چاپ خبر
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد:

شورای گسترش در صدد حذف دانشگاه پیام نور تحت عنوان بازبینی اساسنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم ، تحت عنوان بازبینی اساس نامه دانشگاه پیام نور در حال حذف این دانشگاه هستند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) به نقل از مهر : دکتر قاسم جعفری ، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به فعالیت برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم برای حذف دانشگاه پیام نور اشاره کرد و یادآور شد: ما خبرهایی داریم که برخی از اعضای شورای گسترش یک هژمونی تحت عنوان بازبینی اساسنامه پیام نور ایجاد کرده اند و در حال حذف این دانشگاه هستند.

جعفری ادامه داد: پیام نور تنها دانشگاهی است که بومی پذیر بوده و در اقصا نقاط کشور قرار داشته و با شهریه کم  و کارکرد فرهنگی خوب در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که دانشجویان اقشار متوسط به پایین با دغدغه کمتر می توانند آنجا درس بخوانند،  افزود: در حال حاضر ۸۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، متاسفانه نظرات افراد دراین زمینه نتیجه ای جز بی مهری کامل نسبت به این دانشگاه نداشته و نتیجه نهایی آن محدودیت یا حذف دانشگاه پیام نور خواهد بود که این کار اشتباهی است.

جعفری در توضیح حذف دانشگاه پیام نور اضافه کرد: وقتی عملا به سمت ایجاد محدودیت جدی برای این دانشگاه حرکت می شود، رشته ای ارایه نشده، فرصت پذیرش دانشجو گرفته شده، دوره فراگیر حذف می شود و دوره های تحصیلات تکمیلی ارایه نمی شود، بدین معنی است که آرام آرام به سوی حذف این دانشگاه به نفع برخی جاها که برای حضرات منافع شخصی دارد حرکت می شود که این کار خطرناکی برای نظام است.

وی افزود: با همه سرمایه گذاری که برای این دانشگاه شده، ما فکر می کنیم یک اشتباه استراتژیک تعمدا درحال رخ دادن است. بنابراین هشدار می دهیم دکتر فرهادی وزیر علوم مواظبت کند چون فکر می کنیم شاید خود وزیر خیلی متوجه این معنی نباشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: رئیس کمیسیون آموزش نیز در این زمینه مصاحبه کرده و هشدار لازم را ارایه کرده است بنده نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش هشدار داده و اعلام می کنم، عموم نمایندگان پیگیر این مساله هستند، نمایندگان باید بدانند اگر بدین صورت پیش رود فرزندان حوزه انتخابی آنهایی که دسترسی برای تحصیل در جای دیگر ندارند خود به خود دچار چالش خواهند شد.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : دانشجوي بدبخت - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    سلام ،پیام نوری دانشجویان بغد از این هم هزیته مدرک نمیدهن ،بهتر وقت.وهزینه خودشون تلف نکن

  2. نویسنده دیدگاه : bardia - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    با درود وسپاس از زحماتتون
    واقعا اگر دانشگاه پیام نور حذف شود،کمک شایانی به اموزش و تحصیل خواهد کرد.چون واقعا تمام موجودیت این دانشگاه در راستای ،سرخوردگی علمی دانشجویان هست..فقط کافیه یک نظر خواهی از دانشجویان دانشگاه پیام نور بکنید متوجه این بیزاری از دانشگاه در انها میشوید.من خودم وقتی از دانشجویان فارغ التحصیل راجع به وضعیت این دانشگاه میپرسیدم بشدت منو نهی میکردند.وحالا که چند ترم گذشت متوجه شدم که چرا منو نهی میکردند..باسپاس ازاینکه نظرات ما را منصفانه انعکاس میدهید.باسپاس

  3. نویسنده دیدگاه : حسینی - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    باسلام. اگر کسی طالب علم و دانشه توی خونه هم به تحقیق و تلمذ و دانش اندوزی خود می پردازه کماکه دانشگاه پیام نور هم یک دانشگاه دانشجو محور هست و با ارائه منابع از پذیرش شده این دانشگاه در آخر نرم آزمون گرفته و اعلام نتایج می نماید حال اگر کسی ایرادی مبنی بر سرخوردگی علمی و غیره مطرح می کنه احتمالا کتابهای پیام نور رو مطالعه نکرده ویا سرکلاس اساتید حاضر نشده و الی اگر فرقی بین منابع دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاهها هست این باید مستند و مستدل بیان بشه و اگر حوصله مطالعهو درست خوندن و رفع اشکال نداره و باید اولا این ضعف در وجود خودش جستجو کنه ثانیا بایذ ایراد برخی دانشگاهها وارد بشه که با 4تا جزوه دارند مدرک صادر می کنند.
    و در آخر بنظر من حذف دانشگاه پیام نور بدون دانشگاه جایگزین یعنی جلوگیری از دسترسی اقشار آسیب پذیر جامعه به آموزش عالی.

  4. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    دکتر قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس و عضوی هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد دستتان درد نکند که حمایت کردید

  5. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    سلام به نظر من اگر دانشگاهی را می خواهند حذف کنند یکی غیر انتفاعی و دیگری ازاد کارشان فقط مدرک شده 10 صفحه جزوه =نمره

  6. نویسنده دیدگاه : صدف - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    سلام الان که من درس میخونم مشکلی ندارم چون واقعا درس میخونم نمیگم خیلی خوب وعالیه اما اگه ادم پشتکار داشته باشه میتونه موفق بشه الان معدلم19 هست ادم فقط باید بخواد حالا فرقی نمیکنه پیامنور باشه یا شریف

  7. نویسنده دیدگاه : سحر - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    سلام .من این ترم .ترم تخرم هستش..یعنی چی میخو ان دانشگاه حذف کنن. ایا برا این ترم اجرایی میشه.؟؟؟؟ تروخدا جواب بدید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    خیر اجرایی نمی شود و مجلس و دولت مطمئنا جلوی این موضوع را خواهد گرفت

  8. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    تو را خدا گناه ما دانشجویان ارشد چیه ؟ دانشجویان کارشناسی می خواهند نمره زیر ۱۰آنها حذف شود ما می خواهیم نمرات زیر ۱۴ ما حذف بشه . پس خودتان قضاوت کنید دانشجوی با سوادکیست؟ چون هر آیین نامه ای اعلام میشه فقط برای دوره کارشناسی است خدا کنه کل دانشگاه پیام نور حذف بشه .

  9. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    این اتفاق کی میفته ما هایی که درسمون تموم شده اما مراحل فارغ التحصیلی رو نگذروندیم تکلیفمون چی میشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 اردیبهشت 1394 :

    دوست عزیز قرار نیست این اتفاق بیوفته!!!!

  10. نویسنده دیدگاه : پیام نور - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    دانشگاه پیام نورازنظرم یکی ازقوی ترین دانشگاه ها هست که باعث میشه دانشجو ازاول ورود به دانشگاه سرپاه خودش بمونه که این کارباعث میشه درزندگی دانشجو هم تاثیر مثبتی داشته باشه ،یعنی فردی که 4سال سختی خواندن کتابهای قطور ومطالب زیاد وخیلی ازچیز های دیگه روتحمل می کنه ،اون وقت میتونه درزندگی خودش هم تحمل سختی هاروداشته باشه نه مثل دانشگاه ازاد که فردا صبح ساعت 8امتحان دارن تا2شب پای اینترنت نشستن به امید نمره استاد و…حتی اگردرپیام نورنمره منفی هم وجود داشت فردی که فارغ التحصیل میشه تمامی جملات نوشته شده درکتابها روبلده ودرمقاطع بالاتروحتی کنکورهای بالاترازخیلی ازدانشگاه های برتربالاترخواهد بود.که الان هم بالاترهست

  11. نویسنده دیدگاه : 12345 - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    همینو کم داشتیم.شهریه ها بالا میرن و….و حالا هم میخوان حذفش کنن.خیلی خنده داره

  12. نویسنده دیدگاه : الناز - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    به نظر من دانشگاه پیا نور بعد از دانشگاه سراسری از همه دانشگاه های دیگه بهتره چون هم هزینش کمتره هم دولتیه هم دانشجو باید خودش بخونه و همش رو پای خودشه ولی دانشگاه آزاد شما اگه رابطت با استاد خوب باشه نمرتو گرفتی و جزوه های دانشگاه آزاد از نظر حجم اصلا با کتابای پیام نور قابل مقایسه نیست.من خودم دوستم دانشگاه آزاد بود جزوه فارسی عمومیش بیست صفحه بود ولی برا ما دویست صفحه بیشتر بود.بعد اگه سطح علمی دانشگاه پیام نور پایینه پس چرا بیشتر قبولی های ارشد از پیام نورن
    اگه بخوان دانشگاهی حذف کنن باید آزاد و غیر انتفاعی رو حذف کنن.

  13. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    با سلام .به نظر این حقیر دانشگاه پیام نور از خیلی دانشگاه های دیگه بهتره مثلا غیر انتفاعی و آزاد انها چیشان از پیام نور بهتره من خودم یه مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد دارم و الان هم دانشجوی ترم آخر پیام نور هستم حقیقتش در اون رشته که دانشگاه آزاد بودم هیچی بلد نیستم اما تو این رشته چون باید زحمت بکشی تا نمره بگیریم خیلی واردم

  14. نویسنده دیدگاه : آدمین - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1394

    به نظر من و دوستان من اگر پیام نور حذف بشه چند مزیت دارد:

    1-کم شدن بیکاری در جامعه چون دانشجویان با سواد کم دیگه به دانشگاه راه پیدا نمیکنن که بعدا بیکار بشن میرن کچ کاری و..

    2- عدم اتلاف وقت افراد

    3-عدم دادن شهریه برای مدرک

    4-پایین اومدن سن ازدواج بدون تحصیل

    5-راحت شدن والدین از مشغله فرزندان برای شهریه و رفت و برگشت و هزاران مشکلات دیگر

    6-شکوفا شدن دانشجویان واقعی در عرصه علم

    7-عدم رواج مدرک گرایی

    8-عدم سرخوردگی دانشجویان

    9-راحت شدن پشتیبان عزیز از دست دانشجویانی چون ما

    10-روانه شدن پولهای شهریه ها به سوی خود اشتغالی خود افراد

    11-معلوم بودن تکلیف دانشجویان متوسط و متوسط رو به پایین

    متشکرم از شما پشتیبان عزیز

  15. نویسنده دیدگاه : مظفر - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    با سلام به نظر من شاید ورود به دانشگاه پیام نور راحت باشه ولی کسی که وارد پیام نور میشود تا درس خوان نباشد احتمال فارغ التحصیلیش خیلی کم می باشد. بر اساس آمارهای موجود که دوستان می توانند تحقیق کنند موفقیت دانشجویان پیام نور نسبت به دانشجویان دانشگاههای دیگر در ورود به مقاطع بالاتر چشمگیر تر و دانشجویان پیام نور علمی ترند. باید بگویم متاسفانه این قبیل تصمیمات فقط سیاسی هستند که بدون هیچگونه کار کارشناسی توسط یک سری افراد سود جو که فکر میکنند پیام نور منافع آنها را به خطر انداخته اتخاذ می شود. حذف پیام نور مساویست با سرکوب آرزوهای پیرمرد و پیر زنهایی که در روستاهای فقیر و دور افتاده پولی برای فرستادن فرزندانشان جهت ادامه تحصیل ندارند.با تشکر از پیام نورنا

  16. نویسنده دیدگاه : کوروش - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    بنده با رتبه 778 دوره کارشناسی را در دانشگاه تربیت معلم تهران دولتی خوندم و الان ارشد پیام نور می خونم .به جرات می گویم دانشگاه پیام نور بسیار علمی ودانشجویان ارشد آن باسواد هستند چون خودم سختی درس خوندنم در پیام نور را کشیدم . تنها عیب پیام نور حذف نکردن نمرات مردودی زیر 14 از معدل برای ارشد است .

  17. نویسنده دیدگاه : ns - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    به نظر من که دوستانی که میگن پیام نور بده و … اون افرادی هستن که همه چیزو آماده و حاضر میخوان . شما باید از دانشگاه بهره ببیری نه اینکه انتظار داشته باشی دانشگاه همه چیز رو یاد بده و همه کار کنه !
    اینکه هر روز فقط بری سر کلاس و برگردی نشد دانشجو.وقتی فعالیت مفید داشته باشی، تلاش داشته باشی ،رشته و دانشگاهتو هم دوست خواهی داشت و برات مفیده و کار برات موجوده و کلا از وقتت لذت میبری !
    به امید موفقیت دوستان

  18. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    حتما میخواهند در راستای کمک به دانشگاه آزاد که دانشجو هاش بعلت کم بود پول شهریه رو به افول است را کمک کنند چون بالاخره نماینده خرج دارد باید از جای کمک بشه

  19. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    اگه حذفی هم قرار باشه صورت بگیره حق دانشگاه ازاد هست نه پیام نور لطفا هر روز از خواب بیدار می شین قانون تصویب نکنین انگار این همه دانشجو دارند درس می خونند تو دانشگاه پیام نور مسخره اند

  20. نویسنده دیدگاه : کامی - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    سلام.یعنی دیگه مدرک ما پیام نوری ها توی سال های آینده خیلی بی اعتبار میشه؟

  21. نویسنده دیدگاه : جواد - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    سلام
    دانشگاه پیام نور و نظام آموزشیش شاید مشکلات زیادی داشته باشند…
    اما اما اما این که چیزی دارای مشکل باشه به خیلی جاها وارده به غیراز این دانشگاه…
    بالاخره دانشگاهه و خیلی ها هم تو همین دانشگاه به موقیت رسیدن و برای مدارج بالاتر به دانشگاه مطرح کشور دست پیدا کردن…
    پس حذف این دانشگاه هیچ معنی نداره چون خیلیها ممکنه از درس خوندن باز بمونن…

  22. نویسنده دیدگاه : الهه - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    واقعا انصاف نیست دانشویان پیام نور خیلی بیشتر از دانشجویان دانشگاههای دیگه تلاش میکنن انوقت آقایون با این حرف و حدیث ها مدام ارزش تلاش ومدرکشون رو پایین میارن!

  23. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    معلومه وقتی مسولین خودشون………. تصمیم بگیرن بایدم در باسواد ترین دانشگاه رو تخته کنن ه!! البته هرجور بیشتر سود بده همون جور میشه لازم نیست در دانشگاه رو تخته کنین اگه میخوان شهریه هارو ببرن بالا ی ایین نامه بدن خودشون خلاص کنن الم شنگه لازم نیست!

  24. نویسنده دیدگاه : abolfazl - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    دانشجوهای عزیز این خبر تنها یک نقل قول از یه شخص هست و اعتباری نداره.مثل هزاران هزار حرف که داخل کشور زده میشه و کو تا عمل.یادمه 3سال پیش که اومدم دانشگاه گفتن قراره میان ترم بشه8نمره یا اینکه نمره منفی برگرده.ولی هیییچ که هیییچ.
    الان حدود80درصد قبولی های ارشد پیام نوری هستن.
    لطفاً,خواهشاً یاد بگیرید زیاد به این حرفا توجه نکنید.

  25. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    خسته نباشید
    وقتی یه جوون که امکان رفتن به دانشگاه دیگری رو به خاطر مشکلات مالی نداره با هزار امید به داین دانشگاه میاد .من ترم آخرم واقعا تو این چند ساله دانشجوهایی رو دیدم که واقعا سطح بالایی دارن که همه از روستاهای دور افتاده هستندکه همین آقایون به اصطلاح محترم حتی اسمش رو هم نشنیدند برید اساسنامه وجود خودتونو بررسی کنید مشکل اصلی اونجاست.

  26. نویسنده دیدگاه : ندا - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    با سلام. من منظور دوستان از حذف نکردن نمره زیر 14 از معدله. من یک دونه از درسهام رو 12 شدم. یعنی دچار مشکل می شم تو فارغ التحصیلی از ارشد ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    خیر دوست عزیز هیچ مشکلی ندارد و اون موضوع مربوط به چیز دیگری هست

  27. نویسنده دیدگاه : حسنا - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    متاسفم برای کسی که این حرف را زده. …. دانشگاه پیام نور بزرگترین نعمت واسه کساییه که نمی خوان تو محیط کثیف دانشگاه آزاد باشن…. من به شخصه تمام این سختیهای درس خوندن رو تحمل میکنم فقط واسه اینکه نرم تو اون دانشگاهی که فقط شده مرکز فساد… همش کلاس پیچوندن و به بهونه ی دانشگاه از خانواده و خونه فرار کردن…
    از لحاظ علمی هم فوق العاده سطح بالایی داره…. اگه مدرکش هم جایی خارج از کشور معتبر نباشه مشکل از کشورمونه که هیچ مدرک و اعتباری تو دنیا نداره… نا دانشگاه….

  28. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    با سلام من یک سال است که در دانشگاه پیام نور درس می خوانم وسیستم برنامه ریزی وسلامت برگزاری امتحانات وارایه دروس ان عالیه من دوره کارشناسی را در دانشگاه سراسری شیراز گذرانده ام و واقعا در سیستم پیام نور باید تلاش کرد تا موفق شد.

  29. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    چرا ما ایرانیا قادر نیستیم 4-5 سال بعد رو ببینیم اگه پیام نور حذف بشه دانشجویانی با سطح مالی متوسط قطعا قدر نخواهند بود به دانشگاه ازاد و … برن و وضعیت ترک تحصیل و… از اینم بدتر میشه به نظر من این یه اشتباه بزرگه

  30. نویسنده دیدگاه : m - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    سلام،لطفا بفرمایین،اسامی دکترا بدون آزمون ها(استعداهای درخشان) پیام نور کی اعلام میشه؟لطفا جواب بدین.
    سپاسگزارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    مشخص نیست

  31. نویسنده دیدگاه : paria - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    سلام
    این چه وضعشه؟ دانشگاه پیام نور خیلیم دانشگاه خوبیه.من هم دانشگاه آزاد درس خوندم.هم پیام نور .والا از دانشگاه آزاد هیچی یاد نگرفتیم.الان دانشجوی رشته حقوق پیام نورم با معدل 18… تنها دانشگاهیه که نسبتا حق کسیو نمیخورن..واگه کسی درسخون باشه واقعا دانشجوی این دانشگاه ازنظرسطح علمی از دانشجوهای دانشگاه های آزاد وغیرانتفاعی خیلی بالاترن.خدا نکنه این اتفاق بیفته

  32. نویسنده دیدگاه : 1 - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    من با بخاطر اینکه نمی توانم زیاد مسافرت کنم قید ارشد و دکترا را مدتی زدم اما با قانونی که در پیام نور است که تمام دانشجویان پیام میتوانند از کلاسهای مجازی استفاده کنند حالا ترم اخر ارشدم و انشالله به زودی دکترا
    فکر میکنم قضیه حذف اصلا جدی نیست باید ی جور سیاست بازی باشه

  33. نویسنده دیدگاه : فرح - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    منهم با نظر دوستانی که از دانشگاه آزاد گفته اند موافقم.
    واقعا اگر قرار است که دانشگاهی منحل شود همان است.
    کلیه فارغ التحصیلان اخیر این دانشگاه فوق العاده بیسواد هستند.

  34. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    سلام تو رو خدا جواب بدید من دوسال از تحصیلم مونده اگر حذف بشه ما چیکار کنیم ازادم که خداتمنه شهریش تورا خدا بگید تکلیف دانشجوا چی میشه ولمون میکنن به امون خدا بدون مدرک

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    دوست عزیز نگران نباشید به همین راحتی نیست که حذف کنند!! نگران نباشید حذف نمی شود

  35. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    دانشجوی ارشدی که درسی را با نمره بالای ۱۴ گذرانده ورودی هر سالی که باشد دیگر نباید نمره افتاده قبلی در معدلش محاسبه شود. این قانون باید برای همه باشد چون هم پول شهریه را داده اند و هم نمره بالای ۱۴ گرفته است .

  36. نویسنده دیدگاه : mahsa - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    سلام بنظر من باید ازاد و غیر انتفاعی باید حذف بشن چون ب اسونی نمره میگیرن..وزحمتی ندارن چون باید با استاد خوب باشن ولی پیام نور و باید زحمت بکشی و تلاش کنی و هم چیزی هم یاد میگیری..درسته شهریه اش بالا رفته ولی ارزش داره

  37. نویسنده دیدگاه : شایان - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    سلام.بنظرمن،این کاریک اقدام کثیف ازطرف مسولین دانشگاه ازادمیتونه باشه،چراکه دانشگاه پیام نورتونسته جایگاه ویژه ای دربین دانشگاهها ی داخلی ایجادکنه ویک رقیب بزرگ برای دانشگاه ازادبشه،وچون پیام نورتونسته بادانشحویان زیادی جذب کنه،ویه جورایی کاروکاسبی دانشگاه ازادکسادشده،حالازورشون میاداین پیشرفت روهم ازلحاظ کیفیت وهم ازلحاظ کمیت میبینند.وهمچنینین چون متاسفانه سیاست دانشگاه ازادفقط گرفتن پول وارائه مدرک میباشد،وجمع کثیری ازنمایندگان محتتتترم مجلس ……. وتنهاراهشون برای گرفتن مدارک عالیه فقط دانشگاه ازادء،بنابراین بعیدنیست درمجلس……… همچنین تصمیمی تصویب بشه.من متاسفم

  38. نویسنده دیدگاه : mahsa - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1394

    واقعا با نظر خانم پریا موافقم پیام نور عالیه

  39. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    بهتره فکری به حال دانشگاه ازاد بشه که دانشجوهاش بدون اینکه باکتاب اشنا باشن با چند تا جزوه مدرک میگرند و استاتیدشون به قیافه فرد نمره میدن…جالبه با این حال سطح علمی ما به چالش کشیده میشه

  40. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    سلام این یک کار سیاسی است از طرف دانشگاه ازاد فرضااگر این کار هم عملی بشه من خودم قید تحصیل را می زنم اما در دانشگاه ازاد ادامه تحصیل نمی دهم نه به خاطر شهریه اش بلکه به خاطر سواد پاینش فقط مدرک گراست اما پیام نور همیشه مورد کم لطفی بعضی افراد واقع شده من به جرات می گویم دانشگاه پیام نور حتی از بعضی دانشگاههای روزانه بهتر است

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top