چاپ خبر

طرح زوج و فرد دروس در دانشگاه پیام نور بندرعباس / تکمیلی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : اجرای طرح زوج و فرد کردن انتخاب دروس در دانشگاه پیام نور بندرعباس مشکل جدیدی برای دانشجویان این دانشگاه است که موجب نگرانی آنان برای آینده تحصیلی خود شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) به نقل از خبرگزاری مهر : طرح زوج و فرد شدن دروس دانشگاهی در زمان انتخاب واحد برای دانشجویان دانشگاه پیام نور طرحی است که اجرای آن به تازگی توسط دانشگاه پیام نور بندرعباس برای حل کمبود فضای آموزشی به اجرا گذاشته شده و موجب تعجب و نگرانی دانشجویان این دانشگاه شده است.

طبق این طرح دانشجویان فقط می توانند در ترمهای فرد سال تحصیلی درسهای مربوط به ترمهای فرد را انتخاب کنند و در صورتیکه درسی در این ترم انتخاب شده قبول نشوند و دیگر اجازه انتخاب آن را در ترم بعد ندارند و باید در ترم فرد دیگر بگیرند و حق انتخاب درس از ترمهای زوج را در ترمهای فرد ندارند.

برخی از دانشجویان اجرای این طرح را دلیل کمبود فضای آموزشی عنوان می کنند و در اظهارات خود از اجرای این طرح به دلیل عدم توضیح شفاف از سوی مسئولان دانشگاه ابراز نگرانی کرده اند.

از سوی دیگر امید علی پورعلیمردان  معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان  از افزایش 11 رشته جدید در دانشگاه پیام نور شهرستان بندرعباس خبر داده در حالی که کمبود فضای آموزشی به یک چالش در این دانشگاه تبدیل شده است.

دانشگاه پیام نور بندرعباس دارای دانشجویان فراوانی است و با اجرای این طرح تعداد کلاسهایی که قرار است در این دانشگاه برگزار شود کاهش چشمگیری خواهد یافت چون دانشجویان فقط مجاز به انتخاب درسهای محدودی  خواهند بود.

کمبود کلاس درس در دانشگاه

یکی از مشکلات اساسی دانشگاه پیام نور بندرعباس کمبود فضا برای برگزاری کلاسهای درس است و به نظر می رسد با اجرای این طرح مدیران این دانشگاه به نوعی مشکلات ترمهای قبل خود در برگزاری کلاس را برطرف کنند.

در ترمهای پیشین به علت کمبود کلاس درس در این دانشگاه برخی از کلاسها در مدارس سطح شهر بندرعباس برگزار می شد و دانشجویان و اساتید از این وضع ابراز نارضایتی می کردند.

حال مسئولان دانشگاه پیام نور بندرعباس برای رفع این مشکل دروس ارائه شده دانشگاه را محدود کردند که این امر موجب طولانی شدن تحصیل بسیاری از دانشجویان در این دانشگاه خواهد شد و به نظر می رسد به جای رفع مشکل قبلی مشکل دیگری به مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور بندرعباس افزوده شده است.

در واقع هدف اصلی دانشگاه پیام نور ترویج و گسترش آموزش از راه دور بوده و بسیاری از درسهای این دانشگاه به صورت خودخوان و بدون برگزاری کلاس به دانشجویان ارائه می شود و همچنین دانشجویان ملزم به حضور در کلاس درس نیستند و در این صورت می توان با یک برنامه ریزی دقیق تمام کلاسهای دانشگاه را در تعداد محدودی کلاس برگزار کرد.

البته برای رفع مشکل کلاسهای درس دانشگاه پیام نور بندرعباس احداث ساختمان جدید و شش طبقه این دانشگاه از نزدیک به سه سال گذشته آغاز شد و این ساختمان طبق وعده های مسئولان دانشگاه پیام نور کشور و دانشگاه پیام نور استان هرمزگان قرار بود در مهرماه امسال به بهره برداری برسد که متاسفانه به علت روند تقریبا کند احداث این ساختمان زمان بهره برداری  آن به بهمن ماه سال جاری تغییر یافت.

با تشکر از کاربر : ابراهیم پروازپور


توضیحات دانشگاه پیام نور بندرعباس در مورد یک خبر

دانشگاه پیام نور در مورد انتشار گزارش “اجرای طرح زوج و فرد دروس در دانشگاه پیام نور بندرعباس” پاسخی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: با توجه به انتشار خبری مبنی بر اجرای طرح زوج و فرد دروس در دانشگاه پیام نور بندرعباس در خبرگزاری مهر به اطلاع می رساند اساسا چنین طرحی در این دانشگاه اجرا نشده و صرفا عدم ارائه برخی از دروس تخصصی در دو رشته کارشناسی توسط شورای برنامه ریزی آموزشی که بر اساس آن برخی از دروس تخصصی پیشرفته برای دانشجویان پایین تر محدود شده بود انجام  شد که این روند نیز در همان روز نخست با تصمیم دکتر فرخی سرپرست دانشگاه پیام نور استان و دکتر پورعلیمردان معاون آموزشی استان و مسئول امور جاری مرکز بندرعباس متوقف شد و برای رفع این محدودیت جزئی، دستور فوری صادر شد.

در دو ترم اخیر رشته های جدیدی با پیگیری مستمر مسئولان دانشگاه راه اندازی شده که برای تامین فضای لازم نیز نهایت تلاش به عمل آمده است. 

ضمنا روند اجرای پروژه ساختمان آموزشی مرکز بندرعباس به خوبی و با سرعت در حال انجام است و در آینده نزدیک افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. 

در ترم جدید نیز کلاسهای درس در محل دانشگاه و همچنین در ساختمان آموزشی یکی از دانشگاه های دولتی برگزار خواهد شد، به هیچ وجه از مدارس جهت تامین کلاس و فضای آموزشی استفاده نخواهد شد.

همچنین دکتر فرخی رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان با صدور نامه ای به رئیس دانشگاه پیام نور بندرعباس خواستار لغو فوری طرح زوج و فرد انتخاب دروس به علت آماده نبودن زیرساختها و مشکلاتی که این طرح برای دانشجویان ایجاد کرده، شده بود که این نامه روز گذشته در تابلوهای اعلانات عمومی دانشگاه نصب شده  است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : alijd - در تاریخ : 19 مرداد 1391

    من ترم دوم رشته برق هستم “چرا دانشجوی خودتونو از همین اول راه از اینده خودش ناامید میکنین “حداقل راستشو بگین ک این ساختمان داخل دانشگاه کی ب بهره برداری میرسه “”aliJd

  2. نویسنده دیدگاه : miladdd - در تاریخ : 17 آذر 1391

    من ترم اولمه که وارد این دانشگاه شدم لطفا با این طرح های عجیب غریب دانشجویان رو به ترس نندازین .ما به همین شیوه اموزشی راضی هستیم .اول نظر دانشجو رو بپرسید بعد واسش طرح بدید

  3. نویسنده دیدگاه : محمدی - در تاریخ : 25 شهریور 1395

    سلام
    خیلی عذر میخوام این طرح فقط توی بندرعباس اجرا شده یا سراسریه؟
    میشه بیشتر در موردش توضیح بدین
    مخصوص همه ی ورودیهاست ؟واینکه شامل حال ترم آخریها هم میشه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 شهریور 1395 :

    سلام
    برای تمامی مراکز می باشد

  4. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 25 شهریور 1395

    لطفا این طرح زوج و فردو بردارید

  5. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 28 شهریور 1395

    سلام و خسته نباشید من 40 واحدم مونده تموم کنم دو ترم چرا باید دوسال صبر کنم این انصافه اخه …به کی بگیم دردمونو نمیدونم اون از طرح الکترونیکی اینم از طرح زوجو فرد بف خدا دانشجوها فرار میکنن من از اول اینجوری بود عمرا ثابت نام نمیکردم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 شهریور 1395 :

    سلام
    درخواست ارائه دروس مورد نظرتون رو به مرکزتان بدید اگر درخواست ها زیاد باید ممکن است در حذف و اضافه ارائه دهند

  6. نویسنده دیدگاه : بهنام - در تاریخ : 29 شهریور 1395

    سلام خسته نباشید.اگه یه درس برای یه رشته ی دیگه تو دانشگامون تو ترم فرد ارایه بشه ولی برای رشته ی خودم تو زوج ارایه بشه من می تونم اون درس تو ترم فرد بگیرم؟ یا به خاظر اینکه رشتم فرق می کنه نمیتونم؟.ممنون از زحماتتون

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 شهریور 1395 :

    سلام
    ممنون و سپاس
    شما هر درسی برایتان ارائه داده شده و دارای تاریخ امتحان هست می توانید اخذ کنید

  7. نویسنده دیدگاه : rahil - در تاریخ : 30 شهریور 1395

    چرا باید ما بخاطر یه دانشگاه که فضای کافی نداره بسوزیم؟ دانشگاه ما فضای کافی داره و اصلا طرحتون جالب نیست

  8. نویسنده دیدگاه : شاهینی فر - در تاریخ : 9 بهمن 1395

    سلام
    دانشجوی ترم سوم کارشناسی عکاسی مرکز شیراز هستم.
    علی رغم ارایه دروس مورد تقاضای اینجانب با کد یکسان (جهت ورودی های جدید)سیستم مجوز انتخاب را نداده و کارشناس مربوطه نیز این خطا را اجرای طرح زوج و فرد اعلام میکنند.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 بهمن 1395 :

    سلام
    این مورد رو باید از مرکزتان پیگیری کنید تا در صورت موافقت برایتان ارائه دهند.

  9. نویسنده دیدگاه : رها - در تاریخ : 8 آبان 1396

    سلام
    این طرح زوج و فرد خیلی یه ضرر دانشجویان هست . من ترم قبل ۲ تا درس رو غایب بودم که پیشنیاز خیلی از دروس بوده. حالا میگن ارایه نشده این ترم
    واقعا ظلمه با اینکه معدلم بالاست میتونم ۲۰ واحد بردارم مجبورم واحد کمی بردارم. این انصافه آخه
    خواهشا طرح زوج و فرد رو بردارید. این طرح فقط به نفع دانشگاه هست که پول تو جیبشون بره

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top