اعلام مهلت مشخص برای ثبت نمرات تمام دروس/

بخشنامه جدید اعلام نمرات، قفل نمرات، بررسی اعتراض به نمرات دانشگاه پیام نور

پیام نورنا : دانشگاه پیام نور برای ثبت نمرات پایان ترم، نمرات دروس عملی، اعلام نمرات، رسیدگی به اعتراضات امتحانات پایان ترم مهلت مشخصی اعلام کرد / مهلت مشخص برای ثبت نمرات پروژه، سمینار، کارورزی، کارآموزی

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با ابلاغ بخشنامه ای (+اینجا) به روسای مراکز استانی پیام نور، برای ثبت نمرات پایان ترم، نمرات دروس عملی، اعلام نمرات، رسیدگی به اعتراضات امتحانات پایان ترم مهلت مشخصی اعلام کرد.

با توجه تدوین و معرفی منابع آموزشی مطابق با سرفصل های مصوب شواریعالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برگزاری آزمون های متمرکز تلاش شده تا آموزش در دانشگاه پیام نور از اعتبار لازم برخوردار باشد، لذا رعایت مواردی چون دقت در برگزاری آزمون ها، اعلام به موقع و صیانت از نمرات دانشجویان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. لذا در راستای ساماندهی امور و تفویض اختیار موارد زیر در خصوص اعلام نمرات، بررسی درخواست تجدیدنظر نمره و سایر موارد مربوط، موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می گردد.

1- حداکثر فرصت ثبت نمرات دروس پروژه، سمینار، تمرین دبیری، کارورزی، کارآموزی، عملیات صحرایی و کار در عرصه که مطابق آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به تشخیص استاد، تکمیل فعالیت های آموزشی و پژوهشی آنها، به بیش از یک نیمسال تحصیلی زمان نیاز دارد، حداکثر تا پایان نیمسال بعد است و در این خصوص به شرح جدول زیر اقدام می شود.

شرح حداکثر مهلت اعلام نمره
درس ناتمام انتخاب شده در نیمسال اول تا تاریخ 30 خرداد سال بعد
درس ناتمام انتخاب شده در نیمسال دوم تا تاریخ 30 مهر سال بعد
درس ناتمام انتخاب شده در دوره تابستان تا تاریخ پایان اسفند همان سال
پیام نورنا :: PNUNA.COM

 

مراکز و واحدها موظف هستند مراتب را به دانشجویان و مدرسان مربوط اطلاع رسانی به موقع کرده و پس از سپری شدن مهلت مذکور، به صورت خودکار سامانه گلستان نسبت به درج غیبت برای دانشجویان فاقد نمره عمل نموده و دانشجو ملزم به انتخاب مجدد درس می باشد.

2- کد درس های مشمول بند 1 باید حداکثر تا پایان مهر ماه 95 از طرف بخش های علمی مشخص و پس از بررسی دفتر برنامه ریزی آموزشی و دفتر تحصیلات تکمیلی در سامانه گلستان اعمال می شود.

3- نمرات دروس تشریحی باید ظرف مدت ده روز پس از برگزاری امتحان در سامانۀ گلستان ثبت شود. روسای مراکز و واحدها موظف به پیگیری مجددانه در این خصوص هستند.

4- مرکز سنجش و آزمون موظف است حداکثر تا 48 ساعت کاری پس از برگزاری امتحانات تستی نسبت به اعلام نمرات آنها در سامانه گلستان اقدام نماید.

5- آخرین مهلت اعتراض دانشجویان به سوالات تستی حداکثر 72 ساعت از اعلام نمره در سامانه گلستان یا پورتال مرکز سنجش و آزمون بوده و حداکثر ده روز پس از برگزاری این امتحانات این مرکز باید نسبت به بررسی اعتراضات و اعمال آن در سامانه گلستان اقدام نماید.

6- حداکثر هفت روز پس از اعلام نمرات تشریحی و عملی، دانشجو حق اعتراض به نمره در سامانه گلستان را دارد.

7- مدرس مؤظف است پس از ثبت اعتراض حداکثر ظرف مدت هفت روز نسبت به بررسی آنها و درخواست های تجدید نظر ثبت شده دانشجویان در سامانۀ گلستان اقدام و نسبت به نهایی کردن نمرات تشریحی و عملی اقدام نماید و پاسخ دانشجو نیز در سامانه‌ی گلستان از طرف مدرس درج شود.

توضیح: در صورت عدم رسیدگی به موارد ذکر شده در این بند، ضمن تذکر به مدرس مدعو، رئیس مرکز /واحد باید در خصوص ادامه همکاری مدرس تصمیم گیری نموده و همچنین در مورد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور موارد فوق در تمدید قرارداد، اعطای پایه استحقاقی و تبدیل وضعیت آنها بصورت جدی لحاظ گردد.

8- نمرات دانشجویان پس از طی شدن مراحل مندرج در بندهای 4 تا 7 از طرف آموزش مراکز و واحدها قفل آموزش شود. سامانه گلستان به نحوی تنظیم خواهد شد که در زمان قانونی اعتراض دانشجو و بررسی توسط استاد (حداکثر 14 روز کاری) امکان ثبت قفل آموزش از طرف مراکز و واحدها مقدور نباشد.

9- پس از نهایی شدن و قفل نمرات از طرف آموزش به هیچ وجه امکان تغییر نمرات نمی باشد و هر گونه تغییر و باز کردن قفل نمرات تخلف محسوب گردیده و طبق مقررات رفتار خواهد شد.

10- در موارد استثنایی حداکثر پس از دو ماه از اعلام نمره چنانچه مدرسی بصورت مکتوب، مستدل و صریح اعلام نماید در اعلام نمره تشریحی دانشجو اشتباهی رخ داده و حقی از دانشجو تضییع شده و اوراق امتحانی دانشجو را که نشان دهنده این موضوع است، ارائه کند شورای آموزشی استان با ارجاع رئیس استان، اجازه دارد با بررسی کارشناسی در صورتی که تشخیص دهد حقی از دانشجو تضییع شده است، نسبت به تغییر نمره اقدام نماید. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ابلاغ تغییر نمره منحصراً با امضای رئیس استان نافذ و اجرایی است. تاکید می شود پس از گذشت بیش از دو ماه از اعلام نمره، شورای آموزشی استان اختیار تغییر نمره را نداشته و نمره قطعی است و از مکاتبه با سازمان مرکزی در این خصوص خودداری شود.

11- با رعایت مفاد بند 10، کاربر ارشد استان با ابلاغ رای شورای آموزشی با امضای رئیس استان نسبت به تغییر نمره دانشجو در سامانه گلستان اقدام نموده و مدارک و مستندات مربوط را نگهداری تا به سهولت در اختیار ناظران و بازرسان اعزامی قرار گیرد. گزارش اقدامات انجام شده باید بطور کتبی از طرف مدیر آموزش استان به مدیر دفتر نظارت و ارزیابی استان ارسال گردد.

12- مدیر نظارت و ارزیابی استان موظف است بصورت ماهانه از طریق گزارش 285 و 291 سامانه گلستان نسبت به بررسی تغییر نمرات دانشجویان مراکز و واحدهای تابعه اقدام نموده و اجرای دقیق این دستورالعمل را بررسی و گزارش امر را به رئیس استان ارسال نماید تا وفق مقررات اقدام شود.

13- حداکثر تا ده روز پس از پایان امتحانات باید نتیجه کمیته انضباطی بدوی و تجدیدنظر در خصوص نمرات دانشجویان نهایی شده و در سامانه گلستان ثبت گردد.

14- روسای استان ها موظف هستند ماهانه از طریق گزارش های 34، 193 و 199 سامانه گلستان نسبت به بررسی تعداد و وضعیت نمرات اعلام نشده مراکز و واحدها تابعه اقدام و در خصوص تعیین تکلیف نمرات اعلام نشده تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

15- نمرات اعلام شده هر نیمسال برای تمامی مقاطع تحصیلی به استثنای موارد مندرج در بند یک از طرف سازمان مرکزی به شرح زیر قفل نهایی سراسری می شود و پس از مهلت مقرر در جدول ذیل امکان تغییر هیچ نمره ای وجود ندارد. لازم است در اعلام به موقع نمرات توسط مسئولین مراکز و واحدها و همچنین رئیس استان اقدام به موقع انجام پذیرد.

شرح زمان
مهلت اعمال قفل نهایی سراسری نمرات اعلام شده نیمسال اول از طرف سازمان مرکزی 30 اردیبهشت ماه هر سال
مهلت اعمال قفل نهایی سراسری نمرات اعلام شده نیمسال دوم از طرف سازمان مرکزی 20 مهر ماه هر سال
مهلت اعمال قفل نهایی سراسری نمرات اعلام شده دوره تابستان از طرف سازمان مرکزی 30 آبان ماه هر سال
پیام نورنا :: PNUNA.COM

 

16 – مرکز سنجش و آزمون دانشگاه موظف است بر روند اعلام نمرات دانشجویان نظارت و گزارش و ارزشیابی خود را در خصوص عملکرد استان ها در این خصوص به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بصورت مستمر اعلام دارد. گزارشات واصله در این خصوص در ارزیابی عملکرد استان ها موثر واقع خواهد شد.

همچنین این بخشنامه برای اجرایی شدن به روسای مراکز استانی، روسای بخش های علمی، مدیران کل حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیر کل نظارت و ارزیابی، رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی، مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز بین الملل رونوشت شده است و اجرای آن الزامی می باشد.

 

مشاهده بخشنامه جدید اعلام نمرات، قفل نمرات، بررسی اعتراض به نمرات دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : سعید راد - در تاریخ : 22 شهریور 1396

    سلام من ترم آخر هستم ودر نیمسال دوم 95-96پروژه برداشتم اما میخوام تا آخر این ماه تحویل بدم ولی دانشگاه برام شهریه ثابت زده علتش چیه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 شهریور 1396 :

    سلام
    شهریه ثابت همیشه زده می شود. شما در تاریخ مشخص شده پروژتون رو تحویل بدید مشکلی ندارد

  2. نویسنده دیدگاه : mojde - در تاریخ : 22 شهریور 1396

    بله مرسی خبرو خوندم ولی از دوستم شنیدم که تا پایان شهریور زمان هست میخواستم ببینم درسته

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 شهریور 1396 :

    دوست عزیز بخشنامه بهتون دادیم دیگه. بخشنامه درست میگه یا دوستتون؟؟!!

  3. نویسنده دیدگاه : بهنام - در تاریخ : 1 مهر 1396

    سلام خسته نباشید.ایا تابستان جز ترم برای پروژه حساب میشه من بهمن ماه پروژه برداشتم تا اخر تابستان مهلت دارد یا تا اخر دی ماه.ممنون

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 1 مهر 1396 :

    سلام
    تاریخ ها در خبر بالا ذکر شده

  4. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 17 مهر 1396

    سلام من درس سمینار تحقیق تتبع نیمسال دوم 95-96 داشتم تا الان نتونستم تحویل بدم دانشگاه میگه تا 30 آذر فرصت داری درست میگن یا نه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 17 مهر 1396 :

    سلام
    طبق بخشنامه بالا می باشد.

  5. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 20 مهر 1396

    سلام درس سمیناردارم پس چرانمرات نامشخص زده اعلام نمیشه تابتونم دوباره درس بردارم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 20 مهر 1396 :

    سلام
    از مسئول امتحانات مرکزتان پیگیری کنید

  6. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 7 شهریور 1397

    سلام من امروز نتایج امتحان تشریحیم رو دیدم تازه زدن هر چی میخوام اعتراض بزنم نمیتونم نیم سال دوم رو انتخاب کنم فقط برا ترم تابستون میاد..من مطمئنم نمرم کم داده شده نمیدونم الان چیکار کنم اصلا چی باید تو شرح اعتراض بنویسم ،باید برم دانشگاه؟یا‌خودم میتونم کاری کنم..لطفا کمک کنین

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 7 شهریور 1397 :

    سلام
    از طریق مسئول امتحانات مرکزتان پیگیری کنید.

  7. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 3 دی 1397

    نمرات الکترونیکی مستقیم وارد گلستان میشه

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 4 دی 1397 :

    بله ولی زمان میبره تا تایید و قابل نمایش باشد

  8. نویسنده دیدگاه : Reza - در تاریخ : 11 بهمن 1397

    سلام یکی از اساتید نمره درس عملی به من نداده تاکی وقت داره که وارد کنه

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 بهمن 1397 :

    سلام
    هنوز فرصت دارد حدود 1 ماه دیگر

  9. نویسنده دیدگاه : نرگس - در تاریخ : 22 تیر 1398

    سلام .من از 20 واحدی که برداشتم فقط 5واحدشو زده قبول و بقیه رو زده تایید نشده و برام زده مشروط.درحالیکه نمراتم طوری نیست که مشروط بشم.الان من باید چیکار کنم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 تیر 1398 :

    سلام
    باید صبر کنید تا نمرات شما تایید شود

  10. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 8 دی 1398

    با سلام
    این ترم یعنی نیمسال اول 99_98 نمرات امتحانات تستی ظرف 48 ساعت اعلام نمیشوند. 3دی ماه امتحان تستی رشته حقوق برگزار شده و الان که8دیماه میباشد؛ نمره ای ثبت و اعلام نشده است.خواهشمند است پیگیری نمایید. با تشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 دی 1398 :

    سلام
    صبور باشید اعلام می شود. برخی از دروس ممکن است نیاز به اصلاحیه کلید سوالات داشته باشد به همین دلیل کمی دیرتر اعلام می شود.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top