چاپ خبر
معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد؛

ذخیره 4 میلیاردی دانشگاه تربیت مدرس با تبدیل وضعیت خوابگاه ها

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس از ذخیره سازی چهار میلیاردی بودجه دانشگاه با تبدیل خوابگاههای اجاره‌ای به تملیکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر محمدرضا اصلاحچی، با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس،با بیان اینکه ریاست دانشگاه نگاه ویژه ای به خوابگاه ها دارد گفت: در خصوص خوابگاه ها با دو بحث تبدیل وضعیت اجاره ای به تملیکی و ساماندهی خوابگاه‌ها مواجه هستیم. دانشگاه تربیت مدرس در هفت سال گذشته به سمت تبدیل خوابگاه‌های اجاره ای به خوابگاه‌های تملیکی حرکت نکرده بود، اما از سال 93 تاکنون 730 ظرفیت خوابگاهی اجاره ای، به تملیکی تبدیل شده و این امر موجب ذخیره چهار میلیارد تومان از بودجه گردیده است.

وی از تبدیل کل ظرفیت خوابگاه‌های اجاره ای به تملیکی تا 3 سال آینده خبر داد و در مورد سامان‌دهی خوابگاه‌ها اظهار کرد: از زمان حضور دکتر احمدی در رأس دانشگاه، دو خوابگاه شهید باقری که ساختمانی به قدمت 50سال و غیرقابل سکونت داشت و خوابگاه کوثر ساماندهی شدند و با دو میلیارد تومان هزینه، 3000 متر مربع توسط پیمانکار بازسازی اساسی شد.

معاون دانشجوئی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در سایت دانشکده کشاورزی این دانشگاه نیز توسعه خوابگاهی صورت خواهد گرفت،گفت: از 730 ظرفیت خوابگاهی تملیکی، 340 مورد آماده بهره برداری است.

دکتر اصلاحچی با تاکید بر اینکه سیاست دانشگاه بر کاهش 20 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو قرار گرفته است،اظهار کرد: به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی سال گذشته 2 خوابگاه و امسال نیز 3 خوابگاه به دانشگاه برگردانده می شود و 2.5 میلیارد تومان صرفه جویی صورت می گیرد.

استقرار رابطین بهداشت در خوابگاه‌های تربیت مدرس

وی در ادامه از استقرار رابطین بهداشت در همه خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس خبر داد و افزود: مرکز بهداشت و درمان دانشگاه بنا بر وظایف جدیدی که بر عهده اش گذارده شده، در تمام خوابگاه های دانشجویی رابطین بهداشت را مستقر کرده و این رابطین با کارشناس مرکز ارتباط مداوم داشته و گزارش وضعیت بهداشتی خوابگاه را ارائه می‌دهند.همچنین این رابطین بر اساس هشدارهای کارشناس مرکز بهداشت، اطلاعات و آگاهی لازم را در اختیار ساکنین خوابگاه قرار می دهند.

معاون دانشجوئی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: علاوه بر این، کنترل بهداشت عمومی دانشگاه ،خیابان‌ها و کنترل زباله ها در محیط دانشگاه نیز از جمله وظایف جدید مرکز بهداشت و درمان دانشگاه است . بر این اساس مرکز بهداشت نظارت کرده و به صورت ماهیانه گزارش‌هایی را تهیه کرده و برای بهتر شدن امور مربوط به بهداشت عمومی توصیه‌های لازم را به واحدهای ذی ربط ارائه می‌دهد.

دکتر اصلاحچی از اجرای طرح سلامت کارکنان و اعضاء هیأت علمی خبر داد و گفت: در طرح سلامت دانشجویان نیز با توجه به تحصیلات تکمیلی بودن این دانشگاه آیتم‌ها و تست‌های بیشتری از دانشجویان گرفته می شود.همچنین مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس با نظر مثبت ریاست دانشگاه به لحاظ تجهیزات به روز است.به عنوان مثال مرکز دندانپزشکی از مدرن‌ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه‌ها برای رادیوگرافی دندان و استرلیزه کردن وسایل دندانپزشکی جهت جلوگیری از انتشار بیماری های خاص برخوردار است. طبق نظرسنجی‌های این مرکز رضایت دانشگاهیان را جلب کرده و از نظر مراجعین، مرکز خدمات قابل قبولی ارائه می دهد. ما نیز درصدد هستیم به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از خدمات مرکز دندانپزشکی برای دانشجویان و کارمندان تخفیف هایی قائل شویم.

راه اندازی استخر مرکزی دانشگاه تربیت مدرس تا آبان ماه

وی در ادامه از راه اندازی قریب الوقوع استخر مرکزی دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به تأکیدات رئیس دانشگاه درخصوص راه اندازی استخر مرکزی، این مجموعه حداکثر تا آبان ماه امسال راه اندازی می شود. همچنین با دستور رییس دانشگاه در زمین تنیس خاکی که مدتی است بلا استفاده مانده، سالنی برای ورزش بانوان احداث می شود. این سالن ورزشی که تاکنون مقادیری از اعتبارات مالی آن تأمین گردیده با همکاری دفتر فنی دانشگاه احداث و تجهیزخواهد شد.

اقدامات دانشگاه تربیت مدرس برای تشویق دانشجویان به امر ورزش

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به عدم استقبال دانشجویان از ورزش اظهار کرد: کمترین افرادی که از فضای ورزشی دانشگاه استفاده می‌کنند دانشجویان هستند، این در حالی است که دانشجویان همواره اولویت اول ما بوده اند و در میان دانشجویان نیز خانم ها اولی تر هستند. به منظور تشویق دانشجویان اقداماتی صورت گرفته است. به عنوان مثال جهت استفاده از مکان‌های ورزشی در ساعات پایانی روز سرویس‌هایی قرار داده شده یا برای استفاده از استخر دانشکده کشاورزی بنا به درخواست خوابگاه‌های مختلف در روزهای پایانی هفته سرویس هایی در نظر گرفته شده است.اما مشکل اصلی در عدم استقبال از امکانات ورزشی دانشگاه،سبک زندگی افراد است.

اصلاحچی با تاکید بر اینکه باید بر روی سبک زندگی دانشجویان مطالعه شود،گفت: دانشجو باید آگاه باشد که زندگی فقط درس خواندن و مقاله دادن نیست. با توجه به میانگین بالای سنی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به سایر دانشگاه‌ها، دانشجویان ما کمتر به وضعیت بدنی و سلامت خود رسیدگی می‌کنند. انها به فکر تغذیه صحیح و ورزش خود نیستند، بلکه بیشتر بر روی اهداف پژوهشی و آموزشی خود متمرکز شده اند و این بی توجهی به سلامت در نقطه ای از زندگی خود را نشان می دهد. در این راستا باید کارگاه‌هایی جهت آشنایی دانشجویان با سبک زندگی سالم برگزار شود. اساتید و مدیران گروه های آموزشی نیز بر روی دانشجویان کار کرده و نه تنها در زمینه علمی و آموزشی تأثیرگذار هستند،بلکه در مسیر رسیدن به سبک زندگی سالم نیز راهنمای آنها باشند.

وی در خصوص تجهیزات مرکز تربیت بدنی و نحوه نگهداری از وسایل این مرکز گفت: ما در زمینه نگهداری از وسایل و تجهیزات مرکز تربیت بدنی به کار فرهنگی و فرهنگ سازی نیاز داریم. سپردن این مرکز به بخش خصوصی برای کاستن از هزینه ها و سرویس دهی بهتر چاره کار نیست. در اثر استفاده نادرست از تجهیزات ورزشی حتی اگر این مرکز را بخش خصوصی اداره کند، باز هم نیازمند تعمیرات و هزینه های گزافی خواهیم بود. پس در نهایت با مراقبت قوی تر و کار فرهنگی می توانیم عمر وسایل را طولانی تر کرده و از تجهیزات این مرکز استفاده بهینه کنیم.

برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس به صورت الکترونیکی

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با اشاره به فعالیت شورای صنفی در این دانشگاه اظهار کرد: امسال برای نخستین بار انتخابات شورای صنفی به صورت الکترونیکی انجام شد. با وجود تمام مشکلات، ارزیابی من بسیار مثبت است.شورای صنفی دانشجویی خوب کار می کند و قطعا تعاملات در سال های آتی بیشتر و بهتر می شود. اعضای شورای صنفی در چارچوب و در راستای محورهای اساسی بسیار خوب عمل کرده اند. آنها مسائل دانشجویی را به بهترین نحو انتقال می دهند و در مسیر شناسایی و حل مشکلات کمک خوبی محسوب می شوند؛ به عنوان مثال تعمیرات سلف دانشجویی یکی از مطالبات شورای صنفی بود که اجرا شد.

اجرای سه برنامه مختلف درمورد تغذیه دانشجویان

دکتر اصلاحچی با بیان اینکه در بحث تغذیه، سه برنامه در دانشگاه تربیت مدرس اجرا می‌شود،توضیح داد:این برنامه‌ها شامل برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند. با اجرای برنامه کوتاه مدت، آشپزخانه فعلی به لحاظ ساختاری و بهداشتی دچار تحولات اساسی شد. ظرفیت آشپزخانه دانشکده کشاورزی گسترش یافت و با انتقال تجهیزات به آنجا ، این ظرفیت از 600 به 1600 ظرفیت رسید. ظرفیت آشپزخانه تالار شکرانه نیز از 400 به 1000گسترده شد.تجهیزات جدید برای آشپزخانه پایین مهیا شد و به لحاظ مسائل بهداشتی، سطح و کف آشپزخانه، کاشی ها و تمام کانال های فاضلاب تغییراساسی کرد. وسایل آشپزخانه که می‌تواند مبدأ بروز مشکلات بهداشتی باشد،نو شدند.

وی افزود: در گام دوم یک آشپزخانه جدید در ضلع جنوب غربی دانشگاه تأسیس خواهد شد. نقشه این آشپزخانه آماده و تدوین شده است. این برنامه تصویب شده و پس از برگزاری جلسات متعدد با مشاور در محدوده زمانی یک و نیم تا 2 سال آینده این آشپزخانه به بهره برداری می‌رسد. با آشپزخانه فعلی نیز پس از تعمیرات می توانیم برای نخستین بار از مهرماه امسال، دو نوع غذا برای دانشجویان آماده و ارائه دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در پایان تأکید کرد: در حال حاضر 33 خوابگاه در سطح شهر داریم که انتقال غذا به آنها نه تنها موجب پائین آمدن کیفیت غذا می شود، بلکه عدم استفاده به موقع غذا می تواند مشکلات جدی برای دانشجویان ایجاد کند. بنابراین از انتقال غذا به خوابگاه‌ها جلوگیری می شود و به منظور استفاده دانشجویان از سلف دانشگاه سرویس‌هایی برای خوابگاه‌ها مهیا می‌گردد. همچنین از ترم آینده برنامه‌ای اجرا می‌شود که طی آن غذا به صورت وکیوم شده و در محافظ قرار می‌گیرد تا مدت بیشتری سالم و قابل استفاده باشد. همچنین به توصیه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه به دلیل غیربهداشتی بودن انتقال غذا به محیط خوابگاه‌ها، دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های داخل پردیس مرکزی دانشگاه از ترم آینده، شام را منحصرا در سلف دانشگاه سرو خواهند کرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top