چاپ خبر
اختصاصي پيام نورنا /

آنچه که دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور باید بدانند!

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : پاسخگویی به برخی از سوالات متداول دانشجویان دانشگاه پیام نور و برخی قوانینی که هر دانشجوی پیام نور باید بداند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : پاسخگویی به سوالات دواطلبان ورود به دانشگاه پیام نور :

* دانشگاه پیام نور معتبر و مورد تایید وزارت علوم است

دغدغه بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور و شاید مهم ترین سوال در مورد پیام نور اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور است ، دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و دارای مدرک معتبر است ، دانشگاه پیام نور را حتی می توان گفت در جهان بدلیل آنکه یک ساختار استاندارد از لحاظ سیستم آموزشی دارد دارای اعتبار بالایی می باشد و برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ایران نیز مدرک این دانشگاه مورد تایید بسیاری از دانشگاه های جهان است.

براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمنا بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی ، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.

 

* دانشگاه پیام نور دانشگاه غیر حضوری نیست

دانشگاه پیام نور دانشگاه نیمه حضوری یا غیر حضوری نیست ! در سال های اخیر دانشگاه پیام نور به سمت کلاس های بیشتر و مجازی شدن کلاس ها حرکت کرده است.بهتر بخواهیم بگوییم نه مثل دانشگاه های معمولی کلاس همیشه برگزار میشود نه مثل نیمه حضوری کلاس گاهی تا سالی می باشد یک چیزی مابین این دو !
نکته : کلاس های بیشتر به این معنی نیست که همیشه کلاس وجود دارد !

 

* حضور در کلاس پیام نور اختیاری اجباری است

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد چرا اختیاری اجباری ؟ دلیل این موضوع که میگویم اختیاری اجباری این است که:حضور در کلاس های تئوری اختیاری می باشد دانشجو می تواند شرکت کند می تواند شرکت نکند(خلاصه این جمله هر جور مایل هستید!) اما اجباری بودن آن برای دروس عملی و آزمایشگاه می باشد حضور در کلاس این واحدها اجباری می باشد یعنی شما الزاما و حتما باید واحدهای عملی و آزمایشگاه ها را در کلاس درس حاضر شوید

 

* دانشگاه پیام نور جمعه ها تعطیل است!

البته این موضوع قطعی نیست ! چون ممکن است تغییراتی هم داشته باشد ولی در مجموع این است که کلاس های پیام نور در سایر روزهای هفته نیز تشکیل میشود پس اگر فکر می کنید فقط پنج شنبه و جمعه ها کلاس تشکیل میشود سخت در اشتباه هستید !
برخلاف آنچه که برخی افراد می گویند:کلاس های درس دانشگاه پیام نور پنج شنبه و جمعه می باشد باید بگوییم کاملا اشتباه می گویند ! اولا پنج شنبه و جمعه ها معمولا تایم اداری دانشگاه پیام نور تعطیل است البته استثنا هم وجود ! جمعه ها که کلاس تشکیل نمیشود ! باز هم استثنا وجود دارد.پنج شنبه ها یک خط در میان در مراکز کلاس تشکیل میشود.

 

* دانشگاه پیام نور خوابگاه ندارد !

پذیرش در دانشگاه پیام نور به صورت بومی می باشد اگر چه برخلاف آنچه در نکته اول یادآور شدیم گفته میشود بدلیل نیمه حضوری بودن خوابگاه ندارد !ولی در هر صورت خوابگاه ندارد که ما فکر می کنیم بومی بودن پذیرش مهمترین دلیل آن در حال حاضر است بومی بودن یعنی اینکه پذیرش در مقطع کارشناسی غالبا براساس بومی می باشد یعنی اینکه شما از استان تهران نمی توانید بروید استان اصفهان پیام نور در مقطع کارشناسی پیام نور درس بخوانید.براساس اعلام سازمان سنجش ۷۰ درصد پذیرش از متقاضیان همان شهرستان و ۳۰ درصد از متقاضیان شهرستان های اطراف می باشد.
نکته : پذیرش در ارشد بومی نیست

 

* تحصیل در پیام نور کتاب محور است!

بر خلاف آنچه گفته می شود دانشجو محور یا استاد محور یا هر چیز دیگری باید بگوییم عقیده نویسنده این مطلب بر این است که دانشگاه پیام نور کتاب محور است.یعنی اینکه دانشگاه اول ترم لیست منابع را منتشر می کند که برای هر درس کتابی معرفی شده است و خود دانشجو باید مطالعه کند و کتاب معرفی شده به عنوان منبع را آزمون بدهد در این مسیر با توجه به نوع درس و پیام نور آن شهر ممکن است کلاس گروهی نیز تشکیل شود و اساتید تدرس کنند.
نکته : کلیه دروس عملی و آزمایشگاه ها، کلاس گروهی برای آن تشکیل می شود.

 

* سوالات امتحانات پیام نور فقط تستی نیست!

اگر چه بسیاری از دروس دانشگاه پیام نور در حال حاضر آزمون آن به صورت تستی برگزار میشود.ولی هستند دروسی که آزمون پایانی آن به صورت تمام تشریحی یا ترکیبی از تستی و تشریحی برگزار میشوند .هر ترم ممکن است نوع تستی و تشریحی بودن امتحانات تغییر کند ملاک لیست منابع منتشر شده در همان سال می باشد.

 

* تحصیل در دانشگاه پیام نور رایگان نیست!

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های کشور می باشد که تحصیل در آن رایگان نیست و برای تحصیل در آن شما ملزم به پرداخت شهریه هستید.

 

* ادامه تحصیل در مقطع بالاتر وجود دارد؟

تمامی افرادی که در پیام نور موفق به اخذ مدرک می شوند می توانند در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند و هیچ مشکلی از این بابت و منعی برای انها وجود ندارد.

 

* سیستم گلستان دانشگاه پیام نور چیست؟

جواب: آنچه به عنوان سیستم گلستان پیام نور معرفی شده است در واقع یک سایت اینترنتی با آدرس http://reg.pnu.ac.ir می باشد که کلیه اطلاعات دانشجو در آن قرار دارد ، از قبیل نمرات ، معدل و …

عمده ترین کاری که در سیستم گلستان انجام میشود انتخاب واحد و حذف و اضافه می باشد پس این یعنی اینکه انتخاب و حذف و اضافه غیر حضوری و اینترنتی از طریق سیستم گلستان توسط خود دانشجو انجام می شود.
از دیگر موارد مهم استفاده سیستم گلستان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات که معمولا یک هفته قبل از شروع امتحانات منتشر می شود و مشاهده نمرات و میان ترم است.

سیستم گلستن فقط از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر قابل دسترس می باشد.

 

* لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور چیست؟

جواب:لیستی که برای دانشجویان کارشناسی به صورت 9 ترمه و برای دانشجویان ارشد 3 تا 5 ترمه ارائه می شود در واقع همان واحدهایی می باشد که دانشجو در طول دوران تحصیل باید بگذراند.در واقع یک برنامه ریزی جامع درسی توسط خود دانشگاه برای دانشجو که به عنوان راهنما ارائه شده است و به دانشجو می گوید که بهتر است در هر ترم چه دروسی را انتخاب کند.

نکته مهم در این لیست پیش نیاز همنیاز های مشخص شده برای هر درس می باشد که دانشجو ملزم به رعایت آنها می باشد یعنی حتما باید رعایت کنید یک نکته دیگر در مورد لیست ارائه دروس که شاید هیج کجا به شما گفته نشود این است که برنامه ریزی امتحانات پایان ترم براساس همین لیست ارائه دروس صورت میگیرد یعنی به این صورت که امکان ندارد امتحان دروس یک ترم در لیست ارائه دروس همزمان شود! پس پیشنهاد می کنیم مطابق برنامه لیست ارائه دروس خود پیش بروید ولی حتما نیاز نیست براساس آن دروس را پاس کنید بلکه شما فقط و حتما باید پیش نیازها را رعایت کنید.
از نکات قابل ذکر دیگر اینکه این لیست ممکن است شامل تغییراتی شود و باید هر ترم لیست ارائه دروس را به صورت بروز شده دریافت کنید.

آخرین لیست ارائه دروس را می توانید از لینک زیر دریافت کنید:

دانلود جدول و لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور

 

* لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور چیست؟

جواب: یکی از مهمترین مواردی که دانشجو در کل دوران تحصیل با آن روبرو می باشد لیست منابع درسی می باشد. در این لیست دقیقا مشخص شده است که برای هر درسی که انتخاب کرده اید چه کتابی را باید مطالعه کنید حتی حذفیات نیز در این لیست نوشته شده است (پس اگر استاد شما منبع دیگری اعلام کرد یا گفت این فصل را نیاز نیست مطالعه کنید توصیه می کنیم به حرف وی گوش ندهید و ملاک شما برای مطالعه آخرین لیست منابع باشد)
اما یک نکته مهم درباره این لیست نوع امتحان هر درس است ! یعنی تستی یا تشریحی بودن هر درسی نیز در لیست منابع مشخص شده است پس ملاک امتحان پایانی اینکه از چه کتابی و چه فصل هایی و تستی یا تشریحی بودن آن در لیست منابع مشخص شده است.
لیست منابع نیز ممکن است هر نیمسال تحصیلی شامل تغییرات و یا اصلاحیه هایی باشد!

آخرین لیست منابع را می توانید از لینک زیر دریافت کنید:

دانلود جدول و لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور

 

* کارشناس رشته کیست؟

جواب: کلیه امور مربوط به دوران تحصیل خود را باید از طریق کارشناس رشته پیگیری کنید ، کارشناس رشته در واقع یکی از کارمندهای پیام نور است که به سیستم گلستان دسترسی بیشتری نسبت به شما دارد. مثلا وقتی که رمز عبور خود در سیستم گلستان را فراموش کرده اید، یا اینکه از انتخاب واحد خود جا مانده اید یا اگر گواهی اشتغال به تحصیل می خواهید باید به او مراجعه کنید.

همچنین کاردکس هر رشته را نیز کارشناس آن رشته در اختیار دارد.

 

* برنامه کلاسی دانشگاه باید از کجا دریافت شود؟

جواب: شاید برایتان سوال شود که از برنامه کلاسی خود چگونه باید مطلع شوید پاسخ این سوال شما را نمی شود به طور دقیق داد اما معمولا:

1- یا اینکه در سیستم گلستان برای هر درسی برنامه تشکیل کلاس آن را تعریف می کنند که شما در هنگام انتخاب واحد می توانید از آن مطلع شوید.

2-یا اینکه در سایت واحد و یا مرکزی که قبول شده اید ارائه می شود.

3- و یا اینکه مجبور هستید حضوری به دانشگاه مراجعه کنید که در تابلو های اعلانات نصب می شود.

 

* نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور چگونه است؟

جواب: دانشجویان عزیز و اساتید دقت فرمایید فرمایید:

برگزاری امتحان میان ترم برای کلیه دروس غیر خودخوان الزامی می باشد.

8 نمره از 20 نمره به میان ترم تعلق می گیرد. و نمره پایان ترم بر اساس 12 نمره برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر را در لینک زیر مطالعه کنید:

طریقه محاسبه نمرات میان ترم ، پایان ترم و نمره عملی دروس در دانشگاه پیام نور

 

* آیا دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است؟

جواب: بلی

 

* آیا دانشگاه پیام نور به دانشجویان خوابگاه می دهد؟

جواب: خیر

 

* آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور، می تواند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند؟

جواب: بلی؛ همانند سایر دانشگاه ها می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند

 

* آیا حضور در کلاس های درسی الزامی است؟

جواب:خیر؛ به استثناء دروس عملی و آزمایشگاهی، ضمننا دانشجویان از 6 نمره فعالیت کلاسی بهره مند خواهند شد.

 

* کلاس های دانشگاه پیام نور، چه روزهایی تشکیل می شود؟

جواب: تلاش بر آن بوده که در روزهای آخر هفته، مخصوصا پنجشنبه و جمعه تشکیل شود. ولی در سالهای اخیر کلاسها تقریبا در تمام طول هفته برگزار می شود و جمعه ها دانشگاه نیز تعطیل می باشد!!!!!!

 

* آیا مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور معتبر است؟

جواب: بلی؛ مدارک تحصیلی این دانشگاه همانند مدارک تحصیلی سایر دانشگاههای دولتی، معتبر است و برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور نیز معتبر است.

مدارک از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری تایید شده می باشد.

 

* آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور، می توانند از وام دانشجویی استفاده نمایند؟

جواب: بلی؛ همانند دانشجویان سایر دانشگاهها، می توانند از وام تحصیلی بهره مند شوند.

 

* آیا دانشگاه پیام نور، دانشجوی اخراجی نیز دارد؟

جواب: خیر؛ فقط دانشجوی مشروطی دارد. اخراجی به دلیل مشروطی در پیام نور وجود ندارد.

 

* آیا تغییر رشته در پیام نور، میسر است؟

جواب: بلی؛ تغییر رشته در دانشگاه پیام نور، با شرایط آسان تری نسبت به سایر دانشگاه ها انجام می پذیرید.

 

* آیا مدارک دانشگاه پیام نور رسمی است؟

جواب: بلی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد.

 

* آیا با مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور می توان ادامه تحصیل داد؟

جواب: بلی؛ هم در داخل و هم در خارج کشور.

 

* آیا دانشگاه پیام نور در تمامی گروه های آموزشی دانشجو می پذیرید؟

جواب: خیر؛ در حال حاضر در رشته های علوم پزشکی، دانشجو ندارد.

 

* آیا تحصیل در دانشگاه پیام نور رایگان است؟

جواب: خیر؛ ولی شهریه دریافتی در مقطع لیسانس نسبت به دانشگاه های دیگر (به غیر ار دانشگاه های سراسری روزانه) کمتر است.

 

* آیا کسانی که در سایر دانشگاه ها مدرک کاردانی گرفته اند. ادامه تحصیل آنها در پیام نور به چه شکل است؟

جواب: دانشجویان پس از پذیرفته شدن در دانشگاه با ارائه ریزنمرات، تقاضای تطبیق واحد می کنند. واحد های گذرانده شده قابل بررسی و تطبیق است.

 

* آیا در دانشگاه پیام نور، شرایط انتقال و مهمان شدن وجود دارد؟

جواب: بلی

 

* آیا در دانشگاه پیام نور ساعات کلاس ها جوابگوی مشکلات و رفع اشکال دانشجویان است؟

جواب: بلی؛ به علت این که تمامی کتاب ها به صورت خود آموز بوده و اصول تکنولوژی آموزشی در آنها رعایت شده است دانشجو بدون نیاز به استاد می تواند آنها را مطالعه نماید.

 

* آیا دانشگاه پیام نور، شرایط استخدامی بعد از فارغ التحصیلی دارد؟

جواب: با توجه به معتبر بودن مدرک این دانشگاه همه ارگان ها در صورت نیاز، فارغ التحصیلان این دانشگاه را استخدام می نمایند.

 

* آیا در دانشگاه پیام نور، مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، در تمامی رشته ها دایر است؟

جواب: در حال حاضر در تمامی رشته ها دایر نمی باشد.

 

* حداقل نمره قبولی در دانشگاه پیام نور چه نمره ای است؟

جواب : در مقطع کارشناسی نمره 10 و در مقطع کارشناسی ارشد نمره 12

 

* آیا سلف سرویس، وسیله ایاب و ذهاب در دانشگاه موجود می باشد؟

جواب : در بیشتر مراکز، سلف سرویس و وسیله ایاب و ذهاب مهیا است.

 

* آیا می توان بدون گذراندن پیش دانشگاهی، وارد دانشگاه شد و در آزمون ثبت نام کرد؟

جواب: خیر؛ شرط ورود به دوره های فراگیر مقطع کارشناسی دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی می باشد.

 

* آیا دانشجویان فعلی دانشگاه و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور (دولتی، غیردولتی) می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه یا دوره های فراگیر شرکت کنند؟

جواب: بلی.

 

* آیا در دانشگاه پیام نور، تحصیل همزمان با انجام خدمت وظیفه عمومی امکان پذیر است؟

جواب: بلی – البته این موضوع از در حال حاضر از طرف سازمان نظام وظیفه ممنوع اعلام شده است.

 

* آیا برای خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا سهمیه ای در نظر گرفته شده است؟

جواب: بلی

 

* آیا می توان همزمان در دو رشته مختلف در دانشگاه تحصیل نمود؟

جواب : بلی . در پیام نور نیز می توان به صورت همزمان در 2 رشته تحصیل کرد.به شرط آنکه یک رشته از طریق ورودی کنکور سراسری باشد و یک رشته از طریق ورودی فراگیر پیام نور باشد.

 

* آیا برنامه های درسی و سرفصل دروس مطابق با سرفصل وزارت علوم تحقیقات و فناوری است؟

جواب: بلی

 

* آیا در صورتی که دانشجویی نتواند ادامه تحصیل دهد مدرکی دال بر گذراندن تعداد واحدهای گذرانده شده و یا مدرک کاردانی داده می شود؟

جواب: بلی

 

* با توجه به جدول مراکز و واحدهای دانشگاه، در صورتی که مرکز یا واحد انتخابی ستاره دار باشدو احیانا امکان ارائه آموزش را نداشته باشد تکلیف دانشجو چیست؟

جواب: طبق مقررات مربوط دانشجو برای ادامه تحصیل به نزدیکترین مرکز یا واحد آموزشی معرفی میشود.

 

* فرق واحد با مرکز چیست؟

جواب: از نظر نوع آموزش و عملکرد تفاوتی ندارند. اطلاق عناوین مرکز یا واحد، براساس ساختار اداری دانشگاه است.

 

* در صورتی که در جدول مربوط به شهرهای تحت پوشش، نام منطقه ای یا شهر قید نشده باشد، ولی نزدیک به مرکز یا واحد دانشگاه باشد آیا می تواند به عنوان منطقه تحت پوشش آن مرکز یا واحد محسوب شود؟

جواب: منظور از شهرستان تحت پوشش، کلیه مناطقی است که در فاصله تقریبی 120 تا 160 کیلومتری هر مرکز یا واحد دانشگاه قرار دارند. در جدول فوق نیز فقط نام شهرستان ها و نقاط شهری مرکز یا واحد مربوط نوشته شده است شرکت داوطلبان از مناطق همجوار بلامانع است بدیهی است دانشگاه به دلیل بومی پذیری فاقد هر گونه امکانات خوابگاهی و اقامتی می باشد.

 

* آزمایشگاه ها و کارگاه ها در دانشگاه پیام نور چگونه تشکیل می شوند؟

جواب: در حال حاضر نه تنها در غالب مراکز و واحدهای دانشگاه، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی وجود دارد. بلکه برخی از مراکز و واحدهای دانشگاه مجهز به آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته ای نیز می باشند.برخی از کلاس های آزمایشگاهی و کارگاهی نیز در آزمایشگاه های استانی تشکیل می شود. رشته های علوم پایه و مهندسی در دانشگاه از سطح فناوری آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب برخوردارند.

 

* دانشجویانی که از طریق دوره های فراگیر وارد می شوند با دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند چه تفاوتی دارند؟

جواب : هر دو گروه برای ورود به دانشگاه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش می شوند و از معافیت نظام وظیفه، برخوردارند. برنامه های درسی هر دو گروه مشابه بوده لیکن پذیرفته شدگان فراگیر یک نیمسال تحصیلی جلوتر بوده و واحدهای نیمسال اول تحصیلی را در دوره دانشپذیری گذرانده و در امتحانات ورودی نمره لازم را کسب نمده اند. اعتبار مدارک فارغ التحصیلان هر دو گروه برای ادامه تحصیل و اشتغال یکسان است.

 

* واحدهای دولتی تحت نظارت چیست؟

جواب: دانشگاه برای توسعه ظرفیت و پذیرش دانشجو در تعدادی از رشته های پر متقاضی در بسیاری از مراکز استان های پر جمعیت، علاوه بر ارائه آن رشته در مرکز یا واحد خود، با استفاده از امکانات سایر دانشگاه ها و موسسات دولتی نسبت به ارائه آن رشته اقدام کرده است آموزش در این واحد ها تفاوتی با آموزش در دیگر مراکز و واحدهای دانشگاه ند

 

* آزمونهای پایان نیمسال دانشگاه، چگونه برگزار می شود؟

جواب: برای کلیه دانشجویانی که در یک ماده درسی ثبت نام نموده اند. در هر یک از مرکز یا واحد دانشگاه در یک زمان آزمون سراسری برگزار می شود. تصحیح اوراق در اغلب موارد بصورت کامپیوتری انجام گرفته و نتایج بلافاصله همراه با پاسخنامه دانشجو و کلید سوالات اعلام می شود.

 

* سوالات آزمونهای پایان نیمسال تحصیلی دانشگاه چگونه است؟

جواب:تستی؛ تشریحی و تستی؛ تشریحی

 

* آیا تحصیل در دانشگاه پیام نور سخت است؟

جواب: دانشگاه پیام نور تلاش دارد در ارائه آموزش و انجام سنجش، استانداردهای لازم را به منظور آموزش دانشجویان توانمند، در نظر گیرد. سوالات آزمونها غالباً از استانداردهای لازم برخوردار است ضوابط جدید پیش بینی شده نیز این امکان را فراهم آورده، که ضمن حفظ کیفیت آموزشی ، فرآیند تحصیل تا فارغ التحصیلی دانشجویان، تسهیل شود.

 

این لیست به مرور زمان بروز می شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : السا - در تاریخ : 30 مهر 1397

    سلام خسته نباشید
    یه سوال دارم اینکه کتاب هایی که برای این ترم گرفتم همه درسای آن ( کل کتاب) باید خونده شه بعضی هاش سه واحدیه بعضی هاش دو واحدی
    ممنون میشم از راهنمایی شما

  2. نویسنده دیدگاه : هرو - در تاریخ : 30 مهر 1398

    سلام من رشته تجربی و دی ماه1درس افتادمو پاس میکنم میتونم بهمن رشته حقوق بدون ازمون بخونم؟ معدل کل16ونیم و معدل کتبی12و47 استان ایلام. شانسی برای قبولی دارم به نظرتون؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 30 مهر 1398 :

    سلام
    باید حتما یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید و یا کاردانی. اگر داشته باشید مشکلی ندارد

  3. نویسنده دیدگاه : Reza - در تاریخ : 11 آبان 1398

    سلام من دانشجوی پام نور هستم میخواستم بدونم میشه کنکور سراسری شرکت کنم و همزمان دانشگاه روزانه و پیام نور ادامه تحصیل بدم یا نه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 آبان 1398 :

    سلام
    از نظر پیام نور مشکلی ندارد

  4. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 20 آبان 1398

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم امتحان پایان ترم ارشد کشوری هست یا دسته استاده؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 آبان 1398 :

    سلام
    کل امتحانات پیام نور کشوری می باشد مگر اینکه درسی بدون منبع باشد

  5. نویسنده دیدگاه : M - در تاریخ : 21 آبان 1398

    سلام وضعیت دروس عملی که به حد نصاب کلاس نرسیده چطوره؟راهنمایی کنید

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 آبان 1398 :

    سلام
    مرکزتان باید در این مورد تصمیم گیری کند

  6. نویسنده دیدگاه : بیات - در تاریخ : 21 آبان 1398

    سلام .دانشگاه پیام نور درحال حاضر درمقطع ارشد رشته های اموزش محور دارد یاخیر؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 آبان 1398 :

    سلام
    بله دارد

  7. نویسنده دیدگاه : D - در تاریخ : 11 آذر 1398

    سلام…در دانشگاه پیام نور هم بعد از انصراف مثل بقیه دانشگاه ها نامه اخراج یا انصراف از تحصیل برای خانواده ارسال میشه یا خیر؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 آذر 1398 :

    سلام
    خیر ارسال نمی شود

  8. نویسنده دیدگاه : رصا - در تاریخ : 21 آذر 1398

    سلام
    نمره میانترم پیامنور از ۸ نمره است .ولی شما در قسمت نمرات قبولی نوشتید از ۶ نمره .لطفا بررسی کنید.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 آذر 1398 :

    سلام
    قبلا از 6 بوده و این خبر اپدیت نشده. ممنون از اعلام شما – خبر مربوطه اپدیت شد

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top