چاپ خبر
رئیس دانشگاه علمی کاربردی:

آمار دانش آموختگان بیکار با مدرک دکتری به 50 هزار نفر رسید

پیام نورنا : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دیگر مدرک به تنهایی کاربردی ندارد، گفت: درحال حاضر در کشور نزدیک به 50 هزار دانش‌آموخته جویای کار با مدرک دکتری داریم.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید در نشست هماهنگی، توجیهی روسا و سرپرستان مراکز جامع علمی کاربردی استان فارس، اظهار داشت: مردم اکنون می دانند که دیگر مدرک به تنهایی به درد نمی‌خورد و باید به دنبال  مهارت‌ آموزی باشند. بنابراین بدیهی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی می بایست در این راستا بیش از سایر دانشگاه ها همت کند.

وی افزود: امروز نزدیک به ۵۰ هزار دانش‌آموخته منتظر شغل در مقطع دکتری داریم که سالانه حدود  ۳۰ هزار نفر نیز به این آمار اضافه می‌شود، درحالی‌که وزارت علوم به‌عنوان دستگاهی که بیشترین جذب را در این زمینه دارد، در خوش بینانه ترین حالت تنها می‌تواند ۲ هزار هیات علمی را در سال جذب کند. بنابراین باید به سمت مهارتی کردن رشته‌ها برویم و مردم نیز می دانند که دیگر مدرک تنها به دردشان نمی خورد و حتی مدرک دکتری نیز  پیدا کردن شغل را تضمین نمی‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌های جدید این دانشگاه برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های مراکز تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدید ما ساماندهی مدرسان دانشگاه به عنوان یکی از ارکان مهم دانشگاه است و در این راستا به‌ زودی هیات جذب واحدهای استانی در استانها تمام مدرسان را از لحاظ علمی و صلاحیت‌های عمومی و تدریس پایش خواهد کرد و برای آنان نیز کارت مدرسی صادر خواهد شد تا بتوانند در تمام مراکز تدریس کنند.

امید افزود: استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز به طی فرایند جذب ندارد و همه اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها که فرایند جذب هیات علمی را در یکی مراکز علمی طی کرده اند، می‌توانند بدون طی فرایند جذب مدرسین، در این دانشگاه تدریس کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمام مراکز باید دارای شناسنامه حقوقی شوند، اظهار داشت: در آینده نزدیک توسط هیات ارزیابی، تمام واحدها شناسنامه‌دار ارزیابی خواهند شد و اساسنامه آنها نیز به تصویب خواهد رسید.

امید در ادامه ظرفیت‌های موجود در دانشگاه جامع علمی کاربردی را برشمرد و گفت: امسال ما ۱۳۰ هزار دانشجو جذب کردیم درحالی‌که ظرفیت دانشگاه ۸۵۰ هزار نفر بود، یعنی از هر هفت صندلی، یک صندلی پرشده است و این روند کاهش دانشجو در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه حدنصاب داشتن دانشجو در مراکز برای اینکه بتوانند بدون زیاندهی به کار خود ادامه دهند و بدون افت کیفیت، دانشجو تربیت کنند حدود ۵۰۰ نفر است، تصریح کرد: برخی مراکز ما در کشور در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ دانشجو دارند که با این وضعیت نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند چراکه از پس هزینه‌ها برنمی‌آیند و ناخواسته کیفیت فعالیت‌های آنها افت می‌کند.

وی تاکید کرد : بهترین راه‌حل برای این مراکز کیفی‌سازی رشته‌ها متناسب با نیازهای بازار اشتغال و تعریف رشته های جدید متناسب با نیازهای منطقه ای است.

امید در عین حال خاطرنشان کرد: در حالی که امروز ما در دانشگاه بحران ظرفیت خالی داریم، تا پایان برنامه ششم توسعه سهم دانشجویان مهارتی کشور باید از ۲۰ درصد کنونی به ۳۰ درصد کل دانشجویان افزایش یابد  که بیشترین سهم مربوط به دانشگاه علمی کاربردی است. بنابراین  تنها جایی که می‌تواند در کنار توسعه کیفی، توسعه کمی نیز داشته باشد این دانشگاه است و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با انتقاد از وضعیت فعلی مهارت‌آموزی به دانشجویان، خاطرنشان کرد: قرار نیست دانش‌آموختگان ما نیز مانند دانشجویان نظری برای پیدا کردن شغل منتظر کمک های دولتی باشند، بلکه رشته‌های تحصیلی و آموزش‌های ما باید شغل‌محور و مهارتی بوده و دانشجوبان را کار آفرین و برای بازار کار مهیا کند.

امید از نهادینه کردن نظام کنترل کیفیت ‌فعالیت های مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: در راستای کنترل کیفیت فعالیت های اموزشی و فناوری مراکز، کیفیت‌بخشی به رشته‌ها و اطمینان از مهارتی بودن آموزش‌های دانشجویان در رشته‌های مختلف، معاونت سنجش در این دانشگاه ایجاد شده است که این معاونت با زیرمجموعه‌های خود، تمام فعالیت‌های دانشگاه را به‌دقت ارزیابی و رصد خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به در نظر گرفته شدن ۲۰ میلیون دلار توسط کمیسیون تلفیق بودجه در لایحه بودجه سال ۹۶ برای خرید تجهیزات دانشگاهی برای دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: بدون شک استفاده از این تسهیلات برای مراکزی خواهد بود که فعالیت بهتری در حوزه های فناوری داشته باشند.

وی تاکید کرد در راستای توانمندسازی و ارتقاء کیفی مراکز همچنین به دنبال پیش بینی تسهیلات بانکی برای مراکزی که واحدهای فناور و مرکز رشد دارند از طریق توافق با بانک‌های داخلی هستیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 18 بهمن 1395

    به نام خدا ،با تشکر از جوانان عزیز و تلاشگر که خود را به مدارج بالا رسانده اند شما عزیزان میتوانید دانش خود را در اختیار نونهالان قرار دهید و آنها را در سنین پایین تبدیل به دانشمند نمایید زیرا روشهایی که شما میدانید پیشرفته و به روز است و با تکنولوژی جدید وفق دارد لذا شما به پرورش مشغول شوید و آینده زیبایی را بسازید ودر میانسالی دست آورد خویش را نظاره گر باشید ..تحت توجهات صاحب امر .و فاطمه الزهرا آمین.

  2. نویسنده دیدگاه : طلايه - در تاریخ : 27 اردیبهشت 1396

    باتشکر از دیدگاه زیبای سرکار خانم فاطمه
    چه فعالیتی بالاتر از آموزش و پرورش کودکان که آینده هر جامعه ای هستند و همچنین با تحصیلات بالای این دانش آموختگان ضعفهای موجود بهبود میبگردد .تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top