چاپ خبر
در نشست دانشجویان با رئیس دانشگاه عنوان شد:

دانشجویان بر پزشک خانواده نظارت کنند/ علوم پزشکی شیراز امنیتی نیست

پیام نورنا : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان امنیتی ترین دانشگاه برای علوم پزشکی شیراز را بی انصافی بزرگی برشمرد و از دانشجویان برای نظارت بر اجرای پزشک خانواده دعوت کرد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرسش های خود را با دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس این دانشگاه، در میان گذاشتند.

در این پرسش و پاسخ، ضمن طرح مضامین موردنظر فعالان تشکل ها، پرسش های مربوط به مسایل آموزشی مانند طرح اختیاری و اجباری، اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، مدت تحصیل دانشجویان پزشکی، دروس غیرمرتبط با رشته و تفاوت حقوق بین رشته ها، مورد سوال قرار گرفته و رئیس دانشگاه به آنها پاسخ داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به ایجاد زمینه برای کار دانشجویی، گفت: در زمینه استفاده از جوان ها و دانشجوها در دانشگاه، بیشترین ساعت کار دانشجویی در دانشگاه های هم عرض ما، مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و برای گسترش تعامل نیز، تنها در سال ۹۴، با هزار و ۵۰ دانشجو  ملاقات داشتم تا با آگاهی از نیازها و مشکلات آنها، زمینه های رفع آن فراهم شود.

ایمانیه در زمینه انتخاب مسئولان فرهنگی دانشگاه به عنوان یکی از پرسش های دانشجویان، افزود: مسئولان نهاد رهبری، از سوی دفتر نهاد نمایندگی کشوری انتخاب می شوند، معاون فرهنگی دانشگاه نیز با مشورت با معاون فرهنگی وزارت بهداشت انتخاب می شود و معاونان فرهنگی دانشکده ها با همفکری معاون فرهنگی دانشگاه و رئیس دانشکده مربوطه انتخاب می شوند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مشارکت دانشجویان در امور سیاسی، تاکید کرد: ورود به مسایل فرهنگی و سیاسی از سوی دانشجویان، به هیچ وجه آنها را از مسایل علمی دور نمی کند؛ به شرطی که به معنای واقعی وارد مسایل سیاسی و فرهنگی شوند، کسی که وارد مسایل سیاسی و فرهنگی می شود در مسایل علمی هم برای پیشرفت کشور تلاش بیشتری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: وارد سیاسی کاری نشوید، سیاسی بودن با سیاسی کاری تفاوت دارد، اگر کار سیاسی می کنید بسیار خوب است، عقیده دارم کار سیاسی نوعی عبادت است و مانع کار علمی نخواهد شد.

وی با معرفی بیشتر طرح تحول نظام سلامت، گفت: در فاز نخست طرح تحول سلامت، یک سری اقدامات در ارتباط با بستری و درمان مانند کاهش پرداختی مردم انجام شد؛ بیماران در بیمارستان های دانشگاه حداکثر ۶ درصد هزینه پرداخت می کنند و ۹۴ درصد را بیمه پرداخت می کند، هیچ نسخه ای هم به بیمار برای تهیه از بیرون بیمارستان نمی دهند.

ایمانیه افزود: اقدام دوم، حذف زیرمیزی است که به طور کامل در استان فارس حذف شده است و اقدام سوم، تعمیرات و هتلینگ بود که در همین راستا، قسمت قابل توجهی بیمارستان های قدیمی که فرسوده بودند تعمیر و بازسازی شدند.

وی ادامه داد: در زمینه بهداشت و پیشگیری قدم های بزرگی برداشته شد، مراکزی با عنوان «مراکز خدمات جامع سلامت» ایجاد شد که هر کدام از آنها ۵۰ هزار شهروند را زیر پوشش خود دارد، هر کدام از این مراکز ۱۶ پزشک خانواده دارند که یا در خود مرکز یا در مطب های اطراف مستقر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: ۱۶ مراقب سلامت که پرستار، ماما یا از گروه های بهداشت، در این مراکز مستقر شده اند، در این مراکز کارشناس دندانپزشک، کاشناس یا کاردان بهداشت دهان و دندان، کارشناس روانشناسی بالینی، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس بهداشت حرفه ای و کارشناس تغذیه حضور دارند که عمده ترین کارشان پیشگیری است.

وی با اشاره به راه اندازی واحد Hmc در معاونت بهداشتی دانشگاه، اضافه کرد: این واحد، سلامت مردم و خدمات ارایه شده را به صورت آنلاین و لحظه ای پایش می کنند، در چند ماه گذشته حدود ۵۰ هزار مبتلا به دیابت که خودشان اطلاع نداشتند، شناسایی شدند که این دستاورد خوبی در امر پیشگیری و رسیدن به جامعه سالم محسوب می شود، همچنین ۱۰ هزار بیمار با فشارخون بالا شناسایی شدند، که درمان به موقع آنها می تواند سطح سلامت مردم استان را به صورت قابل توجهی ارتقا دهد.

ایمانیه افزود: همچنین مراکز مختلف موظف هستند خدمات پیشگیری و آموزش را در ۶ بسته کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران باردار به مراجعان ارایه کنند.

بخشی از پرسش های دانشجویان نیز پیرامون موضوع ازدواج بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ستاد ازدواج راه اندازی شده است. در این ستاد پیشنهاداتی مطرح شده که بعضی از آنها در هیات رییسه به تصویب رسیده که دانشجویان در حین تحصیل بتوانند تشکیل خانواده بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به کمبود بودجه و در شرایطی که دانشگاه مطالبات بالایی از بیمه ها دارد، تلاش می کنیم کمترین کمبودها در بخش های مربوط به دانشجویان باشد، در زمینه پرداخت هزینه های کار دانشجویی نیز تلاش شده است تا به موقع انجام شود.

برنامه پزشک خانواده، بخش دیگری از این برنامه پرسش و پاسخ را به خود اختصاص داد که دکتر ایمانیه در این خصوص نیز گفت: برنامه پزشک خانواده بازیچه برخی از سیاسی کارها شده است، پزشک خانواده هفتاد سال است که در دنیا اجرا می شود و کشورهای موفق دنیا آن را اجرا کرده اند.

ایمانیه افزود: در اجلاس EMRO که ۲۲ عضو دارد آخرین اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی ارایه شده که در آن عنوان شده است، تنها راه نجات سلامت مردم دنیا استفاده از نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع است. از دانشجویان می خواهم تا گروهی برای نظارت بر اجرای برنامه پزشک خانواده تشکیل دهند.

وی در بخش دیگری از این نشست، افزود: سعی کردیم بین تشکل های دانشجویی تبعیضی قایل نشویم، در دانشگاه ۸ تشکل و ۲۲ کانون فرهنگی فعال است و از شما دانشجویان می خواهم اگر موردی از تبعیض مشاهده می کنید، به ما اطلاع دهید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در زمینه حجاب و پوشش، تنها قانون و ضوابط کشور که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا می شود و سخت گیری وجود ندارد.

وی درباره اینکه می گویند دانشگاه علوم پزشکی شیراز امنیتی ترین دانشگاه کشور است نیز آن را یک بی انصافی بزرگ خواند و گفت: از آذر ۸۴ تاکنون تنها هفت رای سیاسی در دانشگاه صادر شده است که یک رای مربوط به سال ۹۴ و در مورد روزه خواری و ۶ مورد قبلی هم مربوط به دعوای بین اعضای دو تشکل ها بوده است نه بحث های سیاسی؛ عقیده داریم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چارچوب های رعایت قانون، یکی از آزادترین دانشگاه ها است.

ایمانیه خدمات رفاهی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای دانشجویان را نیز بسیار بهتر از خیلی از دانشگاه های دیگر برشمرد و یادآور شد: در زمینه دریافت پول از دانشجویان بهداشت عمومی برای دوره های مراقب سلامت، مورد را بررسی می کنیم و این پرداخت ها را حذف می کنیم.

وی اضافه کرد: هزینه کردن در ورزش، خلاف اقتصاد مقاومتی نیست؛ در زمینه استخدام نیروهای جدید برای فوریت های پزشکی، در دیدار با دکتر «کولیوند»، رئیس اورژانس کشور مقرر شد با نمایندگان مجلس صحبت کنیم تا در لایحه بودجه سال ۹۶ ردیفی هم برای استخدام کارکنان جدید برای فوریت های پزشکی کشور تصویب شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top