چاپ خبر
مدیرکل دفتر مطالعات آینده شناسی دانشگاه آزاد:

آیین نامه ارتقای درجه واحدهای دانشگاه آزاد تدوین می‌شود

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : مدیرکل دفتر مطالعات آینده شناسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دفتر مطالعات آینده شناسی دانشگاه آزاد اسلامی همانند ملوانی است که مسیر حرکت دانشگاه را تا رسیدن به مقصد نهایی پایش و بررسی می کند، تا کشتی دانشگاه آزاد اسلامی با کمترین آسیب به اهداف خود دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – مسعود نوروزیان مدیرکل دفتر مطالعات آینده شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این مطلب گفت: آینده پژوهی یا آینده شناسی که می توان آن را علم آینده نیز نامید در واقع نوعی دوراندیشی است که به دنبال آن است تا تغییرات امروز به واقعیات فردا تبدیل شود و بررسی کند که آیا احتمال و امکان تغییرات موردنظر وجود دارد یا خیر؟

وی افزود: آینده شناسی درصدد است تا منابع، الگوها و دلایل تغییر یا ثبات یک مسأله را به منظور توسعه آینده نگری و گسترش دامنه دوراندیشی بررسی کند و انتخاب ها و احتمالات مختلف را در نظر بگیرد. به بیان ساده تر، آینده شناسی مبتنی بر احتمال، امکان و علاقه به تغییر در زمان حال برای رسیدن به وضعیت مطلوب و دلخواه در آینده است.

نوروزیان در ادامه افزود: این دفتر آذرماه سال گذشته در معاونت برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان راه اندازی شد، که همانند ملوانی است که بالای دکل کشتی می ایستد و مسیر را در طول حرکت پایش می کند. در دانشگاه آزاد اسلامی نیز دفتر مطالعات آینده شناسی کلیه اتفاقات و پیشامدهای آینده را با استفاده از مطالعات علمی و دقیق بررسی و پایش می کند.

مدیرکل مرکز مطالعات آینده شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه دفتر مطالعات آینده شناسی نقش مدیریتی دارد نه اجرایی، گفت: دفتر مطالعات آینده شناسی یک مرکز کوچک متشکل از متخصصین مجرب است که کار آن بررسی آینده برای کل دانشگاه است.

وی به وظایف این مرکز اشاره کرد و افزود: کار مرکز مطالعات آینده شناسی این است که اتفاقاتی را که در آینده ممکن است پیش بیاید، پایش و در قالب سناریو های مختلف برای مراجع تصمیم گیری تبیین کند.

نوروزیان با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی بعنوان دانشگاهی که پولی از دولت نمی گیرد باید هزینه های خود را تامین و مدیریت کند، گفت: در این فاصله چندین کار خوب انجام شده است که یکی از این اقدامات تحلیل مشکلات راه اندازی رشته ها است.

وی با بیان اینکه رابطه هیات علمی با دانشگاه همانند بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا باید یک رابطه علمی باشد نه صرفا استخدامی-کارگزینی، گفت: براساس قوانین فعلی شورای گسترش، دانشگاه برای راه اندازی یک رشته از مقطع کارشناسی تا دکترای تخصصی به حداقل 11 استاد با مدرک دکترای تخصصی که حداقل دو نفر از آنها دانشیار به بالا باشند، احتیاج دارد. در اینصورت اگر به دلایلی یک رشته تحصیلی از رونق بیفتد آن تعداد رابطه استخدامی سرجای خود باقی می ماند که از نظر هزینه-درآمد یک رابطه کاملا زیان آور اقتصادی محسوب می شود.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده می توان به سرمایه گذاری اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید رییس دانشگاه است اشاره کرد که یکی از روش های تقویت این امر و ایجاد انگیزه در دانشجویان خرید محصولات آنان توسط دانشگاه است، به همین منظور آیین نامه مشترکی با معاونت اداری مالی دانشگاه تهیه شده است که مراحل آخر اداری خود را طی می کند.

نوروزیان در خصوص این آیین نامه گفت: این آیین نامه بدون اینکه رانتی برای فروشندگان و تولیدکنندگان خاص ایجاد کند به آنها فرصت می دهد تا محصولات غیر تخصصی(HighTech) خود را با اولویت بیشتری (به شرط داشتن کیفیت و تاییدیه کیفیت) در بازار دانشگاه عرضه کنند.

مدیرکل مرکز مطالعات آینده شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همچنین نظام مند کردن ارتقا واحدهای دانشگاهی از دیگر فعالیت های انجام شده در این دفتر است که در همین راستا با همکاری کلیه معاونت ها وب سایتی با 9 سرفصل وتو کننده در دست طراحی است تا واحدها اطلاعات خود را در آن وارد و بر اساس امتیاز سرفصل ها امکان تغییر درجه واحد بررسی می شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نوروزیان در پایان به طرح های سامان دهی واحدها اشاره کرد و افزود: همچنین بررسی فواید و زیان های اجرای طرح های سامان دهی در دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر وظایف این مرکز است که اجرایی شده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top