چاپ خبر

آیین نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان تصویب و اعلام شد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره معاون دانشجویی وزارت علوم آیین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان را تشریح کرد / انتقال از دانشگاه پیام نور به دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها ممنوع می باشد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نور نا) : در مقدمه این آیین‌نامه است که این آئین‌نامه به منظور تسهیل در انتقال و میهمانی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر متقاضی به نزدیک‌ترین دانشگاه محل زندگی خانواده، تدوین می‌شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

در این آیین‌نامه تعاریف به صورت زیر است:


میهمان: در مواردی که دانشجو برای نیمسال تحصیلی مشخصی اقدام به تغییر محل تحصیل خـود می‌کند به عنوان دانشجوی میهمان برای همان نیمسال در دانشگاه مقصد شناخته می‌شود.

میهمان دائم: دانشجو، تمام واحدهای خود را به صورت میهمان می‌گذراند و در پایان هر نیمسال تحصیلی ریزنمرات وی به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیلات، مدرک ایشان توسط دانشگاه مبدأ صادر می‌شود.

میهمان مبنا: میهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور

انتقال: تغییر محل تحصیل دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در همان رشته، همان دوره و همان مقطع تحصیلی است.

دانشگاه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی

مؤسسه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی

گروه: تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات که براساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقال در یک ردیف قرار گرفته‌اند.

ماده 2) در این آیین‌نامه، دانشگاه‌‌ها و مؤسسات به هشت گروه دسته بندی شده‌اند. توضیح این‌که این دسته بندی صرفاً بر اساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقالی بــوده و نشان دهنده اولویت یا برتری دانشگاه‌ها نیست.

تبصره: گروه بندی در دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی یک تا پنج آن دانشگاه است.

ب- میهمان شدن

ماده3) میهمان مبنا: در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، با احراز شرط زیر دانشجو می‌تواند میهمان مبنا شود:

برای هر یک از دانشگاه‌های گروه‌های 2 تا 6 ، کسب حداقل 85 درصد ،دانشگاه‌های گروه 7 ، کسب حداقل 90 درصد و برای دانشگاه‌های گروه 8 ، کسب حداقل 95 درصد نمره آزمون سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات وفناوری.

تبصره1: دانشجو می‌تواند پس از اعلام قبولی از طرف سازمان سنجش آموزش کشور یا در حین تحصیل در دانشگاه مبدأ درخواست میهمان مبنا را ارائه کند.

تبصره2: این ماده توسط سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس دستور العمل آن سازمان اجرا و داوطلب باید مستقیماً با آن سازمان مکاتبه کند.

ماده4) میهمان : در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه یا مؤسسه مبدأ با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد، می‌تواند تقاضای میهمان شدن کند.

تبصره 1: مدت میهمانی می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد تا سه نیمسال برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه یابد. پس از آن دانشجو باید یا به دانشگاه مبدأ بازگردد یا با احراز شرایط مندرج در این آئین‌نامه تبدیل به میهمان دائم شده یا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

تبصره 2: میهمان شدن در دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه بندی، به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

تبصره3: : در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشگاه‌ها باید درصورت احراز یکی از شرایط زیر نیز با میهمان شدن وی موافقت کنند.

3-1- ازدواج رسمی دانشجوی دختر (در زمان دانشجویی) در صورتی که محل اشتغال دائم همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد.

3-2- فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده، در زمان دانشجویی به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

3-3- بیماری خاص دانشجو به تأیید مراجع ذیصلاح

3-4- معلولیت مؤثر دانشجو که در زمان دانشجویی صورت گرفته باشد.
تبصره4: میهمان شدن دانشجویان مؤسسات، بدون شرط گروه‌بندی، فقط در مؤسسات امکان پذیر است.

تبصره5: دانشجویان دانشگاه پیام نور برای میهمان شدن در مراکز و واحدها، نیاز به کسب حداقل میانگین ندارند.

ماده5) میهمان دائم: دانشجوی میهمان در صورت کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان همان رشته در دانشگاه مقصد در دو نیمسال متوالی، می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص میهمان دائم شود.

تبصره : در صورت میهمانی دائم، نیازی به مراجعه دانشجو در هر نیمسال به دانـشگاه مبدأ نیست و صرفاً در پایان هر نیمسال، کارنامه دانشجو به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیل، مدرک توسط دانشگاه مبدأ صادر خواهد شد.

ماده 6) انتخاب واحدهای درسی دانشجوی میهمان، چه به صورت تک درس و چه به صورت نیمسال تحصیلی کامل، باید با تأیید دانشگاه مبدأ و طبق شرایط دانشگاه مقصد باشد.

تبصره 1: دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها در دوران میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم هستند.

تبصره 2: دانشجویان مؤسسات و نوبت دوم دانشگاه‌ها در طول دوره میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت به مؤسسه یا دانشگاه مبدأ و کل شهریه ثابت و متغیر به مؤسسه یا دانشگاه مقصد هستند.

ماده 7) واحدهایی را که دانشجوی میهمان در یک دانشگاه می‌گذراند عیناً در کارنامه او در دانشگاه مبدأ ثبت می‌شود و نمرات آنها در محاسبات میانگین نیمسال و میانگین کل او منظور خواهد شد.

ماده 8 ) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی میهمان، در هر صورت توسط دانشگاه مبدأ صـادر می‌شود.

ماده 9) سقف پذیرش دانشجوی میهمان در هر سال تحصیلی برای تمام دانشگاه‌های گروه‌های 7 و 8 ، 20 درصد و برای گروه‌های 2 تا 6 ، 25 درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است.

تبصره: سقف پذیرش دانشجویان میهمان برای مؤسسات در هر سال تحصیلی، 15درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است. مؤسسات مبدا موظفند در صورت تطبیق درخواست میهمانی دانشجو با مفاد این آئین‌نامه، تا سقف فوق‌الذکر با تقاضاها موافقت کنند.

ج- انتقال

ماده 10) انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی‌های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل سه نیمسال متوالی میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

تبصره: انتقال به دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه‌بندی به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدا و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

ماده 11) انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

تبصره: انتقال دانشجویان دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی پنج گانه است و انتقال از ناحیه بالاتر به ناحیه هم تراز و پایین‌تر بلامانع است.

د- شیوه اجرا

ماده 12) دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی باید درخواست خود را با ذکر مورد در اردیبهشت ماه هر سال برای نیمسال اول و آبان ماه هر سال برای نیمسال دوم به اداره آموزش دانشگاه مبدأ تسلیم کند.

ماده 13) دانشگاه مبدأ موظف است بر اساس مفاد این آیین‌نامه، درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط در نیمه اول خرداد ماه برای نیمسال اول و نیمه اول آذر ماه برای نیمسال دوم ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند. دانشگاه مقصد مکلف است حداکثر تا 10 شهریور ماه برای نیمسال اول و تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام کند.

تبصره1: درصورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاه‌های مبداء یا مقصد لازم است دانشگاه یا مؤسسه، دلایل عدم موافقت با درخواست دانشجو را، کتباً به وی اعلام کند.

تبصره2: درصورتی که دانشجو خود را واجد شرایط بداند، مدارک مربوطه را، به کمیسیون بررسی موارد خاص استانی جهت رسیدگی ارائه می‌کند. در صــورت عدم موافقت کمیسیون مذکور، دانشجو می‌تواند مدارک مربوطه را، به کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص جهت رسیدگی نهایی ارائه دهد.

در هر حال، آرای کمیسیون بررسی موارد خاص استان و مرکز، بنا به مورد برای تمام دانشگاه‌هـا و مـؤسسـات لازم الاجراست.

ماده 14) در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو که نمرات آنها 12 یا بالاتر است پذیرفـتــه می‌شود و پذیرفتن واحدهای با نمره کمتر از 12، برعهده دانشگاه مقصد است.

تبصره: تمام نمرات درسی دانشجو در دانشگاه مبدا اعم از قبولی یا ردی و سوابق آموزشی دانشجوی انتقالی، عیناً در کارنامه دانشجو ثبت و نمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل او محسوب می‌شود.

ماده 15) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی انتقالی توسط دانشگاه مقصد صادر می‌شود. واحدهای گذرانده دانشجو در دانشگاه‌های مبدأ و مقصد با ذکر میانگین نمرات آنها در مدرک صادره قید می‌شود.

ماده 16) انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل، در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز است.

ماده 17) در تمامی موارد میهمانی، میهمانی دائم و انتقال و با شرایط مساوی اولویت با دانشجویــان دختر است.

هـ- نظارت بر اجرای آئین‌نامه

ماده 18) انتقال و میهمانی دانشجویانی که مشمول یکی از بندهای این آئین نامه هستند، احتیاجی به بررسی و طرح در جلسات کمیسیون بررسی موارد خاص یا شورای انتقال دانشگاه‌ها نداشته و ایجاد تسهیل در امر انتقال یا میهمانی براساس بندهای این آئین‌نامه، برای تمام دانشگاه‌ها و مؤسـســات لازم الاجرا است.

مسئولیت حسن اجرای این آئین‌نامه در هر دانشگاه یا مؤسسه به عهده رئیس آن دانشگاه یا مؤسسـه است.

ماده19) نظارت بر اجرای این آئین‌نامه به عهده معاونت دانشجویی وزارت است. دانشگاه‌ها و مؤسسات موظفند در شروع هر نیمسال اسامی، رشته، مقطع و دوره دانشجویان انتقالی و میهمان را به همراه دلیل موافقت به معاونت دانشجویی وزارت (اداره کل امور دانشجویان داخل) جهت تطبیق با مفـاد آئین نامه اعلام کنند.

ماده 20) هرگونه تخلف از آئین‌نامه یا عدم اجرای مفاد آن تخلف اداری محسوب شده و قابل پیگیری است

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : رسول - در تاریخ : 1 مرداد 1391

    سلام من دانشجوی ترم یک شهید باهنر کرمان هستم
    درخواست مهمانی دادم به دانشگاه شیراز یا دانشگاه یاسوج خودم ساکن استان فارس هستم
    میخاستم ببینم با کدوم درخواستم موافقت میشه
    در ضمن جواب درخواستها در چه تاریخی اعلام میشه
    وآیا اینکه در سایت وزارت علوم نتایج اعلام میشود یا سایت خود دانشگاه مبدا
    با تشکر فراوان از توجه شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 مرداد 1391 :

    سلام
    این موضوع رو باید از دانشگاه خودتان پیگیری کنید

  2. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 مرداد 1391

    سلام سوالی داشتم دانشجوی ترم 5حقوق هستم.درترم اول تقاضای انتقال ازاشتهارد به لواسان کردم که با ان موافقت شد.حالا 51 واحد از دروسم باقی مانده ولی به دلیل ماموریت همسرم مجبور به تغییر محل سکونتم از تهران به تایلند(بانکوک)برای مدت 3سال هستم.ایا ممکن است برای واحد های باقی مانده تقاضای مهمانی برای بانکوک بگیرم؟دراین صورت چگونه باید اقدام کنم؟لطفا مرا سریعا راهنمایی کنید چون فقط 1ماه وقت دارم.ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 مرداد 1391 :

    سلام
    دوست عزیز در کشور و شهر مورد نظر دانشگاه پیام نور فکر نمیکنم وجود داشته باشد و در این صورت نمی توانید مهمان بگیرید.

  3. نویسنده دیدگاه : aysel - در تاریخ : 7 مرداد 1391

    سلام من دانشجوی ترم2کرج هستم که برای مهمان دائم شدن درمحل زندگیم پرند اقدام کردم حالا نمیدونم جواب درخواستم کجا میادبایدکجاپی گیری کنم که ببینم موافقت شده یانه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مرداد 1391 :

    سلام
    از دانشگاه خودتان باید پیگیری کنید

  4. نویسنده دیدگاه : شقایق - در تاریخ : 8 مرداد 1391

    باسلام ببخشیدمیخاستم بدونم برای دادن مهمان دائم خیلی سخت میگیرن؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مرداد 1391 :

    سلام
    باید یک دلیل قانع کننده داشته باشید .بله سخت میگیرن

  5. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 8 مرداد 1391

    سلام
    من چندروزپیش برای مهمان دائم اقدام کردم وپس از4روزدنبال جوابش رفتم وکلی تماس با دانشگاه گرفتم که شماره نامه ام روبده که پی گیری کنم اماهردفعه یه بهونه ای اوردن وشماره نامه ام روندادن وامروزبهم گفتن که نامم رواستان پس داده درصورتی که تمام مدارکم کامل بودمیخواستم ازشما بپرسم چنین چیزی امکان داره یا دانشگاه نامه منواستان نفرستاده.لطفاراهنماییم کنیدممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مرداد 1391 :

    سلام
    جواب مهمان دائم به 4 روز 1 هفته و 2 هفته اعلام نمی شود. اول باید مرکزتان تایید کند و بعد به مرکز استان برسد و در آنجا شورا تشکیل می شود و رسیدگی می کنند.فکر نمکینم به 4 روز جوابش بیاد

  6. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 25 مرداد 1391

    من موارد بالا رو خوندم ولی چیزی در مورد انتقال یا مهمان به دانشگاه های خارج کشور ننوشته بود.
    توی سایت گلستان یه چند تا کشور برای انتقال و مهمان نوشته بود به خاطر اینه که میپرسم میشه رفت یا نه.
    معدل من 13.90 هستش مترجمی انگلیسی ترم 6 میخونم.بلاخره من ندونستم میتونم برم دانشگاه های خارج کشور یا نه.
    ممنون میشم اگه روشنم کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 مرداد 1391 :

    ببینید اونها که در سایت گلستان هست مربوط به مراکز بین الملل پیام نور می باشد که شما باید اول به مرکزتان درخواست بدید تا آنها به مرکز استان ارسال کنند و بررسی کنند و اگر موافقت شد بعد انتقالی بگیرید.

  7. نویسنده دیدگاه : حامد - در تاریخ : 25 مرداد 1391

    سلام یه درس گرفتم که کد درس دارد ولی تاریخ امتحان نداره از دانشگاه تاریخ امتحان را گرفتم ولی تو سایت نیومده شما راهنمایی کنید که من چیکار کنم؟ خواهشا جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 مرداد 1391 :

    سلام
    اگر تاریخ امتحان ندارد نباید انتخاب میکردید.

  8. نویسنده دیدگاه : محدثه - در تاریخ : 25 مرداد 1391

    با سلام
    میخواستم بدونم برای کنسل کردن درخواست مهمان شدن که از طرف هر دو دانشگاه مبدا و مقصد موافقت شده چه اقدامی لازم است.
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 مرداد 1391 :

    سلام
    باید از هر دو مرکز مهمان شما حذف شود.

  9. نویسنده دیدگاه : همتا - در تاریخ : 26 مرداد 1391

    سلام برنامه ترم تابستان من تو قسمت نتیجه ثبت نام هست ولی در قسمت گزارش ثبت نام نیست چرا؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مرداد 1391 :

    سلام
    برای همه به همین صورت می باشد

  10. نویسنده دیدگاه : سمیرا - در تاریخ : 27 مرداد 1391

    سلام درصورت انتقالی گرفتن مدرک دانشگاه مقصد داده می شود یا مبداوایا میشه بدون مهمان شدن دوترم اخرانتقالی گرفت ممنون توروخدا جوابمو بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مرداد 1391 :

    سلام
    اگر انتقالی باشد از دانشگاه مقصد صادر می شود.
    خیر نمی شود

  11. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 28 مرداد 1391

    من حامد هستم همونی که 25مرداد سوال پرسیدم شما گفتید نباید درسی که تاریخ نداره رو میگرفتم حالا گرفتم تکلیف من چیه ؟ یعنی پولم میسوزه و نمیتونم امتحان بدم؟ خواهشا جواب بدید ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مرداد 1391 :

    اگر سایت باز نشود بله میسوزد و راهی هم ندارد.

  12. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 31 مرداد 1391

    با سلام

    من دانشجوی رشته شیمی مرکز ابادان هستم که درخواست تغییررشته به آی تی همزمان با انتقالی را داده ام با تغییررشته از طریق بندج موافقت شده وشهریه برای من زده شده ولی الان متوجه شدم تغییر رشته به آی تی مجاز نیست الان تو بلاتکلیفی موندم علت موافقت چیست؟بررسی انتقال من نیز موردتایید دانشگاه مبدا قرار گرفته ایا ممکن است موردتایید مقصد قرار نگیرد؟
    برای تغییررشته از طریق نمره آزمون نیازمند معدل بالاتراز۱۶ هست؟

    باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 31 مرداد 1391 :

    سلام
    بعد از تعطیلات حتما به مرکزتان مراجعه کنید تا مجدد درخواست شما را بررسی کنند.
    معمولا مورد موافقت مقصد هم قرار خواهد گرفت

  13. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 1 شهریور 1391

    سلام
    زنگ زدم دانشگاه یکی گوشی رو گرفت گفت دانشگاه یکشنبه باز میشه مگه شما نگفتی همه ی دانشگاه ها امروز باز میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 شهریور 1391 :

    سلام
    دوست عزیز بله از امروز مراکز باز هستند.بدون استثنا

  14. نویسنده دیدگاه : sonia - در تاریخ : 1 شهریور 1391

    سلام.من دانشجوی پیام نور قم هستم.میرم ترمه 7.و تا الان اصلا مهمان نگرفتم.محل سکونت من قبلا تهران بوده.اما الان والدینم از تهران به لواسان نقل مکان کردن.از اونجایی که دختر هم هستم و محل زندگیمون لواسان اما به من حتی مهمان موقت هم نمی دن.از اون موقع تا حالا مهمان و …. برای تهران ممنوع بود اما الان حتی لواسون هم نمی دن.آخه چرا؟می گن دستور اومده از مرکز تهران.حالا من چی کار کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 شهریور 1391 :

    سلام
    بله کلا مهمان و انتقالی به مراکز تهران ممنوع می باشد

  15. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 1 شهریور 1391

    سلام

    ممنون بابت پاسختان
    جواب سوال آخر را ندادید که آیابرای تغییررشته ازطریق نمره آزمون حتما بایدمعدل بالاتراز۱۶باشد؟ شرایط دیگر آن چیست؟
    اگراشتباها با درخواست من موافقت شده می توان آن را لغوکرد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 شهریور 1391 :

    سلام
    بند الف و ب بدون آزمون است که یکی از طریق معدل بالا است و دیگری از طریق نمره آزمون کنکور

  16. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 شهریور 1391

    سلام ببخشیدمن حدودا 24 روزه که برای مهمان دائم اقدام کردم اما الان که میرم سایت گلستان مرکز همون دانشگاه قبلیم رو زده من باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 شهریور 1391 :

    سلام
    دوست عزیز مهمان دائم زمان میبرد تا تایید شود. باید موافقت مرکز مبدا و بعد مرکز مقصد و بعد مرکز استانی . کلی زمان میبرد . باید از مرکزتان استعلام کنید که درخواست شما در چه وضعیتی قرار دارد

  17. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 شهریور 1391

    سلام ببخشید که دوباره مزاحم میشم یعنی جوابش تا شروع ترم جدید میادمنظورم ترم پاییزه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 شهریور 1391 :

    سلام
    بستگی به سرعت عمل دانشگاه دارد که چه موقع موافقت کند و تایید کند و به مرکز استاتی ارسال شود و شواری اموزشی تشکیل شود.

  18. نویسنده دیدگاه : ن.م - در تاریخ : 3 شهریور 1391

    سلام
    من دانشجوی اقتصاد دوره روزانه هستم و ازدواج کرده ام می خاستم بدونم می تونم به دانشگاه پیام نور شهر خودم برم و در رشته حسابداری ادامه تحصیل بدم آیا با این انتقال از دوره روزانه به پیام نور با تغییر رشته موافقت می شه . ممنونم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 شهریور 1391 :

    سلام
    بستگی به موافقت دانشگاه شما و دانشگاه پیام نور دارد.باید درخواست بدید به دانشگاهتان تا بررسی شود.

  19. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 شهریور 1391

    سلام من شماره گوشیم عوض شده میخوام تو سایت گلستان وارد کنم نمیشه چه جوری باید شماره جدیدمو اطلاع بدم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 شهریور 1391 :

    سلام
    شما قادر به تغییرات نیستید و مرکزتان باید تغییر دهد

  20. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 6 شهریور 1391

    با سلام

    جواب انتقالی چه زمانی است قبلا اعلام شده بود که تا6شهریور نتایج مشخص می شود اما هنوزخبری نشد زمان انتخاب واحد کی اعلام می شود؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 شهریور 1391 :

    سلام
    دوست عزیز جواب انتقالی رو باید از مرکزتان جویا شوید

  21. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 7 شهریور 1391

    سلام

    انتقالی من توسط مرکزخودم تایید شده چه زمانی موردتایید مقصد قرار خواهد گرفت؟ نمره آزمون کنکور برای تایید دانشگاه مقصد لازم است؟ برای تغییر رشته چه زمانی می توان فقط از طریق نمره آزمون اقدام کرد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 شهریور 1391 :

    سلام
    دوست عزیز هر موقع که درخواست شما رو رسیدگی کنند.
    10 بار بهتون توضیح دادیم لطفا دیگر سوال نفرمایید:
    شرایط و قوانین تغییر رشته بند الف و ب دانشگاه پیام نور

  22. نویسنده دیدگاه : علیرضا نجارپور - در تاریخ : 7 شهریور 1391

    با سلام
    با درخواست بنده به عنوان میهمان دائم در دانشگاه صنعتی اصفهان موافقت گردید.بنده 2 سوال دارم.
    1) آیا می توان در طول مدت میهمانی دائم در صورت احراز شرایط انتقالی گرفت؟
    2)آیا در صورت میهمان دائم بودن هیچ چیزی در مدرک یا نمرات از میهمان دائم با گذراندن واحد ها در دانشگاه مقصد ذکر می شود؟
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 شهریور 1391 :

    سلام
    1- بله
    2- خیر.تمام کارهای شما در دانشگاه مقصد انجام خواهد شد و فقط مدرک شما از دانشگاه مبدا صادر می شود.

  23. نویسنده دیدگاه : سحر - در تاریخ : 10 شهریور 1391

    سلام.من 3نیم سال متوالی مهمان مبنا بودم والان در طرح انتقالی به دانشگاه مقصد شرکت کردم.اگر در انتقالی پذیرفته نشم ایا امکانش هست که دانشگاه مقصد منو به دانشگاه مبدا برگردونه یا تا پایان تحصیل میتونم در دانشگاه مقصد مهمان مبنا بمونم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 شهریور 1391 :

    سلام
    ببینید 2 نوع مهمان داریم. 1- مهمان عادی . 2- مهمان دائم.
    اگر مهمان عادی بوده اید بله به مرکز مبدا برگشت داده می شود. ولی اکر مهمان دائم بوده اید خیر همان مبدا مقصد خواهید ماند و فقط مدرک شما از طرف مرکز مبدا صادر خواهد شد

  24. نویسنده دیدگاه : رویا - در تاریخ : 11 شهریور 1391

    سلام.بامهمان دائم شدن من موافقت شده وحالا شماره دانشجویی جدیدی به من دادن من ترم تابستان برداشته بودم که به خاطرمسافرت مجبورشدم زمان حذف واضافه حذف کنم وشهریه ترم تابستونونداده بودم که برام بدهی زدن خواستم بدونم اگه من با شماره دانشجویی جدیدبرای ترم پاییز انتخاب واحدکنم ایابایدشهریه ترم تابستونوبدم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 شهریور 1391 :

    سلام
    اگر حذف کرده اید که باید شهریه رو پرداحت کنید و این شهریه در حساب شما باقی خواهد ماند و از شهریه ترم بعد شما کسر می شود.

  25. نویسنده دیدگاه : مسافر - در تاریخ : 12 شهریور 1391

    سلام من مهمان دائم درلواسان هستم.3ترم دیگه تمام میکنم.میخواستم ببینم میتونم برای 2ترم جاری تقاضای مهمان موقت برای شهرستان کنم.لطفازودترکمک کنید چون وقت کم است.ازرئیس دانشگاه پرسیدم خبرنداشت!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 شهریور 1391 :

    سلام
    خیر نمی توانید

  26. نویسنده دیدگاه : پگاه - در تاریخ : 12 شهریور 1391

    سلام.من دانشگاه روزانه ارشد تهران قبول شدم.با وجودیکه سطح علمی دانشگاه بسیار بالاتر از دانشگاه شهرستان سکونتم هست تمایل دارم به همان رشته روزانه در شهرستان منتقل شوم.چه مراحلی را باید دنبال کنم که از همون ترم اول در شهر خودم دانشگاه برم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 شهریور 1391 :

    سلام
    ترم اول رو که انتقالی نمی دهند.ولی برای ترم دوم به بعد باید از طریق دانشگاهتان اقدام کنید

  27. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 13 شهریور 1391

    سلام ببخشیددرصورت مهمان دائم شدن شماره دانشجویی عوض میشه؟باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 شهریور 1391 :

    سلام
    هیچ تغییری نخواهد کرد.تنها تغییر همین عوض شدن مرکز شما می باشد ولی پرونده و تمام مشخصات شما در مرکز مبدا خواهد بود

  28. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 15 شهریور 1391

    سلام در صورت مهمان دائم بودن میتوان ازدانشگاه مبدا تقاضای مهمان اضطراری برای شهرستان دیگرگرفت؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1391 :

    سلام
    خیر احتمالا نمی توانید

  29. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 18 شهریور 1391

    سلام درصورت مهمان دائم بودن ایا درسایت گلستان اسم مرکز تغییرمیکندمثلا نام مقصدبه جای مبدا نوشته شود؟باتشکرفراوان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 شهریور 1391 :

    سلام
    در صورت مهمان دائم بودن بله

  30. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام…من بعد 1 سال تونستم از دانشگاه بوشهر به رودهن انتقالی بگیرم..حالا بهم میگن انتقال دایم نیست و 2 ترم مهمان برات گذاشتن واین قانون جدید هست و اگر معدل بالای 17 شد میتونی انتقالی دایم بگیری..من 3تا سوال داشتم..
    1- مدرک من اگه معدلم بالای 17 شد و انتقال دایم شدم از کجاست؟
    2- اگر معدلم زیر 17 شد میتونم باز تو دانشگاه مهمان باشم با این قانون که گفتن شرط معدل حذف شده برا دختران؟
    3- ارزش داره با این وجود این ریسکو بپذیرم یا دوباره کنکوربدم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    1- اگر انتقال باشد که برای مرکز مقصد خواهد بود.
    2- بله می توانید
    3- بله مشکلی نخواهد بود

  31. نویسنده دیدگاه : sina - در تاریخ : 20 شهریور 1391

    سلام من اهل کامیارانم واسه دانشگاه پیام نورپاوه علوم تربیتی(پیش دبستانودبستان)قبول شدم. ترم7هستم بخاطرمشکلاتم فقط85واحدگذروندم حتی1بارمسدرکلاس نرفتم آخه شهرم تاپاوه هزینه کرایش زیاده بعدکارم هم توشهرخودمه-میخواستم بدونم باوجوداینکه توشهرخودم دانشگاه پیام نورهستوهمون رشتم تدریس میکنه وبارهاتقاضادادم که دانشگاه مبدأقبول بکنه شرایطم تقرىبن حاده چراانتقال دائم نمیدن بهم آیابایدموافقت بکنن یانه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 شهریور 1391 :

    سلام
    این برمیگرده به تصمیم گیری مرکزتان.

  32. نویسنده دیدگاه : darab - در تاریخ : 22 شهریور 1391

    با سلام اینجانب دانشجوی ورودی سال 1389هستم وهم اکنون درسال 91 درهمان رشته درشهر دیگری قبول شده ام وتا حالا 73 واحد پاس کرده ام مرا راهنمایی کنید که چطور ممکن است در شهری که الان قبول شده ام ادامه تحصیل بدهم که این واحدهای پاس شده ام محفوظ باشد درضمن الان از طریق کنکورسراسری قبول شده ام ولی قبلی از طریق فراگیر پیام نور بوده است متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 شهریور 1391 :

    سلام
    می توانید در رشته جدید ثبت نام کنید و دروسی که شرایط تطبیق رو دارند معادل سازی کنید

  33. نویسنده دیدگاه : goli - در تاریخ : 23 شهریور 1391

    باسلام خدمت شما
    من درخواست انتقالی دادم وتایید شده میخواستم بدونم ممکنه دانشگاه پس از تموم شدن مهلت تاییدی ,شرایطی پیش بیاد که قبل از ارائه مدارک تایید خودشون رو بردارن؟؟
    واینکه بعد از تایید درسیستم گلستان من باید به دانشگاه مبدا برم وفرمی چیزی پر کنم یا خودشون همه مدارک لازم رو به مقصد میفرستن اخه راهم دوره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 شهریور 1391 :

    سلام
    همین که تایید شده مطمئن باشید دیگر اتفاقی نخواهد افتاد.
    خیر احتیاجی نیست اگر الان در سیستم برای شما نام مرکز مقصد ثبت شده یعنی همه چیر تمام هست و هیچ کار دیگری احتیاج نیست انجام شود

  34. نویسنده دیدگاه : باران - در تاریخ : 23 شهریور 1391

    سلام ببخشیدبامهمان دائم من موافقت شده اما اسم مرکزمقصد روتوسایتم نزدن سه شنبه به دانشگاه مبدا رفتم وگفتن مامشکلی نداریم مشکل ازمقصده وقتی به دانشگاه مقصدرفتم گفتن تا فردادرست میکنیم اما هیچ خبری نیست من حالا باید چیکارکنم؟
    ویک سوال دیگه دارم تفاوت مهمان دائم با انتقالی چیه؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 شهریور 1391 :

    سلام
    باید صبر کنید تا مواقت مرکز مقصد هم ثبت شود.
    تفاوتی ندارد ولی فقط در مهمان دائم تمام پرونده شما در مرکز مبدا باقی خواهد ماند و مدرک شما هم از مرکز مبدا صادر خواهد شد.
    ولی در انتقالی همه چیز دست مرکز مقصد خواهد بود و دیگر با مرکز مبدا هیچ کاری ندارید

  35. نویسنده دیدگاه : goli - در تاریخ : 23 شهریور 1391

    راستی ببخشید درسیستم فقط جلو ترمی که الان ثبت نام کردم نوشته:درحال ثبت نام-عادی-مرکزدانشگاه مقصدیکه درخواست دادم وتو اطلاعاتم نام واحد رو دانشگاه مبدا زدن این یعنی چی؟ببخشید هی میپرسم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 شهریور 1391 :

    باید به همین صورت باشد. شما احتمالا تقاضای مهمان برای این ترم رو کردید و باید به همین صورت باشد

  36. نویسنده دیدگاه : پشتیبان - در تاریخ : 23 شهریور 1391

    بله . فقط دقت کنید در سایت نام مرکز جدید ثبت شده باشد

  37. نویسنده دیدگاه : باران - در تاریخ : 24 شهریور 1391

    باسلام مجددببخشیداسم مرکزمقصدتوسایت من هنوزنیومده دانشگاه مبدا میگه ما مشکلی نداریم مشکل ازمقصده دانشگاه مقصدهم میگه ما مشکلی نداریم مشکل ازمبدائه حالا من انتخاب واحدم نکردم چیکار باید کنم توروخدا راهنماییم کنید ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 شهریور 1391 :

    سلام
    والا نمی دونیم. به هرحال باید مرکز مبداموافقتش را در سایت گلستان ثبت کند تا مرکز مقصد بتواند آنها هم موافقت کنند.

  38. نویسنده دیدگاه : النا - در تاریخ : 25 شهریور 1391

    باسلام بامهمان دائم من موافقت شده حالا من بایدبرای تمدیدکارت دانشجوییم به مبدا مراجعه کنم یا مقصد انجام میده؟و1سوال دیگه ایا کارت دانش جوییم عوض میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 شهریور 1391 :

    سلام
    مرکز مقصد. دیگه تمام کارها برای شما در مرکز مقصد انجام می شود.
    خیر عوض نمی شود و همان قبلی خواهد بود

  39. نویسنده دیدگاه : مسافر - در تاریخ : 27 شهریور 1391

    سلام من مهمان دائم دردانشگاه لواسان هستم معدل کل من 17.50ومعدل ترمم 19دررشته حقوق است.ایا میتوانم برای لواسان تقاضای انتقالی دهم؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 شهریور 1391 :

    سلام
    شما درخواستتون رو بدین تا بررسی بشه. بستگی به شورا داره که تایید کند یا خیر

  40. نویسنده دیدگاه : تازه وارد - در تاریخ : 7 مهر 1391

    سلام.دانشجوی ورودی جدیدم حقوق خلخال قبول شدم بیام نور/ ولی محل زندگی رامسر هست/بدلیل مسافت طولانی هزینه فراوان میتونم انتقالی یا میهمانی به رامسر بگیرم/خدا خیرتون بده راهنماییم بفرمایید/ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مهر 1391 :

    سلام
    دوست عزیز باید به دانشگاهتان درخواست بدهید تا بررسی شود.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top