه را به مبلغ یکم زیادتر بگیرید که شغل دانشجو تضمین شده باشد و دانشگاه با کمک ارگان های دولتی و موسسات خدماتی خصوصی و بالاخص کارخانجات عده ی زیادی از این دانشجویان برای کار کارمندی یا حسابداری و مهندسی و… به کار بگیرند.

  4. نویسنده دیدگاه : مرتضی - در تاریخ : 8 آبان 1395

    امسال در کنکور سراسری 800 تا 900 هزار نفر ثبت نام کردن و فقط 350 هزار نفر وارد دانشگاه شدند و این نشون میده که دانشجو ها حاضر نیستند به هر قیمتی که شده وارد دانشگاه بشن و یه رشته رو بخونند. به نظر من قرار دادن ظرفیت در دانشگاه پیام نور برای رشته ها اشتباهه و باید ظرفیت آزاد بشه تا هر کس دوست داره هر رشته ای رو خواست بخونه. الان مثلا رشته حقوق در پیام نور متقاضی خیلی بالایی داره و ظرفیت خیلی کمه و دانشجو ها حاضرند دانشگاه نروند تا یه رشته که دوست ندارن بخونند. مثلا رشته های ادبیات- تاریخ- جغرافیا-آب و هوا شناسی و …. تا دلتون بخواد صندلی خالی داره

  5. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 8 آبان 1395

    اون زمانی که این دوستان چپ و راست هکتار هکتار زمین گرفتند و کردند دانشگاه بدون هیچ بررسی ای باید به این مسائل فکر میکردند ! کلا نمیدونم چرا ما ایرانی ها کمیتی و پسا بررسی ای هستیم ! جای تاسف داره .

  6. نویسنده دیدگاه : جواد - در تاریخ : 8 آبان 1395

    جناب وزیر با این همه تشکیلات جواب درست و حسابی به دانشجو نمیدید حالا فرض کند این ساختمان ها و ادارات هم کم کنید چی میشه!!!
    اینطور برداشت میشه هدف واگذاری واحدهای پیام نور به بقیه دانشگاه هاست انگاری
    بجای این موضوعات برید ببینید چرا هر ترم بخشنامه های عجیب غریب صادر میشه یا شهریه چرا الکی زیاد میشه

  7. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 8 آبان 1395

    سلام خسته نباشید چگونه از سیستم گلستان میتوانیم شهریه ی متغییر رو قسطی پرداخت کنیم

  8. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 9 آبان 1395

    اقا مرتضی گرامی آیا میدونستی به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، در آزمون وکالت سال 94، 69 هزار و 620 نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد 32 هزار و 359 نفر زن و 37 هزار و 261 نفر مرد هستند.
    در صورتیکه از این تعداد تقریبا فقط دو هزار نفر قبول می شوند و هر سال بر این تعداد شرکت کنندگان در ازمون زیاد می شوند در نتیجه ظرفیت زیاد کردن این رشته ها در دانشگاه کار خیلی اشتباهی هست چون بالاخره یک عده ی زیادی از اینها شاید بالای هفتاد درصدشان تا اخر عمرشان هم در ازمون وکالت قبول نشوند در نتیجه کار منطقی هست ظرفیت پذیرش رشته حقوق در دانشگاه را زیاد نکنند و حتی اگر می شود ظرفیت را باید کم کنند تا اینهایی که فعلا هستند شانس قبولیشان از این که الان هست کمتر نشود و در رشته حقوق باید هم علاقه و هم فرد عادلی باشی و فقط برای پول این رشته انتخاب نکرده باشی. ودر اخر با کنترل پذیرش و سوق جوانان به کارهای دیگر هم وقت دانشجو و هم هزینه هایش تلف نمی شود.
    هر کشوری و مردم ان کشور باید با توجه به منابع و میزان پیشرفت و سطح درامد و برنامه ریزی ان توقع افزایش جمعیت، افزایش اشتغال و تامین مسکن و … داشته باشند.

  9. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 9 آبان 1395

    سلام. راستش من این شیوه پذیرش از راه دور را قبول دارم و برای کارمندان و کسانی که دوست دارند ادامه تحصیل بدهند خوب است اما چند مطلب مهم وجود دارد:
    @ شهریه ها بسیار زیاد شده است که فشار زیادی به والدین برای تهیه آن وارد میشود. من که کارمندم الان از پرداخت آن عاجزم.
    @ دوم دانشجوی استاد ندیده سواد و معلومات زیادی ندارد. خودم در هیچ کلاسی شرکت نکرده ام و با این که لیسانس گرفته ام ولی در رشته ام تبحر زیادی ندارم. مثلا یک دانشجوی ادبیات ممکن است نتواند یک بیت شعر مثنوی را درست و حسابی بخواند یا یک متن اداری بنویسد.
    @ با افزایش پذیرش بیکاران دارای مدرک زیاد میشود و مجبورند به کارهایی رو بیاورند که به گفته خودشان در شانشان نیست. مثلا خدمتگزار مدرسه ای که لیسانس دارد و جارو میزند خب خودش را از معلم مدرسه کمتر نمی داند…
    @ من اصلا از فضاهای علمی و فرهنگی دانشگاه استفاده نمی کنم ولی باید شهریه آن را نیز بپردازم!
    و….

  10. نویسنده دیدگاه : nima - در تاریخ : 9 آبان 1395

    سلام پشتیبان عزیز
    آیا استادی می تونه تو یه درس عملی بجای کار عملی که شهریه عملی براش پرداخت کردیم از دانشجو تحقیق بخواد که اونم واسه خودش هزینه داره و هم وقت می گیره

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 آبان 1395 :

    سلام
    بله کاملا دست خود استاد هست

  11. نویسنده دیدگاه : بهنام - در تاریخ : 10 آبان 1395

    سلام

    جواب دوستی ناشناسی “دانشجوی استاد ندیده سواد و معلومات زیادی ندارد. ” حرفتون را قبول ندارم چون الان سایت های مثل مکتب خونه هست که ویدیوهای اموزشی دانشگاه شریف را داره و اگر زبانت خوب باشه ویدیوهای اموزشی دانشگاه استنفورد میتونی ببینی . در ضمن دانشجو پیام نور می تونی کتب کنکوری ارشد بخونه و یاد بگیره.در امتحان نمره قبولی خوبی بگیره صحبتم در مورد رشته های فنی هست.

  12. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 10 آبان 1395

    سلام
    اسامی قبول شدگان کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش اعلام شده است آیا ثبت نام برای همین ترم است و می توان انتخاب واحد نمود و در امتحانات دیماه شرکت کرد؟ زمان انتخاب واحد کی هست ؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 آبان 1395 :

    سلام
    صبور باشید تا توسط همین سایت اطلاع رسانی شود
    در خبرنامه ایمیل و یا کانال تلگرام سایت عضو شوید تا جدیدترین خبرها به دست شما برسد

  13. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 11 آبان 1395

    سلام
    واقعا در شهرستان های خیلی کوچک هم دانشگاه پیام نور تاسیس کردند
    مثلا در استان فارس
    در شهرستان مرودشت و اباده علاوه بر یک دانشگاه پیام نور
    یک پیام نور شعبه دیگر در روستاهای اطرافش تاسیس کردن
    که فقط دو تا رشته رو میگیره
    واقعا من نمیدونم هدفشون از این کار چیه؟؟
    اینا ارزش علم و دانشگاه پایین اوردند.
    من خودم هم دانشجوی پیام نور هستم
    اما وقتی رشد بی رویه پیام نور در شهرستانهای کوچک و حتی روستاها میبینم
    ناراحتم.
    چون نه تنها بار علمی نداره این دانشگاه ها
    بلکه فقط هزینه اضافی ایجاد میکند.

  14. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 13 آبان 1395

    سلام پشتیبان گرامی خسته نباشید- سیستم پشتیبان تلویزیون اینترنتی تعاملی که تازه میخاد ثبت کنه منظور چیه؟ همان دوره های آموزش الکترونیکی است یا چیز دیگریه؟ باتشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 14 آبان 1395 :

    سلام
    جزئیات زیادی از این موضوع اعلام نشده و مشخص نیست

  15. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 17 آبان 1395

    با همین تفکرات غلط درباره دانشگاه پیام نور باعث شدید که همه از دانشگاه پیام نور که نیمه دولتی است، فراری باشن و به دکان های دانشگاه ازاد واسه تحصیل پناهنده شوند

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top