چاپ خبر

توضیحات رئیس دانشکده ارتباطات علامه درباره یک کمپین اعتراضی

پیام نورنا : در پی اعتراض دانشجویان دانشکده ارتباطات علامه در خصوص برخی موارد آموزشی، رئیس این دانشکده با اشاره به موارد اعتراضی دانشجویان گفت: هیچ‌کدام از ادعاهای این دانشجویان مستند و منطقی نیست و اگر هر دانشجویی درخصوص ادعای خود مدرکی دارد آن را به دانشگاه ارائه دهد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – محمدمهدی فرقانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین دانشکده علوم ارتباطات از نقد و نظر دانشجویان و حساسیت آنها درخصوص مسائل درسی و کیفیت آموزش استقبال می‌کنند و در صورتی که این دیدگاه‌ها منطقی، علمی و عقلانی باشد، از آنها استقبال کرده و در برنامه‌ریزی‌های خود به کار خواهیم گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: انتظار ما از دانشجویان بخصوص دانشجویان رشته ارتباطات با گرایش‌های روزنامه‌نگاری و روابط عمومی این است که در اظهارنظرها و قضاوت‌های خود دقیق، منطقی و درست عمل کنند چراکه آنها با گفتمان رسانه‌ای آشنا هستند و باید ارتباط منطقی را سرلوحه خود قرار بدهند. بنابراین هیچ یک از موارد ادعایی دانشجویان درخصوص دانشکده ارتباطات که در این زمینه کمپینی نیز تشکیل داده‌اند، به معنای واقعی صحت ندارد و دانشجویان اگر سند یا مدارکی برای هر یک از موارد ادعایی خود دارند ارائه بدهند.

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از مواردی که دانشجویان به آن اعتراض دارند، افزایش پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. باید گفت ادعای آنها به هیچ عنوان صحت ندارد و طی این دو سال اخیر که مسئولیت دانشکده را برعهده داشته‌ام و این  دانشکده مستقل شده است حتی یک نفر نیز افزایش ظرفیت در دوره‌های مورد اشاره دانشجویان صورت نگرفته و اگر دانشجویان سندی در این زمینه دارند ارائه بدهند.

دکتر فرقانی تاکید کرد: پذیرش دانشجویان با رتبه‌های پایین در مقطع کارشناسی ارشد نیز یکی از موارد اعتراضی دانشجویان بود و در پاسخ به آن نیز باید گفت پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی براساس یک آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود و ما تا زمانی که دانشجویان برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند هیچ اطلاعی از لیست این پذیرفته‌شدگان نداریم. بنابراین این اعتراض نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گفته وی، با توجه به اینکه هیچ افزایش ظرفیتی در پذیرش دانشجویان در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه صورت نگرفته است بنابراین تعداد کلاس‌ها نیز کاملا استاندارد هستند و افزایش کلاسی در این دانشکده نداشتیم.

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تدریس دانشجویان دوره دکتری در مقطع کارشناسی را کاملا مطابق آیین‌نامه ابلاغی به تمامی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا دانشجویان دوره دکتری به منظور کسب تجربه و دانش موظف هستند ساعاتی را در مقطع کارشناسی تدریس کنند.  در دانشگاه‌های کشور نیز حق تدریس این دانشجویان کاملا براساس آیین‌نامه انجام شده و بنابراین کلیت اجرای این آیین‌نامه در دانشکده ارتباطات نیز هیچ مشکلی ندارد، اما اگر دانشجوی دکترایی در درسی ضعف خاصی داشته باشد دانشجویان می‌توانند با مراجعه به معاونت آموزشی دانشکده دلایل خود را با استدلال بیان نمایند. ضمن اینکه طی چند ترم اخیر بسیاری از این دانشجویان به دلیل عدم صلاحیت در ارزیابی‌های دانشجویی جابه‌جا شده‌اند. اما به طور کلی حذف حق تدریس دانشجویان دکتری در دانشکده به دلیل پایین بودن تعداد اعضای هیات علمی امکان‌پذیر نیست.

دکتر فرقانی با تاکید بر اینکه دانشجویان اجازه تعیین سیاست‌های آموزش عالی را ندارند، گفت: در هیچ کجای دنیا و در هیچ دانشگاهی قرار نیست دانشجویان سیاست‌های آموزشی را تعیین کرده و محور برنامه‌ریزی‌های علمی و سیاست‌گذاری قرار بگیرند. اما آنها می‌توانند از طریق تشکل‌های صنفی نظرات خود را به مدیریت دانشگاه اعلام کنند .  بنابراین توقع ما نیز این است که آنها در سیاست‌گذاری‌های آموزشی مداخله نکنند.

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی کمپین اعتراضی در این دانشکده را اقدامی غیرتعاملی از سوی تشکل‌های صنفی دانست و گفت: بنده یکی از مسئولان اهل تعامل بوده و هستم به همین دلیل در آغاز شروع فعالیت کار شورای صنفی از آنها دعوت کرده‌ام در جلسه مشترک حضور بیابند و در این جلسه که بیش از یک ساعت طول کشید تمامی خواسته‌ها و دغدغه‌های آنها مطرح و بررسی شد. بطوریکه بسیاری از این خواسته‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به کار گرفته شد و خواسته‌هایی هم که غیرعملی بودند توضیحات لازم به آنها داده شد. ضمن اینکه برخی نامه‌هایی نیز از سوی این دانشجویان ارسال شده بودند را عملیاتی نمودیم.

به گفته دکتر فرقانی، تشکیل کمپین اعتراضی در شرایطی که این دانشجویان امکان حضور و بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود با مسئولان دانشکده را دارند بیانگر عدم حسن‌نیت آنهاست. من معتقد هستم مهمترین رسالت دانشجو پیشبرد منطقی، عقلانیت و علمی دیدگاه‌های خود است. اما اگر قرار باشد آنها بدون استناد به مدرکی اطلاعات نادرست اتهام‌سازی داشته باشند مسیر مسئولان دانشکده تغییر خواهد کرد.

عده‌ای از دانشجویان دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با تشکیل کمپینی به برخی موارد از جمله افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد،‌ تدریس دانشجویان دوره دکتری در مقطع کارشناسی و افت کیفیت آموزش در دانشکده اعتراض کردند و در این راستا یکی از دانشجویان رشته ارتباطات این دانشکده اظهار کرد: بر اساس دفترچه پذیرش سال 96،  ظرفیت پذیرش دانشجو برای دوره روزانه در هر یک از رشته‌های ارتباطات،‌روزنامه‌نگاری و مدیریت رسانه 18 نفر اعلام شده در حالی‌ که در دفترچه سال 95 هر یک از این رشته‌ها برای هر دوره( روزانه و شبانه) 12 نفر بوده است و همچنین در سال 94  نیز در هر یک از رشته‌ها 12 نفر برای دوره روزانه و 12 نفر نیز برای دانشجویان شبانه ذکر شده و دانشجویان این دانشکده کمپینی برای اعتراض به موارد مذکور تشکیل داده‌اند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top