چاپ خبر

آیین نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان تصویب و اعلام شد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره معاون دانشجویی وزارت علوم آیین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان را تشریح کرد / انتقال از دانشگاه پیام نور به دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها ممنوع می باشد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نور نا) : در مقدمه این آیین‌نامه است که این آئین‌نامه به منظور تسهیل در انتقال و میهمانی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر متقاضی به نزدیک‌ترین دانشگاه محل زندگی خانواده، تدوین می‌شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

در این آیین‌نامه تعاریف به صورت زیر است:


میهمان: در مواردی که دانشجو برای نیمسال تحصیلی مشخصی اقدام به تغییر محل تحصیل خـود می‌کند به عنوان دانشجوی میهمان برای همان نیمسال در دانشگاه مقصد شناخته می‌شود.

میهمان دائم: دانشجو، تمام واحدهای خود را به صورت میهمان می‌گذراند و در پایان هر نیمسال تحصیلی ریزنمرات وی به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیلات، مدرک ایشان توسط دانشگاه مبدأ صادر می‌شود.

میهمان مبنا: میهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور

انتقال: تغییر محل تحصیل دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در همان رشته، همان دوره و همان مقطع تحصیلی است.

دانشگاه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی

مؤسسه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی

گروه: تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات که براساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقال در یک ردیف قرار گرفته‌اند.

ماده 2) در این آیین‌نامه، دانشگاه‌‌ها و مؤسسات به هشت گروه دسته بندی شده‌اند. توضیح این‌که این دسته بندی صرفاً بر اساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقالی بــوده و نشان دهنده اولویت یا برتری دانشگاه‌ها نیست.

تبصره: گروه بندی در دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی یک تا پنج آن دانشگاه است.

ب- میهمان شدن

ماده3) میهمان مبنا: در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، با احراز شرط زیر دانشجو می‌تواند میهمان مبنا شود:

برای هر یک از دانشگاه‌های گروه‌های 2 تا 6 ، کسب حداقل 85 درصد ،دانشگاه‌های گروه 7 ، کسب حداقل 90 درصد و برای دانشگاه‌های گروه 8 ، کسب حداقل 95 درصد نمره آزمون سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات وفناوری.

تبصره1: دانشجو می‌تواند پس از اعلام قبولی از طرف سازمان سنجش آموزش کشور یا در حین تحصیل در دانشگاه مبدأ درخواست میهمان مبنا را ارائه کند.

تبصره2: این ماده توسط سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس دستور العمل آن سازمان اجرا و داوطلب باید مستقیماً با آن سازمان مکاتبه کند.

ماده4) میهمان : در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه یا مؤسسه مبدأ با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد، می‌تواند تقاضای میهمان شدن کند.

تبصره 1: مدت میهمانی می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد تا سه نیمسال برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه یابد. پس از آن دانشجو باید یا به دانشگاه مبدأ بازگردد یا با احراز شرایط مندرج در این آئین‌نامه تبدیل به میهمان دائم شده یا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

تبصره 2: میهمان شدن در دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه بندی، به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

تبصره3: : در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشگاه‌ها باید درصورت احراز یکی از شرایط زیر نیز با میهمان شدن وی موافقت کنند.

3-1- ازدواج رسمی دانشجوی دختر (در زمان دانشجویی) در صورتی که محل اشتغال دائم همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد.

3-2- فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده، در زمان دانشجویی به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

3-3- بیماری خاص دانشجو به تأیید مراجع ذیصلاح

3-4- معلولیت مؤثر دانشجو که در زمان دانشجویی صورت گرفته باشد.
تبصره4: میهمان شدن دانشجویان مؤسسات، بدون شرط گروه‌بندی، فقط در مؤسسات امکان پذیر است.

تبصره5: دانشجویان دانشگاه پیام نور برای میهمان شدن در مراکز و واحدها، نیاز به کسب حداقل میانگین ندارند.

ماده5) میهمان دائم: دانشجوی میهمان در صورت کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان همان رشته در دانشگاه مقصد در دو نیمسال متوالی، می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص میهمان دائم شود.

تبصره : در صورت میهمانی دائم، نیازی به مراجعه دانشجو در هر نیمسال به دانـشگاه مبدأ نیست و صرفاً در پایان هر نیمسال، کارنامه دانشجو به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیل، مدرک توسط دانشگاه مبدأ صادر خواهد شد.

ماده 6) انتخاب واحدهای درسی دانشجوی میهمان، چه به صورت تک درس و چه به صورت نیمسال تحصیلی کامل، باید با تأیید دانشگاه مبدأ و طبق شرایط دانشگاه مقصد باشد.

تبصره 1: دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها در دوران میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم هستند.

تبصره 2: دانشجویان مؤسسات و نوبت دوم دانشگاه‌ها در طول دوره میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت به مؤسسه یا دانشگاه مبدأ و کل شهریه ثابت و متغیر به مؤسسه یا دانشگاه مقصد هستند.

ماده 7) واحدهایی را که دانشجوی میهمان در یک دانشگاه می‌گذراند عیناً در کارنامه او در دانشگاه مبدأ ثبت می‌شود و نمرات آنها در محاسبات میانگین نیمسال و میانگین کل او منظور خواهد شد.

ماده 8 ) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی میهمان، در هر صورت توسط دانشگاه مبدأ صـادر می‌شود.

ماده 9) سقف پذیرش دانشجوی میهمان در هر سال تحصیلی برای تمام دانشگاه‌های گروه‌های 7 و 8 ، 20 درصد و برای گروه‌های 2 تا 6 ، 25 درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است.

تبصره: سقف پذیرش دانشجویان میهمان برای مؤسسات در هر سال تحصیلی، 15درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است. مؤسسات مبدا موظفند در صورت تطبیق درخواست میهمانی دانشجو با مفاد این آئین‌نامه، تا سقف فوق‌الذکر با تقاضاها موافقت کنند.

ج- انتقال

ماده 10) انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی‌های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل سه نیمسال متوالی میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

تبصره: انتقال به دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه‌بندی به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدا و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

ماده 11) انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

تبصره: انتقال دانشجویان دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی پنج گانه است و انتقال از ناحیه بالاتر به ناحیه هم تراز و پایین‌تر بلامانع است.

د- شیوه اجرا

ماده 12) دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی باید درخواست خود را با ذکر مورد در اردیبهشت ماه هر سال برای نیمسال اول و آبان ماه هر سال برای نیمسال دوم به اداره آموزش دانشگاه مبدأ تسلیم کند.

ماده 13) دانشگاه مبدأ موظف است بر اساس مفاد این آیین‌نامه، درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط در نیمه اول خرداد ماه برای نیمسال اول و نیمه اول آذر ماه برای نیمسال دوم ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند. دانشگاه مقصد مکلف است حداکثر تا 10 شهریور ماه برای نیمسال اول و تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام کند.

تبصره1: درصورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاه‌های مبداء یا مقصد لازم است دانشگاه یا مؤسسه، دلایل عدم موافقت با درخواست دانشجو را، کتباً به وی اعلام کند.

تبصره2: درصورتی که دانشجو خود را واجد شرایط بداند، مدارک مربوطه را، به کمیسیون بررسی موارد خاص استانی جهت رسیدگی ارائه می‌کند. در صــورت عدم موافقت کمیسیون مذکور، دانشجو می‌تواند مدارک مربوطه را، به کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص جهت رسیدگی نهایی ارائه دهد.

در هر حال، آرای کمیسیون بررسی موارد خاص استان و مرکز، بنا به مورد برای تمام دانشگاه‌هـا و مـؤسسـات لازم الاجراست.

ماده 14) در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو که نمرات آنها 12 یا بالاتر است پذیرفـتــه می‌شود و پذیرفتن واحدهای با نمره کمتر از 12، برعهده دانشگاه مقصد است.

تبصره: تمام نمرات درسی دانشجو در دانشگاه مبدا اعم از قبولی یا ردی و سوابق آموزشی دانشجوی انتقالی، عیناً در کارنامه دانشجو ثبت و نمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل او محسوب می‌شود.

ماده 15) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی انتقالی توسط دانشگاه مقصد صادر می‌شود. واحدهای گذرانده دانشجو در دانشگاه‌های مبدأ و مقصد با ذکر میانگین نمرات آنها در مدرک صادره قید می‌شود.

ماده 16) انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل، در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز است.

ماده 17) در تمامی موارد میهمانی، میهمانی دائم و انتقال و با شرایط مساوی اولویت با دانشجویــان دختر است.

هـ- نظارت بر اجرای آئین‌نامه

ماده 18) انتقال و میهمانی دانشجویانی که مشمول یکی از بندهای این آئین نامه هستند، احتیاجی به بررسی و طرح در جلسات کمیسیون بررسی موارد خاص یا شورای انتقال دانشگاه‌ها نداشته و ایجاد تسهیل در امر انتقال یا میهمانی براساس بندهای این آئین‌نامه، برای تمام دانشگاه‌ها و مؤسـســات لازم الاجرا است.

مسئولیت حسن اجرای این آئین‌نامه در هر دانشگاه یا مؤسسه به عهده رئیس آن دانشگاه یا مؤسسـه است.

ماده19) نظارت بر اجرای این آئین‌نامه به عهده معاونت دانشجویی وزارت است. دانشگاه‌ها و مؤسسات موظفند در شروع هر نیمسال اسامی، رشته، مقطع و دوره دانشجویان انتقالی و میهمان را به همراه دلیل موافقت به معاونت دانشجویی وزارت (اداره کل امور دانشجویان داخل) جهت تطبیق با مفـاد آئین نامه اعلام کنند.

ماده 20) هرگونه تخلف از آئین‌نامه یا عدم اجرای مفاد آن تخلف اداری محسوب شده و قابل پیگیری است

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : مهسا - در تاریخ : 18 تیر 1393

    باسلام و خسته نباشید.و طاعات و عبادتتون مورد قبول حق. من یه سوال داشتم من دانشجویه ترم اخر هستم و نیز متاهل شدم ایا امکان داره که دوباره بهم انتقالی مهمان بدن یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 تیر 1393 :

    سلام
    اگر ترم آخر هستید خیر موافقت نمی شود

  2. نویسنده دیدگاه : j.r - در تاریخ : 19 تیر 1393

    با سلام
    آیا برای درخواست مهمان در ترم تابستان باید مراجعه حضوری به دانشگاه کرد یا از طریق همان سیستم گلستان می شود ؟
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1393 :

    سلام
    دوست عزیز از طریق سایت گلستان درخواست خود را ثبت کنید

  3. نویسنده دیدگاه : مژده - در تاریخ : 24 تیر 1393

    با سلام.من چند بار پیام دادم جواب ندادین لطفا این بار جوابه بنده حقیر را بدهین.من دانشجو کامپیوتر ازاد ابادان هستم و مهمان 2ترم به شیراز میخواستم.جزو موارد خاص به علت بازنشستگی پدر و سکونتشان در شیراز.ایا ابادان با شیراز هم طراز هست؟موافقت ممکنه بکنند؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 تیر 1393 :

    سلام
    دوست عزیز مشخص نیست و شما باید درخواست دهید تا مراکز بررسی و تصمیم گیری کنند

  4. نویسنده دیدگاه : ليلا - در تاریخ : 6 مرداد 1393

    سلام من دانشجوی ترم4 پیام نور هستم میخوام انتقالی بگیرم آزاد قزوین.آیا امکان انتقالی از پیام نور به دانشگاه آزاد هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مرداد 1393 :

    سلام
    دوست عزیز باید به دانشگاه درخواست دهید تا بررسی و تصمیم گیری شود

  5. نویسنده دیدگاه : الناز - در تاریخ : 7 مرداد 1393

    سلام من دانشجوی مترجمی زبان پیام نور هستم 99 واحد پاس کردم از پیام نور خسته ام .میتونم انتقالی بگیرم برم آزاد ؟بایست چیکار کنم باتشکر الناز

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مرداد 1393 :

    سلام
    دوست عزیز باید اول درخواست به دانشگاه پیام نور بدهید و بعد اگر موافقت شده ، باید موافقت دانشگاه آزاد را بگیرید

  6. نویسنده دیدگاه : سوگل - در تاریخ : 10 مرداد 1393

    سلام من ساکن تهران هستم و دانشجویای موسسه غر انتفاهی در قزوین …مادرم باز نشسته اند و پدرم فوت شده اند و معدل دانشگاهمم بالاست آیا امکان انتقالی به دانشگاه آزادی در تهران را دارم؟؟؟ ممنون می شوم اگه جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 مرداد 1393 :

    سلام
    دوست عزیز باید به دانشگاه خود درخواست دهید تا بررسی و تصمیم گیری کنند

  7. نویسنده دیدگاه : نازگل - در تاریخ : 14 مرداد 1393

    با سلام
    من می خواهم امسال وارد دانشگاه شوم می خواستم ببینم به علت بیماری دیابت خودم که وابسته به انسولین هستم و به علت بیماری سرطان پدرم ایا می توانم از همان ترم 1 از دانشگاه سراسری یا ازاد شهرستان به تهران انتقالی بگیرم.
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 مرداد 1393 :

    سلام
    دوست عزیز مشخص نیست و باید بعد از قبولی به دانشگاه درخواست دهید تا ببینید موافقت می کنند یا خیر.معمولا برای ترم اول موافقت نمیکنن

  8. نویسنده دیدگاه : شیما - در تاریخ : 18 مرداد 1393

    سلام.میخواستم بدونم واسه یه خانوم متاهل امکان انتقال گرفتن در ترم 1(یا حتی قبل شروع ترم) از دانشگاه زنجان به قزوین(هر دو دولتی و روزانه) وجود داره؟اگه میشه چقدر زمان میبره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 مرداد 1393 :

    سلام
    دوست عزیز ترم اول رو نه انتقالی می دهند نه مهمان

  9. نویسنده دیدگاه : مرضيه - در تاریخ : 20 مرداد 1393

    سلام. میخواستم بپرسم اگه تو مقطع ارشد به دلیل مشکلات دانشجو، با ارایه دلایل و مدارک دانشگاه قانع بشه که انتقالی یا مهمانی رو قبول کنه دیگه مشکلی وجود نداره؟یعنی ممنوعیت انتقالی در مقطع ارشد دارای موارد استثنا هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 مرداد 1393 :

    سلام
    بله اگر دارای مشکل خیلی حاد و جدی باشید قبول میکنند

  10. نویسنده دیدگاه : محمدهادی - در تاریخ : 21 مرداد 1393

    باسلام وخسته نباشید بنده دانشجوی ترم 2مقطع ارشد شبانه هستم که بخاطر برخی مشکلات هر2ترم مشروط شدم بنده می تونم به دانشگاه پیام نورانتقالی بگیرم ؟البته کارشناسی را در پیام نور گذرانده ام اگه جواب بدید دعاگویتان خواهم بود.ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 مرداد 1393 :

    سلام
    باید به دانشگهتان درخواست دهید تا ببینید موافقت می شود یا خیر. اگر موافقت شد بعد باید موافقت دانشگاه پیام نور را بگیرید.

  11. نویسنده دیدگاه : مهیار - در تاریخ : 24 مرداد 1393

    سلام خسته نباشی من دانشجوی ناپیوسته در مقطع کارشناسی هستم متاهل ودارای دو فرزند ایا از بوشهر به شیراز یا گراش با انتقالی یا مهمانی موافقت میشود متشکرم از راهنمایی شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 مرداد 1393 :

    سلام
    باید به دانشگاه تان درخواست دهید تا رسیدگی کنند

  12. نویسنده دیدگاه : نسیم - در تاریخ : 26 مرداد 1393

    سلام . من امساال دکتری(phd) قبول شدم . همسرم جانباز از کار افتاده کلی است نیاز به مراقبت دارد و همچنین من سرپرستی فرزندانم را به عهده دارم با وجود این آیا امکان انتقال یا مهمانی وجود دارد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مرداد 1393 :

    سلام
    بعید هست. باید به دانشگاه قبولی خود درخواست دهید تا بررسی و رسیدگی کنند

  13. نویسنده دیدگاه : حسام ربیعی - در تاریخ : 26 مرداد 1393

    سلام وعرض خسته نباشی من ترم 3 دانشگاه پیام نور هستم الانم میخوام منو راهنمایی کنید هر چی زودتر ممنون از زحمات شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مرداد 1393 :

    سلام
    باید به دانشگاه درخواست دهید تا دانشگاه بررسی و تصمیم گیری کند

  14. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 27 مرداد 1393

    سلام خسته نباشید
    عذرمیخام من الان ترم 6 رو تو دانشگاه پیام نور پشت سر گذاشتم..
    اما به دلایلی دیگه نمیتونم تو پیام نور بمونم.امکانش هست همین الان واسه ترم جاری انتقالی بگیرم؟
    یا باید صبر کنم کنکور بدم باز؟
    هیچ راهی نداره تو هر دانشگاهی شده بدون آزمون ورود کنم؟؟
    ممنون میشم اگه زود جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مرداد 1393 :

    سلام
    به دانشگاهتان درخواست دهید تا بررسی و تصمیم گیری کنند

  15. نویسنده دیدگاه : ماریا - در تاریخ : 1 شهریور 1393

    سلام نتایج نقل و انتقالات کمیسون موارد خاص کی اعلام میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سپاس تورو خدا بهم اطلاع بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 شهریور 1393 :

    سلام
    اطلاعی نداریم. باید از وزارت علوم استعلام کنید.

  16. نویسنده دیدگاه : سینا - در تاریخ : 4 شهریور 1393

    سلان و وقت بخیر.میخواستم بدونم الان که نتایج ارشد اومده،قبل از ثبت نام میشود به یک دانشگاه دیگر تغییر دانشگاه داد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 شهریور 1393 :

    سلام
    خیر دوست عزیز!!

  17. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 5 شهریور 1393

    سلام آیا میشود با دلایلی( سرپرستی خواهر و برادر کوچیکتر،فرزند جانباز) از دوره ارشد روزانه آموزش محور دانشگاه سنندج به همان رشته دوره شبانه پژوهش محور در دانشگاه فردوسی رفت؟؟؟ لطفا جواب بدهید ظروری است؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 شهریور 1393 :

    سلام
    بعید هست موافقت شود. باید به دانشگاهتان درخواست دهی تا رسیدگی و تصمیم گیری شود

  18. نویسنده دیدگاه : sadat - در تاریخ : 5 شهریور 1393

    سلام من باردارم و امسال دانشگاه شیراز ارشد قبول شدم آیا ترم اول رو مرخصی و بقیه ترم ها رو انتقالی میدن با توجه به بارداری؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 شهریور 1393 :

    سلام
    باید درخواست بدید تا ببینید دانشگاهتان موافقت می کند برای انتقالی یا خیر

  19. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 5 شهریور 1393

    با سلام وقت بخیر. میخواستم از دانشگاه پیام نور بوشهر به اصفهان { کهندز} انتقالی یا مهمان بگیرم . لطفا راهنمایی میکنید که چطوری باید اینکار رو انجام بدم ؟
    ترم 3 تموم شدم مهرمیرم 4 با معدل 13.65 بهم مهمان یا انتقالی میدن ؟؟؟؟ تروخدا راهنماییم کنید باید چکار کنم ؟ وقت زیادی ندارم ودقیقا باید از کدام قسمت دانشگاه پیگیری کنم ؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 شهریور 1393 :

    سلام
    انتقالی که کلا معنایی در پیام نور ندارد. شما باید درخواست مهمان دائم بدید و باید به مسئول امور دانشجویی مرکزتان مراجعه کنید و درخواست مهمان دائم بدید

  20. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 5 شهریور 1393

    با سلام
    من در آزمون ارشد پدیرفته شدم
    حتی در صورتی که در اولویت های پایینتر انتخاب رشته پدیرفته شده باشم هم امکان انتقال به آن رشته ها وجود ندارد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 شهریور 1393 :

    سلام
    خیر

  21. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 6 شهریور 1393

    سلام
    من دانشجوی علوم تربیتی ترم 4پیام نور کرمانشاه هستم میخواستم بدونم میشه یه ترم
    بعنوان مهمون برم کرج یا تهران؟؟ممنون میشم اگه جوابموبدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 شهریور 1393 :

    سلام
    باید درخواست خود را در سیاست گلستان ثبت کنید تا ببینید مرکزتان موافقت می کند یا خیر.

  22. نویسنده دیدگاه : a.f - در تاریخ : 6 شهریور 1393

    سلام میخواستم بدونم شرایط انتقالی گرفتن تو دانشگاه های سراسری چه جوریه ؟! من مهمانی گرفتم میخواستم بدونم چطور میتونم مهمانی رو تبدیا به انتقالی کنم ؟! ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 شهریور 1393 :

    سلام
    شرایط در هر دانشگاهی متفاوت است و باید از دانشگاه خودتان سوال کنید/

  23. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 7 شهریور 1393

    سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم و امسال در ازمون سراسری شرکت کردم و الان در دانشگاه فرهنگیان قبول شدم الان باید از پیام نور انصراف بدم برای انصراف باید چکار کنم و مهلتش تا کی هستش

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 شهریور 1393 :

    سلام
    به مرکزتان مراجعه کنید و فرم انصراف رو تکمیل و تحویل دهید

  24. نویسنده دیدگاه : رامین - در تاریخ : 7 شهریور 1393

    سلام
    انتقال برای زوج دانشجو که در دو شهر متفاوت هستند چگونه است؟؟؟؟؟
    در ترم اول ……

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 شهریور 1393 :

    سلام
    باید در دو نفر تقاضا بدهند به دانشگاه های خود تا دانشگاه ها بررسی و تصمیم گیری کنند

  25. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 13 شهریور 1393

    ایا انتقال دانشجو روزانه از دانشگاه سراسری مثل دانشگاه خوارزمی به دانشگاه پیام نور امکان دارد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 شهریور 1393 :

    بستگی به تصمیم گیری مراکز و دانشگاه ها دارد

  26. نویسنده دیدگاه : مصطفی - در تاریخ : 16 شهریور 1393

    سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد تهران جنوب هستم ، آیا میتونم از دانشگاهم انتقالی بگیرم و به یکی از دانشگاههای پیام نور بیام ؟؟؟
    چون میخوام دو رشته همزمان بخونم و این موضوع فقط برای کسایی امکان پذیره که یکی از رشته هاشو در پیام نور بخونه
    ممنون میشم هر چه زودتر جواب بدید ، خیلی واجبه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    باید درخواست دهید تا دانشگاه ها بررسی و تصمیم گیری کنند

  27. نویسنده دیدگاه : مرتضی - در تاریخ : 17 شهریور 1393

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من یک معلول جسمی و حرکتی نسبتا شدید هستم چگونه میتوانم در شهر خود میهمان دایم باشم
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 شهریور 1393 :

    سلام
    باید به دانشگاه خود درخواست دهید تا رسیدگی شود

  28. نویسنده دیدگاه : رهگذر - در تاریخ : 18 شهریور 1393

    سلام.جناب پشتیان تو رو خدا هر چی اطلاعات در مورد سوال من داری دریغ نکن خیلی حیاتیه
    من رشته فقه و حقوق اسلامی دانشگاه روزانه قبول شدم ولی دانشگاه قبولی ام با محل زندگی ام 1200 کیلومتر فاصله داره .راهش چیه من بتونم مهمان موقت یا دایم یا انتقالی بگیرم آیا وجود مادر تنها بدون هیچ سرپرستی میتونه جزو موارد ضروری محسوب بشه؟
    آیا میشه از رشته فقه و حقوق دانشگاه روزانه به رشته حقوق در پیام نور تغییر رشته داده و انتقال گرفت؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 شهریور 1393 :

    سلام
    شما باید از ترم دوم به بعد درخواست مهمان دایم و یا انتقالی کنید و دیگه بستگی به دانشگاه و تصمیم گیری انها دارد.
    بله جز موارد خوب برای انتقالی و مهمان دائم هست.

  29. نویسنده دیدگاه : آمنه صادقی - در تاریخ : 28 شهریور 1393

    سلام من ارشد استعدادهای درخشان پیام نور واحد پردیس قبول شدم . دانشگاه تا محل سکونت من 450 کیلومتر فاصله داره. من یه مادر سرطانی دارم و تک دختر خانواده ام یه دختر 11 ساله دارم و همسرم فوت شده .آیا می تونم از ترم اول انتقالی یا مهمان بگیرم به استان خودم یعنی اصفهان؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 شهریور 1393 :

    سلام
    از ترم اول خیر. و از ترم دوم هم باید درخواست بدید که معولا برای ارشد بسیار سخت با درخواست مهمان دائم موافقت می شود
    به هر حال باید درخواست دهید به مرکزتان.
    البته برای ارشد تعیین محل آزمون دارید که میتونید مکان امتحانات خودتون رو به هر جایی تغییر دهید

  30. نویسنده دیدگاه : ریحانه - در تاریخ : 29 شهریور 1393

    با سلام خدمت پشتیبان عزیز.من 33 واحد از رشته ی زیست شناسی پیام نور روپاس کردم.واین ترم هم انتخاب واحد کردم میخاستم بدونم اگه امسال کنکور بدم وبتونم همین رشته رو دانشگاه دولتی بیارم این واحد های پاس شده محسوب میشن یا دوباره باید از اول پاسشون کنم .البته نمراتم هم خوب بوده وهمه بالای 18 بوده.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 شهریور 1393 :

    سلام
    بله دروسی که شرایط تطبیق واحد رو داشته باشند می توانید تطبیق دهید
    شرایط تطبیق واحد در همین سایت هست جستجو کنید

  31. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 مهر 1393

    سلام
    تحصیل همزمان در دو مقطع متفاوت مثلا دکتری و کارشناسی با هم منافاتی دارند یا خیر؟ کارشناسی دانشگاه سراسری هست

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 مهر 1393 :

    سلام
    تحصیل همزمان در مقطع تحصیلات تکمیلی ممنوع می باشد

  32. نویسنده دیدگاه : ندا - در تاریخ : 3 مهر 1393

    سلام خسته نباشید قبلا پیغام دادم لطفا جواب بدهید ممنون من کارشناسی ناپیوسته معماری دانشگاه غیرانتفاعی ساوه قبول شدم بعد از کنکور متأهل شدم الان میتونم از ترم اول به تهران انتقالی یا مهمان بگیرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 مهر 1393 :

    سلام
    باید به دانشگاهتان درخواست دهید تا بررسی و تصمیم گیری شود

  33. نویسنده دیدگاه : اسماعیل - در تاریخ : 11 مهر 1393

    سلام میشه از دانشگاه پیام نور به آزاد انتقال پیدا کرد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 مهر 1393 :

    سلام
    با موافقت دانشگاه ها بله

  34. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 22 مهر 1393

    سلام میشهاز دانشگاه دولتی بدون گذراندن یک نیمسال به پیام نور رفت

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 مهر 1393 :

    سلام
    با موافقت دانشگاه ها بله

  35. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 25 آبان 1393

    سلام.انتقال و تغییر رشته همزمان از دانشگاه روزانه رشته فقه و حقوق به پیام نور رشته حقوق امکان پذیره؟اگه آره چطوری باید اقدام کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 آبان 1393 :

    سلام
    بله
    باید جفت دانشگاه ها موافقت کنند.

  36. نویسنده دیدگاه : حسن - در تاریخ : 2 آذر 1393

    باسلام چرا جواب سوال منو ندادید ؟؟؟
    من در دانشگاه آزد کاردانی پیوسته مشغول هستم آیا تابستان سال دیگه شروع آزمون کاردانی قبول بشم میتوانم انتقالی بگیرم یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 آذر 1393 :

    سلام
    دوست عزیز از قوانین دانشگاه ازاد اطلاعی نداریم. از دانشگاه خود سوال کنید

  37. نویسنده دیدگاه : سامان - در تاریخ : 11 آذر 1393

    سلام … دانشجوی آزاد رشته برق هستم … کارشناسی … برای سوابق تحصیلی آبان 93 پیام نور رشته برق هم ثبت نام کردم … در صورت قبول شدن در پیام نور باید از آزاد انصراف بدم یا میتونم واحد تطبیق بدم ؟ وضعیت سنوات تحصیلی به چه صورت میشه؟ ادامه همون معافیت تحصیلی میشه یا مجدد تمدید میشه؟

  38. نویسنده دیدگاه : حامد - در تاریخ : 12 آذر 1393

    با سلام خدمت پشتیبان گرامی
    یه سوال داشتم ازتون اونم اینه که می خواستم بدونم که من الان توی دانشگاه پیام نور هستم و بدون کنکور هم به این دانشگاه رفتم برای کارشناسی پیوسته . الان میخوام بدونم که اگه من نصف واحد های درسیم رو پاس کنم میتونم از دانشگاه یه مدرک کاردانی بگیرم یانه ؟ و بعد اینکه من این مدرک کاردانی را گرفتم آیا میتونم بقیه ی واحد های درسی رو توی دانشگاه آزاد ادامه بدم ؟ اینو هم بگم که من 2 بار معافیت تحصیلی گرفتم آیا در صورتی که من به دانشگاه آزاد برم باید معافیت دیگری هم بگیرم …چون طبق دانسته های من نظام وظیفه بیش از 2 بار معافیت نمیده …
    ممنون میشم از راهنمایی های دقیقتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 آذر 1393 :

    سلام
    اگر انصراف دهید و بین 70 تا 75 واحد با معدل کل بالای 12 بگذرانید بله می توانید.
    در هر مقطع تحصیلی فقط یکبار معافیت تحصیلی صادر می شود.

  39. نویسنده دیدگاه : نسیم - در تاریخ : 18 آذر 1393

    سلام
    من دانشگاه پیام نور رشته مدیریت دولتی میخونم
    میخاستم ببینم میشه انتقالی بگیرم و بقیه واحدامو تو دانشگاه آزاد بخونم؟همین رشته رو
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 آذر 1393 :

    سلام
    باید موافقت هر دو دانشگاه رو بگیرید

  40. نویسنده دیدگاه : سید حسین هاشمی - در تاریخ : 20 آذر 1393

    سلام یه سوال دارم لطفا جواب کامل بدید ممنون میشم

    من دانشجو مهندسی نفت کارشناسی پیوسته پیام نور هستم تا الان به جز این ترم 47 واحد پاس کردم آیا میشه به دانشگاه علمی کاربردی انتقال داد ، حتما باید همین رشته رو که تو پیام نور میخونم اونجا هم بخونم ؟ لطفا تورو خدا واجبه جواب بدید خواهش میکنم ازتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 آذر 1393 :

    سلام
    بله باید حتما این رشته و حتی اگر گرایش دارید این گرایش رو داشته باشد. و بعد هم باید موافقت هر 2 دانشگاه رو هم بگیرید

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top