چاپ خبر
در کارگروه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های خوزستان عنوان شد؛

تحصیل 80 درصد دانشجویان خوزستان در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تحصیل 278 هزار دانشجو در خوزستان، گفت: در سال 93 درمجموع 116 مرکز آموزش عالی در سطح استان فعال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر سید محمود کاشفی پور در نشست نظارت و ارزیابی کارگروه‌های تخصصی که امروز دوشنبه 16 آذر در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، با ارائه آمار تفکیکی توزیع دانشجویان ازنظر گروه‌های آموزشی، نوع دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی، اظهار کرد: از مجموع 278 هزار دانشجوی استان، حدود 26 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی و 125 هزار نفر در دانشگاه‌های آزاد استان در حال تحصیل هستند.

وی افزود: ازنظر توزیع مقاطع تحصیلی نیز کمترین تعداد دانشجویان استان مربوط به دوره‌های دکتری تخصصی با 1760 دانشجو و بیشترین تعداد مربوط به مقطع کارشناسی با 157 هزار دانشجو است.

عضو کارگروه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خوزستان همچنین با اشاره به توزیع دانشجویان استان در گروه‌های مختلف آموزشی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 93-94 حدود 107 هزار دانشجو در گروه فنی مهندسی، 13 هزار و 700 دانشجو در گروه علوم پایه، 128 هزار دانشجو در گروه علوم انسانی، 20 هزار دانشجو در گروه کشاورزی و دامپروری، 5 هزار و 500 دانشجو در گروه هنر و سه هزار و 160 دانشجو نیز در گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در دانشگاه‌های سطح استان تحصیل می‌کنند.

کاشفی پور همچنین به وضعیت اعضای هیأت علمی در استان اشاره و تصریح کرد: درمجموع حدود 2 هزار و 947 عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 970 نفر در دانشگاه‌های دولتی، 166 نفر در دانشگاه‌های پیام نور، هزار و 75 نفر در دانشگاه‌های آزاد و آموزشکده‌های سما، 6 نفر در دانشگاه فرهنگیان و 100 نفر نیز در دیگر مؤسسات آموزش عالی فعالیت می‌کنند.

همچنین در این نشست دکتر محمدرضا زادکرمی مدیر دفتر نظارت، سنجش و ارزیابی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به انجام نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها در چهار زیرنظام دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های وابسته، دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی گفت: همچنین از سال گذشته ارزیابی پژوهشکده‌ها به کارگروه واگذارشده که البته هنوز شاخص‌های آن ابلاغ نشده است.

وی با تأکید بر لزوم لحاظ کردن شرایط و اقتضائات هر دانشگاه در ارزیابی‌ها، افزود: از سال 91 روند رشد دانشجویان در دانشگاه‌ها به‌جز در دانشگاه آزاد به‌واسطه تغییرات ساختاری در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دانشگاه علمی کاربردی که روند افزایشی ازنظر تعداد دانشجو داشتند، ثابت شده است.

مدیر دفتر نظارت، سنجش و ارزیابی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: در حال حاضر 54 درصد دانشجویان استان در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند که از این نظر پس از تهران در رتبه دوم کشور هستیم؛ دلیل این امر نیز عدم رشد دانشگاه‌های دولتی در استان بوده است. همچنین 26 درصد کل دانشجویان استان در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند و درمجموع 80 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور تحصیل می‌کنند که دانشجویان شهریه پرداز هستند درحالی‌که در اصفهان درصد این نسبت برعکس خوزستان است.

زادکرمی همچنین با اشاره به آمار تفکیک دانشجویان در گروه‌های مختلف آموزشی گفت: از مجموع 278 هزار دانشجو در استان حدود 128 هزار نفر در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند که تقریبا معادل 50 درصد کل دانشجویان است.

وی با توضیح فرآیند و نحوه ارزیابی دانشگاه‌ها، یادآور شد: در سال گذشته از همه 116 مرکز آموزش عالی در استان بازدید انجام شد که نتایج این بازدیدها و ارزیابی مراکز سپس در کارگروه استانی موردبحث و بررسی و درباره تشویق، احضار، توبیخ، ادغام یا انحلال مراکز تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر دفتر نظارت، سنجش و ارزیابی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به خط‌مشی کلی بازدیدها و نظارت امسال، خاطرنشان کرد: توجه به کیفیت به‌جای کمیت، لزوم نگاه متفاوت به نوع دانشگاه در هر زیر نظام(تفاوت مأموریت‌ها، کوچکی و بزرگی دانشگاه، تنوع رشته و مقطع) و تأکید بر دوره‌های تحصیلات تکمیلی(پایان‌نامه‌ها) در ارزیابی‌ها مورد تأکید است.

زادکرمی افزود: به‌طور مثال نسبت استاندارد استاد به دانشجو در دانشگاه‌های دولتی 1 به 17، در دانشگاه آزاد 1 به 60 و در دانشگاه پیام نور یک به 200 است زیرا دانشگاه پیام نور ساختار مجازی و آموزش از راه دور دارد و برگزاری کلاس در آن موضوعیتی ندارد، اگر هم کلاس تشکیل شود صرفاً کلاس‌های رفع اشکال است.

این نشست با حضور دکتر غلامحسین خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزار و مسائل مختلف درباره شیوه ارزیابی مراکز آموزش عالی در استان به بحث و بررسی گذاشته شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top