چاپ خبر

اعلام تغییرات رشته پرستاری برای داوطلبان کنکور

پیام نورنا : داوطلبان کنکور 96 که علاقمند به انتخاب رشته پرستاری هستند باید مطلع باشند که بخشی از آموزش بالینی در چند دانشگاه براساس تفاهم نامه با بیمارستان ها انجام خواهد شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی درباره تغییرات رشته پرستاری و لزوم اطلاع رسانی به داوطلبان کنکور گفت: آموزش پرستاری همچنان بر عهده دانشکده های پرستاری است. یک تصور اشتباه در زمینه آموزش پرستاری ایجاد شده و آن نیز لفظ «پرستار بیمارستانی» است که در حقیقت یک شایعه ای است که تنها یک سوء تفاهم و سوء برداشت است.

وی افزود: در جلسه ای که با حضور مدیران معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دفتر حقوقی وزارت بهداشت و مدیران نظام پرستاری برگزار شد، این موضوع حل و این سوء تفاهم هم برطرف شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متولی آموزش پرستاری همچنان دانشکده های پرستاری و مامایی هستند و فردی که در آنجا تحصیل می کند فارغ التحصیل دانشکده پرستاری است و فرد فارغ التحصیل بیمارستان تلقی نمی شود. کوریکولوم همان کوریکولوم است و هیچ فرقی با گذشته نکرده است. 

وی گفت: تفاهم نامه بر اساس آیین نامه اصفهان به این معنی است که بیمارستان هایی که تا به حال کمتر مورد استفاده قرار می گرفتند و ظرفیت های بلااستفاده برای آموزش بالینی داشتند، به عرصه های بالینی آموزشی دانشجویان پرستاری اضافه شوند.

چنگیز اضافه کرد: پیش از این هم، این طور بود که بیمارستان هایی در شهرستان ها ممکن بود عرصه آموزش بالینی برای آموزش دانشجویان پزشکی نباشد اما برای دانشجویان پرستاری، مامایی و اتاق عمل عرصه آموزشی خوبی محسوب می شد. قبلا هم این طور بود که ممکن بود که زایشگاه خوبی در یک شهری وجود داشته باشد و عرصه آموزشی خوبی برای دانشجویان مامایی باشد اما الزاماً آن بیمارستان و زایشگاه تابلوی آموزشی نداشت.

وی افزود: اکنون با استانداردهایی که تعیین شده است هر بیمارستانی عرصه آموزشی نخواهد بود و بیمارستان هایی که حداقل امکانات آموزشی را داشته باشند و از نظر هیات بورد پرستاری که برای بازدید می روند واجد شرایط آموزشی شدن باشند، به عرصه آموزش بالینی اضافه می شوند. در واقع دانشگاه اجازه پیدا می کند که با آن بیمارستان ها تفاهم نامه امضا کند و از عرصه آنها برای آموزش دانشجویان پرستاری استفاده کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه سوء برداشت و سوء تفاهم ایجاد شده است و یک کلمه «آموزش در بیمارستان» این سوء تفاهم را ایجاد کرده که ما درصدد هستیم «پرستار بیمارستانی» که قبل از ایجاد دانشکده های پرستاری وجود داشته است را احیا کنیم، در صورتی که چنین اتفاقی رخ نداده است و چنین تصمیمی گرفته نشده است.

وی درباره آیین نامه اصفهان گفت: آیین نامه اصفهان علاوه بر آنکه گفته است که دانشگاه بر اساس چه شرایط و ضوابطی می تواند از بیمارستان به عنوان عرصه آموزشی استفاده کند، در ضمن یک فرم تو خالی تفاهم هم به صورت ضمیمه دارد و اگر تفاهم میان دانشکده و بیمارستان منعقد شود باید دقیق اعلام شود که چه آیتم هایی باید در آن ذکر شود و تعیین تکلیف شود.

وی درباره دفترچه کنکور ۹۶ و اطلاع رسانی به داوطلبان برای انتخاب رشته پرستاری خاطرنشان کرد: ۱۳ محل در دفترچه کنکور گروه تجربی برای گروه پرستاری اعلام شده است که ۱۷ کد اضافه شده است . این کدهای اضافه شده تحت توضیح هستند. این برای این است که داوطلب بداند که باید بخشی از آموزش بالینی خود را در جایی که دانشگاه تعیین می کند بگذارند. این حق داوطلب است که قبل از انتخاب رشته از آن مطلع شود و ما آن را در دفترچه کنکور آورده ایم.

وی گفت: در توضیح این کدرشته ها آمده است: «عرصه آموزش بالینی دانشجویان بر اساس تفاهم نامه های موضوع بخشنامه شماره ۵۰۰/۳۵۹ مورخ ۱۴ تیر ۹۵ که مابین دانشکده های پرستاری و بیمارستان های تابعه دانشگاه در سطح استان منعقد شده است، خواهد بود.»

داوطلبان مجاز کنکور سراسری سال ۹۶ تا دوشنبه ۲۳ مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

در حال حاضر در دفترچه کنکور سراسری و اصلاحیه مربوطه، دانشگاه های علوم پزشکی اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، البرز، ایران، ایلام، بابل، بقیه الله (عج)، بم، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، تربت حیدریه، تهران، جندی شاپور اهواز، جیرفت، بجنورد، دزفول، رفسنجان، زابل، زاهدان، زنجان، سبزوار، سمنان، شاهد، شهرکرد، شهید بهشتی، شیراز، فسا، قزوین، قم، کاشان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گناباد، گیلان، لرستان، مازندان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد در رشته پرستاری دانشجو می پذیرند.

همچنین دانشکده های علوم پزشکی آبادان، اسفراین، بهبهان، تربت جام، خلخال، خمین، خوی، ساوه، سراب، سیرجان، شوشتر، گراش، لارستان، مراغه و نیشابور نیز در رشته پرستاری دانشجو می پذیرند.

بر اساس اصلاحیه انتخاب رشته کنکور ۹۶، کدرشته ۲۷۶۳۷ با آزمون روزانه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مجموعه پرستاری اضافه شده است.

اما کدرشته های ۱۰۸۸۹ روزانه دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۱۱۰۱۸ پردیس خودگردان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران از مجموعه پرستاری حذف شده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top