مدارک و مراحل فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دانشجویان ترم آخر جهت انجام مراحل فارغ التحصیلی به کارشناس رشته خود مراجعه کنند تا ترم آخر بودن آنها در سیستم گلستان ثبت شود / مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : لازمه ترم آخر بودن ، بررسی تعداد واحدهای گذرانده و واحدهای باقی مانده می باشد. و فارغ التصحیل به دانشجویی گفته می شود که تمام نمراتش ثبت قطعی شده باشند.

در این راستا، توصیه می شود به کارشناس رشته خود مراجعه کنید تا براساس آخرین کارتکس که فقط در اختیار کارشناس هر رشته می باشد واحدهای دانشجویان عزیز مورد بررسی قرار گیرد.

نکته 1 : ملاک،لیست ارائه دروس نیست.ملاک کارتکس یا همان لیست دروس در سیستم گلستان می باشد که برای هر رشته و هر سال ورود ممکن است متفاوت باشد.

نکته 2 : تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو ، روزی است که آخرین نمره درسی دانشجو توسط استاد به اداره آموزش دانشکده یا دانشگاه تحویل و در سیستم آموزشی ثبت می شود.

تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی پیام نور تاریخ ثبت آخرین نمره در سیستم گلستان است.

تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور برای آنها که آموزش محور هستند (بدون پایان نامه) تاریخ ثبت آخرین نمره در سیستم گلستان و برای آنها که آموزشی پژوهشی هستند (با پایان نامه) تاریخ دفاع است.

توصیه ما به همه دانشجویان این است که قبل از انتخاب واحد ترم آخر به کارشناس رشته خود مراجعه و درخواست بررسی وضعیت واحدهای گذرانده شده و باقی مانده را داشته باشند تا در صورتی که واحدی را اشتباه قبلا گذرانده اند اکنون در ترم آخر فرصت جبران داشته باشند.

 

نکــــــــــــــــــــــات مهـــــــــــــــــــــم
1- دانشجویانی که تاییدیه تحصیلی در پرونده شان موجود نیست ، کپی مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی برای دانشجویان نظام جدید و کپی مدرک تحصیلی دیپلم برای دانشجویان نظام قدیم) را به اداره پست برده واقدام به تاییدیه تحصیلی نمایند.
2- دانشجویان فارغ التحصیلی که از وام دانشجویی استفاده نموداه اند قبل از تشکیل پرونده باید وام خود را پرداخت نمایند و جهت پرداخت وام ؛ به امور دانشجویی مراجعه نمایند.دقت نمایید اگر وام صندوق رفاه گرفته اید برای قسط بندی آن بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی مراجعه کنید چرا که اگر با تاخیر مراجعه کنید مجبور هستید شهریه را با جریمه دیرکرد یکجا پرداخت کنید
3- تمامی مدارک تحصیلی اعم از (کارت دانشجویی- تاییدیه تحصیلی –مدرک تحصیلی) باید مطابق شناسنامه و کارت ملی باشد.
4- اگر در تاییدیه تحصیلی و یا مدرک تحصیلی معدل ذکر نشده باشد، باید ریزنمرات دارای معدل و مورد تایید از طرف مکان آموزشی مربوطه به همراه داشته باشد.
5- دانشجویان فارغ التحصیلی که کارت پایان خدمت ندارند در صورتی گواهی صادر می گردد که یا خدمت را به پایان رسانده باشند یا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد باشد و با ارائه معافیت تحصیلی صادر شده در این مقطع می تواند گواهی موقت خود را دریافت کند.


در همین جا لازم می دانیم از کلیه کارشناسان رشته و کابران ارشد کلیه مراکز و واحدهای پیام نور از اینکه همکاری لازم با دانشجو را در این زمینه انجام میدهند تشکر کنیم.امید است این همکاری کارشناسان و پیگیری خود دانشجو موجب شود حتی یک نفر نیز از تعلل در این زمینه متضرر نگردد.


مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور:

1- تحویل 6 قطعه عکس 3 در 4 پشت نویسی شده..
2- اصل کارت دانشجویی.
3- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند برگه معافیت تحصیلی آنها باید در پرونده موجود باشد اگر نبود می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تهیه کنید).
4-  اصل و تصویر یک سری از تمام صفحات شناسنامه.
5- اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه.
6- اصل و تصویر اصل مدرک دیپلم متوسطه برای دوره های نظام قدیم بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
7- اصل و تصویر مدرک دوره سه ساله دیپلم برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
8- اصل و تصویر اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
9- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دیپلم متوسطه با ذکر معدل کتبی و کل برای دوره های نظام قدیم (برای تهیه رسید به ادارات پستی مراجعه نمائید).
10- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دوره پیش دانشگاهی با ذکر معدل کل برای دوره های نظام جدید (برای تهیه رسید ادارات پستی مراجعه نمائید).
11- برای دانش آموختگانی که هنگام ثبت نام از کد کارمندی استفاده کرده اند گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است.
12- برای دانش آموختگان فراگیر که معدل در تاییدیه تحصیلی یا اصل مدرک پیش دانشگاهی درج نگردیده باشد کارنامه دوره پیش دانشگاهی تایید شده الزامی است.
13- فیش پرداختی به مبلغ 60 هزار تومان بابت گواهی موقت و دانشنامه  به شماره حساب …………….. بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد).
نکته مهم : به تازگی گفته می شود پس از مراجعه برای انجام مراحل فارغ التحصیلی، امور مالی دانشجویی این مبلغ را در سیستم جامع گلستان ثبت نموده و سپس دانشجو باید آن را به صورت الکترونیکی در همان سیستم گلستان پرداخت نماید.
14- تهیه تمبر از بانک ملی به مبلغ 10000 ریال (هزار تومان) (برخی از مراکز ممکن است از شما درخواست واریز 10000 هزار ریال به شماره حساب کنند این کار برای تمبر است شما خودتان می توانید تمبر را تهیه و به کارشناس رشته تحویل دهید).
15- فرم تسویه حساب تکمیل شده (برای تهیه این فرم به کارشناس رشته مراجعه کنید این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود).
16- ممکن است دانشگاه از شما بخواهد cd مدارک اسکن شده (عکس ، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات ، تصویر مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ) را نیز تحویل بدهید. همچنین باید فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی را تکمیل و تحویل دهید.

برای دانلود نمونه فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور کلیک کنید

 


 

مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور:

1- تحویل 6 قطعه عکس 3 در 4 پشت نویسی شده.
2- اصل کارت دانشجویی.
3- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند برگه معافیت تحصیلی آنها باید در پرونده موجود باشد اگر نبود می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تهیه کنید).
4- اصل و تصویر یک سری از تمام صفحات شناسنامه.
5- اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه.
6- اصل و تصویر اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره های نظام جدید (دیپلم برای نظام قدیم) بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
7- اصل و تصویر مدرک کارشناسی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید) (گواهی موقت را می توانید تحویل بدهید).
8- برای دانش آموختگانی که هنگام ثبت نام از کد کارمندی استفاده کرده اند گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است.
9- تهیه تمبر از بانک ملی به مبلغ 10000 ریال (هزار تومان) (برخی از مراکز ممکن است از شما درخواست واریز 10000 هزار ریال به شماره حساب کنند این کار برای تمبر است شما خودتان می توانید تمبر را از بانک های ملی تهیه و به کارشناس رشته تحویل دهید).
10- فیش پرداختی به مبلغ 60 هزار تومان بابت گواهی موقت و دانشنامه  به شماره حساب …………… بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد).
نکته مهم : به تازگی گفته می شود پس از مراجعه برای انجام مراحل فارغ التحصیلی، امور مالی دانشجویی این مبلغ را در سیستم جامع گلستان ثبت نموده و سپس دانشجو باید آن را به صورت الکترونیکی در همان سیستم گلستان پرداخت نماید.
11- فرم تسویه حساب تکمیل شده (برای تهیه این فرم به کارشناس رشته مراجعه کنید این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود).
12- تاییدیه مربوط به اصلاح پایان نامه ( در صورتیکه پایان نامه پس از برگزاری جلسه دفاع نیاز به اصلاح دارد ) (مخصوص دانشجویان پژوهش محور).
13- تاییدیه تحصیلی مدرک کارشناسی واصل ریزنمرات کامل تایید شده آن (چنانچه در پرونده تحصیلی دانشجو موجود نمی باشد).
14- ممکن است دانشگاه از شما بخواهد CD فایل اسکن شده مدارک (عکس ، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات ، تصویر مدرک کارشناسی) را نیز تحویل بدهید. همچنین باید فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی را تکمیل و تحویل دهید.

برای دانلود نمونه فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور کلیک کنید

 


دانشجویان مشمول

دانشجویان (پسر) مشمول پس از قطعی شدن نمرات و اطمینان از گذراندن کلیه واحدهای تحصیلی نسبت به تهیه مدارک لازم و تکمیل پرونده نزد کارشناس محترم رشته اقدام نماید تا معافیت تحصیلی وی لغو و به اداره نظام وظیفه ناجا معرفی گردد.
بدیهی است صدور گواهینامه موقت فارغ التحصیلی دانشجویان مشمول پس از ارائه مدرک پایان خدمت یا معافیت دائم توسط دانش آموخته صورت خواهد گرفت.
 


دانشجویان کارشناسی ارشد

دانشجویانی که بلافاصله پس از گذراندن واحدهای تحصیلی مقطع کارشناسی به مقطع کارشناسی ارشد راه می یابند ، به ویژه دانشجویان مشمول لازم است جهت تسریع در بررسی پرونده فارغ التحصیلی به کارشناس رشته مربوطه مراجعه و راه یابی به مقطع ارشد را اطلاع و نسبت به تکمیل پرونده فارغ التحصیلی خود اقدام نمایند.


ترجمه مدرک تحصیلی

دانشجویانی که متقاضی ترجمه مدرک تحصیلی خود می باشند لازم است که تقاضای کتبی خود را به این اداره تحویل نمایند.
پس از وصول تقاضای دانش آموخته ریزنمرات ، کارنامه کلی ، فرم تحصیلی ، فرم تسویه حساب و گواهی تحصیلی (دانشنامه) وی به ستاد استان ارسال تا پس از بررسی به سازمان مرکزی دانشگاه و دارالترجمه ارسال گردد.


صدور تائیدیه تحصیلی

پس از وصول استعلام های ادارات و ارگانهای دولتی یا خصوصی به این اداره ، درخواست بررسی و لازم است دانش آموخته مبلغ  ….. ریال به حساب ………… واریز و اصل فیش را به این اداره تحویل نماید. بدیهی است پس از بررسی تائیدیه همراه با سایر مدارک لازم به ستاد دانشگاه پیام نور استان ارسال تا از طریق ستاد محترم استان به اداره یا شرکت مربوطه ارسال گردد.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد)

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : عباس اختیاری - در تاریخ : 13 شهریور 1393

    با تشکر واقعا سایت خوبی دارید و خیلی اموزنده است و می خواستم بدونم که بعد از اینکه فارغ التحصیل شدیم و نمرات قطعی شد بعد از چه مدت مدرک موقت صادر میشه اخه باسه سربازی لازم دارم خیلی ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 شهریور 1393 :

    سلام
    بستگی به حجم کاری مرکزتان و مرکز استانی شما دارد. ولی معمولا 2 الی 3 ماهی زمان میبرد

  2. نویسنده دیدگاه : اویس - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    به نام خدا با سلام از اطلاعاتتون ممنونم یه سوال داشتم سربازی نرفته باشیم واس فارغ التحصیلی در ارشد بیام نور گفتن فرم تسویه را میشه بعد از خدمت سربازی میتونی قبل از گواهی موقت تکمیل کنی درسته

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    متاسفانه اطلاعی در این مورد نداریم

  3. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 16 شهریور 1393

    سلام خسته نباشین ببخشید من سال 89ورودیم بوده ولی بعدش تغییر رشته دادم میخواستم بدونم موقع فارغ التحصیلی ورودی منو همون 89 میزنن یا سالی که تغییر رشته قبول شدم/؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    بله همان ورودی 89 میزنن.

  4. نویسنده دیدگاه : حمید - در تاریخ : 16 شهریور 1393

    درود وعرض ادب ، من دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم و 28 واحد برای فارغ التحصیلی دارم که با توجه به اینکه معدل نیمسال قبلم 18/14 هست قصد دارم این نیمسال 24 واحد اخذ کنم و دو درس نظری را ترم بعد معرفی به استاد بگیرم اما متاسفانه دو درس عملی شنا 2 و کشتی 2 تداخل زمان امتحان دارد و سیستم اجازه انتخاب این دو را نمیدهد و با توجه به اینکه اخذ دروس عملی بصورت معرفی به استاد ممکن نیست آیا امکان اخذ دو درس مذکور بصورت امتحان همزمان هست و اگر هست راهکارش را لطف کنید بگوئید،سپاس بیکران.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    بله به کارشناس رشتتون مراجعه کنید تا مجوز اخذ این دو درس رو با هم برای شما در سیستم صادر و ثبت کنند

  5. نویسنده دیدگاه : ثنا - در تاریخ : 19 شهریور 1393

    باسلام من دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی هستم بنا به دلایلی تقاضای مدرک کاردانی کردم وکارشناس رشته ام تمام کارهای فارغ التحصیلی ام را انجام دادند وبه من نامه موافقت با انصراف از تحصیل دادند می خواستم بدونم من کی وچگونه می توانم گواهی فراغت از تحصیل بگیرم خیلی نیاز دارم ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 شهریور 1393 :

    سلام
    بستگی به حجم کاری مرکزتان دارد

  6. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 20 شهریور 1393

    با سلام معدل لازم برای فارغ التحصیلی لیسانس وفوق لیسانس چنده ؟ با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 شهریور 1393 :

    سلام
    کارشناسی 12 و ارشد 14

  7. نویسنده دیدگاه : کامبیز - در تاریخ : 26 شهریور 1393

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما
    میخواستم بپرسم گواهی موقت ارشد چه مدت بعد از تکمیل پرونده فارغ تحصیلی صادر میشود

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 شهریور 1393 :

    سلام
    بستگی به حجم کاری مرکزتان و مرکز استانی شما دارد

  8. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 27 شهریور 1393

    با سلام
    چگونه باید بفهمیم سر ترم،جهت فارغ تحصیلی حذف شده یا نه. با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 شهریور 1393 :

    سلام
    به قسمت ثبت نام که مراجعه کنید اگر سرترم حذف شده باشد در پایین خطای تعریف نشدن سرترم تحصیلی به شما میدهد

  9. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 27 شهریور 1393

    با سلام و عرض خسته نباشید و ممنون از پاسخگوی شما. من نیمسال دوم 92-93 درسم تموم شد ورودى 89بودم هشت ترمه تموم شدرشته ى روان شناسى تجمیع .هنوز واسه ى فارغ التحصیلى اقدام نکردم و توى فایلم شهریه قرار دادن مبلغ صد و چهار هزار تومن مى خواستم ببینم واسه ى چى این شهریه هست واسه ى شروع ترم جدید اعمال شده باز؟؟؟ازتون سوال کرده بودم فرموده بودین واسه فارغ التحصیلى تا یکسال با توجه به فرجه ى. سربازى فرصت هست…حالا لطفا راهنمایی بفرمایین خواستم واسه ى فارغ التحصیلى اقدام کنم این شهریه اى که اضافه شده رو باید چه کنم با توجه به اینکه هیچ بدهى اى نداشتم.ممنونم فراوان.واقعا ممنون میشم راهنمایی بفرمایین چون دانشجوى شهرستانم.با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 شهریور 1393 :

    سلام
    شما اگر فارغ التحصیل شده اید باید به مرکزتان مراجعه کنید تا فارغ التحصیلی شما را در سیستم ثبت کنند و سرترم نیمسال جدید رو از سیستم حذف کنند تا شهریه اضافه شده از شما کسر شود

  10. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 28 شهریور 1393

    با سلام
    حداکثر و حداقل زمان لازم جهت صدور پایان تحصیلات موقت ارشد چقدر؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 شهریور 1393 :

    سلام
    حداقل و حداکثری ندارد. بستگی به حجم کاری مرکزتان و مرکز استانی شما دارد

  11. نویسنده دیدگاه : س - در تاریخ : 29 شهریور 1393

    با سلام.من فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی ام.رشته حسابداری رو میخوام بخونم.چون دروس زیادی تطبیق میخوره.باید از طریق کنکور وارد رشته حسابداری بشم یا فراگیر یا تبصره خاصی هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 شهریور 1393 :

    سلام
    فرقی نمیکند
    از هر پذیرشی که وارد شوید و دروسی برای تطبیق داشته باشید و شرایطش رو داشته باشد می توانید تطبیق دهید

  12. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 6 مهر 1393

    باعرض سلام
    ببخشید ثبت نام نوبت پانزدهم ارشد تاریخش کی هست و آیا واسه بهمن ورودی داره
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1393 :

    سلام
    مشخص نیست و هنوز اعلام نشده

  13. نویسنده دیدگاه : عاطفه یوسفی یار - در تاریخ : 6 مهر 1393

    با سلام
    اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی رشته ریاضی کاربردی مرکز تهران پیام نور هستم. و دارای کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران. جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز به ارسال ریز نمرات فارسی و لاتین از طرف خود دانشگاه پیام نور به دانشگاه مقصد در کشور کانادا دارم. در دانشگاه تهران این خدمات وجود دارد و با پرداخت هزینه DHL این خدمات توسط دانشگاه انجام می شود. می خواستم بدانم در دانشگاه پیام نور باید به کجا مراجعه کنم. متشکرم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1393 :

    سلام
    باید به سازمان مرکزی پیام نور مراجعه کنید

  14. نویسنده دیدگاه : دادآفرین - در تاریخ : 7 مهر 1393

    سلام پشتیبان عزیز، من این ترم، ترم آخرو دارم سپری می کنم دیروز طبق همین پست شما، من به کارشناسی رشته ی حقوق در دانشگاه پیام نور مشهد مراجعه کردم ایشون که تازه به جای کارشناسی قبلی عهده دار سمت شدن، گفتن خودتون برین طبق کارنامه ی کلی و برنامه 9 ترمه بررسی کنین و ببینین که رعایت پیش نیازها رو انجام دادین یا نه… ما وظیفه ای نداریم و تا زمانی که آخرین امتحان خودتونو ندادین به ما مراجعه نکنید و من خیلی نگرانم که شاید اون موقع دانشگاه به موردی برخورد کنه که من متوجه اون نباشم و باعث تاخیر در کارای فارغ التحصیلیم بشه. به نظرتون من چه اقدامی انجام بدم؟ ممنونم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مهر 1393 :

    سلام
    خودتون هم میتونید چک کنید . همون کاری که خودتون میتونید انجام بدید رو کارشناس انجام میده یعنی بیشتر از اون انجام نمیده!! پس خودتون چک کنید با دقت هم چک میکنید بهتر است

  15. نویسنده دیدگاه : صادق - در تاریخ : 7 مهر 1393

    سلام
    خسته نباشید
    ایا امکان داره دانشجویی در حال تحصیل در رشته کارشناسی با گذراندن تعداد واحدهای کاردانی، در مقطع کاردانی فارغ التحصیل شود؟ تقریبا چند واحد برای مقطع کاردانی باید گذرانده بشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مهر 1393 :

    سلام
    بله. گذراندن 70 تا 75 واحد درسی و معدل کل باید بالای 12 باشد

  16. نویسنده دیدگاه : صادق - در تاریخ : 8 مهر 1393

    بازم سلام
    ممنون از پاسخگویی تون
    میخواستم بدونم ایا چیزی به عنوان مدرک کاردانی هم میدن،که بشه برای جایی استفاده کرد یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مهر 1393 :

    سلام
    در صورت گذراندن 70 تا 75 واحد و معدل کل بالای 12 و انصراف دادن بله

  17. نویسنده دیدگاه : آوا - در تاریخ : 8 مهر 1393

    باسلام و خسته نباشید
    برای فارغ التحصیلی دانشجویان ارشد آموزش محور باید دوره icdl گذرانده شود؟ باید این مدرک ارائه بشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مهر 1393 :

    سلام
    اگر مجازی هستید بله

  18. نویسنده دیدگاه : سحرشاه کرمی - در تاریخ : 8 مهر 1393

    سلام من فارغ التحصیل سال 90 هستم ولی به دلایلی نتونستم
    پیگیر مدرکم بشم میشه راهنمایی کنید که الان باید چیکار کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مهر 1393 :

    سلام
    اگر کارهای فارغ التحصیلی انجام ندادید به مرکزتان مراجعه کنید و مراحل فارغ التحصیلی رو طی کنید.

  19. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 مهر 1393

    سلام بعد از تکمیل برونده جقد طول میکشه کواهی موقت صادر بشه ایا همون روز صادر بشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 مهر 1393 :

    سلام
    خیر همان روز که نمی دهند. حدود 1 یا 2 ماهی زمان میبرد. بستگی به حجم کاری مرکزتان و مرکز استانی دارد. پرونده شما باید در استان بررسی شود!!

  20. نویسنده دیدگاه : akbar - در تاریخ : 21 مهر 1393

    با عرض سلام و احترام
    خواستم بدونم آیا در مدارک رشته های آموزش محور عنوان آموزش محور هم درج میشود؟
    و اینکه گواهی کسی که در اواخر شهریور مدارک فارغ التحصیلی رو کامل تحویل داده کی آماده میشود؟ و اینکه راهی وجود دارد که مدرک رو دانشگاه سریعتر آماده بکند؟
    با سپاس از زحمات شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 مهر 1393 :

    سلام
    مشخص هست چون پایان نامه ندارید
    کاملا بستگی به حجم کاری مرکزتان و مرکز استانی شما دارد

  21. نویسنده دیدگاه : شیما - در تاریخ : 21 مهر 1393

    با سلام
    من کارت دانشجوییم رو گم کردم ولی تمام مدارک فارغ التحصیلی رو کامل کردم و برای صدور مجدد کارت وقت ندارم چون طول میکشه ایا در صورت نبود کارت پرونده ناقص حساب میشه؟من باید سفر برم و نمی توانم کارت جدید درخواست بدم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 مهر 1393 :

    سلام
    بله باید کارت دانشجویی پانچ شده حتما در مدارک و پرونده شما موجود باشد.

  22. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 27 مهر 1393

    با سلام
    دانشجوی رشته ی حقوق ترم اخر هستم موقع ثبتنام اولیه در دانشگاه تاریخ اخذ مدرک دیپلم ویش دانشگاهی جابه جاشدوویرایش هم نداشت یعنی پیش 87 ودیپلم 88 میخواستم بدونم در زمان فارغ التحصیلی مشکلی پیش میاد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1393 :

    سلام
    به مرکزتان اعلام کنید در سیستم برای شما اصلاح می کنند/

  23. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 29 مهر 1393

    با سلام و خسته نباشید

    من فارغ التحصیل شدم و کارهای فارغ التحصیلی رو تا فرم تسویه حساب تا نیمه انجام دادم .اما از من کارت دانشجویی رو نگرفتن ،در صورتی که تو مدارک نوشتین باید باشه ،سوالم اینه که خودم باید این کارت رو تحویل بدم؟اگر تحویل ندم پرونده ام برگشت میخوره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1393 :

    سلام
    بله حتما باید در پرونده شما کارت دانشجویی پانچ شده موجود باشد. احتمالا فراموش کردند.خودتان تحویل دهید

  24. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 4 آبان 1393

    سلام
    فرم تسویه حساب که کامل میشه باید مدارک اسکن بشه و روی یک سی دی رایت بشه،که این کارو خوده پرسنل دانشگاه انجام نمیدن و میگن باید بدین کافی نت دانشگاه که اونجا اسکنرشون خرابه و وقتی بهشون اطلاع میدیم میگن باید صبر کنید تا درست بشه و معلوم نیست کی درست بشه و جای دیگه نمیذارن مدارکو ببریم برای اسکن(آخه کافی نت دانشگاه با بیرون دانشگاه فرقی داره؟)
    پشتیبان عزیز آیا قانون خاصی هست که اسکن مدارک فقط باید توسط دانشگاه انجام بشه ؟؟؟یا دانشگاه طبق معمول داره اذیت میکنه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 آبان 1393 :

    سلام
    ما همچین قانونی رو ندیدم و معمولا این قوانین رو خود مراکز برای خودشون وضع می کنند!!

  25. نویسنده دیدگاه : Navid - در تاریخ : 15 آبان 1393

    سلام

    این اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی که ذکر کردید همون “برگ اعلام فراغت از تحصیل دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی” است؟
    مثل مدرک دیپلم نیست و معدلم رو هم داخلش ننوشته ، از مرکز پیش دانشگاهی به آموزش پرورش ارسال شده و
    هم مهر مرکز پیش دانشگاهی داخلش هست و مهر آموزش و پرورش

    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 آبان 1393 :

    سلام
    خیر. مدرک اصلی هست.که از دانشگاه باید نامه بگیرید و یا کارت پایان خدمت داشته باشید و به مدرسه مورد نظرتون مراجعه کنید و با اون نامه و یا کارت پایان خدمتون ، مدرک اصلی پیش دانشگاهی و دیپلم شما را میدهند

  26. نویسنده دیدگاه : سوسن - در تاریخ : 15 آبان 1393

    سلام و خسته نباشید خواهش میکنم سوالمو جواب بدین خیلی مهمه ممنون
    من شاید این ماه برای کارهای فارغ التحصیلی اقدام کنم و 135 واحد رو کامل پاس کردم همه شهریه هامو کامل دادم اخرین امتحانم خرداد 93 دادم
    حالا ولی سایت منو بدهکار نشون میده اگه الان یا چند ماه دیگه به فارغ تحصیلی اقدام کنم باید حتما این شهریه رو پرداخت کنم یا نه الکی هس خاهش میکنم کامل توضیح بدین خیلی ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 آبان 1393 :

    سلام
    بهتره الان مراجعه کنید تا سرترم شما را حذف کنند و شهریه مورد نظر هم حذف می شود
    شهریه قرار داده شده مربوط به شهریه ثابت نیمسال جدید هست که اگر برای فارغ التحصیلی مراجعه کنید، سرترم شما حذف می شود و شهریه قرارداده شده هم حذف می شود

  27. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 16 آبان 1393

    سلام من فارغ التحصیل خرداد 91 بودم.بنا بدلایلی نتوانستم برای گرفتن مدرک اقدام کنم .الان میخواهم کارای فارغ التحصیلی انجام بدم راهنمایی کنید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 آبان 1393 :

    سلام
    به مرکز خود مراجعه کنید و کارهای فارغ التحصیلیتون رو انجام بدید مشکلی ندارد!!

  28. نویسنده دیدگاه : احسان - در تاریخ : 18 آبان 1393

    از چه طریق میشه مشکلات مربوط به سیستم گلستان را پیگیری نمود . اینجانب دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع – صنایع هستم که حدودا یکسال از گذراندن دروس دوره کارشناسی ارشدم میگذرد ولی متاسفانه بدلیل یک مشکل کوچک در سیستم گلستان تا این تاریخ موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی ام نشده ام . این مشکل مربوط به یکی از دروس دوره دانشپذیری ام می باشد که باید در سیستم گلستان کد 3 جهت عدم تاثیر در معدل کل بخورد ولی علی رغم مکاتبات امور فارغ التحصیلی دانشگاهم (پیام نور عسلویه ) با پیام نور تهران ، تا این تاریخ جوابی دریافت ننمودم . خواهشمندم در صورت امکان مرا راهنمایی فرمایید . باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 آبان 1393 :

    سلام
    این موضوع رو باید کاربر ارشد سیسم گلستان مرکزتان اصلاح کند دوست عزیز.و اگر دسترسی نداشتند باید با کاربر ارشد استانی مکاتبه کنند

  29. نویسنده دیدگاه : مريم كريمي - در تاریخ : 18 آبان 1393

    با سلام من سال پیش در رشته ی فیزیک 137 واحد گذراندم و چون تعداد واحد برای فارغ التحصیلی 136 واحد بود ترم بعد انتخاب واحد نکردم و به علت بارداری و زایمان تا الان وقت نکردم به دانشگاه برم و اعلام فارغ التحصیلی کنم الان اگه بخوام برم آیا فارغ التحصیل حساب میشم؟چه کار باید کنم ؟وضعیت شهریه چطور خواهد بود ممنون اگه جوابمو بدیدک

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 آبان 1393 :

    سلام
    بله شما برید و فارغ التحصیلیتون رو ثبت کنند.
    بستگی به سیستم دارد که شهریه بدهکار باشید یا خیر.

  30. نویسنده دیدگاه : مرجان - در تاریخ : 19 آبان 1393

    با سلام من ترم 7 رشته حسابداری ام و ترم بعد ترم آخرم میشه میخواستم ببینم ترم آینده حتما باید موقع انتخاب واحد اعلام کنم که ترم آخرم یا نه ایرادی نداره اگه نگم ؟ و سوال دومم اینه که ترم آینده از کی باید واسه فارق التحصیلی اقدام کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 آبان 1393 :

    سلام
    نه ایرادی نداره. واسه این میگیم مراجعه کنید تا کارشناس رشتتون وضعیت دروس شما را در سیستم بررسی کند تا اگر مشکلی بود به شما بگن!!
    بعد از ثبت قطعی شدن آخرین نمرتون میتونید دنبال کارهای فارغ التحصیلیتون برید

  31. نویسنده دیدگاه : Navid - در تاریخ : 19 آبان 1393

    سلام
    من درسم تموم شده و مشمول سربازی هم هستم
    مراجعه کردم دانشگاه برای تکمیل پرونده دانشگاه گفت که گواهی نظام وظیفه ات نیومده (یا یه همچین چیزی) ، می گفتند پیرو برگه درخواست معافیت از تحصیلی که هنگام ثبت نام در دانشگاه برای نظام وظیفه ارسال شده ، نظام وظیفه باید نامه ای برای ما ارسال کند که مثلا شما در وضعیت معافیت تحصیلی قرار دارید و تحصیل موردی ندارد ولی این برگه برای من نیومده
    -جریان این برگه چی هست ؟

    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 آبان 1393 :

    سلام
    گاهی این وسط این اتفاقات رخ میدهند. از دانشگاه برگه ای بگیرید برای معرفی به نظام وظیفه که براتون معافیت تحصیلی از سال ورودی ثبت کنند و بعد به نظام وظیفه مراجعه کنید از سال ورودتون در سیستم براتون معافیت تحصیلی ثبت میکنند و نامه میزنند به دانشگاه

  32. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 25 آبان 1393

    سلام بنده تیرماه درسم در پیام نور چابهار تموم شده والان آذرماه است اما هنوز گواهی موقت فارغ التحصیلی دریافت نکردم.. هر بار که مراجعه میکنم بهانه های متعددی آورده میشه و با همین وجود مدعی هستند که هنوز فارغ التحصیلهای بهمن پارسال کارشون مونده و ازشمارو تازه خارج از نوبت بررسی کردیم… به کجا میشه مراجعه کرد؟؟ برادرم دانشگاه آزاد میخوند و همزمان با من درسش تموم شد آخر تیرماه گواهی موقتش رو تحویل گرفت و رفت.. جواب این بی نظمی چیه؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 آبان 1393 :

    سلام
    این موضوع بستگی به حجم کاری مراکز و مراکز استانی دارد.
    میتونید موضوع رو از مرکز استانی خود پیگیری کنید

  33. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 27 آبان 1393

    با سلام وخسته نباشید در سیستم واسع من فارغ تحصیلی ثبت شده میخواستم بپرسم چقدر دیگه طول میکشه تا برام گواهی موقت صادر بشه.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 آبان 1393 :

    سلام
    بستگی به حجم کاری مرکزتان و مرکز استانی دارد

  34. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 آذر 1393

    سلام

    من در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شدم برای ثبت نام خدمت سربازی باید گواهی موقت فارغ داشته باشم حتما؟یا دانشگاه یه گواهی دیگه میده؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 آذر 1393 :

    سلام
    خیر. دانشگاه به شما نامه ای جهت معرفی به نظام وظیفه می دهد

  35. نویسنده دیدگاه : سارا - در تاریخ : 2 آذر 1393

    دانشجوی کارشناسی شهرسازی هستم (کارشناسی)برای اینکه مدرک فوق دیپلم بگیرم چکار کنم؟ دیگر قصد ادامه تحصیل ندارم
    لطفا به ایمیلم ارسال شود

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 آذر 1393 :

    بین 70 تا 75 واحد با معدل بالای 12 بگذرانید و بعد انصراف دهید

  36. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 3 آذر 1393

    سلام پشتیبان جان

    من چند صدم کسر معدل داشتم که دانشگاه به من یه درس 3واحدی به صورت معرفی به داد و معدلم بالا اومد حالا کارشناس رشته خودش نمیدونه نمره قبلی من باید کد 3 بگیره یا نه!نظر شما چیه؟
    سوال دومم اینه که کارشناس رشته میگه هرچند وقت یه بار بیا از مدرکت خبر بگیر شاید مشکلی پیش بیاد!!!
    لطفا در این موردم نظرتونو بدین
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 آذر 1393 :

    سلام
    در بخشنامه که چیزی در مورد حذف نمره قبلی درس اعلام نشده
    بله چون پرونده به استان ارسال می شود شاید ایردای چیزی داشته باشد به همین دلیل میگن خبر بگیرید. البته کم پیش میاد

  37. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 10 آذر 1393

    سلام خسته نباشید من ترم دیگه ترم اخر هستم نیمسال دوم90-91سه درس معارف روباهم برداشتم قبل اینکه بخشنامه دروس معارفی بیاد حالا ممکنه مشکلی پیش بیاید؟
    فیشهایی که تاحالاتو این چند ترم پرداخت کردیم برای فارغ التحصیلی حتماباید باشه ؟اگه نداشته باشیم همه فیشهارو اشکال داره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 آذر 1393 :

    سلام
    باید کارشناس رشتتون بررسی کند. مشخص نیست
    اگر قبل از بخشنامه باشد مشکلی ندارد
    خیر نیاز به فیش ها نیست

  38. نویسنده دیدگاه : منصوره - در تاریخ : 13 آذر 1393

    سلام. من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد بیام نور هستم و قبلا اصل مدرک فوق و ریز نمرات را کرفتم ولی متاسفانه ریزنمرات م مفقودشده می خواستم بدونم جطور می تونم دوباره درخواست بدم و هر جه سریعتر ریزنمراتم رو بکیرم. ممنون می شوم منو راهنمایی کنین.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 آذر 1393 :

    سلام
    باید به مرکز قبولی خود مراجعه کنید و درخواست دهید و بستگی به حجم کاری مرکزتان دارد که چقدر زمان ببرد تا به شما تحویل دهند.

  39. نویسنده دیدگاه : اقا رضا - در تاریخ : 14 آذر 1393

    سلام و خسته نباشین
    من میخوام گواهینامه موقتمو از دانشگاه بگیرم اما میگن چون سرباز هستی بهت نمیدیم
    ایا من دفترچه اعزام به خدمتمو براشون ببرم گواهینامه من صادر میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 آذر 1393 :

    سلام
    باید کارت پایان خدمت داشته باشید

  40. نویسنده دیدگاه : aboLfazl - در تاریخ : 15 آذر 1393

    سلام …یه سوال داشتم فرم کارورزی رو پرونده فرغ التحصیل باید باشه؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 آذر 1393 :

    سلام
    تا جایی ما اطلاع داریم خیر

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top