چاپ خبر
رئیس دانشگاه تهران خبر داد:

دانشگاه تهران «شهر دانش» می شود/ ایمن سازی ساختمان های 80 ساله

پیام نورنا : رئیس دانشگاه تهران گفت: طرح توسعه این دانشگاه تبدیل به طرح جدید شهر دانش شده است و زمینه ای فراهم شود تا مشاغل اطراف این دانشگاه نیز متناسب با فعالیت های دانشگاه تعریف شود.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در نشست خبری در دانشگاه تهران گفت: در طرح شهر دانش، قرار است دانشگاه تهران از اطراف به خیابان کارگر، بلوار کشاورز و خیابان وصال متصل شود و زمینه ای فراهم شود تا مشاغل اطراف این دانشگاه نیز متناسب با فعالیت های دانشگاه تعریف شود.

وی افزود: در این طرح قرار است ۵۰۰ هزار متر مربع به پارک علم و فناوری این دانشگاه اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه طرح شهر دانش به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده است، خاطرنشان کرد: با کمک دولت و مجلس امیدواریم اراضی مربوط به این طرح را تملک کنیم.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد اراضی مربوطه تملک شده است و امیدواریم مابقی اراضی نیز با کمک دولت و مجلس محقق شود.

وی افزود: برای تملک اراضی مورد نیاز اجرای شهر دانش نیازمند هزار میلیارد تومان هستیم که باید مصوبه مجلس در این زمینه تصویب شود.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: برای اجرای این طرح ۸۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز انجام خواهد شد که بخش بسیاری از این ساخت و سازها توسط خیرین انجام می شود.

نظر رئیس دانشگاه تهران در خصوص پذیرش دانشجویان دکتری

نیلی احمدآبادی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اینکه پذیرش دانشجویان دکترا باید از طریق آزمون انجام شود، اظهار کرد: ما خیلی با این مصوبه موافق نیستیم و به نظر ما پذیرش دانشجویان بر اساس رزومه بهتر است.

وی افزود: تجربه سال های گذشته دانشگاه تهران نشان می دهد که پذیرش دانشجو بر اساس رزومه منجر به جذب دانشجویان بهتری خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص پذیرش دانشجو در پردیس های این دانشگاه نیز گفت: وزارت علوم در حال تدوین آیین نامه جدیدی در خصوص پذیرش دانشجو در پردیس های دانشگاه ها است که در صورت تصویب این آیین نامه احتمال پذیرش دانشجو بر اساس رزومه علمی محقق خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای ساختمان‌های با عمر بیش از ۸۰ سال دانشگاه تهران

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: باید موضوع ایمن سازی ساختمان های دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد. بنابراین از دو سال گذشته با اعتباری که وزارت علوم در اختیار دانشگاه قرار داد مقاوم سازی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه آغاز شد که این پروژه تا پایان تابستان سال آینده به اتمام می رسد.

وی تصریح کرد: ایمن سازی و بازسازی ساختمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه کار بسیار سختی بود؛ چراکه به صورت همزمان فعالیت های آموزشی نیز در این ساختمان در حال انجام بود و گاهی موجب اعتراض دانشجویان می شد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: در مجموع بازسازی و ایمن سازی ساختمان این دانشکده تجربه خوبی بود و از وزارت علوم تقاضا داریم با تامین اعتبارات بتوانیم روند بازسازی و ایمن سازی دانشکده ادبیات را نیز در دستور کار قرار دهیم.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: وزارت علوم قول هایی در این زمینه داده است و امیدواریم که بودجه لازم تخصیص یابد.

وی عنوان کرد: دانشگاه برای آسانسورها، سیستم های برق و سیستم های آتش نشانی فعالیت های ایمن سازی را آغاز کرده که منابع این فعالیت ها از منابع محدود دانشگاه تامین شده است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: کمیته HSE در این دانشگاه تشکیل شده و این کمیته در زمینه های مختلف ایمن سازی فعالیت می کند.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: ۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی و بازسازی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه اختصاص داده شده است که اگر بخواهیم مابقی ساختمان های دارای بیش از ۸۰ سال عمر این دانشگاه را نیز بازسازی کنیم، باید ۱۰ برابر بودجه ای که برای دانشکده حقوق و علوم سیاسی هزینه کردیم، داشته باشیم.

تشریح ظرفیت های دانشگاه تهران

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران هیچگونه افزایش ظرفیتی در مقطع کارشناسی نخواهد داشت، گفت: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بیش از توان ظرفیت دانشگاه، پذیرش دانشجو انجام شده است.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: بنابراین، تعدیل ظرفیت ها در پذیرش این دانشگاه مدنظر است.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: در دوره های مجازی تعدیل ظرفیت پذیرش دانشجو و در تعدیل های خودگردان نیز میزان پذیرش دانشجو بر اساس زیرساخت ها مدنظر است.

وی گفت: در دورره های روزانه و نوبت دوم نیز بر اساس شاخص اعضای هیات علمی پذیرش دانشجو انجام می شود.

اوراق صکوک به دانشگاه ها پرداخت نشده است

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: قرار بود اوراق صکوک به ازای بدهی های دانشگاه ها پرداخت شود که هنوز این اوراق به دست دانشگاه ها نرسیده است.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: دانشگاه ها از سال ۹۱ تاکنون بدهی هایی دارند که قرار بود بودجه ای هزار میلیارد تومانی در قالب اوراق صکوک در اختیار وزارت علوم قرار گیرد و بر این اساس بدهی دانشگاه ها پرداخت شود اما هنوز این اوراق به دست دانشگاه ها نرسیده است.

وی عنوان کرد: اگر بودجه هزار میلیارد تومانی به دانشگاه ها پرداخت نشود، دانشگاه ها در شرایط سختی برای فعالیت های خود قرار می گیرند.

اجرای سومین برنامه پنج ساله دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: از سال آینده سومین برنامه پنج ساله این دانشگاه اجرایی می شود.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: در برنامه پنج ساله این دانشگاه جهت گیری ها و سیاست های دانشگاه تعیین شدند که فعالیت ها و برنامه ریزی ها بر اساس آنها انجام می شود.

وی عنوان کرد: سومین برنامه پنج ساله این دانشگاه سه هدف ارتقاء جایگاه و تعاملات بین المللی، ارتقاء دانشگاه از پژوهش محوری به کارآفرینی و توجه به اخلاق حرفه ای را دنبال می کند.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: در زمینه تعاملات بین المللی فعالیت های دوسویه مورد توجه است و در حال حاضر این دانشگاه دارای هزار دانشجوی خارجی منجر به مدرک و هزار و ۷۰۰ دانشجوی خارجی مربوط به آموزش زبان های فارسی است.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: همچنین دانشگاه دوره های مختلف آموزشی برای اعضای هیات علمی دانشگاه های خارجی نیز برگزار می کند.

وی در خصوص برگزاری دوره های مشترک بین المللی نیز گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با کشورهای فرانسه و آمریکا دوره‌های مشترک بین المللی برگزار می کند.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: با کشورهای سوئد و بلژیک نیز در حال مذاکره برای برگزاری دوره های مشترک بین المللی هستیم.

نیلی احمدآبادی عنوان کرد: با کشور آلمان نیز پروژه های مشترک پژوهشی داریم که برنامه داریم این پروژه ها تبدیل به دوره های مشترک آموزشی شود.

حمایت دانشگاه تهران از پایان نامه های کاربردی علوم انسانی

وی گفت: برنامه داریم از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم انسانی که چالش هایی از کشور را مورد بررسی قرار می دهد، حمایت مالی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: برنامه داریم پایان نامه های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را در حوزه علوم انسانی همسو با نیازهای کشور کنیم تا بر این اساس بتوانیم علاوه بر ارتقاء این حوزه مشکلات کشور را نیز برطرف کند.

نیلی احمدآبادی با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه تهران در حوزه علوم انسانی بسیار زیاد است، گفت: بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در زمینه علوم انسانی، دانشگاه تهران را انتخاب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر تولید مقالات دانشگاه ها در حوزه های فنی مهندسی و تجربی است و تولید مقاله در حوزه علوم انسانی بسیار محدود است بنابراین دانشگاه تهران به دنبال تولید مقالات در این حوزه است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ضعف کشور در زمینه تعاملات بین المللی در حوزه علوم انسانی گفت: این دانشگاه یکی از وظایف خود را توسعه فعالیت های نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی می داند و از ۳۲ نظریه جدیدی که تایید شده، ۱۱ نظریه مربوط به دانشگاه تهران است و ۵ نظریه جدید نیز در حال بررسی است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top