مدارک و مراحل فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دانشجویان ترم آخر جهت انجام مراحل فارغ التحصیلی به کارشناس رشته خود مراجعه کنند تا ترم آخر بودن آنها در سیستم گلستان ثبت شود / مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : لازمه ترم آخر بودن ، بررسی تعداد واحدهای گذرانده و واحدهای باقی مانده می باشد. و فارغ التصحیل به دانشجویی گفته می شود که تمام نمراتش ثبت قطعی شده باشند.

در این راستا، توصیه می شود به کارشناس رشته خود مراجعه کنید تا براساس آخرین کارتکس که فقط در اختیار کارشناس هر رشته می باشد واحدهای دانشجویان عزیز مورد بررسی قرار گیرد.

نکته 1 : ملاک،لیست ارائه دروس نیست.ملاک کارتکس یا همان لیست دروس در سیستم گلستان می باشد که برای هر رشته و هر سال ورود ممکن است متفاوت باشد.

نکته 2 : تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو ، روزی است که آخرین نمره درسی دانشجو توسط استاد به اداره آموزش دانشکده یا دانشگاه تحویل و در سیستم آموزشی ثبت می شود.

تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی پیام نور تاریخ ثبت آخرین نمره در سیستم گلستان است.

تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور برای آنها که آموزش محور هستند (بدون پایان نامه) تاریخ ثبت آخرین نمره در سیستم گلستان و برای آنها که آموزشی پژوهشی هستند (با پایان نامه) تاریخ دفاع است.

توصیه ما به همه دانشجویان این است که قبل از انتخاب واحد ترم آخر به کارشناس رشته خود مراجعه و درخواست بررسی وضعیت واحدهای گذرانده شده و باقی مانده را داشته باشند تا در صورتی که واحدی را اشتباه قبلا گذرانده اند اکنون در ترم آخر فرصت جبران داشته باشند.

 

نکــــــــــــــــــــــات مهـــــــــــــــــــــم
1- دانشجویانی که تاییدیه تحصیلی در پرونده شان موجود نیست ، کپی مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی برای دانشجویان نظام جدید و کپی مدرک تحصیلی دیپلم برای دانشجویان نظام قدیم) را به اداره پست برده واقدام به تاییدیه تحصیلی نمایند.
2- دانشجویان فارغ التحصیلی که از وام دانشجویی استفاده نموداه اند قبل از تشکیل پرونده باید وام خود را پرداخت نمایند و جهت پرداخت وام ؛ به امور دانشجویی مراجعه نمایند.دقت نمایید اگر وام صندوق رفاه گرفته اید برای قسط بندی آن بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی مراجعه کنید چرا که اگر با تاخیر مراجعه کنید مجبور هستید شهریه را با جریمه دیرکرد یکجا پرداخت کنید
3- تمامی مدارک تحصیلی اعم از (کارت دانشجویی- تاییدیه تحصیلی –مدرک تحصیلی) باید مطابق شناسنامه و کارت ملی باشد.
4- اگر در تاییدیه تحصیلی و یا مدرک تحصیلی معدل ذکر نشده باشد، باید ریزنمرات دارای معدل و مورد تایید از طرف مکان آموزشی مربوطه به همراه داشته باشد.
5- دانشجویان فارغ التحصیلی که کارت پایان خدمت ندارند در صورتی گواهی صادر می گردد که یا خدمت را به پایان رسانده باشند یا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد باشد و با ارائه معافیت تحصیلی صادر شده در این مقطع می تواند گواهی موقت خود را دریافت کند.


در همین جا لازم می دانیم از کلیه کارشناسان رشته و کابران ارشد کلیه مراکز و واحدهای پیام نور از اینکه همکاری لازم با دانشجو را در این زمینه انجام میدهند تشکر کنیم.امید است این همکاری کارشناسان و پیگیری خود دانشجو موجب شود حتی یک نفر نیز از تعلل در این زمینه متضرر نگردد.


مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور:

1- تحویل 6 قطعه عکس 3 در 4 پشت نویسی شده..
2- اصل کارت دانشجویی.
3- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند برگه معافیت تحصیلی آنها باید در پرونده موجود باشد اگر نبود می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تهیه کنید).
4-  اصل و تصویر یک سری از تمام صفحات شناسنامه.
5- اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه.
6- اصل و تصویر اصل مدرک دیپلم متوسطه برای دوره های نظام قدیم بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
7- اصل و تصویر مدرک دوره سه ساله دیپلم برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
8- اصل و تصویر اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
9- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دیپلم متوسطه با ذکر معدل کتبی و کل برای دوره های نظام قدیم (برای تهیه رسید به ادارات پستی مراجعه نمائید).
10- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دوره پیش دانشگاهی با ذکر معدل کل برای دوره های نظام جدید (برای تهیه رسید ادارات پستی مراجعه نمائید).
11- برای دانش آموختگانی که هنگام ثبت نام از کد کارمندی استفاده کرده اند گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است.
12- برای دانش آموختگان فراگیر که معدل در تاییدیه تحصیلی یا اصل مدرک پیش دانشگاهی درج نگردیده باشد کارنامه دوره پیش دانشگاهی تایید شده الزامی است.
13- فیش پرداختی به مبلغ 60 هزار تومان بابت گواهی موقت و دانشنامه  به شماره حساب …………….. بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد).
نکته مهم : به تازگی گفته می شود پس از مراجعه برای انجام مراحل فارغ التحصیلی، امور مالی دانشجویی این مبلغ را در سیستم جامع گلستان ثبت نموده و سپس دانشجو باید آن را به صورت الکترونیکی در همان سیستم گلستان پرداخت نماید.
14- تهیه تمبر از بانک ملی به مبلغ 10000 ریال (هزار تومان) (برخی از مراکز ممکن است از شما درخواست واریز 10000 هزار ریال به شماره حساب کنند این کار برای تمبر است شما خودتان می توانید تمبر را تهیه و به کارشناس رشته تحویل دهید).
15- فرم تسویه حساب تکمیل شده (برای تهیه این فرم به کارشناس رشته مراجعه کنید این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود).
16- ممکن است دانشگاه از شما بخواهد cd مدارک اسکن شده (عکس ، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات ، تصویر مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ) را نیز تحویل بدهید. همچنین باید فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی را تکمیل و تحویل دهید.

برای دانلود نمونه فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور کلیک کنید

 


 

مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور:

1- تحویل 6 قطعه عکس 3 در 4 پشت نویسی شده.
2- اصل کارت دانشجویی.
3- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند برگه معافیت تحصیلی آنها باید در پرونده موجود باشد اگر نبود می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تهیه کنید).
4- اصل و تصویر یک سری از تمام صفحات شناسنامه.
5- اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه.
6- اصل و تصویر اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره های نظام جدید (دیپلم برای نظام قدیم) بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
7- اصل و تصویر مدرک کارشناسی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید) (گواهی موقت را می توانید تحویل بدهید).
8- برای دانش آموختگانی که هنگام ثبت نام از کد کارمندی استفاده کرده اند گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است.
9- تهیه تمبر از بانک ملی به مبلغ 10000 ریال (هزار تومان) (برخی از مراکز ممکن است از شما درخواست واریز 10000 هزار ریال به شماره حساب کنند این کار برای تمبر است شما خودتان می توانید تمبر را از بانک های ملی تهیه و به کارشناس رشته تحویل دهید).
10- فیش پرداختی به مبلغ 60 هزار تومان بابت گواهی موقت و دانشنامه  به شماره حساب …………… بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد).
نکته مهم : به تازگی گفته می شود پس از مراجعه برای انجام مراحل فارغ التحصیلی، امور مالی دانشجویی این مبلغ را در سیستم جامع گلستان ثبت نموده و سپس دانشجو باید آن را به صورت الکترونیکی در همان سیستم گلستان پرداخت نماید.
11- فرم تسویه حساب تکمیل شده (برای تهیه این فرم به کارشناس رشته مراجعه کنید این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود).
12- تاییدیه مربوط به اصلاح پایان نامه ( در صورتیکه پایان نامه پس از برگزاری جلسه دفاع نیاز به اصلاح دارد ) (مخصوص دانشجویان پژوهش محور).
13- تاییدیه تحصیلی مدرک کارشناسی واصل ریزنمرات کامل تایید شده آن (چنانچه در پرونده تحصیلی دانشجو موجود نمی باشد).
14- ممکن است دانشگاه از شما بخواهد CD فایل اسکن شده مدارک (عکس ، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات ، تصویر مدرک کارشناسی) را نیز تحویل بدهید. همچنین باید فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی را تکمیل و تحویل دهید.

برای دانلود نمونه فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور کلیک کنید

 


دانشجویان مشمول

دانشجویان (پسر) مشمول پس از قطعی شدن نمرات و اطمینان از گذراندن کلیه واحدهای تحصیلی نسبت به تهیه مدارک لازم و تکمیل پرونده نزد کارشناس محترم رشته اقدام نماید تا معافیت تحصیلی وی لغو و به اداره نظام وظیفه ناجا معرفی گردد.
بدیهی است صدور گواهینامه موقت فارغ التحصیلی دانشجویان مشمول پس از ارائه مدرک پایان خدمت یا معافیت دائم توسط دانش آموخته صورت خواهد گرفت.
 


دانشجویان کارشناسی ارشد

دانشجویانی که بلافاصله پس از گذراندن واحدهای تحصیلی مقطع کارشناسی به مقطع کارشناسی ارشد راه می یابند ، به ویژه دانشجویان مشمول لازم است جهت تسریع در بررسی پرونده فارغ التحصیلی به کارشناس رشته مربوطه مراجعه و راه یابی به مقطع ارشد را اطلاع و نسبت به تکمیل پرونده فارغ التحصیلی خود اقدام نمایند.


ترجمه مدرک تحصیلی

دانشجویانی که متقاضی ترجمه مدرک تحصیلی خود می باشند لازم است که تقاضای کتبی خود را به این اداره تحویل نمایند.
پس از وصول تقاضای دانش آموخته ریزنمرات ، کارنامه کلی ، فرم تحصیلی ، فرم تسویه حساب و گواهی تحصیلی (دانشنامه) وی به ستاد استان ارسال تا پس از بررسی به سازمان مرکزی دانشگاه و دارالترجمه ارسال گردد.


صدور تائیدیه تحصیلی

پس از وصول استعلام های ادارات و ارگانهای دولتی یا خصوصی به این اداره ، درخواست بررسی و لازم است دانش آموخته مبلغ  ….. ریال به حساب ………… واریز و اصل فیش را به این اداره تحویل نماید. بدیهی است پس از بررسی تائیدیه همراه با سایر مدارک لازم به ستاد دانشگاه پیام نور استان ارسال تا از طریق ستاد محترم استان به اداره یا شرکت مربوطه ارسال گردد.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد)

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : شمس - در تاریخ : 12 بهمن 1397

    واقعا جای تاسف دارد برای این دانشگاه،تمامی دانشگاهها چه دولتی وچه آزاد برای فارغ تحصیلی ارشد، مدرک اصل کارشناسی فرهنگیان(معلمان)متعهد به آموزش وپرورش رانمیخواهند به غیر پیام نور.موقع ثبت نام که چیزی نمیگویند ولی موقع فارغ تحصیلی گیر میدهند.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top