چاپ خبر

راه اندازی 7 مجتمع فرهنگی در دانشگاه های پیام نور یزد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : رئیس دانشگاه پیام‌نور یزد از راه‌اندازی هفت مجتمع فرهنگی در سطح دانشگاه‌های پیام‌ نور استان خبر داد.

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نور نا) : فارس- عباس کلانتری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: برخی از این مراکز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و برخی دیگر نیز کلنگ‌زنی خواهند شد.
وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سطح دانشگاه‌های پیام‌نور استان ،یزد افزود: از مهم‌ترین مشکلات انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های پیام‌نور سطح استان یزد، کمبود فضا است که با افتتاح این پروژه‌ها، تمام مشکلات موجود بر سر راه اجرای برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در سراسر استان یزد برطرف خواهد شد.
کلانتری خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها، تمامی مراکز پیام‌نور در سطح استان یزد دارای مجتمع فرهنگی می‌شوند.
وی، اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری کامل از این مجتمع‌ها را بیش از 4 میلیارد تومان علاوه بر کمک‌های خیری اعلام کرد.
کلانتری عنوان کرد: تلاش می‌شود تا برنامه‌های فرهنگی در سطح مراکز پیام‌نور استان یزد ساماندهی شود و با نظم ویژه‌ای به مرحله اجرا درآید که در این راستا با تشکیل کمیته‌ها و شوراهای مرتبط با امور فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی سرعت می‌یابد.
وی همچنین بیان داشت: به دنبال افزایش تنوع در ایجاد تشکل‌های دانشجویی هستیم و از این طریق واگذاری امور فرهنگی به این تشکل‌ها را در برنامه داریم.
کلانتری در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در تمامی شهرستان‌های کشور بیش از 500 شعبه دارد، اظهار داشت: در استان یزد نیز 11 مرکز در شهرستان‌های مختلف این استان مشغول فعالیت هستند.
وی یادآور شد: در مراکز دانشگاهی پیام‌نور استان یزد بیش از 27 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و 300 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند که 65 درصد دانشجویان را زنان و بقیه را مردان تشکیل می‌دهند.
کلانتری همچنین ادامه داد: تاکنون بیش از 10 هزار نفر در مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های پیام‌نور استان یزد فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور سیستمی قوی است، عنوان کرد: این سیستم اجازه نمی‌دهد افراد به راحتی فارغ‌التحصیل شوند و تنها دانشجویانی که در رشته‌های تحصیلی خود تخصص لازم را به دست آورده باشند، فارغ‌التحصیل می‌شوند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد با اشاره به پیشینه دانشگاه پیام‌نور در استان یزد خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور در استان یزد در سال 1368با پذیرش 270 دانشجو در اردکان و به دنبال آن در تفت راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نیز با برخورداری از 11 مرکز با مدیریت ستاد مرکزی در مرکز استان یزد اداره می‌شود.
وی با اشاره جذب اعتبارات دانشگاه پیام‌نور استان یزد بیان داشت: این دانشگاه به‌رغم برخورداری از مراکز اندک بر خلاف سایر استان‌ها، در جذب اعتبارات در رده‌های نخست قرار دارد و در سال جاری نیز بیش از 6 میلیارد تومان بودجه خود را در پروژه‌های عمرانی جذب کرده است.
کلانتری یادآور شد: دانشگاه پیام‌نور در مناطق مختلف استان یزد همچنین از بیش از 2 میلیارد تومان کمک خیران نیز بهره‌مند بوده است.
این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مراکز دانشگاه پیام‌نور در استان یزد یا از ساختمان مستقل برخوردارند یا ساختمان‌های آنها در دست اجرا و در آستانه افتتاح است.
کلانتری با اشاره به نقش خیران، از تلاش‌های آنها در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی در استان یزد تقدیر کرد و افزود: بیشتر کارهای عمرانی به ویژه در مراکزی نظیر اردکان توسط خیران انجام شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در استان یزد در زمینه کمی در حال رسیدن به جایگاه مطلوبی است، عنوان کرد: این دانشگاه پس از این در مسیر کیفی شدن برنامه‌ها حرکت خواهد کرد.
کلانتری ادامه داد: در همین راستا هم‌اکنون پرونده درخواست 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های محیط زیست، جغرافیا در گرایش اقلیم‌شناسی، ادبیات، فلسفه، الهیات و علوم قرآنی و ریاضی به مرکز ارسال شده است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد در زمینه جذب اعضای هیئت علمی نیز بیان داشت: هیئت جذب هیئت علمی در تمامی مراکز دانشگاه پیام‌نور استان یزد تشکیل شده و اساتید متقاضی توسط این کمیته گزینش شده و در صورت صلاحیت به کار گرفته می‌شوند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون 120 هیئت علمی و دستیار در مراکز پیام‌نور استان یزد مشغول فعالیت هستند که 40 نفر از آنها دارای مدرک دکتری بسیاری دیگر از آنها در حال تحصیل برای دریافت مدرک دکتری هستند.
کلانتری خاطرنشان کرد: به جز دو رشته، اعضای هیئت علمی در مراکز دانشگاهی پیام‌نور استان یزد اشباع شده است.
وی همچنین با اشاره به طرح‌های سفر اول و دوم هیئت دولت به استان یزد اظهار داشت: طرح‌های مصوب برای این دانشگاه در سراسر استان یزد به طور صد درصد اجرایی شده است.
کلانتری همچنین راه‌اندازی پژوهشکده علوم قرآنی و کارگاه‌های آموزشی را از پیشنهادات دانشگاه پیام‌نور استان یزد برای طرح در سفر سوم دولت به این استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به اعتبارات محدود و نظر مثبت استاندار یزد بر روی پروژه‌های فرهنگی، این طرح‌ها در دور سوم سفرهای استانی به تصویب دولت برسد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top