چاپ خبر

پایان دومین المپیاد روباتیک دانشگاه پیام نور کشور با معرفی تیم های برتر

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : دومین المپیاد روباتیک دانشگاه پیام نور کشور که با حضور 197 تیم در 8 بخش به مدت سه روز در محمودآباد برپا بود ، روز جمعه با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد .

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : در بخش روباتیک مسیریاب دانش آموزی ، تیم مبتکران جوان از تهران به مقام اول رسید و روباتیک سازان شمال و موسسه ابن سینا ورامین به ترتیب دوم و سوم شدند .

در بخش روباتیک مسیریاب ویژه پیام نور ، تیم منچول از دانشگاه پیام نور ساری اول شد و تیم هایی از دانشگاه بابل و گرگان دوم و سوم شدند .

در بخش روبات مسیریاب آزاد ، تیم موسسه پاسارگاد شیراز در جایگاه  اول ایستاد و تیم های دانشگاه گیلان و پیام نور بندپی مازندران عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند .

در بخش روبات مین یاب اتوماتیک ، تیم پژوهش سرای ناحیه 1 خراسان رضوی به مقام قهرمانی رسید ، تیم شهاب دانشگاه آزاد ساری دوم شد و عنوان سوم این بخش به تیم دانشگاه پیام نور مرکز شیراز رسید .

در بخش روبات شبیه ساز سه بعدی فوتبال ، تیم هایی از دانشگاه فردوسی مشهد اول و دوم شدند و مقام سوم این بخش نیز به تیم دانشگاه پیام نور مشهد رسید .

در بخش روبات شبیه ساز دو بعدی فوتبال ، تیم مارلیک گیلان قهرمان شد و دو تیم از دانشگاه فردوسی مشهد عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند .

در بخش روبات شبیه ساز امداد و نجات ، تیم دبیرستان فرزانگان تهران به مقام اول رسید و تیم های فرزانگان و دبیرستان علامه حلی در این بخش به طور مشترک به مقام دوم دست یافتند .

در بخش رو بات های نمایش ویژه پیام نور ، تیم دانشگاه پیام نور مازندران اول شد و تیم های زنجان و اهواز به ترتیب دوم وسوم شدند .

در دومین المپیاد روباتیک دانشگاه پیام نور کشور 685 دانشجو و دانش آموز در بخش های روبات شبیه ساز امداد و نجات ، ربات های نمایشی ویژه پیام نور ، شبیه ساز دو بعدی فوتبال ، شبیه ساز سه بعدی فوتبال ، مسیریاب ویژه پیام نور ، مین یاب اتوماتیک ، مسیریاب آزاد و مسیریاب ویژه دانش آموزی به میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران برگزار شد.


دانشگاه‌‌های پیام‌نور پیشتازان علوم رباتیک در ایران هستند

قائم مقام اجرایی دومین المپیاد رباتیک دانشگاه پیام‌نور از دانشگاه پیام نور به عنوان پیشتاز علوم رباتیک در کشور یاد کرد و به تجربه موفق برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های تخصصی در این باره اشاره کرد.

عمران یونسی در حاشیه دومین المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور به فلسفه شکل‌گیری فعالیت‌های حوزه فناوری به ویژه رباتیک در کشور پرداخت و بیان داشت: رباتیک قصه طولانی دارد که نخستین مرحله ورود به زندگی عصر حاضر، ورود ماشین‌های هوشمند به خدمات شهری و زندگی است.

وی راحتی ناشی از ورود فناوری به عرصه زندگی را یکی از دلایل اقبال عمومی از تکنولوژی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این مقوله در تمام ارکان زندگی انسان‌ها به مرور وارد شده است.

قائم مقام اجرایی دومین المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور با اعلام نمونه‌ای از ورود فناوری نو به زندگی تصریح کرد: از تلفن همراه، ماشین‌های لباسشویی و ال ای دی‌های جاده‌ها می‌توان به عنوان نمونه‌ای از این فناوری هوشمند یاد کرد که در تسهیل زندگی موثر بوده است.

وی با اشاره به فراگیری علوم و فنون جدید در تولید کالا و خدمات بیان داشت: به عنوان نمونه برای تولید گل در رنگ‌های مختلف، فناوری وارد بازار شده است که می‌تواند بر اساس فاکتور نور و دما، گل را با رنگ‌های مختلف تولید کند.

یونسی اضافه کرد: منظور این است که سیستم‌های هوشمند ناخودآگاه و آرام وارد زندگی انسان‌ها شده و تمام مسایل زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی به قول تافلر مانند سیلی است که تمام بخش‌های  زندگی و جغرافیای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: هیچ نیرویی جلودار این پیشرفت و توسعه فناوری نیست.

یونسی با تصریح این نکته که کشورمان نیز به ویژه مراکز دانشگاهی نیز تحت تاثیر این فناوری،(صنایع هوشمند و رباتیک) قرار گرفته است، یادآور شد: تمام دانشگاه‌های کشور در تکاپوی رسیدن به فناوری‌های جدید مرتبط با رباتیک هستند.

قائم مقام اجرایی دومین المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور انجام کار گروهی را عامل موفقیت در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر در زمینه رباتیک دانست و تصریح کرد: کشورهایی در این زمینه در دنیا پیشتازند که موفق به کار گروهی شدند.

وی رباتیک را دارای سه رکن مکانیک، الکترونیک و رایانه اعلام کرد و گفت: تلفیقی از این دانش خلاقیت‌های جدید رباتیکی را به دنیا معرفی کرده که هر کدامشان تسهیل‌کننده زندگی انسان‌ها شدند.

یوسنی از دانشگاه پیام نور مازندران به عنوان پیشتازان علوم رباتیک در کشور یاد کرد و به تجربه موفق برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های تخصصی در این باره اشاره کرد.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مازندران با اعلام اینکه هر روز اقبال دانشجویی نسبت  به فعالیت‌های رباتیکی در حال افزایش است، تصریح کرد: تجربه موفق دانشگاه پیام نور طی سال‌های گذشته به ویژه حمایت‌های رئیس دانشگاه پیام نور مازندران و مسئولان  ستادی این دانشگاه، شهرستان محمودآباد در مازندران را میزبان دومین المپیاد رباتیک دانشجویان کشور کرده است.

وی اضافه کرد: در این المپیاد 26 استان کشور حضور یافتند که از دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور و دانش‌آموزی بوده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top