مدارک و مراحل فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دانشجویان ترم آخر جهت انجام مراحل فارغ التحصیلی به کارشناس رشته خود مراجعه کنند تا ترم آخر بودن آنها در سیستم گلستان ثبت شود / مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : لازمه ترم آخر بودن ، بررسی تعداد واحدهای گذرانده و واحدهای باقی مانده می باشد. و فارغ التصحیل به دانشجویی گفته می شود که تمام نمراتش ثبت قطعی شده باشند.

در این راستا، توصیه می شود به کارشناس رشته خود مراجعه کنید تا براساس آخرین کارتکس که فقط در اختیار کارشناس هر رشته می باشد واحدهای دانشجویان عزیز مورد بررسی قرار گیرد.

نکته 1 : ملاک،لیست ارائه دروس نیست.ملاک کارتکس یا همان لیست دروس در سیستم گلستان می باشد که برای هر رشته و هر سال ورود ممکن است متفاوت باشد.

نکته 2 : تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو ، روزی است که آخرین نمره درسی دانشجو توسط استاد به اداره آموزش دانشکده یا دانشگاه تحویل و در سیستم آموزشی ثبت می شود.

تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی پیام نور تاریخ ثبت آخرین نمره در سیستم گلستان است.

تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور برای آنها که آموزش محور هستند (بدون پایان نامه) تاریخ ثبت آخرین نمره در سیستم گلستان و برای آنها که آموزشی پژوهشی هستند (با پایان نامه) تاریخ دفاع است.

توصیه ما به همه دانشجویان این است که قبل از انتخاب واحد ترم آخر به کارشناس رشته خود مراجعه و درخواست بررسی وضعیت واحدهای گذرانده شده و باقی مانده را داشته باشند تا در صورتی که واحدی را اشتباه قبلا گذرانده اند اکنون در ترم آخر فرصت جبران داشته باشند.

 

نکــــــــــــــــــــــات مهـــــــــــــــــــــم
1- دانشجویانی که تاییدیه تحصیلی در پرونده شان موجود نیست ، کپی مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی برای دانشجویان نظام جدید و کپی مدرک تحصیلی دیپلم برای دانشجویان نظام قدیم) را به اداره پست برده واقدام به تاییدیه تحصیلی نمایند.
2- دانشجویان فارغ التحصیلی که از وام دانشجویی استفاده نموداه اند قبل از تشکیل پرونده باید وام خود را پرداخت نمایند و جهت پرداخت وام ؛ به امور دانشجویی مراجعه نمایند.دقت نمایید اگر وام صندوق رفاه گرفته اید برای قسط بندی آن بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی مراجعه کنید چرا که اگر با تاخیر مراجعه کنید مجبور هستید شهریه را با جریمه دیرکرد یکجا پرداخت کنید
3- تمامی مدارک تحصیلی اعم از (کارت دانشجویی- تاییدیه تحصیلی –مدرک تحصیلی) باید مطابق شناسنامه و کارت ملی باشد.
4- اگر در تاییدیه تحصیلی و یا مدرک تحصیلی معدل ذکر نشده باشد، باید ریزنمرات دارای معدل و مورد تایید از طرف مکان آموزشی مربوطه به همراه داشته باشد.
5- دانشجویان فارغ التحصیلی که کارت پایان خدمت ندارند در صورتی گواهی صادر می گردد که یا خدمت را به پایان رسانده باشند یا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد باشد و با ارائه معافیت تحصیلی صادر شده در این مقطع می تواند گواهی موقت خود را دریافت کند.


در همین جا لازم می دانیم از کلیه کارشناسان رشته و کابران ارشد کلیه مراکز و واحدهای پیام نور از اینکه همکاری لازم با دانشجو را در این زمینه انجام میدهند تشکر کنیم.امید است این همکاری کارشناسان و پیگیری خود دانشجو موجب شود حتی یک نفر نیز از تعلل در این زمینه متضرر نگردد.


مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور:

1- تحویل 6 قطعه عکس 3 در 4 پشت نویسی شده..
2- اصل کارت دانشجویی.
3- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند برگه معافیت تحصیلی آنها باید در پرونده موجود باشد اگر نبود می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تهیه کنید).
4-  اصل و تصویر یک سری از تمام صفحات شناسنامه.
5- اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه.
6- اصل و تصویر اصل مدرک دیپلم متوسطه برای دوره های نظام قدیم بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
7- اصل و تصویر مدرک دوره سه ساله دیپلم برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
8- اصل و تصویر اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
9- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دیپلم متوسطه با ذکر معدل کتبی و کل برای دوره های نظام قدیم (برای تهیه رسید به ادارات پستی مراجعه نمائید).
10- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دوره پیش دانشگاهی با ذکر معدل کل برای دوره های نظام جدید (برای تهیه رسید ادارات پستی مراجعه نمائید).
11- برای دانش آموختگانی که هنگام ثبت نام از کد کارمندی استفاده کرده اند گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است.
12- برای دانش آموختگان فراگیر که معدل در تاییدیه تحصیلی یا اصل مدرک پیش دانشگاهی درج نگردیده باشد کارنامه دوره پیش دانشگاهی تایید شده الزامی است.
13- فیش پرداختی به مبلغ 60 هزار تومان بابت گواهی موقت و دانشنامه  به شماره حساب …………….. بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد).
نکته مهم : به تازگی گفته می شود پس از مراجعه برای انجام مراحل فارغ التحصیلی، امور مالی دانشجویی این مبلغ را در سیستم جامع گلستان ثبت نموده و سپس دانشجو باید آن را به صورت الکترونیکی در همان سیستم گلستان پرداخت نماید.
14- تهیه تمبر از بانک ملی به مبلغ 10000 ریال (هزار تومان) (برخی از مراکز ممکن است از شما درخواست واریز 10000 هزار ریال به شماره حساب کنند این کار برای تمبر است شما خودتان می توانید تمبر را تهیه و به کارشناس رشته تحویل دهید).
15- فرم تسویه حساب تکمیل شده (برای تهیه این فرم به کارشناس رشته مراجعه کنید این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود).
16- ممکن است دانشگاه از شما بخواهد cd مدارک اسکن شده (عکس ، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات ، تصویر مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ) را نیز تحویل بدهید. همچنین باید فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی را تکمیل و تحویل دهید.

برای دانلود نمونه فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور کلیک کنید

 


 

مدارک لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور:

1- تحویل 6 قطعه عکس 3 در 4 پشت نویسی شده.
2- اصل کارت دانشجویی.
3- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند برگه معافیت تحصیلی آنها باید در پرونده موجود باشد اگر نبود می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تهیه کنید).
4- اصل و تصویر یک سری از تمام صفحات شناسنامه.
5- اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه.
6- اصل و تصویر اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره های نظام جدید (دیپلم برای نظام قدیم) بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید).
7- اصل و تصویر مدرک کارشناسی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی (اصل مدرک برای رویت است از تحویل آن خودداری کنید) (گواهی موقت را می توانید تحویل بدهید).
8- برای دانش آموختگانی که هنگام ثبت نام از کد کارمندی استفاده کرده اند گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است.
9- تهیه تمبر از بانک ملی به مبلغ 10000 ریال (هزار تومان) (برخی از مراکز ممکن است از شما درخواست واریز 10000 هزار ریال به شماره حساب کنند این کار برای تمبر است شما خودتان می توانید تمبر را از بانک های ملی تهیه و به کارشناس رشته تحویل دهید).
10- فیش پرداختی به مبلغ 60 هزار تومان بابت گواهی موقت و دانشنامه  به شماره حساب …………… بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد).
نکته مهم : به تازگی گفته می شود پس از مراجعه برای انجام مراحل فارغ التحصیلی، امور مالی دانشجویی این مبلغ را در سیستم جامع گلستان ثبت نموده و سپس دانشجو باید آن را به صورت الکترونیکی در همان سیستم گلستان پرداخت نماید.
11- فرم تسویه حساب تکمیل شده (برای تهیه این فرم به کارشناس رشته مراجعه کنید این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود).
12- تاییدیه مربوط به اصلاح پایان نامه ( در صورتیکه پایان نامه پس از برگزاری جلسه دفاع نیاز به اصلاح دارد ) (مخصوص دانشجویان پژوهش محور).
13- تاییدیه تحصیلی مدرک کارشناسی واصل ریزنمرات کامل تایید شده آن (چنانچه در پرونده تحصیلی دانشجو موجود نمی باشد).
14- ممکن است دانشگاه از شما بخواهد CD فایل اسکن شده مدارک (عکس ، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات ، تصویر مدرک کارشناسی) را نیز تحویل بدهید. همچنین باید فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی را تکمیل و تحویل دهید.

برای دانلود نمونه فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور کلیک کنید

 


دانشجویان مشمول

دانشجویان (پسر) مشمول پس از قطعی شدن نمرات و اطمینان از گذراندن کلیه واحدهای تحصیلی نسبت به تهیه مدارک لازم و تکمیل پرونده نزد کارشناس محترم رشته اقدام نماید تا معافیت تحصیلی وی لغو و به اداره نظام وظیفه ناجا معرفی گردد.
بدیهی است صدور گواهینامه موقت فارغ التحصیلی دانشجویان مشمول پس از ارائه مدرک پایان خدمت یا معافیت دائم توسط دانش آموخته صورت خواهد گرفت.
 


دانشجویان کارشناسی ارشد

دانشجویانی که بلافاصله پس از گذراندن واحدهای تحصیلی مقطع کارشناسی به مقطع کارشناسی ارشد راه می یابند ، به ویژه دانشجویان مشمول لازم است جهت تسریع در بررسی پرونده فارغ التحصیلی به کارشناس رشته مربوطه مراجعه و راه یابی به مقطع ارشد را اطلاع و نسبت به تکمیل پرونده فارغ التحصیلی خود اقدام نمایند.


ترجمه مدرک تحصیلی

دانشجویانی که متقاضی ترجمه مدرک تحصیلی خود می باشند لازم است که تقاضای کتبی خود را به این اداره تحویل نمایند.
پس از وصول تقاضای دانش آموخته ریزنمرات ، کارنامه کلی ، فرم تحصیلی ، فرم تسویه حساب و گواهی تحصیلی (دانشنامه) وی به ستاد استان ارسال تا پس از بررسی به سازمان مرکزی دانشگاه و دارالترجمه ارسال گردد.


صدور تائیدیه تحصیلی

پس از وصول استعلام های ادارات و ارگانهای دولتی یا خصوصی به این اداره ، درخواست بررسی و لازم است دانش آموخته مبلغ  ….. ریال به حساب ………… واریز و اصل فیش را به این اداره تحویل نماید. بدیهی است پس از بررسی تائیدیه همراه با سایر مدارک لازم به ستاد دانشگاه پیام نور استان ارسال تا از طریق ستاد محترم استان به اداره یا شرکت مربوطه ارسال گردد.(حتما قبل از واریز وجه شماره حساب ها رو از مرکزتان مجددا استعلام بگیرید – احتمال تغییر در شماره حساب ها وجود دارد)

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : مهران - در تاریخ : 14 اسفند 1395

    سلام من شاغل هستم و متعهد خدمت و اداره تا پایان تعهد مدرک کارشناسی رو تحویل نمیده واسه فارغ التحصیلی ارشدم مشکلی پیش نمیاد؟ باتشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 15 اسفند 1395 :

    سلام
    باید مدرک کارشناسیتون باشه

  2. نویسنده دیدگاه : شقایق - در تاریخ : 15 اسفند 1395

    سلام.من سال 92 قارغ التخصیل شذک…سال 93 گواهی موقتم رو بهم دادن…امسال ارشد فراگیر قبول شدم…تو مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نوشته اصل مدرک یا اصل گواهی دانش آموختگی مورد نیاز هست…من رفتم دانشگاه برای دریاقت گواهی /مسٍعول امور فارق التخصیلی گفت گواهی موقت برای ثبت نام کافیه…حالا من با توحه به این که یه شهر دیگه قبول شدم می ترسم برم اونجا و گواهی موقت رو قبول نکنن
    لطفا سریع جواب بدین
    با تشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 15 اسفند 1395 :

    سلام
    بله همان گواهی موقت کفایت می کند برای ثبت نام

  3. نویسنده دیدگاه : nima darvishi - در تاریخ : 16 اسفند 1395

    با سلام من ارشد فارغ التحصیل شدم ولی کارت دانشجویی نگرفتم /یعنی رسیدش رو فقط دارم که با اون کارت رو بهم تحویل میدن/برای فارغ التحصلی مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 اسفند 1395 :

    سلام
    باید حتما داشته باشید برای کارهای فارغ التحصیلی

  4. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 21 اسفند 1395

    سلام من همه کار هام رو انجام دادم امضا هارو هم جمع کردم پنج روز پیش .فقط کار لغو معافیت تحصیلیم مونده میشه بگید چند روز طول میکشه تا کارشو برام انجام بدن ممنونم…

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 اسفند 1395 :

    سلام
    بستگی به حجم کاری مرکزتان دارد

  5. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 22 اسفند 1395

    کارلغومعافیت تحصیلی از طرف دانشگاه چند روز طول میکشه

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 اسفند 1395 :

    بستگی به حجم کاری مرکز مربوطه دارد

  6. نویسنده دیدگاه : Laya - در تاریخ : 23 اسفند 1395

    متاسفم متاسفم متاسفم برای سیستم اداری پیام نور بخاطر سرعت بسیار کمش .لطفا رسیدگی کنید.از 19بهمن فرم تکمیل شده فارغ التحصیلی رو تحویل دادم و با وجود اصرار والتزام بر صدور مدرک موقت هنوز که هنوز موفق به دریافت مدرک موقت نشدم.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 اسفند 1395 :

    دوست عزیز مدرک موقت حدود 2 الی 4 ماه زمان میبره

  7. نویسنده دیدگاه : shima - در تاریخ : 7 فروردین 1396

    با سلام
    برای مهاجرت به کانادا ، ارزیابی مدرک تحصیلی لازم است
    برای اینکار ظاهرا باید ترجمه مدارک رو برای تایید به دانشگاه بیارم
    می شه راهنمایی کنید کدوم قسمت اداری باید مراجعه کنم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 8 فروردین 1396 :

    سلام
    به امور فارغ التحصیلی باید مراجعه کنید

  8. نویسنده دیدگاه : سارا - در تاریخ : 15 فروردین 1396

    سلام خسته نباشید دو ترم هست که درسم تموم شده اما واسه کارای فارغ التحصیلی نرفتم مشکلی نیست ؟ و ۶۰ تومن رفتم بانک پرداخت کردم . جریمه وام چجوری هست؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 فروردین 1396 :

    سلام
    خیر مشکل نیست ولی هر چه سریعتر اقدام کنید.

  9. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 17 فروردین 1396

    سلام بی دلیل چند ساله دانشگاه رو ول کردم الان فکر کنم سنوات تموم شده باشه اونا هیچ تماسی نگرفتند باهام یعنی دیگه نمیتونم برگردم ادامه بدم یا خودشون بعد خبر میدن بهم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 19 فروردین 1396 :

    سلام
    خیر نمی شود و باید در پذیرش جدید شرکت کنید

  10. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 20 فروردین 1396

    پس چرا وقتی سنوات تحصیلیم تموم شده بود اونا خبری ندادند چیزی نگفتند که دیگه نمیتونم برگردم ادامه بدم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 20 فروردین 1396 :

    دوست عزیز نمیان به همه زنگ بزنن و بگن که!!

  11. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 20 فروردین 1396

    سرترم منو حذف کرده بودند یعنی اون موقع دیگه مهلت تموم شده بوده پارسال

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 فروردین 1396 :

    بله

  12. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 20 فروردین 1396

    سلام .
    امروز من دانشنامه رو از دانشگاه دریافت کردم اما بعدا متوجه شدم که ریز نمرات را به من ندادند ایا مشکلی پیش میاد اگر مراجعه نکنم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 فروردین 1396 :

    سلام
    خیر مشکلی نداره

  13. نویسنده دیدگاه : هیوا - در تاریخ : 21 فروردین 1396

    با سلام و خسته نباشید…بنده اواخر مهر95 کلیه کارای تسویه رو انجام دادم ولی مدرک موقتم هنوز رو سایت نیومده….تلفنا رو هیشکی جواب نمیده…فرصت ندارم حضوری هم برم….موندم چرا باید این همه طول بکشه؟با مرکز فارغ التحصیلان هم تماس گرفتم..کسی پاسخگو نیست…لطفا راهنمایی بفرمایید ..باتشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 فروردین 1396 :

    سلام
    احتمال زیاد مدرک موقت شما اماده شده. باید از امور فارغ التحصیلی مرکزتان پیگیری و دریافت کنید.

  14. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 21 فروردین 1396

    با سلام خواهشا بفرمایید دانشنامه من کی میاد از سال 92 من کارشناسیم تمام شده ولی هنوز دانشنامه نیامده. برای ارشدم لازم دارم.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 فروردین 1396 :

    سلام
    معمولا 2 الی 4 سال زمان میبره. باید از امور فارغ التحصیلی مرکزتان پیگیری کنید

  15. نویسنده دیدگاه : هیوا - در تاریخ : 24 فروردین 1396

    سلام..ممنون بابت راهنماییتون..مگه لیست مدارک موقت روسایت نمیاد؟من از طریق سایت پیگیری کردم تاحالا اسمم نبوده..اگر شما توصیه بهتری دارید لطفا بفرمایید. ..شماره تلفن امور فارغ التحصیلان مرکزو اگه دارید لطف کنید بدید…هرچند از تلفنای پیام نور کلا نا امیدم…چون امکان مراجعه حضوری تا دریافت مدرک برام به دلیل مشغله کاری ممکن نیست…ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 فروردین 1396 :

    سلام
    خیر نمیاد و معمولا آپدیت نمیشه.
    فقط باید از امور فارغ التحصیلی مرکز خودتان پیگیری کنید

  16. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 26 فروردین 1396

    سلام
    درخواست صدور داشنامه موقت از طریق پیشخوان خدمات به چه صورتی است ؟ من فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور عسلویه هستم و مدرک موقت من اسفند 95 صادر شده و برای امضا فرستاده شده تهران . ما در حال حاضر که برای گرفتن مدرک ام پیگیری کردم یکی از مسئولین فرمودند باید درخواست صدور مدرک در قسمت پیشخوان خدمات ثبت شود. لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 26 فروردین 1396 :

    سلام
    همین که کارهای فارغ التحصیلی رو کرده باشید اکی هست و نیازی به ثبت در پیشخوان خدمت نیست!!

  17. نویسنده دیدگاه : میلاد ش - در تاریخ : 28 فروردین 1396

    باسلام
    من بهمن ماه فارغ التحصیل شدم در مقطع کارشناسی 28 فروردین رفتم واس کارهای صدور گواهی موقت ، اما مسول دانش آموختگی میگه باید کارت پایان خدمت داشته باشی تا صدور بشه درضمن من 1تیر ماه اعزام بخدمت دارم.
    راهی هست که گواهی موقت صادر بشه؟

    باتشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 فروردین 1396 :

    سلام
    خیر راهی نیست و درست گفتند

  18. نویسنده دیدگاه : اکبر زین الدینی - در تاریخ : 28 فروردین 1396

    سلام من تمام کارهای مربوط به فارغ التحصیلی را انجام دادم چه مدت طول میکشد تا گواهی موقت ارشد صادر شود

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 فروردین 1396 :

    سلام
    بستگی به حجم کاری مرکزتان و مرکز استانی شما دارد. بین 2 الی 4 ماه

  19. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 9 اردیبهشت 1396

    با سلام
    من در سال 1389 در مقطع کارشناسی از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شدم و سال 92 کارشناسی ارشد پیام نور قبول و سال 94 فارغ التحصیل گردیدم الان برای دریافت گواهی موقت ارشد به دانشگاه مراجعه کردم میگند حتما باید اصل دانشنامه کارشناسی را بیاوری با دانشگاه دوره کارشناسی صحبت کردم مثل اینکه طول میکشه میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟؟؟؟؟؟ خیلی به مدرک نیاز دارم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 9 اردیبهشت 1396 :

    سلام
    از امور فارغ التحصیلی مرکزتان پیگیری کنید. معمولا بین 2 الی 4 سال زمان میبرد صدور دانشنامه

  20. نویسنده دیدگاه : معصومه - در تاریخ : 10 اردیبهشت 1396

    سلام. من می خواهم اقدام به فارغ التحصیلی کارشناسی کنم ولی هنوز برای گرفتن کارت دانشجویی ام اقدام نکردم. آیا دانشگاه حالا کارت دانشجویی من را خواهد داد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 اردیبهشت 1396 :

    سلام
    باید پیگیری کنید. باید بدهند چون در پرونده شما باید باشد

  21. نویسنده دیدگاه : مريم كثيري - در تاریخ : 17 اردیبهشت 1396

    با عرض سلام من ده روز دقیقه دفاع پروپوزال رساله دکتری اقلیم شهری رو دارم ولی متاسفانه بعد إز جند ماه پیگیری مستمر هنوز تأییده تحصیلی دوره کارشناسی ارشد خودم رو که مربوط به دانشکاه پیام نور قشم هست رو زریقات نکردم و عملا اکه تا جند روز اینده هم دربافت نکنم متاسفانه نمیتونم إز پروپزولام این ترم دفاع داشته باشم و عملا یه ترم بخاطر بیمسولییتی دانشکاه پیام نور قشم عقب می افتم با توجه به اینکه بنده دانشجو ی دکتری ازاد هستم و ترمی ١۵ میلیون شهریه باید بدم ، لطف بفزمایید راهنمایی کنید باید بکجا مراجعه کنم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 19 اردیبهشت 1396 :

    سلام
    این موضوع رو باید از امور فارغ التحصیلی مرکزتان پیگیری کنید. در صورتی که جوابی ندادن از اداره فارغ التحصیلی سازمان مرکزی پیگیری کنید.
    میتونید با این شماره پیگیری کنید:
    ۲۲۴۵۵۴۲۶

  22. نویسنده دیدگاه : ترنم طاعتی - در تاریخ : 23 اردیبهشت 1396

    با عرض سلام
    من سال 90 فارغ التحصیل شدم (در مقطع کارشناسی) ولی به دلالیل شخصی هنوز اقدام به گرفتن مدرک نکردم
    میخواستم بدونم مشکلی برای گرفتن مدرک برام پیش نمیاد (چون چند سال گذشته)

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 اردیبهشت 1396 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد سریعا اقدام کنید

  23. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 23 اردیبهشت 1396

    با سلام.بنده سال 89 فارغ التحصیل ارشد از پیام نور مرکز اصفهان شده ام.و سال 91 بعد اتمام سربازی گواهی موقت را گرفته ام.از همون سالها تو پیام نور تدریس میکنم.الان واحد های پیام نور از مرکز اصفهان تاییدیه تحصیلی ارشد را خواستن،یه ماه که هنوز نداده آن،پیگیر شدم میگن زمان فارغ التحصیلی با کارنامه کل مغایرت داره منظورشان از این مغایرت چیه؟؟:،الان نمیدونم چیکار کنم،آیا این مشکل دانشگاه هست؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 اردیبهشت 1396 :

    سلام
    احتمالا در زمان ثبت نام، معدل کارشناسیتون رو اشتباه وارد کردید و مغایرت معدل باعث این موضوع شده. به هر حال اطلاعات دقیقی ندادید و دقیقا مشخص نیست مشکل چی هست. بهتره از امور فارغ التحصیلی مرکزتان پیگیری کنید.

  24. نویسنده دیدگاه : ziyadpoor - در تاریخ : 24 اردیبهشت 1396

    باسلام .
    من امروز آزمون رانندگی قبول شدم ،برای تکمیل پرونده که رفتم،  به اشتغال تحصیل من نگاه کردند و گفتند که وقتش گذشته و باید جدیدش رو بیاری ،ولی معافیت تحصیلی دارم هنوز .بنده به تازگی کارشناسی پیام نور رو تموم کردم ،ولی هنوز تسویه حساب نکردم و کامل فارغ التحصیل نشدم .میخواستم بدونم برای اینکه مشکل اشتغال به تحصیلم حل بشه باید چه کاری کنم …؟باتشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 اردیبهشت 1396 :

    سلام
    دوست عزیز اگر این ترم انتخاب واحد داشته باشید می تونید گواهی اشتغال به تحصیل بگیرید. در غیر اینصورت نمی توانید

  25. نویسنده دیدگاه : ابی - در تاریخ : 30 اردیبهشت 1396

    سلام’برای استخدامی مدرک میخوان منم ازاسفندبرای فارغ التحصیلی اقدام کردم’ولی هنوزخبری نیس’برم دانشگاه مدرک موقت میدن یان..؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 31 اردیبهشت 1396 :

    سلام
    معمولا بین 2 تا 4 ماه بستگی به حجم کاری مرکزتان، صدور گواهی موقت زمان میبرد.

  26. نویسنده دیدگاه : محمدرضا - در تاریخ : 31 اردیبهشت 1396

    سلام
    خسته نباشید

    تمامی نمره های من وارد و تایید شده اند، برای فارغ التحصیلی به دانشگاه مراجعه کردم و گفتند که تاییدیه تحصیلی در پرونده موجود نیست و باید برای تاییدیه اقدام کنم
    برای تاییدیه به دفتر پیشخوان مراجعه کردم و قبضی به من دادند
    همین قبض و ارائه آن به دانشگاه برای پیش بردن مراحل فارغ التحصیلی کافیست یا باید صبر کرد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 1 خرداد 1396 :

    سلام
    احتمال زیاد مشکلی نباشد و با همان انجام شود.

  27. نویسنده دیدگاه : Mona - در تاریخ : 5 خرداد 1396

    سلام
    من مدرک موقت کارشناسیم رو همراه با ریز نمرات گرفتم که برای ترجمه رسمی به دارلترجمه بردم و اونجا گفتن امکان ترجمه گواهینامه موقت نیست باید دانشنامه باشه، حالا من نمیدونم چطور باید در مدت کوتاه دانشنامه رو بگیرم چون زمان کمی دارم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور.
    ضمنا شنیدم که باید از طریق آزاد سازی یا خرید مدرک اقدام کنم؟ این مطلب صحت دارد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 6 خرداد 1396 :

    سلام
    اصل دانشنامه معمولا 2 الی 3 سال زمان میبرد تا برای شما صادر شود. برای صدور زودتر آن می توانید با اداره امور فارغ التحصیلی سازمان مرکزی ارتباط برقرار کنید

  28. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 5 خرداد 1396

    سلام وقتی همه جا دارند مدرک دانشگاههای مختلف رو می فروشند مردم با پول بدست میارند دیگه این ارزش ها از بین رفته این همه تلاش برای چیه من نمیدونم

  29. نویسنده دیدگاه : atefeh - در تاریخ : 8 خرداد 1396

    سرام من ساله اول دانشگاه کارت دانشجوییم گم شد الان فارغ التحصیل شدم باید چیکار کنم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 8 خرداد 1396 :

    سلام
    باید درخواست کارت المثنی کنید به مرکزتان

  30. نویسنده دیدگاه : atefeh - در تاریخ : 9 خرداد 1396

    بدون کارت امکان گرفتن مدرک نیست؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 9 خرداد 1396 :

    خیر باید کارت در پرونده شما باشه

  31. نویسنده دیدگاه : Maryam - در تاریخ : 12 خرداد 1396

    سلام وقت شما بخیر, من چند روزی هست که متوجه شدم گواهی موقتم کارشناسیم نیست, فکر کنم گم شده والان نیازشش دارم, چه اقداماتی باید انجام بدم؟
    پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 12 خرداد 1396 :

    سلام
    به اموز فارغ التحصیلی مرکزتان مراجعه کنید

  32. نویسنده دیدگاه : علی رحمانی - در تاریخ : 20 خرداد 1396

    سلام.یه سوال داشتم کارت دانشجویی ام گم شده ایا میتونم کار فارغ التحصیل انجام بدم راهنمایی ام کنید

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 خرداد 1396 :

    سلام
    خیر نمی شود. باید المثنی بگیرید و بعد می توانید کارهای فارغ التحصیلی رو انجام بدید

  33. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 24 خرداد 1396

    سلام چند ساله انصراف دادم حالا ۲ سال دیگه سنوات تحصیلیمم تموم میشه چه طوری به مرکزم اطلاع بدم میخوام به تحصیل برگردم ایا اونا سنواتم تموم شه تماس میگیرند

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 خرداد 1396 :

    سلام
    باید در پذیرش جدید شرکت کنید دوست عزیز

  34. نویسنده دیدگاه : صادق - در تاریخ : 24 خرداد 1396

    با سلا وارزوی قبولی طاعات وعبادات شما عزیزان
    ایا با مدرک موقت هم میتوان در چهارمین ازمون استخدامی دولت شرکت کرد وپس از تحویل مدارک فارغ التحصیلی به دانشگاه چه مدت زمانی طول میکشد تا مدرک موقت به دستمان برسد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 خرداد 1396 :

    سلام
    بله می شود و مشکلی ندارد
    معمولا بین 2 الی 4 سال زمان میبرد تا دانشنامه شما بدستتان برسد

  35. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 25 خرداد 1396

    سلام
    من ورودی 90 هستم و با یک نیمسال سنوات ارفاقی درسمو تموم کردم و معافیت تحصیلی تا بهمن 95 تمدید شد اما چون فقط 2 واحد داشتم و با معرفی به استاد همون مهر درسم تموم شد
    مدارکمو برای فارغ التحصیلی تحویل کارشناس رشته دادم و اونا هم یه نامه بهم دادن برای نظام وظیفه
    الان این نامرو باید ببرم نظام وظیفه؟چون ارشد رتبه خوبی اوردم و حتما قبول میشم.
    الان چیکار کنم برای قبولی ارشد مشکلی پیش نیاد؟اون نامه که دانشگاه داده با تیتر پایان تحصیلات به نظام وظیفه برام دردسر نشه؟
    الان من یک سال مهلت بعد از فارغ التحصیلی دارم این یک سال از وقتی اخرین نمرم ثبت شده حساب میشه یا از تاریخی که معافیت تحصیلیم تموم میشه؟
    چون از یک نیمسال سنوات ارفاقی استفاده کردم باعث نمیشه برام دیگه معافیت تحصیلی برای ارشد صادر نشه؟
    واقعا نگرانم چون رتبه خیلی خوبی برای ارشد اوردم کارشناس رشته قبل کنکور میگفت کاراتو میکنم بری سربازی ارشد که قبول نمیشی ولی الان مطمئنم قبول میشم.این نامه به نظام وظیفرو که داده به خودم برام مشکل درست نمیشه؟
    الان من چیکار کنم که بدون مشکل شهریور برای ارشد ثبت نام کنم؟
    اخرین نمرم تاریخ 29 مهر 95 ثبت شده

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 26 خرداد 1396 :

    سلام
    شما بعد از تراریخ فارغ التحصیلی تا 1 سال فرصت دارید که خودتون رو به نظام وظیفه با اون نامه معرفی کنید. اگر قبول می شود خوب معافیت تحصیلی جدید براتون در مقطع جدید صادر میشه و نیازی به اون نامه و بردن به نظام وظیفه نیست دیگه.
    ربطی نداره که شما از تمدید معافیت استفاده کرده اید یا خیر. کلا هر زمانی که فارغ التحصیل شده اید تا 1 سال زمان دارید

  36. نویسنده دیدگاه : بهاروند - در تاریخ : 27 خرداد 1396

    با سلام من ورودی بهمن 91 هستم و ترم بهمن 93 فارغ تحصیل شدم و با توجه به اینکه آموزش محور بودم پایان نامه م رو اردیبهشت 94 تحویل دادم و نمره م هم در سیستم ثبت شد ولی هنوز برای تصویه حساب و انجام امور فارغ تحصیلی اقدامی نکردم تو سیستم گلستان با توجه به اینکه شهریه م رو کامل پرداخت کردم مبلغ 11 هزار تومان بدهی برام ثبت شده سوالم اینه الان میتونم تو شهر خودم بدهی رو ازطریق بانک صادرات پرداخت و برای بقیه کارها به دانشگاه مراجعه کنم ؟ باتوجه به این وقفه مشکلی برام پیش نمیاد؟ کاش مشخص بود آیا تو تابستون هم دانشگاه برای فارغ تحصیلان خدمات ارائه میده یا خیر که اینهمه راه رو مجبور نشیم بریم ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 خرداد 1396 :

    سلام
    باید از طریق سیستم گلستان پرداختی رو انجام بدید و بعد از مرکز اصلی خودتون برای فارغ التحصیلی اقدام کنید.
    بهتره هر چه سریعتر اقدام کنید

  37. نویسنده دیدگاه : mir - در تاریخ : 28 خرداد 1396

    سلام خسته نباشین
    من فارق التحصیل 92 ارشد پیام نور هستم
    سال 94 مدرک موقت رو از دانشگاه گرفتم
    در حال حاضر برای گرفتن دانشنامه در سیستم گلستان قسمت پیشخوان خدمت ثبت نام کردم
    چقدر طول میکشه تا دانشنامه برای من ارسال بشه؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 خرداد 1396 :

    سلام
    دانشنامه معمولا بین 2 الی 4 سال بعد از فارغ التحصیلی زمان میبره.

  38. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 29 خرداد 1396

    سلام بعد اتمام سنوات دوره کارشناسی که ۱۰ ساله چه اتفاقی میفته اگر ما واحد مونده داشته باشیم باید چیکار کرد مرکز چه تصمیمی میگیره برای دانشجو می خواستم بدونم اعلام میشه بهمون که مهلت کی تموم میشه

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 خرداد 1396 :

    سلام
    باید درخواست افزایش سنوات بدید تا ببینید شورای آموزشی دانشگاه موافقت می کند یا خیر

  39. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 29 خرداد 1396

    باید خودم به مرکز اعلام کنم یا از مرکز دانشگاه بهم اطلاع میدن

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 خرداد 1396 :

    گفتیم باید درخواست بدید یعنی باید خودتون به مرکزتون بگید.

  40. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 29 خرداد 1396

    سلام
    بنده دوسالی هست تو مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدم کارایه تسویه حساب و فارغ التحصیلی رو همون موقع انجام دادم و فقط یه گواهی موقت دادن بهم برا معرفی به نظام وظیفه جز این گواهی هیچ مدرک دیگه ای نگرفتم الان میخوام برا ازمون قضاوت شرکت کنم میخواستم بدونم ایا با همین گواهی میشه ثبت نام کرد یا باید برا مدرک اقدام کنم
    درضمن چند ماه قبل از دانشگاه تماس گرفتن گفتن مبلغ ۵۷هزار تومان واریز کنم و فیششو براشون پست کنم تا مدرکمو اماده کنن این کارم انجام دادم
    میخواستم راهنماییم کنید
    تشکر فراوان

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 30 خرداد 1396 :

    سلام
    نباید مشکلی باشد و احتمالا بتوانید.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top