چاپ خبر

پاسخ به سوالات متداول انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : پاسخ به سوالات متداول دانشجویان در مورد انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 پیام نور / حتما مطالعه شود

 

قبل از انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 پیام نور شهریه ثابت باید پرداخت شود تا بتوانید اقدام به انتخاب واحد کنید

 

آموزش تصویری پرداخت الکترونیکی شهریه در سایت گلستان دانشگاه پیام نور

 

در مورد تاخیر در ثبت شدن پرداخت ها در سیستم گلستان پیام نور مشکل بدلیل سامانه شاپرک بانکی می باشد که ۲۴ ساعت زمان می برد که در سیستم ثبت شود.پس دانشجویان عزیز کمی تامل کنند تا شهریه واریزی انها در سیستم ثبت شود.

اگر شهریه را به صورت حضوری در بانک – خودپرداز – تلفن بانک پرداخت کرده اید ، معمولا 48 الی 72 ساعت زمان می برد تا پرداختی شما در سیستم گلستان پیام نور ثبت شود.اگر به صورت اینترنتی پرداخت کرده اید بین 2 الی 5 ساعت زمان می برد پس صبور باشید تا ثبت شود.


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : با توجه به حجم بالای سوالات دانشجویان ، برخی سوالات متداول انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 پیام نور در اینجا جواب داده می شود.

مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم 9-93 دانشگاه پیام نور از 15 بهمن ماه لغایت 20 بهمن ماه مجددا تمدید خواهد شد.

لطفا قبل از ارسال نظر حتما مطالب زیر را مطالعه کنید . سوالات تکراری بدون استثنا حذف می شوند:

 

آغاز انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 دانشگاه پیام نور / اطلاعیه مهم در مورد تعداد واحد قابل اخذ

 

1- ثبت نام و انتخاب واحد ورودی های جدید (بدون آزمون پذیرش بهمن 93):

ثبت نام و انتخاب واحد ورودی های جدید تاریخ دیگری می باشد که متعاقبا از طریق همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.نام نویسی از پذیرفته شدگان ورودی جدید (بدون آزمون پذیرش بهمن 93) ‌به صورت غیرحضوری از طریق سامانه جامع دانشگاهی به آدرس http://reg.pun.ac.ir انجام خواهد شد و هیچ نیازی به مراجعه دانشگاه قبولی خود نیست. منتظر اطلاعیه های بعدی ثبت نام از طریق همین سایت باشید.

عضویت در خبرنامه ایمیلی پیام نورنا – آگاهی از جدیدترین اخبار پیام نور

عضویت در خبرنامه پیامکی پیام نورنا – آگاهی از جدیدترین اخبار پیام نور

 

2- قابل توجه دانشجویان ترم آخری دانشگاه پیام نور:

دانشجویانی که ترم آخر هستند و در نیمسال جدید فارغ التحصیل می شوند حتما مطالب و نکات مربوط به لینک زیر را مطالعه کنند.

 دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور بخوانند!! / قوانین و شرایط ترم آخر

 

3- اخذ درس آشنایی با دفاع مقدس:

بر اساس بخشنامه جدید سازمان مرکزی ، درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور از نیمسال دوم 92-91 ، اختیاری شد.

اختیاری شدن درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور + بخشنامه

 

4- ارائه نشدن برخی دروس مورد نظر شما:

ارائه کردن دروس در انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 پیام نور دست مراکز هست و مراکز بر اساس برنامه ریزهای خود دروس را ارائه می دهند. پس اگر درس مورد نظر شما ارائه نشده به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست ارائه درس مورد نظر را بدهید و اگر درخواست زیاد باشد آن درس را ارائه می دهند. احتمال ارائه شدن برخی از دروس در حذف و اضافه وجود دارد.

 

5- رعایت نکردن پیش نیازها و اخذ 24 واحد درسی برای دانشجویان ترم آخری:

داشجویانی ترم آخری محسوب می شوند که حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشند. این دانشجویان می توانند بدون رعایت پیش نیازها و بدون توجه به ملاک معدل ترم قبل تا سقف 24 واحد اخذ کنند – درصورتی می توانند تا سقف 24 واحد اخذ کنند  – این دانشجویان باید برای اخذ 24 واحد حتما از طریق مرکزشان اقدام کنند.

 

6- اخذ 2 درس که در یک تاریخ و در یک ساعت امتحان آنها باشد:

دانشجویانی که می خواهند 2 درس را اخذ کنند ولی تاریخ و ساعت آنها یکسان هستند باید برای اخذ این دروس به مرکزشان مراجعه کنند تا مرکز مورد نظر این دروس را برای آنها انتخاب واحد کنند.

 

7- دریافت برنامه کلاسی:

برای دریافت برنامه کلاسی باید به سایت مرکزتان و یا به خود مرکز مورد نظر مراجعه کنید. و یا نیز ممکن است در گزارش 101 در سایت گلستان پیام نور برنامه کلاسیشان زده شده باشد.

 

8- انتخاب واحد در حذف و اضافه:

طبق اطلاعیه سایت گلستان ، دانشجویانی که موفق نشدند در زمان معین شده انتخاب واحد کنند ، می توانند در زمان حذف و اضافه اقدام به انتخاب واحد نمایند.

 

9- محدودیت در حذف و اضافه:

حذف کردن و اضافه کردن دروس در حذف و اضافه بدون محدودیت می باشد.

 

10- حداقل واحد قابل اخذ در ترم رعایت نشده است

دلیل این خطا این است که باید حداقل 8 واحد انتخاب کنید. در هر صورت به خطای نمایش داده شده توجهی نکنید و در همان حال چند دقیقه صبر کنید تا لیست دروس انتخاب واحد برایتان نمایش داده شود و انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 پیام نور خود را انجام دهید.

 

11- سر ترم شما در ترم جاری تولید نشده است

این خطا نیز به دلیل ثبت نکردن سرترم رشته شما در سایت گلستان توسط مرکز می باشد که برای رفع این مشکل باید با مرکز خود تماس و یا به انجا مراجعه کنید تا مشکل شما را رفع نمایند.

 

12- خطای عدم رعایت پیش نیاز برای برخی دروس !!!

با توجه تایید نمرات و قبول شدن دروس ، برای اخذ برخی از دروس با خطای عدم رعایت پیش نیاز مواجه می شوید که دلیل این امر احتمال بسیار زیاد مشکل سایت گلستان می باشد و برای رفع این خطا باید دروس مورد نظرتان از طرف مرکزتان انتخاب واحد شود. پس برای اخذ اینگونه دروس به مرکزتان مراجعه کنید.

 

13- اخطار کنترل شماره 34 – جمع واحدهای اخذ شده شما (… واحد) بیش از حداکثر تعداد تعریف شده برای فارغ التحصیلی (… واحد) است

آندسته از دانشجویانی که با اخطار کنترل شماره ۳۴ در سیستم گلستان پیام نور مواجه هستند نیز برای رفع آن باید به کارشناس رشته خود مراجعه کنند.

 

14- اخطار کد 4

شما فقط یک درس معارف در هر ترم می توانید انتخاب کنید.
طبق قوانین جدید شما در هر ترم از بین دروس عمومی فقط یک درس معارف می توانید اخذ کنید توجه کنید منظور فقط دروس معارف است نه همه دروس عمومی لطفا لیست دروس عمومی و معارف را نگاه کنید.

اطلاعیه درباره دروس معارفی و عمومی که دانشجو باید بگذراند

 

15- اخطار : تعداد واحد اخذ شده شما از دروس تخصصی (.. واحد) بیش از حداکثر تعداد تعریف شده برای فارغ التحصیلی (… واحد) است
برای رفع این خطا باید به کارشناس رشته خود در مرکزتان مراجعه کنید.

 

16- پیغام وضعیت مهمان شما نا مشخص است

برای رفع این مشکل شما دو راه دارید یا به مبدا مراجعه کنید تا مهمان شما را لغو کنند یا اینکه به مقصد مراجعه کنید و به بخواهید وضعیت مهمان شما را در سیستم گلستان مشخص کنند تایید و یا رد کنند تا شما بتوانید انتخاب واحد کنید.

 

17- نداشتن منو ثبت نام در سیستم گلستان دانشگاه پیام نور

این حالت در زمان انتخاب واحد نیمسال دوم 94-93 پیام نور برای دانشجویانی که بدهی شهریه دارند بوجود می آید پس برای رفع آن فرم واریز شهریه خود را از قسمت گزارش های گزارش ۱۶۳ دریافت کنید و نسبت به پرداخت بدهید خود اقدام کنید.

آموزش تصویری پرداخت الکترونیکی شهریه در سایت گلستان دانشگاه پیام نور

 

18- کسر مبلغ شهریه از حساب شما در زمان پرداخت اینترنتی و ثبت نشدن آن در سایت گلستان

قابل توجه دانشجویانی که شهریه خود را به صورت اینترنتی پرداخت کرده اند و پول از حساب آنها کسر شده است:

قابل توجه دانشجویانی که شهریه خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت پرداخت کرده اند

 

19-تکمیل و بازبینی اطلاعات شخصی

کلیه دانشجویان موظف به تکمیل و بازبینی اطلاعات شخصی خود (اعم از کد ملی، شماره شناسنامه و …) میباشد لذا دانشجویان نسبت به تایید اطلاعات اصلی خود از مسیر زیر اقدام نمایید در غیر اینصورت قادر به انتخاب واحد نمی باشند:

آموزش –> دانشجو –> مشخصات دانشجو –> تکمیل و تایید اطلاعات شخصی دانشجو

 

تذکر: پس از تکمیل اطلاعات، گزینه “اطلاعات فوق مورد تایید اینجانب می باشد“ را به “بله“ تبدیل نموده سپس گزینه بررسی و اعمال تغییرات را انتخاب نمایید.

 

20- نمرات اعلام نشده و معدل ترمی که مشخص نیست!!

به دلیل اینکه برخی نمرات هنوز اعلام نشده است و زمان میبرد تا نمرات اعلام شوند ، مخصوصا دروسی که قسمت تشریحی داشته اند ، و همچنین معدل ترمی که مشخص نیست ، فعلا بر اساس آنچه خودتان از نمراتتان می دانید انتخاب واحد کنید و بعد که نمرات اعلام می شود در زمان حذف و اضافه ، انتخاب واحد خود را اصلاح کنید.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    سلام من الان دانشجو ترم آخر ارشد هستم . رشته کارشناسی با رشته ارشد همنام هست آیا لازم که دروس جبرانی معادل سازی کنم چون تمامی دروس جبرانی در دوره کارشناسی پاس کردم ولی یکی از این درس ها نمره زیر 12 بوده . حالا میخواستم بدانم آیا اگر هم معادل سازی نمیخواد اون درسی که زیر 12 پاس شده مشکلی پیش نیاد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر همنام هستند احتیاجی به اخذ دروس جبرانی نیست.

  2. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    سلام بنده تو پذیرش بدون آزمون قبول شدم و پس از ثبت نام و بعد از تایید مدارک و باز شدن گلستان، سایت تذکر داد برای انتخاب واحد باید نصف شهریه ثابت پرداخت بشه من شهریه را اینترنتی پرداخت کردم و الان بعد از حدود 3 ساعت از پرداختش میگذره وقتی میخوام انتخاب واحد کنم اون قسمت انتخاب واحد باز میشه ولی قسمت پایینش که عنوان درس ها رو باید نمایش بده نمایش داده نمیشه. سرعت اینترنتم هم بالا هست و حتی انتظار هم کشیدم و چندبار خارج شده و وارد شدم تاثیری نداشت ناگفته نماند من چندروز پیش با همین سیستم و مرورگر اینترنت اکسپلور وارد شدم و برای یکی از بستگان انتخاب واحد کردم و مشکلی نداشت بنظر شما مشکل از کجاست.
    پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر شهریه را به صورت حضوری در بانک – خودپرداز – تلفن بانک پرداخت کرده اید ، معمولا 48 الی 72 ساعت زمان میبرد تا در سیستم ثبت شود.
    اگر به صورت اینترنتی پرداخت کرده اید بین 2 الی 5 ساعتی زمان میبرد پس صبور باشید تا ثبت شود

  3. نویسنده دیدگاه : مرضیه - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    با سلام و خسته نباشید خدمت پشتیبان گرامی
    داشتم پرسش دانشچویان و پاسخ های پشتیبان عزیز رو می خوندم که دیدم بعضی از اون ها ورودی 86 یا 87 هستند می خواستم بدونم که هردانشجو چند نیمسال مجازه که درس بخونه تا درسشو تموم کنه واینکه در صورتی که تعداد نیمسال ها از مقدار مجاز بیشتر شود چه اتفاقی می افته واینکه ترم تابستان هم جزو ای نیمسال ها حساب میشه یا نه؟ و دیگه اینکه من رشته کامپیوتر (نرم افزار)می خونم و 20 واحد درسی ام رو معادل سازی کردم می خواستم بدونم حداکثر تو چند نیمسال مجازم که بخونم درسمو تا فارغ ااتحصیل بشم ! با تشکر

  4. نویسنده دیدگاه : مرضیه - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    من 20 واحد درسی معادلسازی کردم و 20 واحد هم پاس کرده ام تو رشته جدیدم برای اینکه مدرک کاردانی مونو بگیریم چند واحد باید پاس کنیم و معدل کل یا معدل ترمی چقدر باشه و ایا اگر سه بار پشت سرهم مشروط شده باشیم ایا مدرک کاردانی برامون صادر میشه یا نه ؟ کلا شرایطش چیه؟ ضمنا می خواستم بدونم اگر مدرک کاردانی برامون صادر کنند دیگه نمی تونم رشته مو ادامه بدم تا لیسانسم رو هم ب گیرم تو همین دانشگاه یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    باید بین 70 تا 75 واحد گذرانده باشید با معدل بالای 12

  5. نویسنده دیدگاه : مرضیه - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    معدل کل یا ترمی برای دریافت وام شهریه چقدر باید باشه؟ مشروط شده باشم وام بهم تعلق می گیره یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    نباید در ترم قبل مشروط شده باشید

  6. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    سلام
    خواستم ببینم میشه دو ترم متوالی مرخصی تحصیلی گرفت؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    بله می شود

  7. نویسنده دیدگاه : fatemeh - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    با سلام و خسته نباشید دانشجوی جدید بدون آزمون هستم
    دارای دیپلم ریاضی فیزیک نظام قدیم هستم که کاردانی مکانیک از دانشگاه سراسری دارم و تعدادی واحد از آموزشهای ازاد مربوط به عمران را پاس کرده ام 90 درصد واحدهای ترم اول و دوم را گذرانده ام ولی بعضی مانند فارسی و فیزیک و زبان فنی را 2 واحدی پاس کرده ام . آیا هنگام تطبیق واحد قبول میکنند یا میبایست این واحدها را بگذرانم؟ لیست نمراتم را هم دارم
    ممنون از پاسخگویی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    باید درخواست بدید تا شواری آموزشی بررسی کند مشخص نیست

  8. نویسنده دیدگاه : پردیس - در تاریخ : 11 بهمن 1393

    گزینه ی حذف دروس با تاثیر مثبت در سیستم گلستان به چه معناست وچه کاربردی داره؟؟؟؟
    ممنون میشم اگه پاسخ شفاف بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    فقط برای درس جز حفظ 30 می باشد که اگر خواستید می توانید نمره اش را حذف کنید.

  9. نویسنده دیدگاه : fatemeh - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام
    بیش از 26 ساعت می باشد که گزارش 260 برای من آمده ولی هنوز پذیرش نهایی نشده و بقیه مراحل انجام نمیشه و در قسمت تایید و تکمیل اطلاعات دانشجو خطای 5338-4 میاید . آیا می بایست عملیات دیگری انجام دهم؟
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر. صبر کنید تا پذیرش شما توسط مرکزتان تایید شود

  10. نویسنده دیدگاه : ashkan - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام، اگه دانشجو سه ترم متوالی مشروط بشه اخراج میشه؟؟؟ یا سه ترم با فاصله هم مشروط بشه اخراج میشه؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر اخراجی در یپام نور به دلیل مشروطی وجود ندارد

  11. نویسنده دیدگاه : ashkan - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    نسلام ،نمره ی درس فیزیک داخل اطلاعات جامع دانشجو زده اعلام شده و قبول در حالی که استاد تا 14 روز آینده مهلت اعتراض قرارداده یعنی اگه اعتراض بزنیم با اینکه نمرات اعلام شده و مهلت استاد هنوز باقیمونده امکان داره نمرات رو تغییر بدن؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر نمره را تغییر دهد بله نمره در اطلاعات جامع هم تغییر خواهد کرد

  12. نویسنده دیدگاه : arman - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام اگه مهلت اعتراضی که استاد برای درس گذاشته تمام شده باشه و نمراتشم اعلام شده باشه اگه با استاد صحبت کنم که نمرمو افزایش بده امکانش هست؟؟؟؟؟استاد میتونه تغییر بده ؟؟؟؟
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر قسمت نمرات باز باشد بله می تواند

  13. نویسنده دیدگاه : اشرفی - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام من چطورمیتوانم تابعیتم روتوفرم دانشجویی اصلاح کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    باید به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست اصلاح بدید

  14. نویسنده دیدگاه : اشرفی - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام ببخشید توفرم ثبت نام قسمت معدل پیش دانشگاهی رونمیشدنوشت چیکارکنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    مشکلی ندارد وارد نکنید

  15. نویسنده دیدگاه : فاطم. - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام من تمام مدارک بدون ازمون روتکمیل کردم ایا برای انتخاب واحد بایدصبرکنم درضمن من کاردانی تربیت بدنی دارم الان دروسی که ترم اول ارایه کردن من گذرندمچیکارکنم میتونم ازترم 5 به بعد انتخاب کنم .چون تاترم 4 ژاس کردم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    صبر کنید تا ثبت نام غیرحضوری شما تایید شود و بعد برای انتخاب واحد اقدام کنید.

  16. نویسنده دیدگاه : شبنم - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام میخواستم بپرسم طبق چیزی که ازسایت شما دانلود کردم من ترم یک هستم میخواستم درس ریاضی بردارم که نوشته شده ترم اخذ ۲ میخواستم ب
    پرسم اگراین ترم بردارم مشکلی پیش میاد?

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر پیش نیاز ندارد مشکلی نیست

  17. نویسنده دیدگاه : m.t - در تاریخ : 12 بهمن 1393

    سلام
    برای حذف نمره زیر ده . خود نمره 14 هم قبوله؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر ورودی 91 به بعد باشید بله خود نمره 14 هم قبول هست.

  18. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    با سلام
    در صورت اعتراض به درس تشریحی و تایید نشدن ان اگر اعتراض مجددا تکرار شود و نمره قبولی توسط استاد تایید شود ایا با توجه به اینکه مرکز تایید کرده امکان تغییر نمره میباشد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    بله هست

  19. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    منظور از تایید مرکز تایید نمره ردی میباشد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    تایید میکنند حالا اگر نمرتون رد باشد میزند رد و اگر قبول باشد میزند قبول

  20. نویسنده دیدگاه : jafar - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    باسلام.
    چرا سیستم آموزشی مثالا انتخاب واحد، با موبایل فعال نمیشه.اگه نرم افزار خاصی میخواد لطفا معرفی کنید .
    باتشکر.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    سیستم گلستان فقط با کامیپوتر و فقط با مرورگر اینترنت اکسپلورر باز می شود.

  21. نویسنده دیدگاه : ستایش - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    باسلام.اگر درثبت نام بدون آ زمون به جای اصل مدرک دیپلم گواهی دیپلم رو فرستاده باشم آیادرروند تایید کارشناس مشکلی پیش میاد؟چون من تازه رفتم واصل رو از آموزشگاهم گرفتم .اما اصل پیش رو فرستادم. واینکه آیا تاقبل از 14من تایید می شم ممکنه اصلا تایید نشم آخه دلشوره گرفتم. ممنون می شم اگه جوابم رو بدید خیلی می ترسم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد.
    خیر تایید می شود و نگران نباشید انتخاب واحد و ثبت نام تمدید خواهد شد.

  22. نویسنده دیدگاه : ایمان - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام
    آیا دروسی را که در رشته ریاضی کاربردی گذارندیم با دروس رشته ریاضیات و کاربردها تطبیق میدهند؟ من نمره هام شرایط تطبیق را دارند ولی واحدهای ریاضیات و کاربردها خیلیهاشون ۳ واحدی شده که تو رشته ریاضی کاربردی ۴ واحدی اند
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    مشخص نیست. باید شواری اموزشی بررسی کند

  23. نویسنده دیدگاه : تارا - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    حذف واضافه کی هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    از 26 بهمن ماه

  24. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام
    من ترم5 هستم و تاالان واحدای زیادی نتونستم پاس کنم. حالا خواستم ببینم نهایتا تا چند ترم دیگه میتونم فارغ التحصیل بشم ایا محدودیتی برای شمار ترم ها وجود داره؟؟سقف ترم ها برای فارغ التحصیلی چندتاس؟؟
    باتشکر

  25. نویسنده دیدگاه : پریا - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    باعرض سلام وخسته نباشید.
    اگه یه درسی رو رد بشم درترم بعد اون رو باچه نمره ای باید قبول بشم که اون نمره ی مردودیم حذف بشه؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    (تاثیر دروس مردودی در معدل)
    *ورودی های قبل از 86 : نمرات مردودی در معدل کل محاسبه نمی شود .
    *ورودی های 87 تا آخر 90 : فقط اولین نمره مردودی در معدل کل محاسبه می شود .
    *ورودی های 91 به بعد : در صورتی دانشجو درس مردودی را با نمره حداقل 14 بگذراند، نمره قبلی (مردودی) از کارنامه حذف و در معدل ترم و کل محاسبه نمی شود .

  26. نویسنده دیدگاه : آذرنوش - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام پشتیبان عزیز یه سوال داشتم.
    آیا من که دانشجوی عادی ارشد هستم میتونم درسهایی رو که الکترونیکی ارائه شده بردارم؟؟ تورو خدا راهنمایی کنید.
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    بله می توانید

  27. نویسنده دیدگاه : فاطم. - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام پشتیبان جان من دیروز همه مراحل رفتم گزارش 260 رودریافت کردم الان26 ساعت میگذره هنوزمیزنه پذیرش نهایی نشدم چیکارکنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    صبور باشید و نگران نباشید تا پذیرش غیرحضوری شما تایید شود.

  28. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام خسته شدم ازبس که منتظرتایید کارشناس موندم .من ازشنبه ثبت نام کردم اما هنوزموردتایید قرارنگرفتم می ترسم که اصلا موردتاییدقرارنگیرم .چون توقسمت گزارش260که می رم نوشته هیچ اطلاعاتی برای نمایش ویا چاپ وجود نداره!!!!!!! ازطرفی درقسمت تایید دانشجوکه می رم نوشته کد فلان تاییدنهایی نشده. آیامشکلی هست؟ می شه بگیدتاکی بایدمنتظربمونم ؟آیامی شه موردتایید قرارنگیرم.آخه تاموردتاییدقرارنگیرم نمی تونم انتخاب واحدکنم وشهریه روواریزکنم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    باید صبر کنید تا مرکزتان پذیرش غیرحضوری شما را تایید کند و بعد با شماره دانشجویی وارد شوید و اقدام به واریز شهریه و انتخاب واحد کنید.
    نگران نباشید و صبور باشید. ثبت نام و انتخاب واحد تمدید خواهد شد

  29. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام بنده تو پذیرش بدون آزمون رشته الهیات قبول شدم و پس از ثبت نام و بعد از تایید مدارک و باز شدن گلستان، سایت تذکر داد برای انتخاب واحد باید نصف شهریه ثابت پرداخت بشه من شهریه را اینترنتی پرداخت کردم و الان بعد از حدود ۳ روز از پرداختش میگذره وقتی میخوام انتخاب واحد کنم اون قسمت انتخاب واحد باز میشه ولی قسمت پایینش که عنوان درس ها رو باید نمایش بده نمایش داده نمیشه. سرعت اینترنتم هم بالا هست و حتی انتظار هم کشیدم و چندبار خارج شده و وارد شدم تاثیری نداشت ناگفته نماند من چندروز پیش با همین سیستم و مرورگر اینترنت اکسپلور وارد شدم و برای یکی از بستگان انتخاب واحد کردم و مشکلی نداشت بنظر شما مشکل از کجاست.
    پاسخ پشتیبان در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ :
    سلام
    اگر شهریه را به صورت حضوری در بانک – خودپرداز – تلفن بانک پرداخت کرده اید ، معمولا ۴۸ الی ۷۲ ساعت زمان میبرد تا در سیستم ثبت شود.
    اگر به صورت اینترنتی پرداخت کرده اید بین ۲ الی ۵ ساعتی زمان میبرد پس صبور باشید تا ثبت شود
    الان سومین روز هست که شهریه را اینترنتی ریختم بازهم دروس برای انتخاب باز نمیشه!
    ناگفته نماند من تو رشته کامپیوتر هم در این دانشگاه هم زمان با الهیات مشغول به تحصیل هستم و انتخاب واحد کامپیوتر را انجام دادم ولی الان نمیدونم چرا دروس را برای انتخاب واحد الهیات نمایش نمیده و فقط میتونم تو قسمت بالا با وارد کردن کد گروه و درس دروس را مشاهده کنم و درس هارو هم که میاره جلوشون خطا میده که شما اخذ این گروه درسی برای نظام آموزشی شما امکان پذیر نمیباشد درحالی که من همون کدهای دروس مربوط به رشته الهیات را وارد میکنم.
    میدونم طولانی شد ولی لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    مرکزتان درسی ارائه نداده است.باید به مرکزتان درخواست ارائه دروس مورد نظر خود را بدهید

  30. نویسنده دیدگاه : حمیدرضا - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    با سلام ، ، خواهشمند است در خصوص نحوه نحوه ارائه دروس الکترونیکی توضیح فرمایید و بفرمایید در صورت انتخاب واحد این دروس که به صورت الکترونیکی
    ارائه می شود الزامی در خصوص
    حضور آنلاین می باشد یا مانند کلاس ها حضور اختیاری است .با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    کلاسها به صورت مجازی از طریق سایت : lms.pnu.ac.ir برگزار می شود.
    خیر اختیاری می باشد

  31. نویسنده دیدگاه : حمیدرضا - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    با سلام
    از سایت بسیار خوبتان تشکر می نمایم . مهمترین کاری که شما انجام می دهید که در ظاهر هم مشخص نمی باشد ، دور نمون استرس بی مورد از دانشجویان می باشد که جای تشکر و قدردانی دارد .

  32. نویسنده دیدگاه : منا یزدان پناه - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام.
    خسته نباشید.
    من کارشناسی هوا و فضا بدون آزمون 93-94 واحد کرج که اولین انتخابم بوده قبول شدم. امکانش هست به یکی از رشته هایی که در انتخاب های بعدیم نوشته بودم تغییر رشته بدم؟ رشته های بعدیم از گروه هنر و زبان هستش.
    و دوم اینکه واحدهایی رو که در رشته کارشناسی که قبلا از دانشگاه آزاد گرفته ام رو با واحدهای رشته کارشناسی که قبول شدم تطبیق بدم؟ قانون تطبیق واحد در دانشگاه پیام نور وجود دارد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر نمی شود
    دروسی که شرایط تطبیق واحد رو داشته باشند بله می توانید. بعد از ثبت نام قطعی درخواست تطبیق واحد دروستون رو بدید
    معمولا 1 نیمسال زمان می برد تا به تطبیق واحد رسیدگی شود

  33. نویسنده دیدگاه : فاطم. - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    سلام خسته نباشید من باشمارهکاربری واردسایت گلستان نمیتونم بشم تاببینم پذیرش شدم درضمن باشماره دانشجویی همنمیتونمچیکارکنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    شما باید با شماره دانشجویی وارد شوید و هر موقت وارد شد بدانید پذیرش شما تایید شده است.
    سبلام
    باید صبر کنید تا مرکزتان پذیرش غیرحضوری شما را تایید کند

  34. نویسنده دیدگاه : ارتا - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    سلام
    من ترم اخر هستم و ترم قبل دو درس پیشرفته۱و۲ و تمدن وانقلاب را با هم درخواست دادم و برداشتم و موقع حذف و اضافه پیشرفته ۲ را حذف کردم و بقیه دروس را با نمره بالا پاس کردم و نمره این دروس برام تایید شده ولی الان برای انتخاب واحد به کارشناس رشتم مراجعه کردم گفتن یکی از دروس معارف ترم قبلم میسوزه و باید علاوه بر پیشرفته ۲ یکی از دو معارف بالا رو هم بردارم.ایا این انصافه که من دوباره درسی رو که به راهنمایی خودشون برداشتم و پاس کردم دوباره پاس کنم و دوباره به خاطرش شهریه بدم؟ ایا اصلا گفته این کارشناس درسته که یک درس معارفم به خاطر حذف پیشرفته۲ میسوزه؟؟؟؟باید چکار کنم؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    حتما کارشناس رشتتون در سیستم وضعیت دروس شما را بررسی کرده که این حرف رو زده دیگه

  35. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    با سلام
    انتخاب واحد کردم شهریه متغیر از کی در سیستم درج می شود ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    مشخص نیست

  36. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    سلام . حذف و اضافه برای همه 26 هستش؟ حتی کسایی که تازه قبول شدند؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    بله

  37. نویسنده دیدگاه : نوشین - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    با سلام و تشکر از شما
    من رشته روابط عمومی پذیرفته شدم برای انتخاب واحد ترم اول، درس زبان پیش نیاز دارد؛ آیا باید درس دیگری را انتخاب کنم.
    لطفا راهنمایی فرمایید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    خوب ببینید پیش نیازش چی هست که اخذ کنید پیش نیازش رو

  38. نویسنده دیدگاه : mahdi - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    سلام من این ترم ورودی جدید پیام نور هستم برای انتخاب واحد شهریه ثابتمم ریختم معدلم بالای 12 است ودر پروفایلم زده 20 واحد مجازم اما برای من بیشتر از 12 واحد اجازه انتخاب درس نمیده کلا4 تا درس 3 واحدی برای انتخاب کردن در پروفایلم گذاشتن جز اون درسا چیزی نمیتونم بردارم چه کار کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    مرکزتان ارائه نداده است.باید به مرکزتان درخواست ارائه دروس مورد نظر خود را بدهید

  39. نویسنده دیدگاه : ایوب - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    سلام
    من تو تغییر رشته 7 واحد امتحان دادم که قبول شدم اما این 7 واحد رو ترم قبل پاس کرده بودم حالا این چطوری میشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    دروس جدید برایتان محاسبه می شود

  40. نویسنده دیدگاه : احمد - در تاریخ : 14 بهمن 1393

    با سلام
    من در کل 115 واحد رو پاس کردم که 7 واحد رو دو بار پاس کردم اماسیستم هر دو بار اون رو محسوب کرده حالا من باید 7 واحد از 115 واحد کم کنم یا نه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    بله فقط یکبارش محاسبه می شود

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top