چاپ خبر

دانشگاه پیام نور حداقل افزایش شهریه را دارد/ منطقه بندی دانشگاه در راستای طرح آمایش وزارت علوم

پیام نورنا: رئیس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه کمترین میزان شهریه را در بین دانشگاه های شهریه بگیر کشور دارد و با حداقل افزایش شهریه و ارائه تسهیلات ، شرایط مساعدی را برای تحصیل دانشجویان فراهم آورده است.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : دکتر محمد رضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور در نشست خبری در مشهد افزود: به منظور رفاه حال دانشجویان این دانشگاه که اغلب آنها کارمند یا ساکن مناطق کم برخوردار هستند، از منابع صندوق رفاه وزارت علوم و انعقاد قرارداد با برخی بانکها تلاش کرده ایم بدون ایجاد محدودیت در تعداد وام، دانشجو بتواند هر نیمسال کل شهریه خود را با اقساط بلندمدت و کارمزد 2 درصد پرداخت نماید.
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی کشور از نظر تعداد دانشجو است و 500 مرکز و واحد و 400 هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد، همچنین چهار هزار عضو هیات علمی و بیش از 10 هزار کارمند و استاد و دیگر نیروهای پشتیبان در این دانشگاه فعال هستند.
دکتر زمانی افزود: دانشگاه پیام نور در 54 کشور نمایندگی دارد و با توجه به بستر الکترونیک گسترده این دانشگاه در داخل و خارج از کشور، دانشجویان می توانند به صورت ارتباط الکترونیکی با سایر مراکز دیگر در داخل کشور در رشته های مورد نظر تحصیل کنند.
وی اظهار داشت: یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آمایش آموزش عالی است که در این راستا دانشگاه پیام نور از بهمن ماه سال گذشته سه کمیته با عناوین آمایش ساختار، آمایش مراکز و آمایش رشته ها تشکیل داده است.
وی گفت: به منظور آمایش ساختار دانشگاه، کل کشور به 10 منطقه دانشگاهی تقسیم و دانشگاه های پیام نور هر چند استان زیر پوشش یک منطقه قرار گرفتند که استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان در تقسیم بندی منطقه 9 قرار دارد و رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی به عنوان رئیس منطقه 9 انتخاب شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور افزود: با هدف تمرکززدایی از سازمان مرکزی، صرفه جویی در هزینه ها و چالاک کردن سیستم آموزشی، این دانشگاه درصدد واگذاری وظایف به روسای مناطق و مراکز پیام نور در کشور است تا سازمان مرکزی به یک واحد سیاستگذار و برنامه ریز تبدیل شود.
دکتر زمانی اظهار داشت: مناطق و مراکز دانشگاه پیام نور در کشور مجری برنامه ها و ناظر بر حسن اجرای آنها خواهند بود ضمن اینکه 60 درصد از وظایف مناطق نیز برعهده مراکز گذاشته می شود و مناطق فقط بر اجرای برنامه ها نظارت می کنند.
وی ادامه داد: در راستای آمایش مراکز دانشگاه پیام نور، ساماندهی مراکز، تقویت آنها و هم افزایی برای بهبود وضعیت آنها آغاز شده و اتمام آن 2 سال به طول می انجامد.
وی گفت: برای آمایش رشته های دانشگاه پیام نور نیز تلاش شده است رشته های بین رشته ای مورد نیاز در دانشگاه پیام نور تعریف شود.
رئیس دانشگاه پیام نور افزود: هم اکنون 15 هزار رشته محل در این دانشگاه وجود دارد که برخی رشته ها سه سال است که دانشجوی متقاضی ندارد لذا باید رشته های مورد نیاز جامعه و مورد نظر متقاضی جایگزین شود.
دکتر زمانی اظهار داشت: از آنجا که سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور مبتنی بر استفاده از بستر اینترنت و الکترونیک است و این مهم هزینه زیاد برای دانشگاه به همراه دارد، با یک شرکت خصوصی وارد مذاکره شدیم و قراردادی امضا کردیم که استفاده از اینترنت در دانشگاه برای دانشجویان رایگان باشد و همچنین دانشجو و هر یک از اعضای خانواده اش بتواند اینترنت را با 15 درصد تخفیف در خانه استفاده کند.
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: منابع آموزشی در این دانشگاه به صورت کتاب های چاپی یا محتوای الکترونیکی است که تاکنون این دانشگاه 2 هزار عنوان کتاب چاپ کرده و همچنین محتوای الکترونیکی بسیاری منتشر نموده است.
دکتر زمانی افزود: خرید آنلاین کتاب از طریق سایت اینترنتی ویژه دانشگاه پیام نور راه اندازی شده تا دانشجو کتاب را به صورت اینترنتی با 20 درصد تخفیف خریداری کند.
وی اظهار داشت: همچنین تلاش شده است در صورت موجه بودن دلایل دانشجو، شرایط انتقال وی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر فراهم شود.
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: برای ارتقای کمی و کیفی آموزش و افزایش قدرت هم افزایی گروه های آموزشی، این گروه ها براساس رشته در مناطق 10 گانه سازماندهی شدند به طوری که دانشجویان، اعضای هیات علمی و استادان هر گروه آموزشی در یک گروه قرار گرفته و از طریق آن بتوانند قدرت هم افزایی و تبادل علمی و تجربی خود را افزایش دهند.
معاون فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گفت: هم اکنون مرحله استانی بیست و دومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در حال برگزاری است که نفرات برگزیده در استان به مرحله کشوری آن که در کرمانشاه برگزار می شود، راه می یابند.
محمد هادی امین تاجی با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی این دانشگاه برای سال جدید تحصیلی افزود: فعال ساختن کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره بین اعضای هیات علمی در حوزه علوم انسانی و رشته های دیگر، راه اندازی ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود، راه اندازی مراکز مشاوره دانشجویی برای عموم مردم و دانشجویان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی انجام گرفته است.
وی کسب رتبه دوم تیم بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه پیام نور در مسابقات آسیایی مالزی و کسب مجوز حضور در لیگ جهانی چین و حضور تیم بسکتبال دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور برای اولین بار بین هشت تیم برتر آسیا را از موفقیت های این دانشگاه در حوزه ورزشی برشمرد.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این دانشگاه گفت: این دانشگاه دارای 30 مرکز و واحد دانشگاهی، 25 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکتراست.
عزیزالله نژادعلی افزود: منطقه 9 دانشگاه پیام نور کشور نیز از چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان تشکیل شده است که در مجموع حدود 40 هزار دانشجو دارد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 9 شهریور 1397

    سلام زمان فراغت از تحصیل برای کارشناسی ارشد چه طور ی تعین می‌شود
    تاریخ ثبت نمره پایان‌نامه
    تاریخ دفاع
    و ….؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 شهریور 1397 :

    سلام
    تاریخی که اخرین نمره شما در سیستم گلستان ثبت و نهایی شود.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top