چاپ خبر

قوانین آزمونهای الکترونیک با نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین شود

پیام نورنا: معاون آموزشی وزارت بهداشت درخواست کرد پیش نویس اولیه قوانین آزمون های الکترونیک با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم شود تا پس از نهایی شدن، برای امتحانات ترم استفاده شود.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : به نقل از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی شورای کلان مناطق آمایشی کشور به صورت مجازی با حضور دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و حضور مجازی معاونین آموزشی ۱۰ کلان منطقه آمایشی و با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

در این جلسه دکتر سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به تشریح نیاز به آزمون‌های الکترونیک و آنلاین پرداخت و گفت: با توجه به پایان نامشخص کووید ۱۹ و اجتناب ناپذیر بودن آزمون‌های آنلاین و اینکه حدود یک دهه است که آزمون‌های آنلاین در دنیا در حال انجام است لذا آزمون‌های آنلاین، نیاز جامعه است. این آزمون‌ها نوعی از تکنولوژی است که باید به سوی آن حرکت کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از آزمون‌های بین المللی به صورت آنلاین است که لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این آزمون است تا دانشجویان مجبور نباشند برای شرکت در این آزمون‌ها از کشور خارج بشوند.

وی درباره آزمون‌های الکترونیک به ارائه راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی و هوش مصنوعی، فن تعلیم و ارزش و اخلاق محوری پرداخت.

در ادامه دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت از رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درخواست کرد پیش نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور تنظیم شود تا پس از نهایی شدن، برای امتحانات میان ترم و پایان ترم به بهره‌برداری برسد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تشریح آئین نامه بازنشستگی ماده ۷۲ به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرد تا صراحتاً نظرات موافق و مخالف خود را در خصوص این ماده اعلام کرده و موضع خود را به صورت قطعی مشخص کنند.

حق دوست با ارج نهادن به شأن و مقام ایثارگران گفت: برای هیأت علمی شدن این بزرگواران، آزمونی برگزار می‌شود که حداقل‌های لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد و این امر در راستای حفظ شأن و جایگاه این عزیزان در مواجهه با دانشجویان است و ما در تلاش هستیم تا از حقوق جامعه به هر شکلی که هست صیانت کنیم.

دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه گفت: نکته مهم شایسته‌سالاری است و از آنجا که دانشگاه‌ها باید در برابر مشکلات جامعه راهکار ارائه کنند لازم است افرادی به عنوان هیأت علمی انتخاب شوند که قابل ارجاع باشند.

سهراب پور پیشنهاد کرد شورای آموزش بالینی متشکل از معاونین آموزشی، درمان و دانشجویی و معاونین آموزشی دانشکده‌های پزشکی و نماینده‌ای از طب اورژانس در دانشگاه‌ها تشکیل شوند و برای مسائل بالینی فکر و تصمیم گیری کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: این شورا در دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص دستیاران نیز صحبت شده و لازم است موضوع دستیاری منسجم و مورد تأیید در دانشگاه‌ها تشکیل شود و لازم است از پتانسیل رزیدنت‌های باهوش و روابط اجتماعی آنها نیز بهره برداری بهینه انجام شود.

سهراب پور به بررسی بحث سوابق بیمه‌ای رزیدنت‌ها، بیمه مسئولیت شغلی، اشتغال دانشجویان، اعطای وام دانشجویی به رزیدنت‌ها، ارائه تسهیلات به دانشجویان رشته‌های خاص مانند طب اورژانس و عفونی و توجه مضاعف به اعضای هیأت علمی نیز پرداخت.

در ادامه این جلسه دکتر کوروش وحید شاهی با بیان اینکه بحث دستیاران از منظر دبیرخانه شورای تخصصی نیز بحث مهمی است یادآور شد: مشکل دستیاران و رزیدنت‌ها فقط مسائل مالی نیست و در بسیاری از مواقع بحث احترام و برقراری کانال ارتباطی بین مدیر گروه و این افراد برای شنیده شدن صدای ایشان، بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند.

وی تاکید کرد موضوع مهم دیگر در خصوص این عزیزان، بحث مسکن و خوابگاه‌های متاهلی و بحث سقف کشیک‌ها است که باید مورد توجه واقع شود لذا باید به مسائل در همه ابعاد توجه شود.

در این نشست، دکتر قائمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز از کاهش امنیت شغلی به عنوان عامل خالی ماندن ظرفیت برخی رشته‌ها یاد کرد و افزود: در خصوص رشته‌هایی مانند طب اورژانس و بیهوشی که وابسته به بیمارستان‌ها هستند و مطب خصوصی ندارند و اختلاف تعرفه‌ها باعث کم اقبالی به این رشته‌ها شد، توجه بیشتری لازم است.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت ورودی دانشگاه‌ها از مقطع کارشناسی در صورت تمایل مسئولین دانشگاه مربوطه از سال ۱۴۰۰، همگرایی گروه‌های آموزشی و مشارکت بیمارستان‌های خصوصی بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر هدفمندی فعالیت‌های مورد نظر گفت: لازم است کارها گام‌به‌گام انجام شود تا در دانشگاه‌ها و جامعه، نهادینه شوند. هماهنگی خوبی بین معاونت آموزشی و معاونت توسعه وزارت بهداشت ایجاد شده و یک مسیر اصلاحی و تدریجی صحیح در انجام کارها طی شود و زمینه همگرایی و مدیریت بهتر فراهم شود.

حق دوست از شکل گیری همکاری معاونت آموزشی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: کلان منطقه ۶ آمایشی به عنوان اولین منطقه، نقشه توسعه علمی منطقه آمایشی خود را لحاظ کرده و در شورای گسترش بررسی شده و به زودی شورای معین کلان منطقه ۶ تفویض خواهد شد. امیدواریم سایر کلان مناطق نیز هر چه سریع‌تر در این حوزه اقدام کنند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top