چاپ خبر

گزارش وزارت علوم از مشکل دانشجویان اهواز/ جزئیات اقدامات انجام شده

پیام نورنا : معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برنامه های صندوق رفاه دانشجویان برای رفع مشکل خوابگاه های دخترانه مجتمع حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز را تشریح کرد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – فریبرز سجادی در خصوص اعزام نماینده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه شهید چمران اهواز برای بررسی وضعیت خوابگاه های دخترانه مجتمع حضرت معصومه (س) مبنی بر ایجاد مشکل در سیستم خنک کننده این خوابگاه ها گفت: این مساله به چند دلیل ایجاد شده است، خوابگاههای دانشگاه شهید چمران از آن دسته خوابگاه هایی است که قدمتی حدود ۲۸ سال دارد و به دلیل همین قدمت بالا از خوابگاه های فرسوده به شمار می روند که در طرح رتبه بندی صندوق رفاه دانشجویان در رتبه های ٣ و ۴ قرار می گیرند  .

وی ادامه داد: از طرفی هم گرمای هوا به دلیل شرایط اقلیمی اهواز در این فصل سال زودتر شروع شده و درجه گرما به بالای ۵۰ درجه رسیده که این خود باعث شده که سیستم خنک کننده «چیلر» آن کارایی لازم را نداشته باشد. همچنین استهلاک تأسیسات خنک کننده عامل پیدایی مشکل بوده است. متاسفانه مسولان دانشگاه تامین هوای خنک را علیرغم برآورد هزینه تعمیرات در اولویت قرار نداده اند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: براساس دستوری که دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری و مهندس ذوالفقار یزدان  مهر مشاور وزیرعلوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان صادر کردند در دو مرحله برای بازدید به دانشگاه شهید چمران اعزام شدیم .

اعزام نماینده صندوق رفاه دانشجویان در دو مرحله

وی با اشاره به این موضوع که در مرحله اول خود برای بازدید و بررسی مشکل خوابگاه به دانشگاه شهید چمران اعزام شده بود افزود: در مرحله اول، موتورخانه، خنک کننده بازدید شد و با مسئولان دانشگاه و دانشجویان خوابگاه صحبت کردیم سخنان آنان را شنیدم و با یک جمع بندی به دو دسته راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت، رسیدم تا مشکل را حل کنیم .

انتقال دانشجویان به خوابگاه های مجهز به سیستم خنک کننده قوی

سجادی با اشاره به راهکارهای کوتاه مدت گفت: دانشگاه براساس راهکارهای کوتاه مدت دو ساختمان یکی در درون دانشگاه و یکی در بیرون دانشگاه با سرویس ایاب و ذهاب پیش بینی کرده است تا دانشجویان به این خوابگاه ها منتقل شوند این خوابگاه ها از سیستم خنک کننده و تسهیلات رفاهی خوبی برخوردار هستند.

شبانه روزی شدن کتابخانه خوابگاه ها

سجادی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی که اجرا شد شبانه روزی کردن کتابخانه و قرائت خانه مجموع خوابگاه ها بود که از سیستم خنک کننده خوبی برخوردار است و دانشجویان ترجیح می‌دهند آنجا اسکان یافته و با توجه به ایام امتحانات آنجا مطالعه کنند.

تقویت سیتم خنک کننده خوابگاه ها

وی با اشاره به تقویت سیتم خنک کننده خوابگاه ها افزود: سیستم های خنک کننده، خوابگاه ها تقویت شد و برخی از قطعات چیلرها تعویض شد که خود این مساله کمک کرده تا چند درجه هوای فن کولر اتاق ها خنک تر شود.

 اختصاص ۷ اتوبوس کولر دار ویژه دانشجویان خوابگاهی

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: سرویس ایاب ذهاب به محل امتحان دانشگاه برقرار شده و هفت اتوبوس کولر دار در اختیار دانشگاه قرار داده شد، این ها از جمله کارهای کوتاه مدتی بود که انجام شده و آرامش خوبی درحال حاضر بر خوابگاه ها حاکم شده و دانشجویان مشغول مطالعه برای امتحانات هستند.

تقویت سیستم خنک کننده با خرید یک دستگاه چیلر و یک برج خنک کننده هوا

سجادی افزود: صندوق رفاه دانشجویان راهکارهای میان مدتی را در دستور کار خود قرار داده که کارهای اساسی است و می توان به «تقویت سیستم خنک کننده با خرید یک دستگاه چیلر و یک برج خنک کننده هوا» اشاره کرد که  دانشگاه کارهای مقدماتی خرید آن را انجام داده و با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان انجام می شود. استانداری خوزستان نیز قول مساعد داده است تا بخشی از هزینه را تامین کند تا تاسیسات خریداری شود.

خریداری حدود ۲۰۰ موتور فن کوئل برای تعبیه در اتاق ها

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ موتور فن کوئل برای تعبیه در اتاق ها قرار است خریداری شود تا فن کوئل های مشکل دار تعویض شوند، یکی از مشکلاتی که این هفت  بلوک مجتمع خوابگاهی دارد فرم معماری خوابگاه است، طراحی این خوابگاه ها براساس حیاط مرکزی است این باعث هدر رفتن انرژی می شود و قرار شده فرم معماری آن اصلاح شود .

اصلاح فرم معماری خوابگاه های حضرت معصومه (س) اهواز

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد:  تعویض پنجره های تک جداره به دو جداره، محصور ساختن راهروهایی که به حیاط مرکزی راه دارد،  برای جلوگیری از پرت دما، از جمله کارهای دیگری است که قرار است انجام شود تا هم در زمستان و تابستان هوای خوابگاه تنظیم شده و مشکلات سرمایشی و گرمایشی به حداقل کاهش یابد.

وی ادامه داد: یک کار اساسی و زیربنایی که صندوق رفاه دانشجویان برای کل دانشجویان  انجام می‌دهد اجرای طرح ارتقا رتبه خوابگاه ها است، سال گذشته تمام خوابگاه های رتبه ۵ دانشگاه ها با مشارکت ۵۰ درصدی صندوق رفاه دانشجویان ارتقاء یافتند و در سالجاری صندوق  در ارتقاء خوابگاه های رتبه ۴ و ٣ مشارکت مالی می کند و انتظار می رود با اجرای این طرح وضعیت خوابگاه های حضرت معصومه بهبود یابد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top