چاپ خبر
برای نخستین بار صورت گرفت؛

پذیرش 20 دانشجوی خارجی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پیام نورنا : رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای نخستین بار طی انعقاد توافق نامه با یک مرکز دانشگاهی در کابل، 20 دانشجوی خارجی جهت گذراندن دوره دو ساله و نیمه کارشناسی ارشد در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته مدیریت خدمات بهداشتی پذیرش می شوند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر صفریان در ارائه گزارشی از عملکرد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص استقبال از دانشجویان ورودی جدید، گفت: دانشکده بهداشت دارای ۸۰۰ دانشجو و ۲۴ عضو هیات علمی است و شرایط برای اسقبال از دانشجویان در سال جدید کاملا آماده شده است.

 وی ادامه داد: اعضای هیات علمی در این دانشکده در چهار گروه فعالیت و دانشجویان در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می کنند.

 دکتر صفریان افزود: دانشکده بهداشت مشهد جهت استقبال از دانشجویان ورودی جدید ایستگاه های کامپیوتر خود را تقویت کرده؛ به نحوی که در سال جدید در فضایی دو برابر سال گذشته امکان استفاده از سیستم های رایانه، اینترنت و آموزش مجازی برای دانشجویان ایجاد شده است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: دانشکده بهداشت علاوه بر مستهلک بودن ساختمان و تجهیزات ساختمانی از کمبود شدید فضای آموزشی رنج می برد؛ به شکلی که در سال گذشته به این دلیل سه کلاس درسی تشکیل نشد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری به منظور رفع این مشکل از برخی واحدها جهت تامین فضای آموزشی مورد نیاز کمک گرفته و با ایجاد

 تغییر کاربری و بازسازی برخی اتاق ها موفق به افزودن سه کلاس آموزشی با ظرفیت های ۵۰ و ۲۵ نفره در ساختمان کنونی شدیم.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی دانشکده اشاره کرد و افزود: سیستم سرمایشی و گرمایشی دانشکده به دلیل فرسودگی دیگر قابل استفاده نبود و نیاز به طراحی و نصب سیستمی جدید احساس می شد که بر این اساس اقدامات مورد نیاز انجام شد.

وی بیان داشت: سیستم سرمایشی دانشکده نیز تجهیز و با نصب و راه اندازی سرویس های خنک کننده مجهز و با قدرت (داکت اسپلیت ها) مانع از اتلاف آب و خرابی سقف ساختمان شده ایم.

دکتر صفریان به بهسازی فضاهای آموزشی و محوطه دانشکده اشاره کرد و گفت: برای اولین بار مرکز مشاوره ای در دانشکده بهداشت به همت معاونت پژوهشی دانشگاه ایجاد شده است؛ که اولین تجربه در سطح دانشگاه به دلیل ارائه مشاوره علمی به دانشجویان شمرده می شود.

وی تاکید کرد: این مرکز، مشاوره های خود را به دانشجویانی ارائه می دهد؛ که برای پایان نامه های خود دچار مشکلاتی از قبیل مشکلات آماری هستند و نکته قابل توجه پرداختن هزینه این گونه مشاوره ها از سوی دانشگاه است.

دکتر صفریان تصریح کرد: تجهیز و بازسازی فضای تجمیعی تالار رازی و محوطه دانشکده، بازسازی ساختمان مستهلک  دانشکده و …مانع از تعطیلی دو سه مقطع تحصیلی در ترم پیش رو به دلیل کمبود فضای آموزشی شده است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در این دانشکده تلاش می شود  تا برای دانشجویان  از نظر بهینه بودن فضای آموزشی و دیگر موارد خدمات به شکل مطلوب ارائه شود؛ تا در محیط منظمی دانشجویان تحصیلات خود را انجام دهند.

وی به پذیرش ۲۰ دانشجوی خارجی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: ورود این دانشجویان، نیازمند برنامه ریزی و فضاسازی خاص است و از این جهت اقدامات خوبی انجام شده؛ تا بتوانیم از این دانشجویان استقبال داشته باشیم.

دکتر صفریان افزود: برنامه ریزی های آموزشی، تقسیم دروس، مشخص شدن کوریکولوم ها و ارزشیابی اساتید جهت پذیرش این دانشجویان به روال خود در حال انجام است و اکنون این آمادگی را دارا می باشیم؛ که برای ترم جدید و مهر ماه این تعداد دانشجوی خارجی را پذیرش و  سرویس دهی مناسبی در این خصوص داشته باشیم.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این دانشجویان در رشته مدیریت خدمات بهداشتی طی توافق نامه با یک مرکز دانشگاهی در کابل به مشهد خواهند آمد. در جمع این دانشجویان تعدادی مربی و استاد نیز حضور دارند که در یک دوره کارشناسی ارشد به مدت دو سال و نیم به صورت فشرده تحصیل خود را ادامه دهند.

دکتر صفریان به تجهیز آزمایشگاه های دانشکده بهداشت اشاره کرد و گفت: تجهیز آزمایشگاه بهداشت محیط و حرفه ای، اتاق پاراتیک جهت آموزش نیروهای خانه های بهداشت و آزمایشگاه شیمی نیز در طول تابستان سال جاری انجام و اکنون بیشتر نیازهای آزمایشگاهی دانشکده بر طرف شده است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: دانشکده دارای چهار گروه آمار و اپدیمولوژی، آموزش بهداشت، مدیریت بهداشت و خدمات بهداشتی و گروه بهداشت محیط و حرفه ای است؛ که در تمامی این رشته ها؛ مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی ادامه داد: مقطع دکترا در رشته آمار و آموزش بهداشت نیز در دانشکده وجود دارد و سه رشته جدید از جمله اقتصاد سلامت در دانشکده مجوز پذیرش دانشجو را از وزارت بهداشت دریافت کرده اند.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: دانشکده بهداشت در مجموع ۲۵ مقطع رشته دارد که در این مسیر نیز باید رشد بیشتری داشته باشد؛ زیرا دیگر دانشکده های بهداشت دارای تعداد مقاطع رشته؛ اعضای هیات علمی و فضای آموزشی مناسب تری نسبت به دانشکده بهداشت مشهد هستند.

وی افزود: علی رغم این که دانشکده بهداشت مشهد تنها هفت سال است که تاسیس شده؛ اما باید با شتاب بیشتری به سمت دانشکده های توسعه یافته مانند دانشکده بهداشت تهران حرکت کند و این از اهداف این دانشکده به شمار می رود.

دکتر صفریان ابراز داشت: تلاش معاونت توسعه بر متمرکز کردن دیگر دانشکده های دانشگاه در پردیس است که این مهم تا سه سال آینده کامل خواهد شد.

وی بیان داشت: تجمیع دانشکده ها در یک فضا موجب صرفه جویی در هزینه ها و استفاده از امکانات مجتمع خواهد شد؛ که در کنار این مهم ایجاد ارتباطات بیشتر با دیگر دانشکده ها برای دانشجویان فراهم می شود.

رییس دانشکده بهداشت مشهد ابراز داشت: بازسازی های و تعمیرات انجام شده در دانشکده بهداشت نیز صرفا برای سه سال آینده خواهد بود و امیدواریم بتوانیم ظرف این مدت در فضای جدید مستقر و دانشجویان از امکانات رفاهی و آموزشی بهتری بهره مند شوند.

دکتر صفریان بیان کرد: همایش توجیهی برای دانشجویان ورودی جدید و خانواده آن ها در مهر ماه جاری برگزار می شود که تمرکز بیشتر در این همایش علاوه بر معرفی دانشکده بیان مسائل رفتاری و آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،وی تاکید کرد: در ادامه تور داخل دانشکده جهت آشنایی دانشجویان با امکانات دانشکده و گروه های آموزشی برگزار می شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top