چاپ خبر
رییس دانشگاه آزاد خبر داد:

محاسبه تعرفه های پزشکی دانشگاه آزاد به صورت غیردولتی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر میرزاده با اشاره به همکاری خوب دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت در تجهیز بیمارستان های بخش خصوصی، گفت: تعرفه های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تا امروز دولتی بوده و این باعث ضرر و زیان به واحدهای پزشکی دانشگاه شد که براساس موافقت وزارت بهداشت، تعرفه های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی غیردولتی محاسبه می شود.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در یازدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، با بیان این مطلب گفت: به قول امام راحل، اصلاً آستان قدس رضوی مرکز ایران است. ما نیز دور دوم سفرهای استانی خود را با مشهد مقدس آغاز کردیم همانطور که دور اول این سفرها نیز با استعانت الهی از درگاه آستان ملک پاسبان رضوی از شهر مشهد مقدس شروع شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوسالی که از مدیریت جدید گذشته، الطاف الهی و استعانتی که از امام رضا (ع) طلبیده بودیم، همواره همراه ما خدمتگزاران دانشگاه آزاد اسلامی که بار سنگین نزدیک به 40درصد از آموزش عالی ایران را برعهده داریم، بود و امیدواریم در باقیمانده زمان مدیریت نیز مشمول این استعانت الهی و نگاه مشفقانه امام رضا (ع) باشیم.

میرزاده با بیان اینکه ارائه خدمات ارزنده به عرصه علم، پژوهش، فناوری، کارآفرینی و فرآیند تبدیل علم به ثروت از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این امور مکرراً توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته و ان‌شاءالله بتوانیم آنها را به بهترین نحو در دانشگاه آزاد اسلامی محقق کنیم.

واحدهای استان خراسان رضوی شاهد تحول و خیزش در امر توسعه تحصیلات تکمیلی بوده اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به گزارشی که دکتر شیخ الاسلامی رئیس واحد مشهد از وضعیت واحدهای استان خراسان رضوی ارائه داد، اظهار داشت: این گزارش نشان می دهد که واحدهای استان در دو سال گذشته شاهد تحول و خیزشی در امر توسعه تحصیلات تکمیلی، بهبود سیستم اداری، مالی و خدماتی و رشد شرکت های دانش بنیان بوده که بحمدالله نشان می دهد واحدهای استان خراسان رضوی رو به توسعه هستند.

وی افزود: البته باید هم همینطور باشد و واحدهای هم جوار با آستان قدس رضوی باید سرمشق و سرمنشأ تحولاتی برای سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشند.

میرزاده با بیان اینکه آثار هر تصمیمی که امروز در جلسه هیأت امنا گرفته شود، آثار آن در مجموعه واحدهای استان مشهود خواهد بود، گفت: تأثیر تصمیماتی که در جلسات هیأت امنای قبل نیز گرفته شد، به طور کامل در این استان محسوس است.

سیاست دانشگاه آزاد اسلامی تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها است

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه امروز هیأت های امنای استانی در سراسر کشور جنبه تشریفاتی ندارند، اظهار داشت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها بوده است. هرچه اختیارات بیشتری به استان ها واگذار شود و سازمان مرکزی نقش برنامه ریزی، نظارت و پشتیبانی داشته باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد و این مشی در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر امور اداری، مالی، خدماتی، اقتصادی و برنامه ریزی در اختیار هیأت های امنای استانی است و آنها برای استان متبوع خود تصمیم گیری می کنند.

قدردانی از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، با اشاره به حمایت 242 نماینده مجلس شورای اسلامی از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از حمایت های نمایندگان فهیم مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم و این امر نشان دهنده آن است که هرجا منافع ملی در میان بوده، نمایندگان محترم مجلس علیرغم اختلاف نظر و اختلاف سلیقه، از برنامه ها و فرآیندهایی که به نفع کشور بوده، حمایت کرده اند.

وی با اشاره به ابلاغ سند علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری در شهریور 1393 گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید تا سال 1404، نیمی از تولید ناخالص ملی، از اقتصاد دانش بنیان به دست آید که این امر مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دانشگاههای کشور قرار داده و ما به عنوان یکی از مخاطبان اول این سند، باید تلاش کنیم اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی رشد و توسعه یابد.

تأسیس مراکز رشد و شهرک های فناوری آزاد (شفا) در دستور کار واحد های دانشگاهی

میرزاده در ادامه از واحدهای استان خراسان رضوی خواست که به عنوان پیشگام در تبدیل علم به ثروت در بین واحدهای دانشگاهی بکوشند و تأسیس مراکز رشد و شهرک فناوری آزاد (شفا) را در دستورکار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه 100هزار نفر در استان خراسان رضوی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند، اظهار داشت: با توجه به این خیل عظیم فارغ التحصیلان، ما باید در توسعه مراکز رشد کوشا باشیم. هرچند وظیفه ذاتی و اولیه هیچ دانشگاهی، ایجاد اشتغال نیست اما دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهد مأموریت گرا باشد، باید در این زمینه تلاش کند و نسبت به اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه ریزی کند که تبلور آن با شرکت های دانش بنیان است.

هر واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی باید دارای یک مرکز رشد باشد

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه هر واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی باید دارای یک مرکز رشد باشد، گفت: این موضوع می تواند در اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاههای پیشرفته دنیا توانسته اند از علم، کارآفرینی به وجود آورند، گفت: دانشگاه اگر نتواند موثر باشد و به نیازهای کشور پاسخ دهد، در یک فرآیند زمانی مضمحل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، با اشاره به سند آمایش سرزمینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سند که دارای 31 بخش شامل تمام استان هاست، اخیراً به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شده است. در این سند پیش بینی شده دانشگاه آزاد اسلامی باید تا پایان سال 96 دارای 800 شرکت دانش بنیان و 150 مرکز رشد باشد.

وی افزود: امروز 71 مرکز رشد و حدود 562 شرکت فن آور و دانش بنیان، در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که این تعداد باید اضافه شود.

میرزاده با بیان اینکه در سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی شده که تا پایان سال 96، 40درصد از هزینه های دانشگاه از محل اقتصاد دانش بنیان تأمین شده و وابستگی به شهریه به 60درصد برسد، گفت: این موضوع به طور جدی در دستورکار است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 94 وابستگی به شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی را به 85درصد برسانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی شده سهم این دانشگاه از کل آموزش عالی کشور، از کاردانی تا دکتری تخصصی، به حدود 60درصد برسد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه 70هزار عضو هیأت علمی تمام وقت، پاره وقت و مدعو با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند، گفت: یکی از مزیت های دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از اساتید دانشگاههای دولتی است.

موفقیت امروز دانشگاه آ‍زاد اسلامی حاصل زحمات 30 سال گذشته است

وی ادامه داد: موفقیت های امروز دانشگاه آزاد اسلامی، دارا بودن بیش از 12 میلیون مترمربع فضای آموزشی مسقف، طرح ساها (با در برگیری 7هزار و 600 آزمایشگاه و 3هزار و 400 کارگاه)، 60هزار مقاله دانشگاه آزاد اسلامی در تولید جهانی علم در سایت اسکوپوس، 70هزار عضو هیأت علمی و… حاصل زحمات 30سال گذشته دکتر جاسبی و همکاران ایشان است و ما امروز برنامه های توسعه کیفی دانشگاه را ادامه می دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: این دانشگاه امروز به سمت کیفی سازی، توسعه کیفی علم و رعایت استانداردهای جهانی از لحاظ حرفه ای پیش می رود.

وی از مسئولان واحدهای استان خراسان رضوی خواست با برنامه ریزی، مأموریت گرایی، رعایت استانداردها و جذب اعضای هیأت علمی را در دستورکار خود قرار دهند.

میرزاده در ادامه با ارائه آمار، حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از خانواده های شاهد و ایثارگر را متذکر شد و گفت: خوشبختانه 880هزار نفر بسیجی از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده و 220هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند که شهریه از ایشان دریافت نمی شود.

وی افزود: 216 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی تدفین شده اند و به عبارتی دانشگاه آزاد اسلامی میزبان این عزیزان است.

میرزاده با بیان اینکه تا امروز 50 یادمان شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده، گفت: 34 یادمان نیز در دست ساخت است که در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه 110 مسجد از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی فعال بوده اند، گفت: تنها در دو سال گذشته 67 مسجد در دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده یا در دست ساخت است که با این حساب، 177 مسجد فعال و یا در دست ساخت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 540 عضو هیأت علمی از خانواده های شاهد و ایثارگر هستند، اظهار داشت: 2هزار و 200 نفر از کارمندان دانشگاه نیز از خانواده شاهد و ایثارگر هستند.

تمامی اعتبارات صرف توسعه دانشگاه خواهد شد

دکتر میرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه علمی و اسلامی است و با برنامه ریزی های انجام شده، آثار توسعه علمی و اسلامی را می توانیم در دانشگاه در سالهای آینده با وضوح بیشتر ببینیم.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک ریال از اعتبارات دانشگاه اتلاف نمی شود، گفت: تمامی اعتبارات صرف توسعه دانشگاه خواهد شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top