به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : دانشگاه پیام نور نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم را و نمره دروس را در اختیار اساتید خود قرار داد.

دانشگاه پیام نور در دستورالعمل ابلاغی خود اعلام کرده است که اساتید پیام نور باید خودشان نسبت به برگزاری امتحان یا هر شیوه دیگری که صلاح می دانند.

بدین ترتیب اساتید پیام نور می توانند به جای برگزاری امتحان از دانشجویان پروژه ، خلاصه ، تمرین و … را به جای امتحان پایان ترم ملاک نمره دادن قرار دهند.

تبصره : برای دروس عمومی دانشگاه پیام نور اینگونه نیست.

با توجه به شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا (کووید 19) و به منظور ارتقای کیفیت ارزشیابی دروس و صیانت از سلامت دانشجویان، اعضای هیئت علمی و غیرهیئت‌علمی، ارزشیابی‌های دروس، در پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی 1400-1399 مبتنی بر این دستوالعمل اجرا می شود.

1- کلیه ارزشیابی‌های دروس نظری نیم‌سال تحصیلی جاری در بازه زمانی ابلاغ شده در برنامه امتحانات و منطبق با جدول زمان‌بندی و تاریخ از قبل تعیین شده، برگزار می‌شود. عدم شرکت دانشجو در ارزشیابی در تاریخ و ساعت اعلام شده، به منزله غیبت در جلسه امتحان است و استادان موظف هستند نام دانشجویان مزبور را در مهلت مقرر به‌عنوان دانشجوی غایب در سامانه گلستان درج کنند.
تبصره: چنانچه مدرس قبل از تاریخ اعلام شده در برنامه امتحانات، نسبت به ارزشیابی برخی یا کلیه دانشجویان اقدام کرده باشد، ارزشیابی مجدد از آنها لازم نیست. تاریخ اعلام شده در تقویم امتحانات، آخرین فرصت برای برگزاری ارزشیابی پایانی است.

2- به استثنای دروس عمومی که ارزشیابی آنها به صورت غیرحضوری و متمرکز انجام می‌شود، نوع ارزشیابی به صورت غیرمتمرکز است و روش انجام آن غیرحضوری بوده و صرفاً از طریق بستر الکترونیکی مورد تأیید استان و توسط مدرسین ذیربط طراحی و انجام می‌شود. ارزشیابی دروس عمومی در تاریخ و ساعت اعلام شده و به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

3- ارزشیابی پایانی دروس عمومی به صورت غیرحضوری و متمرکز و توسط مرکز سنجش و آزمون دانشگاه برگزار خواهد شد. ارزشیابی‌های مستمر (میان ترم) این دروس همچنان به عهده مدرسین ذیربط است.
تبصره: به منظور حداکثر مساعدت به دانشجویان، ارزشیابی پایانی برخی از دروس عمومی در چند نوبت برگزار می‌شود و دانشجو اختیار دارد به انتخاب خود در یکی از نوبت‌ها شرکت کند. اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.

4- مدرسین موظف‌اند اطلاعات مربوط به شیوه ارزشیابی خود را حداکثر تا تاریخ 1 آذر 1399 به مرکز/واحد ذیربط اعلام کنند. لازم است شیوه ارزشیابی توسط مدرسین و مرکز/واحد به روش‌های مقتضی به اطلاع دانشجویان هر درس رسانده شود.

5- ارزشیابی الزاماً باید در چارچوب منبع اعلام شده و در راستای اهداف آموزشی درس باشد.

6- دانشجویانی که امکان استفاده از ابزارهای ارتباطی مورد نیاز را ندارند، لازم است حداکثر تا تاریخ 1 آذر 1399 موضوع را به مرکز یا واحد محل تحصیل خود اعلام کنند. ارزشیابی این دسته از دانشجویان توسط مرکز یا واحد محل تحصیل، انجام می‌شود. مرکز یا واحد موظف است تهمیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کند.

7- مدرسین باید همه سوابق ارزشیابی درس را حفظ کنند به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد توسط نهادهای نظارتی ذیربط را داشته باشد.

8- لازم است اطلاع‌رسانی کافی درخصوص شیوه ارزشیابی‌ها و استفاده از هرگونه سامانه برای ارزشیابی و راهنمایی دقیق درخصوص نحوه ورود و استفاده از آن توسط مدرسین و مرکز یا واحد انجام شود.

9- دانشجویان درنظر داشته باشند که ثبت نمره بدون تسویه حساب شهریه امکان‌پذیر نخواهد بود، لذا دانشجویان موظف‌اند قبل از شروع ارزشیابی این نیم‌سال تحصیلی، نسبت به پرداخت کامل شهریه خود اقدام کنند.

10- ستاد امتحانات در هر استان و مرکز یا واحد وظیفه راهبری و نظارت بر نحوه ارزشیابی‌ها را بر عهده دارد.

11- هر مرکز یا واحد موظف است نسبت به تعریف مدرس برای تمامی دروسی که با عنوان «اساتید گروه آموزشی» ثبت شده است، تا تاریخ 1 آذر 1399 در سامانه گلستان و اطلاع‌رسانی به دانشجویان از نحوه ارزشیابی مدرسین اقدام کند.

12- ثبت نمره ارزشیابی باید حداکثر تا تاریخ 1/11/1399 توسط مدرس در سامانه گلستان صورت پذیرد. مهلت ثبت نمرات درس‌های عملی و درس‌هایی که مطابق مقررات مهلت ثبت نمره بیش از یک نیم‌سال تحصیلی دارند، متعاقباً اعلام خواهد شد.

13- برای آزمون‌های ریزشی نیم‌سال تحصیلی قبل، مرکز یا واحد باید به نحو مقتضی نسبت به انجام ارزشیابی این دسته از دانشجویان به همراه سایر دانشجویان ‌نیم‌سال تحصیلی جاری اقدام کند.

14- برای درس‌هایی که توسط نمایندگی‌ها و مراکز بین‌المللی خارج از کشور ارائه می‌شود، دستورالعمل جداگانه‌ای توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ابلاغ می‌شود.

15- مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت موظف است با همکاری مسئولان نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت استان‌ها، بر رعایت دقیق و صحیح این دستورالعمل نظارت کرده و گزارش آن را تهیه و ارائه کند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 22 آبان 1399

    بی زحمت این ترم اجازه بدید امتحان دروس عمومی رو اساتید بگیرن چون تا به الان که ۲۲ آبان میباشد ما تکالیفی که استاد درس مربوطه گفتن انجام دادیم از سایت امتحان دادن مشکله چون وصل نمیشه تقصییر من دانشجو چیه که ترم داره تموم میشه یه تصمیم جدید گرفتید تو این کرونا یکم رعایت جیب مردمم بکنید بعضییا پول کتابم ندارن

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top