چاپ خبر
سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت خبرداد؛

تربیت 400 هزار سفیر سلامت دانشجویی تا پایان سال آینده

پیام نورنا : سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت تربیت 400 هزار سفیر سلامت دانشجویی را یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت تا پایان سال آینده ذکر کرد وگفت: ما تلاش داریم به ازای هر 10 دانشجویی که در کشور تحصیل می‌کنند، یک سفیر سلامت دانشجویی تربیت کنیم.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – طرح داوطلبانه چشمک به زندگی سالم با تلاش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران و با همکاری دیگر دانشگاه ها ۱۹ اسفند ماه در ۸۰ ایستگاه مترو شهر تهران اجرا شد و در قالب این طرح، دانشجویان به مسافران مترو خدمات مشاوره ای و سلامت ارایه کردند.

دکتر شهرام رفیعی فر در رابطه با این طرح اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و قزوین در قالب این طرح خدمات مشاوره‌ای و سلامت همچون آزمایشات خطرسنجی سکته‌های قلبی‏، مغزی‏ و تست سرطان و همچنین غربالگری به شهروندان تهرانی ارایه دادند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح‏، دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی ضمن توزیع مکمل ویتامین D و اندازه گیری رایگان قد، وزن‏، فشار خون، قندخون، اطلاعات لازم در راستای سبک زندگی سالم و الگوهای تغذیه سالم را در اختیار شهروندان پایتخت قرار دادند.

استقبال چشمگیر شهروندان پایتخت از اجرای طرح چشمک به زندگی سالم

رفیعی فر با اشاره به استقبال چشمگیر شهروندان تهرانی از اجرای این طرح یک روزه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح خودجوش و داوطلبانه‏، فرهنگ سازی سلامت و آگاهی رسانی سبک زندگی سالم است که خوشبختانه خیلی عظیمی از شهروندان تهرانی توانستند در این روز مورد ارزیابی تست‌های مختلف سلامت و مشاوره قرار گیرند.

سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طرح چشمک به زندگی سالم برای نخستین بار در کشور مورد اجرا قرار گرفت، خاطرنشان کرد: البته گروه دانشجویانی که طرح چشمک به زندگی سالم را اجرا کردند، سال گذشته این حرکت فرهنگی و خودجوش را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام دادند.

رفیعی فر یکی از ابعاد مهم اجرای طرح چشمک به زندگی سالم را پیشگیری و کمک به مردم قبل از ایجاد بیماری ذکر کرد وگفت: اهمیت اجرای این طرح این است که قبل از ایجاد بیماری، بتوانیم با کمک سفیران سلامت و دانشجویان، در راستای پیشگیری از بیماری‌ها به مردم کمک کنیم که خوشبختانه با اجرای موفق این طرح، توانستیم به اهداف مدنظر نزدیک شویم.

سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت افزود: در کنار خدمات مشاوره‌ای و سلامت به شهروندان تهرانی در قالب اجرای این طرح‏، یکسری آموزش‌ها راجع به خطرات چهارشنبه سوری به مردم داده شد و با توزیع بروشورهای فرهنگی، دانشجویان مردم را با خطرات چهارشنبه سوری آشنا کردند.

امیدوارم این طرح همه ساله تداوم داشته باشد

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح توانسته مسئولان مربوطه را به اهداف مدنظر نزدیک کند، خاطرنشان کرد: در بخش آموزش و ارتقای سلامت، هر قدمی که جهت ارتقای سطح سواد سلامت مردم برداشته شود، می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌ها کمک موثری به مردم کند و امیدوارم این طرح همه ساله تداوم داشته باشد.

رفیعی فر تصریح کرد: همین که یک عده از دانشجویان به صورت خودجوش در قالب یک کمپین و یک کار عام المنفعه دور هم جمع می‌شوند و یک کار پزشکی و فرهنگی و دانشجویی انجام می‌دهند، خود بهترین دستاورد محسوب می‌شود.این دانشجویان مدیران آینده این کشور و تصمیم‌گیران آینده این مملکت هستند و در قالب این طرح، علاوه بر این که کار خیر و مشارکتی انجام می‌دهند می‌توانند سطح آموزشی خود را ارتقاء دهند.

وی در خصوص مشارکت دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی  در اجرای این طرح گفت: ما سعی کردیم در اجرای این طرح علاوه بر مشارکت دانشجویان علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و قزوین، از کمک ۴۰۰ دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم بهره‌مند شویم. خوشبختانه امروزه دانشجویان تبدیل به یک تشکل فراگیر شده‌اند و به صورت خودجوش اقدامات و خدمات موثری به شهروندان ارایه می‌دهند.

رفیعی فر در پاسخ به این سوال که چرا این طرح به صورت ملی برگزار نشد و صرفا در پایتخت اجرا شد، خاطرنشان کرد: این دانشجویان به دلیل آنکه از سالهای قبل در این حوزه کار می‌کردند و آماده بودند، این طرح را در سطح دانشگاهها و در شهر تهران انجام دادند اما تلاش داریم هفته سلامت سال آینده با کمک کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین مشارکت سفیران سلامت دانشجویی، این طرح را در کل کشور اجرا کنیم.

طرح های بعدی ارزیابی سلامت با حضور همه دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ملی برگزار شود

وی اظهار امیدواری کرد که طرح‌های بعدی با حضور همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و به صورت ملی برگزار شود.

سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: بیش از ۱۲۰۰  نفر از دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با روپوش‌های سفید، سلامتی را به مردم شهرشان هدیه کردند که این کار فرهنگی ستودنی است.

رفیعی فر با بیان اینکه این طرح با سه رویکرد کلی غربالگری و پایش، پیشگیری و پروفیلاکسی و آموزش برگزار شد، اظهار کرد: تغییر در سبک و شیوه زندگی به سبک زندگی سالم‌تر و فرهنگ‌سازی سلامت و آگاهی‌رسانی سبک زندگی سالم از اهداف آن بود.

وی  با اشاره به انجام غربالگری فشار خون در کنار راه اندازی کمپین نه گفتن به چهارشنبه سوزی، اظهار داشت: در کنار این کمپین خدمات رایگان تست فشار خون، سنجش قد و وزن و نعرفی ویتامین D به شهروندان انجام می‌گیرد که در آن مزایا معایب و مهمترین نشانه‌های کمبود این ویتامین حیاتی نیز به صورت رو در رو آموزش داده شد.

سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت بر لزوم تعامل بیشتر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دفتر ارتقای آموزش و ارتقای سلامت وزارتخانه تاکید کرد وگفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت شرح وظایفش بیشتر  در حوزه دانشجویی تعریف می‌شود و قطعا این معاونت فرصتی برای ما فراهم خواهد کرد که با ارتباطی که با دانشجویان و کانون‌های فرهنگی و دانشجویی می‌توانیم برقرار کنیم، بتوانیم یارانی داشته باشیم که کمپین‌های مختلف آموزشی، در حوزه سلامت همگانی در کشور برقرار کنیم.

رفیعی فر  یکی از گروه‌های در معرض خطر سلامت در جامعه را جوانان بخصوص دانشجویان ذکر کرد وگفت: گروه سنی جوانان از گروه‌های پرخطر جامعه به شمار می‌روند از این رو تلاش داریم با کمک معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و تعامل با آنها، دانشجویان را با  خطرات مصرف دخانیات، مواد مخدر، خشونت، رفتارهای پرخطر جنسی و.. آشنا ساخته و دانشجویان را به تغذیه سالم و داشتن تحرک فزیکی و سلامت روان مثبت تشویق کنیم. به دلیل اینکه خود دانشجویان یکی از گروه‌های هدف ما به شمار می‌روند از این رو ما  درصدد هستیم ابتدا به آنها آموزش‌های لازم را بدهیم و سپس با کمک آنها بتوانیم این آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی ها را به بقیه جوانان در جامعه منتقل سازیم.

دانشجویان می‌تواند فرهنگ سازان خوبی در حوزه سلامت باشند

وی دانشجویان را طبقه نخبه کشور عنوان کرد و گفت: دانشجویان می‌توانند فرهنگ ساز خوبی درحوزه سلامت باشند.

سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد وب‌سایت‌های معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ( مفدا) و بهره‌برداری از این سایت‌ها در مرداد ماه امسال توسط وزیر بهداشت گفت: سایت مفدا با رویکرد مناسب آموزشی، علمی، دانشجویی قطعا می‌تواند در  ارتقای سطح سلامت مردم موثر باشد و در این میان به خوبی می‌توان از ظرفیت‌های خوب دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتقای این وب‌سایت‌ها و تولید محتوی استفاده کرد.

وی گفت: قرار است تعاملات و همکاری‌های مشترکی با سایت مفدا  در زمینه‌های آموزش سلامت همگانی مردم داشته باشیم.

رفیعی فر گفت: در حوزه سلامت، اگر مفدا وارد کارهای ترویج سلامت بشود و این بخش را گسترش دهد، ما در  دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت نیز  حاضریم همکاری‌های خوبی با این عزیزان داشته باشیم.

سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت یکی از برنامه‌های محوری در راستای فعالیت‌های آموزش و ارتقای سلامت را،  برنامه‌ ملی خود مراقبتی عنوان کرد وگفت: درصدد هستیم طرح ملی خود مراقبتی را در کشور به بهترین نحو اجرا کنیم.

افزایش سطح سواد سلامت مردم یکی از اهداف اصلی ماست

وی گفت:  افزایش سطح سواد سلامت مردم یکی از اهداف این طرح است چرا که اگر مردم در این زمینه توانمند و آگاه شوند، می‌توان بخش بزرگی از مراقبت‌های سلامت را انجام داد.

رفیعی فر افزود: برای ارتقای سطح سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌ها، درتلاش هستیم طرح ملی خود مراقبتی را از  مدارس، دانشگاه‌ها، مهدهای کودک، خانه‌ها ومحلات آغاز کنیم و به سراغ مردم برویم و آنها را قبل از ایجاد بیماری با مسائل پیشگیرانه انواع بیماری‌ها آشنا سازیم و در این راستا ضریب و تعهد سلامت مردم را افزایش دهیم و مردم را به حفاظت از سلامت خود و شهروندان‌شان تشویق کنیم تا شاهد جامعه‌ای پویا باشیم.

وی یکی از این برنامه‌ها را تربیت سفیران سلامت دانشجویی عنوان کرد و گفت: با همکاری و مشارکت معاونت دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی، تلاش داریم با تشکیل دوره‌های آموزشی راهنمای خود مراقبتی جوانان برگزار کنیم و آنها را با رفتارهای پرخطری که سلامت آنها و امثال‌شان را تهدید می‌کند، آشنا سازیم.

تربیت ۴۰۰ هزار سفیر سلامت دانشجویی تا پایان سال آینده

به گزارش مفدا،‌ سرپرست دفتر ارتقای آموزش و سلامت وزارت بهداشت تربیت ۴۰۰ هزار سفیر سلامت دانشجویی را یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت تا پایان سال آینده ذکر کرد وگفت: ما تلاش داریم به ازای هر ۱۰ دانشجویی که در کشور تحصیل می‌کنند، یک سفیر سلامت دانشجویی تربیت کنیم.

رفیعی فر گفت: بدون شک این سفیران دانشجویی با کمک کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها تقویت می‌شوند و این سفیران به بازوان ما برای آموزش‌های ارتقای سلامت در دانشگاه‌ها و محیط‌های پیرامونی تبدیل خواهند شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top