چاپ خبر
برگزاری آزمون 16 و 17 اردیبهشت؛

آغاز توزیع کارت کنکور ارشد سال 95 از 13 اردیبهشت/ امکان رفع نقص کارت

سایت پیام نورنا : آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال 95 و بیست و یکمین دوره المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 اردیبهشت‌ برگزار می شود و کارت آزمون از دوشنبه 13 اردیبهشت توزیع می شود.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : آزمون کارشناسی ارشد برای 136 کدرشته‌‌ امتحانی‌ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 16 و 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

 

الف‌- برگزاری آزمون و پرینت کارت شرکت در آزمون

آزمون برای ‌136 کدرشته‌‌ امتحانی‌ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 16 و 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. داوطلبان‌ متقاضی‌ هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه نمایند. شهرستان محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت آنان به شرح جدول شماره 1 می‌باشد.

لازم به توضیح است که کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه 95/2/13 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. داوطلبان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان بایستی شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

تبصره- آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از 66 کدرشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم نیز بوده‌اند، می‌بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از پایگاه اطلاع‌رسانی فوق پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند.

1- آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی 1128 (آموزش زبان ژاپنی)، 1129 (زبان و ادبیات اردو)، 1154 (مطالعات دفاعی استراتژیک)، 1155 (اطلاعات استراتژیک)، 1156 (آماد)، 1157 (مدیریت بحران)، 1158 (پدافند غیرعامل 1)، 1287 (مهندسی طراحی محیط زیست)، 1356 (نمایش عروسکی) و ‌‌1360 (مجموعه موسیقی‌)، منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا داوطلبان‌ هریک از کد‌رشته‌های امتحانی مذکور ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمایند.

2- آزمون کدرشته امتحانی 1152 (مجموعه مدرسی الهیات و معارف اسلامی) منحصراً در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار می‌شود. لذا حوزه امتحانی داوطلبان این کدرشته امتحانی با توجه به استان محل اقامت آنان (براساس تقاضانامه ثبت‌نامی تکمیلی توسط داوطلبان) تعیین گردیده است که لازم است این داوطلبان با توجه به آدرس درج شده بر روی کارت شرکت در آزمون خود به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

3- محل برگزاری آزمون برای 7 کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی 1147، 1149‌،‌1150‌، 1151، 1153، 1158 و‌ 1159 که ثبت‌نام آنها توسط دستگاههای اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگانهای ذیربط صادر می‌نمایند آزمون این کدرشته‌ها در تاریخهای پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از داوطلبان کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق سایت سازمان صادر نشده است.

 

ب‌- المپیاد علمی دانشجویی 

نظر به اینکه همزمان با برگزاری آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1395، اولین مرحله آزمون بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی (کد 1101)، مجموعه علوم جغرافیایی (کد1102)، مجموعه علوم اقتصادی (کد 1105)، مجموعه الهیات و معارف اسلامی1 (کد1111)، مجموعه علوم تربیتی1 (کد1117)، مجموعه حقوق (کد 1126)، مجموعه علوم زمین (1201)، مجموعه شیمی (کد1203)، مجموعه فیزیک (کد1204)، مجموعه زیست‌شناسی (کدهای 1206، 1213 و 1214)، مجموعه آمار (کد1207)، مجموعه ریاضی (کد1208)، مجموعه مهندسی برق (کد1251)، مجموعه مهندسی شیمی (کد1257)، مجموعه مهندسی عمران (کد1264)، مجموعه مهندسی مکانیک (کد1267)، مجموعه مهندسی مواد و متالورژی (کد1272)، مهندسی کامپیوتر (کد1277)، مجموعه مهندسی کشاورزی – زراعت و اصلاح نباتات (کد1303) و طراحی صنعتی (کد1362) برگزار می‌گردد، لذا آن دسته از داوطلبانی که منحصراً متقاضی شرکت در آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور شده‌اند، لازم است براساس برنامه زمانی اعلام شده برای هریک از رشته‌های مذکور، در آزمون رشته امتحانی دوره کارشناسی ارشد مربوط شرکت نمایند. داوطلبان فوق الذکر باید همزمان با سایر داوطلبان کد رشته های مربوط از تاریخ 13/2/95 به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

 

ج-کنترل مندرجات کارت شرکت در آزمون 

داوطلبان درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام کنند.

1- چنانچه‌ زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون داوطلبی با زبان‌ خارجی‌ وی‌ در ثبت‌نام‌ اینترنتی انجام شده، مغایرت‌ دارد، یا در رابطه با معلولیت (نابینا، ناشنوا و معلول) اختلافی مشاهده می‌شود، ضروری است دریکی از روزهای سه شنبه 95/2/14 از ساعت 8:00 الی 12:00 و 14:00 الی 18:00 و یا چهارشنبه 95/2/15 (روزهای قبل از برگزاری آزمون) به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند. (آدرس حوزه‌های رفع نقص در جدول شماره 2 این اطلاعیه آمده است).

2- در صورتی که‌ در رابطه‌ با سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کاردانی و کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ه‍« مندرج در این اطلاعیه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اینترنتی انجام شده، اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا تاریخ 95/2/17 منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق اقدام نمایند.

3- داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی مندرج در جدول ذیل صفحه 7 دفترچه راهنمای‌ ثبت‌نام (دفترچه شماره یک) چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی می‌باشند لازم است در نیمه دوم خرداد ماه (زمان تکمیل فرم انتخاب رشته) نسبت به پرداخت مبلغ 92.000 (نود و دو هزار) ریال بصورت الکترونیکی اقدام نموده و سپس بند مربوط را علامتگذاری نمایند.

 

د- سهمیه رزمندگان

1- در کارت شرکت در آزمون هر داوطلب در مقابل سهمیه‌ ثبت‌نامی‌ آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی و با توجه به ضوابط متقاضی این سهمیه شده‌اند و سهمیه آنان مورد تأیید ارگان ذیربط قرارگرفته کلمه رزمنده یا ایثارگر قید شده است. 

2- آن ‌دسته از داوطلبانی که در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1395 با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک (1) آزمون مذکور متقاضی سهمیه رزمندگان شده‌اند و سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تأیید قرار نگرفته است (در کارت شرکت در آزمون آنان درمقابل عنوان سهمیه «آزاد» درج شده است)، (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان – سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود تا تاریخ 95/2/20 به ارگان مربوط مراجعه نمایند تا در صورت دارا بودن سهمیه، مشخصات این دسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل پذیرش نمی‌باشد.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعلام مغایرت لازم است حداکثر تا تاریخ 95/2/17 منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح سهمیه خود اقدام نمایند. تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنان اعمال گردد. در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

 

ه‍- معدل 

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت‌نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج گردیده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌های ذیل بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی بعهده شخص داوطلب بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد. ضمناً لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل  اقدام شده است. 

تبصره‌1- فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ 94/9/16 (زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره‌2- دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت نام برای شرکت در این آزمون (تاریخ 94/9/16) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا تاریخ 94/11/30 فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

تبصره 3- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 31/6/95 فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ 94/11/30 را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج نموده و فرم مخصوص معدل (مندرج در این اطلاعیه) را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آنرا نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند. 

تبصره 4 فارغ‌التحصیلان‌ دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی (فوق‌دیپلم‌) و مقطع کارشناسی (لیسانس) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره 5- دانشجویان‌ شاغل به تحصیل‌ در مقطع کارشناسی ناپیوسته که‌ پس‌ از اخذ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم‌) در مقطع‌ کارشناسی‌ ناپیوسته پذیرفته‌ شده‌اند و هم اکنون نیز دانشجو بوده و حداکثر تا تاریخ 95/6/31 فارغ التحصیل خواهند شد، باید معدل مقطع کاردانی و میانگین‌ واحدهای‌ گذرانیده‌ شده در مقطع کارشناسی آنان تا تاریخ ‌30/11/94 با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون، مطابق مفاد تبصره 2 فوق یکسان باشد.

 

و- تذکرات مهم 

1- شروع فرآیند برگزاری آزمون صبحها از ساعت 7:30 (هفت وسی) و بعدازظهرها از ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) می‌باشد. درب حوزه‌های امتحانی صبح ها راس ساعت 7:00 (هفت صبح) و بعد از ظهرها راس ساعت 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

2- برای‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ تستی‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه‌، منحصراً از مداد سیاه‌ نرم پررنگ‌ استفاده‌ شود.

3- داوطلبان لازم است با توجه به رشته امتحانی و موادی که امتحان خواهند داد لوازم مورد نیاز از قبیل مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاکن، مداد تراش و سنجاق را بهمراه داشته باشند و از آوردن‌ وسایل‌ اضافی‌ مانند ساک‌ دستی‌، کیف‌ دستی‌، پیجر، تلفن‌ همراه و یا هرگونه وسایل ارتباطی الکترونیکی،‌ جزوه،‌ کتاب، ماشین حساب و نظایر آن و هم‌چنین وسایل‌ شخصی‌ به‌ جلسه‌ آزمون‌ اکیداً خودداری‌ نمایند. بدیهی‌ است‌ که‌ به‌ همراه‌داشتن‌ هر کدام‌ از وسایل‌ مندرج‌ در این‌ بند به‌ عنوان‌ تقلب‌ و تخلف‌ تلقی‌ و با داوطلبان‌ ذیربط برابر آیین‌ نامه‌ تقلب‌ و تخلف‌ رفتار خواهد شد.

4- نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد، لذا به کلیه داوطلبان تأکید می‌گردد با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگوئی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است، رفتار خواهد شد.

5- پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ درآزمون‌ هریک‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال 1395 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

6- آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند، حق انتخاب کد رشته محل و یا رشته محلهای مربوط از کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته‌های امتحانی مجاز را خواهند داشت.

7- آن‌دسته‌ از داوطلبان‌ هریک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ مجاز به‌ انتخاب‌ رشته‌ گردند، علاوه‌ بر مشاهده کارنامه‌، براساس‌ برنامه‌ زمانی‌ پیش‌بینی‌ شده‌، می‌توانند دفترچه‌ راهنمای‌ انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ (دفترچه‌ شماره‌ 2) آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ 1395 را که بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده می‌شود مشاهده و بر اساس دستورالعملهای مربوط نسبت به انتخاب کدرشته‌محلهای خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

8- انتخاب رشته آزمون منحصراً اینترنتی انجام می‌گیرد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل‌هائی که متعاقباً اعلام می‌گردد، نسبت به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام و از طریق اینترنت نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوط اقدام نمایند.

9- اطلاعیه این سازمان در مورد نتایج اولیه آزمون، مشاهده کارنامه و نحوه انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز می‌گردند، نیمه دوم خرداد ماه سال 95 در نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) منتشر و همچنین در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نیز قرارداده خواهد شد.

10- داوطلبانی که کارت شرکت در آزمون آنان بدلیل ارسال عکس نامطلوب  قابل پرینت و مشاهده نمی‌باشد، ضرورت دارد برای پیگیری موضوع با 3 قطعه عکس و اصل شناسنامه یا کارت ملی در زمانهای اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص (مطابق جدول شماره 2) مراجعه نمایند.

11- داوطلبانی که بدلیل نداشتن اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) موفق به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون خود نشوند، ضرورت دارد برای دریافت اطلاعات فوق به قسمت «ورود به سامانه پاسخگویی» در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و در صورتی که عضو سایت نباشید با عضویت در آن نسبت به دریافت اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.

 

 ز- پاسخگویی به سوالات پرسشنامه ارزیابی محل برگزاری آزمون

با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ (دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل‌) سال 1395 از تاریخ 95/2/16 لغایت 95/2/22 بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمائید.

 

قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده 5- تخلفات وجرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل :

1- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

2- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

3- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح- خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده 6- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده 7- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000 تا یک میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده 8 – ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده 9- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده 10- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.

ماده 11- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.

ماده 12- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (6) می‌باشد.

تبصره- در مورد آموزشگاههایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ضمناً به اطلاع‌ می‌رساند که واحد اطلاعات و پاسخگویی به سوالات در این خصوص از این تاریخ همه روزه لغایت 95/2/17 بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویی به سوالات می‌باشد. لذا داوطلبان گرامی می‌توانند سوالات خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و یا با شماره تلفن 42163 – 021  مطرح و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.

 

دریافت فرم مخصوص معدل آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 فرمت PDF – کلیک کنید

دریافت فایل جداول حوزه های محل برگزاری آزمون و همچنین باجه های رفع نقص آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 فرمت  PDF – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : mgh - در تاریخ : 6 اردیبهشت 1395

    عذر میخوام یه سوال دارم که کارشناس گروهمونم نمیدونست.

    من نیمسال دوم دو درس برای معرفی به استاد برداشتم
    یکیشو امتحان دادم و قبول شدم
    امکانش هست که دومی رو تو معرفی به استاد تابستون امتحان بدم؟
    یعنی دو امتحان معرفی به استاد ،یکی نیم سال دوم و یکی تابستون.
    یا خلاف قانونه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 اردیبهشت 1395 :

    خلاف هست. مگر اینکه درس رو نمره ردی بگیرید.

  2. نویسنده دیدگاه : الهام - در تاریخ : 7 اردیبهشت 1395

    سلام.تورا خدا جوابما به درستی بدید میخواستم بدونم تغییر محل آزمون پایان ترم پیام نور اگه انجام بدم .درس تشریحی دارم استاد اون دانشگاه تصحیح میکنه؟؟؟ازمون تستی چیطور با دانشجویان اون مرکز باید تحویل بدم؟؟؟ترم اخرم هستم امکانش هست به مشکل نخورم برای فارغ التحصیلی برای تغییر محل آزمون؟حسابداری پیام نور هستم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    ازمون تستی توسط دستگاه تصحیح می شود و اساتید در تصحیح ان نقشی ندارد
    اگر تشریحی باشد استاد همان مرکز اصلی خودتان تصحیح خواهد کرد
    خیر هیچ مشکلی در فارغ التحصیلی شما ندارد

  3. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 7 اردیبهشت 1395

    سلام میشه لینک ویرایش اطلاعات را برام درج کنید هرجای سازمان سنجش رفتم قسمت ویرایش ندیدم مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    متاسفانه هنوز لینکی اعلام نشده

  4. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 8 اردیبهشت 1395

    سلام چند تا سوال دارم
    ‏1-هفته دیگه معرفنی به استاد دارم اگه نمره وارد بشه ، همون زوز میشه تأیید نهایی بشه بلافاصله کارای فارغ التحصیلی رو انجام بدم؟
    ‏2-مبلغ شصت هزار تومن باید حضوری پراخت بشه یا از طریق الکترونیکی قابل پرداخت هست؟ باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    1- بله
    2- حضوری باید پرداخت شود و فیش واریزی باید داشته باشید

  5. نویسنده دیدگاه : علیرضا - در تاریخ : 9 اردیبهشت 1395

    سلام پشتیبان عزیز
    چرا تو سایت گلستان قسمت نمرات میانترم رو بستن
    میخوام نمره میانترمم رو ببینم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    بدهی شهریه دارید حتما

  6. نویسنده دیدگاه : رامین - در تاریخ : 11 اردیبهشت 1395

    سلام.یکی از دوستام برای ارشد ثبت نام کرده و چندروزدیگه امتحان داره.محل امتحان ارشدو زده زاهدان ولی این شخص الان تو مازندران هستش.ایا میتونه برای رفع نقص کارت اقدامات لازم رو تو استان مازندران انجام بده و تو استان مازندران امتحان بده؟اخه شغلش نظامی هستش

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    اطلاعی نداریم متاسفانه . با سازمان سنجش تماس بگیرید

  7. نویسنده دیدگاه : zeinabi - در تاریخ : 11 اردیبهشت 1395

    سلام پشتیبان
    خسته نباشین
    شما میدونین برا ارشد عمران رتبه چند سراسری قبولیم؟؟
    یا چند درصد بزنیم قبولیم؟
    مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    خیر متاسفانه

  8. نویسنده دیدگاه : دانشجوو - در تاریخ : 12 اردیبهشت 1395

    سلام ،امتحان کنکور ارشد ازاد با امتحانای پایان ترم پیام نور تو ی روز ان بعد ممکنه کنکور ی شهر دیگه باشه من چجوری دو تا امتحان بدم تو ی روز

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    دیگه اینو باید خودتون یکجوری برنامه ریزی کنید دوست عزیز

  9. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 13 اردیبهشت 1395

    سلام من شش بار جزسی قران را انتخاب کردم اما یکبار هم امتحان ندادم ایا مشکلی برایم پیش نمی اید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 اردیبهشت 1395 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top