چاپ خبر

دانشگاه فرهنگیان فرصت جبران ناکامی دولت ها در ایجاد اشتغال نیست

پیام نورنا: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان (سازمان مرکزی) درواکنش به نامه وزیر علوم به رهبر معظم انقلاب گفت: دانشگاه فرهنگیان فرصت جبران ناکامی های دولتها در ایجاد اشتغال نیست.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ، سید امین اله دادگر  مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان (سازمان مرکزی) در واکنش به نامه وزیر علوم به رهبر معظم انقلاب در باره دانشگاه فرهنگیان  جوابیه ای صادر کرد که بخش هایی از آن به شرح زیر است :
در مورد تربیت معلم جهت جذب معلم از غیر مسیر دو دانشگاه تربیت معلم، واقعا با وجود وتاکید صریح اسنادی چون؛ سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور و سیاست های کلی ابلاغی امام امت جامعه اسلامی و برنامه ششم توسعه کشور و تاکیدات صریح امام جامعه اسلامی چه باید گفت؟
 شاید اگر این نصوص و صراحت های روشن قانونی و ضرورت و اهمیت التزام مسئولین در نظام جمهوری اسلامی ایران به این اسناد و نیز فرامین حکیمانه امام جامعه و دلالت های تربیتی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نبود نمی شد با قاطعیت تمام از وجوب عقلی و ضرورت و لزوم چنین دانشگاه ماموریت محور و تربیت محور فرهنگیان سخن گفت. کاش بجای فرصت سوزی ها موانع و چالش های کمی و کیفی این دانشگاه تاکنون برطرف شده بود!
اگر بجای وزیر علوم بودم موانع و چالش های دانشگاه فرهنگیان را برطرف می کردم
اگر بجای وزیر علوم بودم موانع و چالش های دانشگاه فرهنگیان را بطور حداکثری برطرف می نمودم و تمام دانشکده های علوم تربیتی و بودجه و امکانات آنها را به دانشگاه فرهنگیان منضم می نمودم و برای نظام تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران از نظر کمی و کیفی سنگ تمام می گذاشتم و دستان خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان را می بوسیدم.
قاعدتا وزیر علوم و وزیر وقت آموزش و پرورش توصیه های اختصاصی و ویژه رهبر حکیم انقلاب (در اتاق استقبال و پذیرایی از رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان) را فراموش نکرده اند!! امان از غفلت امان از غفلت!!
لذا در مورد نامه سوم آذر وزیر محترم علوم به مقام معظم رهبری، انتقاداتی وجود دارد که در ادامه خواهد آمد.
۱. نامه وزیر علوم
نامه وزیر علوم به مقام معظم رهبری حاوی دو مغالطه آشکار از سنخِ «اجتهاد در مقابل نص» است
نامه شماره ۱۸۷۷۳۶/ و مورخ ۳/۴/۹۹ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به امام خامنه ای مدظله العالی حاوی دو مغالطه آشکار از سنخِ «اجتهاد در مقابل نص» است.
الف) در صدر نامه به «فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان» استناد میشود و در ذیل نامه، با اجتهاد در مقابل نص، با نادیده گرفتن منصوصات بیانات معظم له در دیدار  ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، پیشنهاد جذب معلم از دانش آموختگان سایر دانشگاهها مطرح میشود. در صورتی که بیانات امام خامنهای منصوص است و نه حتی ظاهر:
«باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی شود که معلمان سراسر کشور، فقط از مسیر این دو دانشگاه [دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی] وارد آموزش و پرورش شوند و مجلس شورای اسلامی نیز باید در تصویب طرح ها به‌گونه‌ای عمل کند که خارج از مسیر این دو دانشگاه، ورودی به آموزش و پرورش وجود نداشته باشد»
ب) عجیب آنکه در ذیل نامه وزیر، برای تایید پیشنهاد فوق الذکر، به ماده ۲۸ اساسنامه استناد می شود در صورتی که ماده ۲۸ اساسنامه، مقید است به «رشته هایی که در دانشگاه فرهنگیان امکان توسعه وجود ندارد» و اینچنین تصریح می کند:
«تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوشی کشور و حوزه های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزشی در دانشگاه بلامانع است»
مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس را دور نزنند
حقوقدان‌ها حتماً می دانند که قواعد فهم متن اجازه «اجتهاد در مقابل نص» را نمی دهد؛ اما ساده انگاری است که این هجمه به دانشگاه فرهنگیان را به متن فروبکاهیم و از فرامتن آن غافل شویم. مسئولان محترمی که رهبر معظم انقلاب خطاب به آنها حمایت و پشتیبانی از این دانشگاه را به صراحت تاکید و مطالبه فرمودند، باید اولا مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را دور نزنند چرا که در صورت انجام مطالعه و پژوهش مناسب در موضوعات و مسائل موجود و دست یابی به یافته های جدید، آنها گوش شنوایی خواهند داشت و قانون را اصلاح خواهند کرد و ثانیا پاسخگوی نوع و میزان حمایت و یا «عدم الفعل» های خود در قِبال تکالیف قانونی خود در تجهیز و پشتیبانی و فراهم آوردن زیرساخت ها و ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان باشند؛ در فرامتن نیز دیده ایم و الان هم می بینیم که اجتهاد کرده اند و تضعیف این دانشگاه را دامن میزنند. مصادیق این نکته، فراوان است و فرصت اندک.
دانشگاه فرهنگیان فرصت جبران ناکامی های دولت ها در ایجاد اشتغال برف انباری نیست
در پایان عقل و دل می گوید؛ با دلالت ها و قرائن متعدد باید گفت نظام تربیت معلم یک مساله حاکمیتی است و دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل اصلی نظام تعلیم و تربیت است نه فرصت جبران ناکامی های دولت ها در ایجاد اشتغال برف انباری!
آیا در این کشور اسلامی، دستگاه های نظارتی و بازرسی در قبال عدم توجه به قانون و اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی امام جامعه وظیفه ای ندارند؟ چرا عده ای در دولت های گوناگون و مسائل متعدد ازجمله مساله دانشگاه فرهنگیان به بهانه های مختلف، اجتهاد در مقابل نص می نمایند!؟
وزیر علوم تزلزل و تضعیف این دانشگاه را خیلی مهم  کلید زد
حال که وزیر علوم خواسته یا ناخواسته بجای تقویت دانشگاه فرهنگیان و ایجاد فرصت ترویج گفتمان تربیت معلم در آموزش عالی بعنوان اولویت در گام دوم انقلاب و تحکیم و تعالی آن، تزلزل و تضعیف این دانشگاه خیلی مهم را کلید زده اند، شاید با مثبت اندیشی بتوان گفت فرصتی را فراهم نموده اند تا رهبر عزیز انقلاب اسلامی در صورت مصلحت در پاسخ به این نامه (آنهم در صورت ضرورت در پاسخ) وزرای محترم علوم و آموزش و پرورش را اولا مکلف فرمایند که نسبت به رفع نواقص و کمبودهای مشخص این دانشگاه در زمان مشخص اقدام نمایند.
و ثانیا هیات امناء این دانشگاه در صورت صلاح دید توسط رهبر حکیم انقلاب تعیین می شد تا این دانشگاه از حمایت سه قوه و شورای عالی انقلاب فرهنگی دقیق تر برخوردار شود و با آمد و شد دولت ها اینقدر مظلوم و محل تاخت و تاز سیاسیون واقع نشود و سالانه نیز هیات محترم امناء مکلف به ارائه گزارشی از عملکرد خود در زمینه تکوین و تحول و تعالی نظام تربیت معلم جمهوری اسلامی دانشگاه فرهنگیان به امام امت می شدند.
آماده جهاد در دفاع  از دانشگاه فرهنگیان هستیم
لذا بدلایل متعدد عقلی و شرعی و منطقی و قانونی؛ نخبگان دانشجویی مومن و انقلابی و دانش آموختگان مومن و انقلابی و موفق این دانشگاه و دهها عضو هیات علمی و مدرسان این دانشگاه و این خادم کوچک نظام تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان ؛ اولا آماده گفتگو و مباحثه و ثانیا دفاع عالمانه و کارشناسانه و ثالثا حتی جهاد در دفاع از دانشگاه فرهنگیان هستم و در عین آمادگی برای شنیدن حرف حساب و استفاده از نظرات کارشناسی و عالمانه، اجازه نخواهیم داد خارج از قوانین موجود و منویات امام امت اسلامی بار دیگر دانشگاه فرهنگیان تضعیف و یا تعلیق و تربیت نسل آینده این مرز و بوم دچار چالش شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top