چاپ خبر
معاون فرهنگی وزیر بهداشت خبر داد؛

برگزاری مناقصه ملی در 10 منطقه آمایشی علوم پزشکی برای ساخت خوابگاه

پیام نورنا : معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه در راستای تامین اسکان دانشجویان و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی رایزنی‌ها و مکاتبات لازم با دانشگاه‌ها انجام شده است، گفت: ما در حال برگزاری یک مناقصه ملی در 10 منطقه آمایشی هستیم که در آن سرمایه‌گذار، سازنده و بهره‌بردار مشارکت دارند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر محمد رضا فراهانی در قالب سفر یک روزه خود به بوشهر و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی این شهر در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه با بیان این مطلب اظهار کرد: در بازدید یک روزه که از این دانشگاه به عمل آوردم و بر اساس نظرات دانشجویان و نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی به این نتیجه می‌رسیم که این دانشگاه به لحاظ تامین امکانات و زیرساخت‌های دانشجویی نمره قابل قبولی می‌گیرد و برآیند نظرات دانشجویان این دانشگاه در حوزه دانشجویی مثبت و قابل قبول است؛ اما باید در حوزه فرهنگی باید تلاش بیشتری شود.

وی افزود: به طور کلی اگر بخواهیم ارزیابی کلی نسبت به وضعیت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر داشته باشیم، باید بگوییم در مجموع این دانشگاه توانسته نیازها وخواسته‌ دانشجویان در زمینه دانشجویی را برآورده کند٬ اما هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به کار و تلاش بیشتری است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه کف مطالبات و نیازها در حوزه دانشجویی این دانشگاه تامین شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی این دانشگاه نتوانسته است انتظارات دانشجویان را  آن‌طور که در خور شأن دانشجویان است، بر آورده کند.

با رایزنی از طریق منابع مختلف، نسبت به احداث یک سالن آمفی‌تئاتر درخور شان دانشجویان اقدام کنید

فراهانی با اشاره به اینکه در  بحث زیرساخت‌های فرهنگی این دانشگاه نتوانسته است در حد مطلوب گام بردارد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حدود دو هزار دانشجو و ۵ دانشکده٬ یک سالن آمفی تئاتر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ندارد که این مساله باعث ایجاد نارضایتی در میان فعالان و اعضای کانون‌های فرهنگی شده است.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که احداث سالن آمفی تئاتر در دانشگاه را که جزو مطالبات اصلی فعالان فرهنگی دانشگاه است، در اولویت قرار دهید، افزود: با تأمین اعتبارات و منابع لازم و رایزنی از طریق منابع مختلف برای احداث یک سالن آمفی تئاتر مناسب و مطلوب اقدام کنید.

هرچقدر در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه قدم برداریم، باز کم است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هر چقدر در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در محیط دانشگاه گام برداریم، کم است، گفت: دولت و وزارتخانه بودجه‌های عمرانی را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد و شما در حال احداث دانشکده و احتمالا طرح‌های بیمارستانی هستید؛ اما به هرحال باید همان قدر که برای انجام طرح‌های عمرانی در حوزه‌های سلامت و آموزش هزینه می‌کنیم، برای فعالیت‌های فرهنگی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است نیز سرمایه‌گذاری کنیم.

وی بر لزوم بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: حوزه فرهنگ بخصوص در فضای دانشگاهی حوزه‌ای سخت، دشوار و پیچیده‌ است و با دیگر حوزه‌ها متفاوت است؛ از این رو باید سرمایه‌گذاری بیشتری در محیط‌های دانشگاهی نسبت به فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم که یکی از آنها بکارگیری کارشناسان فرهنگی و نیروهای متخصص است.

فراهانی ادامه داد: خوشبختانه میزان رضایتمندی دانشجویان، فعالان و نمایندگان کانون‌های فرهنگی دانشگاه از تعامل و نحوه برخورد مدیرفرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با دانشجویان رضایت بخش بود؛ اما به لحاظ بکارگیری نیروهایی متخصص در حوزه فرهنگی باید دقت و ظرافت بیشتری از سوی مسؤولان دانشگاه صورت گیرد و با بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، در مسیر پیشرفت و توسعه دانشگاه حرکت کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه نباید بودجه فرهنگی را صرف دیگر اقدامات غیرفرهنگی کرد، افزود: در برخی از دانشگاه‌ها تصمیماتی در هیات امنا گرفته شده که بار مالی زیادی برای دانشگاه ایجاد می‌کند و بر اساس این تصمیم‌ها، مسؤولان مجبور می‌شوند از محل‌های دیگر از جمله بودجه فرهنگی هزینه کنند که این موضوع به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه لطمه می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئول تصمیم‌گیری در خصوص نحوه هزینه‌کرد بودجه فرهنگی و دانشجویی هستند٬ گفت: شوراهای فرهنگی باید در برنامه‌ها و دادن مجوز فعالیت به کانون و تشکل‌ها تصمیم گیری کنند و تصمیم گیری درباره بودجه نهادها، تشکل‌ها و کانون‌ها بر عهده معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی باشد؛ البته در وزارتخانه در حال اتخاذ تصمیماتی هستیم که نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی یکسان شود.

فراهانی اظهار کرد: رؤسای دانشگاه‌ها اختیارات ویژه بودجه‌ای دارند که می‌توانند در جهت اهداف دانشگاه‌ خود هزینه کنند و می‌توان از این طریق به نوبت به کانون‌ها کمک کرد، به شرط اینکه این هزینه‌ها هدفمند و همراه با گزارش مستند کانون‌ها باشد.

در زمینه احداث خوابگاه‌های دانشجویی، تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌ها به امضا رسیده است

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها امضاء شده که هر دانشگاه یک خوابگاه چهارصد نفره احداث کند و هزینه‌های پروژه‌های خوابگاهی با کمک وزارت بهداشت و دانشگاه مربوطه و بخشی نیز از راه‌های  مختلف از جمله مشارکت خیرین تامین شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه در راستای تامین اسکان دانشجویان و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی رایزنی‌ها و مکاتبات لازم با دانشگاه‌ها انجام شده است، گفت: ما در حال برگزاری یک مناقصه ملی در 10 منطقه آمایشی هستیم که در آن سرمایه‌گذار، سازنده و بهره‌بردار مشارکت دارند.

وی افزود: به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مکاتبه و اعلام کردیم میزان نیازهای دانشجویان‌شان به خوابگاه‌ها را به معاونت فرهنگی و دانشجویی گزارش دهند مبنی بر اینکه مثلا تا افق ۱۴۰۴ هر دانشگاه چه تعداد دانشجو دارد و از این میزان چند درصدشان خوابگاهی هستند و به چه تعداد فضای خوابگاهی نیاز دارید تا در راستای تامین اسکان دانشجویان، برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم.

فراهانی خاطرنشان کرد: در همین راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی نیازهای خوابگاهی خود را اعلام کردند و اکنون در حال بررسی گزارش‌های این دانشگاه‌ها هستیم و  نیازها و کمبودهای خوابگاهی این دانشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم تا به نتایج مورد نظر دست یابیم و وارد فاز عملیاتی شویم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی چندین مسیر وجود دارد، اظهار کرد: راه نخست این است که در راستای احداث خوابگاه‌های دانشجویی با  سرمایه‌گذاران قرارداد ببندیم و بر اساس قراردادهای بین وزارت بهداشت و سرمایه‌گذاران، نسبت به تامین اسکان دانشجویان اقدام کنیم و اگر سرمایه‌گذاری در این خصوص با ما همکاری نکرد، از راه دیگر وارد عمل شویم و با گرفتن وام‌ از بانک‌ها، منابع مالی احداث خوابگاه‌ها را تامین کنیم.

وی ادامه داد: البته طی ماه‌های گذشته مذاکراتی با برخی از سرمایه‌گذاران و بخش‌های اقتصادی وزارتخانه در راستای احداث خوابگاه‌های استاندارد دانشجویی انجام شد و با آنها صحبت‌ها و مکاتباتی صورت گرفته و به نتایجی رسیده‌ایم که اگر مشکل خاصی نباشد، می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

فراهانی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در موضوع ساخت خوابگاه از دانشگاه‌هایی که بر اساس استانداردهای لازم و تعریف شده عمل نمی‌کنند، حمایت نخواهد کرد، گفت: تعریف ما از خوابگاه‌های استاندارد دانشجویی، خوابگاهی است که شرایط و استانداردهای لازم برای اسکان دانشجویان را داشته و دارای سوئیت‌های متعدد با دو اتاق باشد و هر اتاقش ظرفیت سه دانشجو را پذیرا باشد که نمونه این خوابگاه استاندارد دانشجویی، خوابگاهی است که هم اکنون در مازندران در آستانه بهره‌برداری است.

رئیسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: علیرغم محدودیت منابع، نهایت تلاش‌مان را جهت تحقق مطالبات دانشجویان بکار می‌گیریم

در این نشست همچنین سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع حاضرین گفت: علیرغم محدودیت منابع، تمام تلاش‌مان را در راستای تامین مطالبات و نیازهای دانشجویان در زمینه‌های صنفی، رفاهی، معیشتی و فرهنگی صرف می‌کنیم.

وی گفت: فارغ از هر گونه شعار، در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به دنبال تغییر نگرش برای رسیدن به میسر رشد و پیشرفت هستیم و سعی داریم امکانات و زیرساخت‌های لازم در حوزه دانشجویی و فرهنگی را علیرغم کمبود اعتبارات و منابع در دانشگاه فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روی کاغذ، اعتبار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تخصیص داده می‌شود، اما عملا این پول‌ها را نمی‌توان به صورت کامل صرف انجام فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی کنیم، چرا که بخشی از آن صرف حقوق، مزایای نیروی انسانی و سایر کارها می‌شود البته تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که با همان اعتبارات و با کمک منابع دیگر سال را به اتمام برسانیم.

کشمیری گفت: نقص‌های زیادی در دانشگاه داریم و دانشجویان حق دارند همواره پیگیر مطالبات ونیازهایشان باشند. ما هیچ ادعایی نداریم که در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کارهای بزرگی کرده‌ایم، البته تلاش‌ خود را در حد توان انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: به هر طریقی که شده سعی کرده‌ایم میزان سرانه دانشجویی استاندارد که برای هر دانشجو سالانه دومیلیون تومان است را تامین کنیم. علی‌رغم این‌که به لحاظ مالی فشارهای زیادی متحمل دانشگاه می‌شود، اما  درصدد هستیم میزان سطح رضایتمندی دانشجویان را بالا ببریم.

کشمیری خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم دانشگاه، دانشجو محوری است و باید به این موضوع همواره پایبند باشیم که صاحب اصلی دانشگاه، دانشجو است و باید دانشجو محوری را به عنوان یک اصل در دانشگاه سرلوحه‌ کارهای‌ خود قرار دهیم و  این نکته مهم استراتژی اصلی ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی ازماموریت‌های ویژه ما در بخش دانشجویی ایجاد نشاط است که ما نباید نسبت به این امر مهم غافل شویم، از این رو باید همواره زیرساخت‌های لازم جهت تامین رفاه دانشجویان فراهم شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top