سوالات مهم و متداول ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستان 94 پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : به دلیل اهمیت موضوع و پرسش بسیار زیاد دانشجویان ، نکاتی مهم در مورد انتخاب واحد ترم تابستان 94 پیام نور جهت اطلاع اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : بر اساس سوالات زیاد دانشجویان در مورد انتخاب واحد ترم تابستان 94 دانشگلاه پیام نور ، سوالاتی که بیشترین پرسش رو در مورد انتخاب واحد ترم تابستان 1394 داشته باشند ، در این خبر پاسخ داده می شود. (این خبر بر اساس اهمیت هر موضوعی بروز می شود)

 

آغاز ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستان 94 پیام نور / نکات مهم انتخاب واحد – کلیک کنید

 

 

قبل از ارسال نظر ، جستجو کنید و نظرات بالاتر را مطالعه فرمایید. سوالات تکراری بدون تایید و پاسخ حذف می شوند


توجــــــه    توجـــــــه

در صورتی که بعد از پرداخت شهریه ترم تابستان ، به هر دلیلی انتخاب واحد نکنید چه به دلیل ارائه نشدن دروس مورد نظر و چه به دلیل تکمیل ظرفیت دروس و … ، شهریه پرداختی مربوط به ترم تابستان شما در حساب شما باقی خواهد ماند و از شهریه نیمسال بعدی شما کسر خواهد شد.

 


تکمیل و بازبینی اطلاعات شخصی دانشجو

کلیه دانشجویان موظف به تکمیل و بازبینی اطلاعات شخصی خود (اعم از کد ملی، شماره شناسنامه و …) میباشد لذا دانشجویان نسبت به تایید اطلاعات اصلی خود از مسیر زیر اقدام نمایید در غیر اینصورت قادر به انتخاب واحد نمی باشند:

 

آموزش –> دانشجو –> مشخصات دانشجو –> تکمیل و تایید اطلاعات شخصی دانشجو

 


 

اطلاعیه مهم در مورد ارائه نشدن برخی دروس در مراکز پیام نور :

بعضی از مراکز و واحدها ممکن است برخی از دروس بخشنامه را ارائه ندهند. برخی ممکن است هیچکدام را ارائه نداده! و اصلا مجری انتخاب واحد تابستانی نشوند( 99 درصد مراکز مجری انتخاب واحد تابستانی هستند).

کاملا استانی و در اختیار رییس استان و روسای مراکز و واحدها و مسوولین آموزش مربوطه میباشد. می توانید به مرکزتان درخواست ارائه درسی را طبق بخشنامه بدهید تا اگر موافقت شد ارائه دهند. (تاکید می شود فقط طبق بخشنامه و دستوالعمل انتخاب واحد ترم تابستان 94 (+اینجا) قادر به ارائه دروس هستند)

 


اطلاعیه مهم شهریه ترم تابستان دانشگاه پیام نور :

با توجه به اینکه شهریه ثابت در ترم تابستان دانشگاه پیام نور به صورت نصف می باشد و همچنین شهریه متغیر به دلیل خودخوان بودن نصف می باشد برخی مراکز متاسفانه در زمان ارائه لیست دروس آنها را به صورت عادی ارائه داده اند به همین دلیل شهریه برخی دانشجویان بیشتر از حد معمول ترم های تابستان می باشد.

دانشجویان عزیز دقت داشته باشید کارشناسان مراکز و واحدها بایستی این دروس را خودخوان نمایند تا شهریه هم به صورت خودخوان از دانشجویان اخذ گردد.اگر دانشجویی به فرض شهریه اش را هم اکنون پرداخت نماید و بعد توسط کارشناس رشته به صورت خودخوان تغییر وضعیت دهد ، برای ترم آینده مبلغ مابه التفاوت را طلبکار خواهد شد.

همچنین دقت داشته باشید شهریه دروس عملی که در ترم تابستان اراده شده است ( دروس تربیت بدنی 1 و 2 کارآموزی – پروژه) به صورت عادی و طبق نیمسال های عادی محاسبه می شود.

 


اطلاعیه مهم درس تربیت بدنی:

درس تربیت بدنی ، 1 واحد دارد و آن 1 واحد هم عملی است. 10 نمره این درس تئوری و 10 نمره دیگر عملی است و دانشجو در صورت غیبت در امتحان از نمره عملی محروم خواهد شد. لذا به استثنای این درس که امکان خودخوان نمودنش حتی در سیستم گلستان برای کارشناسان هم وجود ندارد سایر دروس خودخوان بوده و مراکز و واحدهای پیام نور باید برای تشکیل برنامه های کلاسی این درس (تربیت بدنی) اقدامات لازم را چه در تابستان و چه ترم آتی پیاده نمایند.

حال تصمیم با مراکز می باشد که کلاسهای این درس رو که به صورت عملی هست در تابستان برگزار کند یا در ترم آتی.

 


اطلاعیه مهم معرفی به استاد و تکدرس در ترم تابستان :

در دانشگاه پیام نور دانشجو می تواند بجای آنکه در طول ترم همانند سایر دانشجویان درسی را امتحان بدهد با هماهنگی مرکز خود اقدام به اخذ درس به صورت معرفی به استاد کند و امتحان درس مورد نظر را زودتر از زمان برگزاری امتحانات پایانی دانشگاه بدهد.

در معرفی به استاد پیام نور امتحان درس مورد نظر توسط استاد معرفی شده گرفته می شود دانشجو می تواند میزان مطالعه و نحوه امتحان را با استاد خود هماهنگ کند!

اگر دانشجوی مقطع کارشناسی تنها یک و یا دو درس نظری باقی مانده داشته باشد تا فارغ التحصیل شود (تعداد واحد مهم نیست درس دیگری هم نباید داشته باشد) می تواند آن دروس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند. (بخشنامه)
متاسفانه برخی از مراکز پیام نور به دانشجویان می گویند اگر در تابستان درس مورد نظر ارائه شود نمی توانند آن درس را در تابستان معرفی به استاد بگیرند که این موضوع کاملا تکذیب می شود مراکز موظف هستند در هر نیمسالی که دانشجو دارای شرابط معرفی به استاد است با او همکاری لازم را انجام دهند.

 

آغاز مهلت انتخاب واحد و ثبت نمره معرفی به استاد ترم تابستان 94 پیام نور / نکات مهم

 


منابع درسی و تستی – تشریحی بودن دروس در ترم تابستان 94 داتشگاه پیام نور

منابع درسی و نحوه طراحی سوالات دروس (تستی یا تشریحی بودن) در ترم تابستان 94 بر اساس منابع درسی نیمسال دوم 94-93 دانشگاه پیام نور می باشد و تغییری ندارد.

 

دانلود لیست منابع درسی ترم تابستان 94 دانشگاه پیام نور

نحوه اطلاع از تستی یا تشریحی بودن و حذفیات دروس در امتحانات پایان ترم پیام نور

 


تاریخ اختصاصی هر دانشجو برای انتخاب واحد ترم تابستان 94 پیام نور

هر دانشجو در زمان مشخص به خود می تواند انتخاب واحد ترم تابستان 94 را انجام دهد ، دانشجویان پیام نور از امروز می توانند با مراجعه به سیستم گلستان به آدرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir و از مسیر :ثبت نام –> عملیات ثبت نام –> ثبت نام اصلی ، از زمان ثبت نام و انتخاب واحد خود اطلاع و اقدام کنند.

 


اخذ 2 درس که در یک تاریخ و در یک ساعت امتحان آنها باشد:

دانشجویانی که می خواهند 2 درس را اخذ کنند ولی تاریخ و ساعت امتحانات آنها یکی هستند باید برای اخذ این دروس به کارشناس رشته خود مراجعه کنند تا مجوز اخذ دروس با تاریخ و ساعت امتحان یکسان رو برای دانشجو در سیستم صادر کنند.

 


عدم اجرای طرح تعیین محل آزمون در ترم تابستان 94

امکان جابه جایی دانشجو و تعیین محل آزمون در ترم تابستان 94 امکان پذیر نمی باشد و فقط دانشجویان قبل از انتخاب واحد ترم تابستان می توانند درخواست مهمان خود را در سایت گلستان ثبت کنند تا برای ترم تابستان 94 به سایر مراکز مهمان شوند.

 

عدم امکان مهمان اضطراری و تغییر محل آزمون در ترم تابستان پیام نور

 آغاز مهلت ثبت درخواست مهمان در ترم تابستان 94 پیام نور

 


پاسخ به سوالات ضیافت اندیشه دانشجویی

طبق بخشنامه دانشگاه پیام نور ، برگزاری دروس معارف در ترم تابستانی ممنوع می باشد.

تبصره: در صورتیکه نهاد رهبری در دانشگاه اقدام به برگزاری ضیافت اندیشه بنماید هر دانشجو می تواند 4 واحد درسی معارف را بگذراند.

در صورت تامین اعتبارات لازم از سوی دانشگاه، ضیافت اندیشه دانشجویی برگزار می گردد؛ که تا کنون دستورالعملی در این رابطه اعلام نشده است.

آئین نامه ضیافت اندیشه دانشجویی:

اهم فعالیت های این دوره برنامه های فرهنگی می باشد.

کلاس های معارف به صورت منظم در طول دوره برگزار و در صورت غیبت، 4 واحد، اختصاص نخواهد یافت.

در پایان دوره، امتحان کتبی از افراد گرفته خواهد شد.

بخشی از هزینه برگزاری ضیافت از دانشجویان دریافت خواهد شد.

برای ثبت نام طرح ضیافت اندیشه باید به سایت نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه ها (ziafat.nahad.ir) مراجعه فرمایید.

 


معدل نداشتن ترم تابستان و محاسبه نمرات دروس ترم تابستان در معدل کل

ترم تابستان فاقد معدل است و فقط نمرات ترم تابستان در معدل کل محاسبه می شود. و هیچ ربطی به معدل نیمسال قبل و ربطی به ملاک انتخاب واحد ترم بعد ندارد.

 


دسترسی سریع به سایت انتخاب واحد گلستان پیام نور :

دسترسی سریع به سیستم گلستان پیام نور – سرور اصلی

دسترسی سریع به سیستم گلستان پیام نور – سرور کمکی 1

دسترسی سریع به سیستم گلستان پیام نور – سرور کمکی 2

 


در همین زمینه مطالب مهم زیر را بخوانید :

 

دستورالعمل ثبت نام ترم تابستان 94 پیام نور / دروس قابل ارائه در تابستان 94

تقویم آموزشی ترم تابستان 94-93 دانشگاه پیام نور / زمان ثبت نام و انتخاب واحد

دانلود لیست منابع درسی ترم تابستان 94 دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات پایان ترم تمامی مقاطع ترم تابستان 94 دانشگاه پیام نور

اطلاعیه درباره دروس معارفی و عمومی که دانشجویان پیام نور باید بگذراند

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : حمیده - در تاریخ : 17 تیر 1394

    سلام …
    در انتخاب واحد ترم تابستون برای من فقط تربیت بدنی و تنظیم ارائه شده ولی برای بقیه همکلاسی هام اکثر دروس ارائه شده من باید چیکا رکنم تا برا من هم ارائه بشه؟تبت نام من از دیروز شروع تا کی میتونم ثبت نام کنم ؟لطفا جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    مرکزتان دروس بیشتری برای شما ارائه نداده.باید از مرکزتان درخواست ارائه کنید.
    تا اخر انتخاب واحد فرصت دارید

  2. نویسنده دیدگاه : علیرضا - در تاریخ : 17 تیر 1394

    با سلام وضمن ارزوی سلامتی و قبولی طاعات و عبادات ..بنده ورودی فراگیر نود و یک هستم که بقرار حکم انتقالی محل کار اینجانب به ابادان دانشگاه پیام نور اهواز را برای تحصیل انتخاب کردم (رشته ی من برق قدرت هست که همانطور شما میدانید فقط در مراکز استانها ارایه داده میشود )..ولی از انجایی که به دلایلی انتقالی اینجانب میسر قرار نگرفت و کماکان در شیراز مستقر هستم جدا از اینکه رفت و امد به اهواز به دلیل مسافت دوری که با شیراز دارد سخت است و نیز همیشه امکان پذیر نیست وناچار فقط برای امتحان دادن در اهواز حاظر میشوم ..جدا از این در سهای عملی مستلزم حضور اینجانب است که مقدور نیست ..از شما خاهش دارم راهنمایی کنید ایا میتوانم در پیام نور شیراز مهمان شوم ویا خیر ..یا اینکه ایا میتوتم دوباره ثبت نام کنم و درسهای گذرانده را تطبیق دهم …خاهش میکنم کمکم کنید ..ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    برای مهمان شدن باید درخواست بدید ببینید موافقت می شود یا خیر
    برای ثبت نام مجدد بله می توانید در پذیرش جدید شرکت کنید و بعد از پذیرش درخواست تطبیق واحد بدید تا دروسی که شرایط تطبیق واحد رو دارند برایتان تطبیق دهند

  3. نویسنده دیدگاه : امانی - در تاریخ : 17 تیر 1394

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان.
    بنده رشته کارشناسیم راهنمایی و مشاوره تحصیلی می باشد آیا برای بنده جبرانی در ارشد شامل میشه یانه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    کارشناس رشتتون باید تشخیص دهد
    به کارشناس رشتتون مراجعه کنید

  4. نویسنده دیدگاه : لاله - در تاریخ : 17 تیر 1394

    سلام میخواستم بدونم این تابستون که پروژه و کاراموزی برداشتم کی میتونم برای امضا اقدام کنم؟
    مهلت تحویل پروژه و گزارش کاراموزی تا کی هست اخر دی 94 یا اخر خرداد 95؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    تا 2 نیمسال فرصت دارید برای تحویل نمره

  5. نویسنده دیدگاه : جفت شیش - در تاریخ : 17 تیر 1394

    ببخشید میشه لطفا لینک اموزش مراحل اقدام برای کاراموزی وپروژه رو بزارید برام
    الان این دوتا واحد برداشتم نمیدونم چیکارکنم.شما جایی برای کاراموزی سراغ دارید؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    دوست عزیز آموزش نمی خواد که. یک جایی رو برای کارآموزی در نظر میگیرد و بعد به کارشناس رشتتون و استادتون برای تایید معرفی نامه مراجعه میکنید و بعد برای کارآموزی میرید همین!!
    دیگه جاش برای هر رشته و در هر شهری فرق میکنه!!

  6. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 17 تیر 1394

    با سلام
    ایا در دوره ارشد اخذ درس جز 30 قران اجباری است یا اختیاری ؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    اختیاری

  7. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 17 تیر 1394

    با سلام
    منظور از کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنن و کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند چیست ؟ من که کارت معاف از خدمت دارم و دوره ارشد هستم جزو کدام دسته هستم ؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    شما از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنید

  8. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 17 تیر 1394

    با عرض سلام
    در دوره ارشد تا چند ترم فرصت داریم که واحدهای جبرانی را پاس کنیم ؟؟؟ چون تعدا د واحدهای جبرانی من نسبتا زیاد است ایا من می توانم این واحدها را بین سه ترم قبل از پایان نامه تقسیم کنم و هر ترم چند تا واحد جبرانی را بگیرم تا تمام شود ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    بله می توانید مشکلی ندارد فقط اگر پژوهش محور هستید دقت کنید با پایان نامه نمی توانید درس جبرانی اخذ کنید.

  9. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 17 تیر 1394

    ایا در دوره ارشد می توان با پایان نامه یک تک درس اخذ نمود ؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    بله می توانید البته نباید دروس جبرانی باشد

  10. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 17 تیر 1394

    سلام ،خسته نباشید
    طبق چارت رشته صنایع باید 140 واحد پاس کرد تا فارغ االتحصیل شد، آیا میشه بجای 25واحد از دروس اختیاری،27 واحد پاس کرد و با 142 واحد فارغ التحصیل شد و اگر بشود در موقع فارغ التحصیلی معدل کل بر اساس 142 واحد حساب می شود یا دو واحد را حذف می کنند؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1394 :

    سلام
    خیر. سیستم این اجازه رو به شما نمیده که بیشتر از حد فارغ التحصیلیتون درس اخذ کنید

  11. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 18 تیر 1394

    سلام ببخشید من همونم که 21واحدم مونده معدلم زیر 12 .میدونم دفاع مقدس اختیاریه اما برای اینکه معدلم بالاتر بره میخوام بدونم ارایه میدن به من؟با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 تیر 1394 :

    سلام
    مشخص نیست. باید در لیست انتخاب واحدتون ببینید ارائه شده یا خیر

  12. نویسنده دیدگاه : بهار - در تاریخ : 18 تیر 1394

    با سلام
    ترم اخرم ولی در سیستم برای ثبت نام تربیت بدنی برام فعاله در صورتی که پاسش کردم میخواستم ببینم مشکلی وجود داره یا برای تمامی دانشجوها فعاله؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 تیر 1394 :

    سلام
    اگر پاسش کردید نیازی به اخذ مجددش نیست مشکلی ندارد
    دقت کنید باید 2 تا تربیت بدنی پاس کنید (تربیت بدنی 1 = تربیت بدنی) (تربیت بدنی 2 = ورزش 1)

  13. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 18 تیر 1394

    با سلام
    ایا تمام نمرات تستی و تشریحی باید بیاید تا نمرات تایید شوند ؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 تیر 1394 :

    سلام
    بله

  14. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 18 تیر 1394

    با سلام
    ایا موقعی که میخواهیم در دوره ارشد با پایان نامه یک تک درس برداریم باید به کارشناس رشته مراجعه کنیم که مجوز صادر کند یا نه ؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 تیر 1394 :

    سلام
    اگر به غیر از دروس جبرانی هست مشکلی ندارد می توانید نیاز به مجوز نیست.

  15. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 18 تیر 1394

    سلام وقت به خیر زمان ثبت نام تابستان برای همه تا 24 هست؟میشه منتظر بود نمراتم تایید بشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 تیر 1394 :

    سلام
    بله تا 24 هست و البته تمدید می شود.

  16. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 18 تیر 1394

    باسلام وخسته نباشندببخشیدتوترم تابستان فقط8واحدإرائه میدن؟؟بجزمعرفی استادهیچ راهی ندار10واحدبگیرم؟؟؟تورواین شباقسم أگه هرراهی هست بم گوپشتیبام تاتهرانم میاد.خانواده نامزدمم گفتن تاتابستون تموم نکنم همه چی روبهم میزنناگه10وادبهم بدن2عنوان درسیم واس معرفی به استاددارم وتموم میکنم!پشتیبان جون بچت تورواین ماه وشب وروزش قسمت میدم أگه راهی داره!هرچی که باشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1394 :

    سلام
    دوست عزیز قسم ندهید!! در صورت تکرار سوالات شما بدون پاسخ حذف خواهد شد!!
    بعد از ثبت نهایی شدن نمرات ان 8 واحد ، در بازه زمانی معرفی به استاد در صورت داشتن شرایط می توانید دروس باقیمانده رو معرفی به استاد بگیرید

  17. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 19 تیر 1394

    سلام درس ریز پردازنده1 در لیست منابع با آز ریز پردازنده همزمان است اما سیستم گلستان بدون هیچ اخطار و اطلاعی راجع به همزمان بودن آن را می پذیرد اگر انتخابش کنم آیا به مشکل بر می خورم. متشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1394 :

    سلام
    رعایت پیش نیاز حتی اگر سیستم خطا ندهد بر عهده دانشجو هست و تمام عواقبش هم بر عهده خود دانشجو هست. پس رعایت کنید

  18. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 19 تیر 1394

    سلام وقتتون بخیر
    از این همه صبر و شکیبایی شما در پاسخ به سوالات صمیمانه سپاسگذارم که برای رفع ابهامات دانشجویان از هیچ کمکی دریغ نمیکنید
    میخواستم بدونم درس مبانی علم اقتصاد در ترم تابستان ارائه شده یا نه..
    چون مرکز حسن اباد گفت ارائه نشده ممنون میشم پاسخ بدین
    وسوال بعدی اینکه دانشجوی پیام نور در شرایطی که فقط دروس ارائه نشده رو.تا فارغ‌التحصیل شدن پیش رو داشته باشه میتونه توی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهمان باشه چون دانشگاه جامع هم مورد تایید وزرات علوم هست

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1394 :

    سلام
    اطلاعی نداریم باید لیست انتخاب واحدتون ببینید ارائه شده یا خیر
    دانشجویانی که فقط با 8 واحد غیرعملی دانش آموخته می شوند در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند.

  19. نویسنده دیدگاه : حامد - در تاریخ : 19 تیر 1394

    سلام درسی که میخواستم درترم تابستان ارائه نشده میخواستم بدونم میتونم مهمان بگیرم دردانشگاه دیگیه ای

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1394 :

    سلام
    دانشجویانی که فقط با 8 واحد غیرعملی دانش آموخته می شوند در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند.

  20. نویسنده دیدگاه : سحر - در تاریخ : 19 تیر 1394

    با سلام و خسته نباشید.امروز انتخاب واحد تابستان رشته آموزش زبان شروع شده .در این ترم تابستان فقط درس های ترم چهار و پنج و درسهای جبرانی مجاز هستیم که انتخاب کنیم.در صورتیکه من دوتا درس دیگه میخواستم انتخاب کنم که مربوط به ترم چهار و پنج نیستند. حالا سوال من این است که اگر من برم آموزش دانشگاه امکان آزاد شدن این دو درسی که من میخوام انتخاب کنم هست یا نه؟؟؟؟ چون من ساکن تهران هستم و دانشگاهم کرجه. با توجه به دوری راه لطفا منو راهنمایی کنید که آیا رفتنم به آموزش دانشگاه برای این مشکل کارساز است یا چون مجاز به انتخاب این دروس نیستم رفتنم به دانشگاه بی فایده است ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1394 :

    سلام
    دوست عزیز اگر دروس مورد نظرتون بر اساس دستورالعمل باشد مرکزتان در صورت موافقت می تواند ارائه دهد. اگر خارج از دستورالعمل باشد اصلا دست مرکزتان نیست و امکان ارائه ندارند

  21. نویسنده دیدگاه : سحر - در تاریخ : 20 تیر 1394

    با تشکر از پاسخ شما.
    منظور از دستورالعمل چیست؟؟درچه صورتی با درخواست من موافقت میشه؟؟ با تشکر فراوان

  22. نویسنده دیدگاه : حامد - در تاریخ : 20 تیر 1394

    سلام درس مغناطیس رو دوبار برداشتم ولی امتحان ندادم حالامیخواستم بدونم راهی داره این درس که پیش نیاز درس ماشین هست رو باهم بردارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 تیر 1394 :

    سلام
    اگر غیبت داشته اید خیر متاسفانه راهی نیست

  23. نویسنده دیدگاه : حمیده - در تاریخ : 20 تیر 1394

    سلام …
    من میتونم تربت بدنی 1و2 رو ترم آخر با هم بردارم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 تیر 1394 :

    سلام
    بله می توانید

  24. نویسنده دیدگاه : دانشجوی حسابداری - در تاریخ : 20 تیر 1394

    سلام.میخاستم از دوستانی ک انتخاب واحد کردن بپرسم ک پیام نور کرج همه دروس رو طبق دستوراعمل اراعه دادن یا نه بعضی از دروس رو حذف کردن؟ثبت نام من ۲۴هستش خیلی نگرانم.اگه کسی میدونه کمکم کنه

  25. نویسنده دیدگاه : Nastaran - در تاریخ : 21 تیر 1394

    سلام
    یه سوال داشتم، مقطع کارشناسی هستم و 10 واحد تا فارغ التحصیلی دارم که با ترم تابستان و معرفی به استاد تا پایان تابستان درسم تموم میشه، معدلم در حد 10 درصد برتر هست میخواستم ببینم شرایط استعدادهای درخشان شامل حال من میشه؟!سال های قبل این موقع همیشه مشخص میشد اسامی ولی امسال هیچ خبری نیست، میترسم این همه زحمتم هدر بره، شما نمیدونید امسال برای مقطع ارشد استعدادهای درخشان میگرن یا نه؟؟چه زمانی مشخص میشه؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدهید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 تیر 1394 :

    سلام
    فعلا متاسفانه خبری از 10 درصد برتر نیست و باید صبر کنید تا مشخص شود

  26. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 21 تیر 1394

    با سلام من ارشد بازرگانی هستم پایان نامه و درس زبان تخصصی از کل واحدام مونده
    اول میخواستم بدونم امکان گرفتن پایان نامه اولین بار در ترم تابستان هست یا نه
    دوم مقابل درس زبان تخصصی درس (پیشنیاز) زده ایا گرفتنش هم زمان با پایان نامه مشکلی نداره
    با سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 تیر 1394 :

    سلام
    اگر ارائه شده باشد بله می توانید.
    رعایت پیش نیازها الزامی می باشد.

  27. نویسنده دیدگاه : arnaz - در تاریخ : 22 تیر 1394

    سلام ممنون بابت سایت خوبتون
    میخواستم بدونم برای 8واحد هم شهریه نصف حساب میشه؟ حدودا چقد میشه؟
    باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 تیر 1394 :

    سلام
    بله نصف می شود:
    جدول شهریه ترم تابستان 94 دانشگاه پیام نور برای تمامی مقاطع

  28. نویسنده دیدگاه : ff - در تاریخ : 22 تیر 1394

    سلام دوست عزیز
    قوانین فارغ التحصیلی چقدر به دانشگاه فرصت میده ک حداقل گواهی فارغ التحصیلی بدن به ما؟
    من مدارک فارغ التحصیلیم رو تکمیل کردم دانشگاهمون میگه باید تا 16 شهریور صبر کنی بررسی بشه بعدش تازه بهت گواهی فارغ التحصیلی میدیم!!!!
    من درسمو سعی کردم این ترم تموم کنم ک برم سر کار .الان حداقل یه گواهی نباید بدن؟!! من احتیاج دارم برای سرکار!!1
    ممنون ک وقت میزاری.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 تیر 1394 :

    سلام
    والا ما در این مورد قانونی رو متاسفانه اگر هست ندیدیم.
    اگر کارهالی فارغ التحصیلی رو انجام داده اید مرکزتان می توانید به شما گواهی بدهد که ایشون کارهای فارغ التحصیلیش رو انجام داده و پرونده ایشون در دست بررسی هست

  29. نویسنده دیدگاه : حانیه - در تاریخ : 23 تیر 1394

    سلام.درس تفسیر نهج البلاغه جزو دروس معارف میشه و باید بصورت ضیافت اندیشه ان را برداریم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 تیر 1394 :

    سلام
    بله

  30. نویسنده دیدگاه : صبا - در تاریخ : 23 تیر 1394

    با سلام و خسته نباشید من ترم 6 هستم و 95 واحد تا حالا گذروندم درس پروژه رو تابستان بهم ارائه دادند و من برداشتم می خواستم بدونم ممکنه سیستم اشتباه کنه و درسی رو که نباید برداریم ارائه بده و منظور شما از دو نیمسال فرصت برای پروژه چیه؟آیا ترم تابستان هم یک نیم سال محسوب می شود یا خیر؟ لطفا جوابم رو بدید با تشکر فراون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 تیر 1394 :

    سلام
    بله برخی از دروس هستند که مثلا در یک گروه هستند و باید مثلا از ان گروه یک درس رو اخذ کرد! و نیاز نیست همش رو اخذ کنید مثل دروس معارف!!
    پس باید با دقت انتخاب واحد کنید.
    منظور این هست که اگر مثلا پروژه رو در نیمسال اول برمیدارید برای ارائه و ثبت نمره ان تا پایان نیمسال دوم فرصت دارید
    ترم تابستان احتمالا چون نیمسال محاسبه نمی شود شامل نشود ولی خوب شما سعی کنید ترم تابستان رو هم حساب کنید. قوانین پیام نور یک اعتبار درستی ندارد 🙂

  31. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 24 تیر 1394

    چند تا سوال داشتم از خدمتتون .
    1-در ارشد حداکثر چند ترم مجاز به مشروطی هست و بیشتر از چند ترم مشروطی ممکن است اخراج شوم؟
    2-موقع پایان نامه ایا درسی دیگری هم میتون اخذ کرد ؟
    3-چند ترم مجاز به تصیل در مقطع ارشد پیام نور میباشیم؟
    4- و ایا در ترم تابستان میتوان محل حوزه امتحانی را انتخاب نمود ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 تیر 1394 :

    1- محدودیتی ندارد
    2- فقط یک درس به جز دروس جبرانی
    3- حداکثر سنوات تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور
    4- خیر.

  32. نویسنده دیدگاه : الهام - در تاریخ : 24 تیر 1394

    سلام بر پشتیبان پاسخگو
    ما چندبار پرسیدیم دروسی که در ترم تابستان ارائه میشن چه درسایی هستن و شما گفتین دروس نیمسال دوم…
    بعد از مدتی تاریخ امتحانات ترم تابستان رو در سایت گذاشتین و دست شما درد نکنه و ما هم مراجعه کردیم و سه تا از دروسم که تا فارغ التحصیلیم مونده رو دیدم ولی اکنون ارائه نشدن و ما از دانشگاه پیگیری میکنیم میگه اونایی که گذاشتن بر شما معتبر نیست!!!!!! سازمان لیست دیگری برای ما ارائه داده که ما تعریف کنیم!!!! منم با هزار بدبختی مهمان گرفتم به امید اینکه این 4 واحد دروس ارائه شن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 تیر 1394 :

    سلام
    دوست عزیز ما هیچوقت نگفتیم دروس نیمسال دوم!! فقط گفتیم منابع بر اساس نیمسال دوم هست!! شما یکجا به ما نشون بدید که گفته باشیم دروس نیمسال دوم ارائه می شود!!!
    دستورالعمل ترم تابستان هست در لینک بالا مطالعه کنید! بخشنامه سازمان مرکزی هست و خود مرکزتان بی اعتیار هست که از بخشنامه ها چیزی متوجه نمیشن متاسفانه

  33. نویسنده دیدگاه : سمیه - در تاریخ : 24 تیر 1394

    سلام توروخداجواب بدین من تاالان واسه ترم تابستان دوبار شهریه ریختم ولی بازم سیستم میگه کسری شهریه داری یه باربیست ویک هزارتومان ریختم همین امروز هم پنجاه پنج هزارتومان ازترم قبل هم بدهی نداشتم الان بازم سی سه هزارتومان برام کسری شهریه نوشته حالا من چیکارکنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 تیر 1394 :

    سلام
    خوب دوست عزیز حتما شهریه شما همین هست دیگه. تقریبا درست هست

  34. نویسنده دیدگاه : سمیه - در تاریخ : 24 تیر 1394

    سلام خواهش میکنم جواب نظری روکه گذاشتم بدین فرداآخرین فرصت واسه انتخاب واحده ومن بااین که شهریه ریختم اونم دوباربازم سیستم برام کسری شهریه نوشته واجازه ی انتخاب واحدنمیده

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 تیر 1394 :

    سلام
    دوست عزیز هر شهریه ای که ذکر شده باید پرداخت کنید

  35. نویسنده دیدگاه : سمیه - در تاریخ : 24 تیر 1394

    سلام مرسی که جواب دادین ولی میترسم شهریه رو بریزم بازم سیستم بایه مبلغ دیگه برام کسری شهریه بزنه!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 تیر 1394 :

    سلام
    سیستم شهریه اضافه نمی زند. اگر هم بزند بعدا به صورت بستانکاری در حساب شما باقی خواهد ماند پس نگران نباشید

  36. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 28 تیر 1394

    سلام من 27 واحد دارم تا فارق التحصیل شوم و الان در ترم تابستان دروسی که ارائه شده بع علت پیش نیاز نمیتونم واحد بگیرم که اگر میشد ترم بعد اخرین ترم من بود و همچنین در ترم بعد هم با این پیش نیاز ها فقط 8 واحد مجاز هستم بگیرم تکلیف من چیست ایا در ترم بعد پیش نیاز ها باز میشود چون سیستم کمتر از 14 واحد قبول نمیکنه و با این حال هم من باید دو ترم دیگه ادامه بدهم یه کاری کنید این پیش نیازها برای ترم اخری ها مجاز باشد ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 تیر 1394 :

    سلام
    بیشتر که نمی توانید بردارید و رعایت پیش نیازها هم الزامی هست. ولی برای کمتر از 124 واحد که گفتید این 12 واحد هست نه 14 واحد و اینکه مرکزتان امکان صدور مجوز برای اخذ کمتر از 12 واحد رو در سیسشتم برای شما تعیین می کند و می توانید کمتر هم اخذ کنید مشکلی ندارد

  37. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 30 تیر 1394

    سلام باتشکر از شما پشتیبان محترمدو سوال دارم 1-معدل من 13.88شده و دو درس دو واحدی برای دریافت ارشد دارم.
    فکر می کنید اخذ نمره خوب از این دو عنوان درس باقی مانده احتمالل جبران کمبود معدلم تا 14برای م را می کند یا خیرن هست یتنه؟2- دروسی که برای جبران معدل می دهند حتما از دروس اخذ شده قبلی است که زیر 14 شده یا عناوین جدیدی است ؟؟ متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 تیر 1394 :

    سلام
    1- بله احتمال دارد البته بستگی به تعداد واحدشون هم دارد
    2- بله دروسی که نمره بین 12 تا 13.99 گرفته اید

  38. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 31 تیر 1394

    سلام ایا میتونم درس ورزش و تربیت بدنیو در ترم تابستان باهم بردارم؟؟؟؟؟ با توجه به اینکه درس ورزش بیش نیاز تربیت بدنی است.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 31 تیر 1394 :

    سلام
    خیر نمی شود. اول باید درس تربیت بدنی رو اخذ کنید و بعد ورزش 1

  39. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 31 تیر 1394

    سلام میخواستم بپرسم اگر دروس برداشته شده توو ترم تابستان رو الان حذف کنیم تکلیف شهریمون چی میشه

    با تشکر از سایت بی نظیرتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 مرداد 1394 :

    سلام
    شهریه در حساب شما باقی خواهد ماند و از شهریه نیمسال بعدی شما کسر می شود

  40. نویسنده دیدگاه : suroor - در تاریخ : 1 مرداد 1394

    سلام‌خسته نباشید خواستم بپرسم مهلت پرداخت شهریه متغیر ترم تابستان کی میباشد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 مرداد 1394 :

    سلام
    سعی کنید تا 1 هفته مانده به شروع امتحانات پرداخت کنید.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top