چاپ خبر
حذف نمره زیر ۱۰ از کارنامه دانشجویان /

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها + بخشنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم ، آیین نامه جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را که در جلسه 803 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید ه است به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد .

 

 

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

 


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر سعید قدیمی ، دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اعلام اینکه آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی 23 مهرماه به دانشگاهها ابلاغ شد و از ترم جاری  قابل اجراست گفت: کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود : براساس  آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ، اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با حداقل  نمره 14 گذراند ، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف  می شود ، همچنین دانشجویان مشمول تحصیل رایگان  باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.و گفت : امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.

وی  اعلام کرد : براساس آیین نامه جدید ، حداکثر  طول مدت تحصیل در دوره کاردانی 5/2 سال و در دوره کارشناسی پیوسته  پنج سال است و امکان تغییر و گرایش تحصیلی  نیز برای  دانشجو یان  به یک رشته و گرایش دیگر در همان موسسه محل تحصیل وجود دارد البته امکان تغییر رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است و فقط امکان تغییر گرایش وجود دارد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس این آیین نامه ،  تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72  و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 35 ماده و 26 تبصره در جلسه 803  به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید.

دانلود آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها

 

دقت داشته باشید در برخی بندها و ماده های این آیین نامه ، دانشگاه پیام نور قوانین مختص به خود را دارد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به بعد قابل اجراست

 


برخی از بندها و ماده های مهم این آیین نامه:

سقف و کف در انتخاب واحد
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل 14 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی 6 واحد است. در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو می تواند صرف نظر از معدل کل ( کمتر از 10) و مشروطی تا 24 واحد اخذ کند.
در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد می تواند واحدهای مذکور را در ترم تابستان انتخاب کند.
واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال، به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 14 واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.

شرایط دروس معرفی به استاد
در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند. در صورتی که دو درس معرفی به استاد منتهی به دوره تابستانی شود، سقف واحد نباید از 8 واحد درسی تجاوز کند. تعداد واحدهای جبرانی برای رشته های غیرمرتبط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 6 واحد و برای دوره های کارشناسی حداکثر 10 واحد است، نمره دروس جبرانی در معدل نیمسال و کل محاسبه می شود.

سقف مدت مجاز به تحصیل در کاردانی و کارشناسی
حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2.5 سال و در دوره های کارشناسی پیوسته 5 سال است.

تعیین استاد راهنما برای دانشجویان
گروه آموزشی موظف است برای هدایت علمی و فرهنگی دانشجو از بدو ورود، یکی از اعضای هیئت علمی را به عنوان استاد راهنمای تحصیلی تعیین و اعلام کند. معیار ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس است که به صورت عددی از صفر تا بیست است. دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال بعدی دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد. مدت مجاز مرخصی پزشکی دانشجو، در صورت تایید پزشک معتمد دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده
دانشجویان مشمول تحصیل رایگان در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند. دانشجویی که قصد انصراف از تحصیل داشته باشد باید درخواست انصراف خود را ارائه کند، این دانشجو مجاز است فقط برای یک بار تا شروع نیمسال بعدی تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، در غیراینصورت پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف وی از تحصیل صادر می شود.

شرایط تغییر رشته دانشجویان دانشجویان
دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر می توانند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در یک گروه آزمایشی دیگر و در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهند:  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان دانشگاه، کمتر نبودن نمره اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در موسسه در همان سال پذیرش، امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات باقیمانده، موافقت گروه آموشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه.
دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط برای یک بار می تواند با رعایت شرایط فوق، تغییر رشته یا گرایش دهد. انتقال توام با تغییر رشته یا گرایش، مشروط به احراز همزمان شرایط تغییر رشته یا گرایش و انتقال و با توافق موسسات مبدا و مقصد تنها برای یک بار امکان پذیر است.
دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادل سازی می شود و فقط درسی از وی پذیرفته می شود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی(طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس کمتر از 12 نباشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی می ماند.
تغییر رشته در دروه کارشناسی ناپیوسته ممنوع است اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده امکان پذیر است.
به دانشجویی که تمام واحدهای درسی دوره را با میانگین حداقل 12گذرانده باشد، حسب مورد مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود.
درصورتی که دانشجویی در طول مدت مجاز تحصیل نتواند معدل کل خود را به 12 برساند تنها یک نیمسال به وی فرصت داده می شود تا با دریافت مجدد حداکثر 20 واحد از دروس دوره، میانگین کل دروس خود را به حداقل 12 برساند و مدرک تحصیلی دوره را دریافت کند، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، دانشگاه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است، ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، موسسه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
صدور مدرک کاردانی حسب تقاضای دانشجو صرف نظر از وجود دوره کاردانی مصوب در آن رشته یا مجری بودن دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می گیرد.

سقف مشروطی
حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو 12 یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
دانشجو می تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. حداقل نمره قبولی در هر درس 10 است و معدل نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی نباید کمتر از 12 باشد.
اگر معدل دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا 24 واحد درسی را اخذ کند.

البته دانشگاه پیام نور فعلا اخراجی به دلیل مشروطی ندارد و محدودیتی در مشروط شدن نیست!!

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 6 تیر 1392

    با سلام وخسته نباشید
    دانشجوی ترم اول هستم در هیچ کدام از امتحان های پایان ترم شرکت نکردم و قصدانصراف دارم
    1- همینکه در ترم بعد ثبت نام نکنم انصراف محسوب میشود یا باید کتبا انصراف دهم؟
    2- دروسی که امتحان ندادم را باید هزینه انرا بپردازم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 تیر 1392 :

    سلام
    1- خیر باید کتبی انصراف دهید.
    2- بله

  2. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 7 تیر 1392

    با سلام و تشکر من دانشجوی رشته حسابداری هستم . آیا درس مباحث جاری در حسابداری باید در سال آخر اخذ شود و مثلا من که 51 واحد درسی برایم بقی مانده است جزء سال آخر محسوب می شوم و می توانم این درس را انتخاب کنم؟خواهش میکنم جوابمو بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 تیر 1392 :

    سلام
    مراجعه کنید به لیست ارائه دروس رشتتون ببینید در لیست ارائه دروس رشتتون چی نوشته شده

  3. نویسنده دیدگاه : محيا - در تاریخ : 7 تیر 1392

    سلام
    من کارشناسی حسابداری می خونم ولی به دلیل شرایطی میخوام فوق دیپلم بگیرم .باید چند واحد پاس کنم تافوق دیپلم بگیرم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 تیر 1392 :

    سلام
    نصف واحدهای کارشناسی رشتتون

  4. نویسنده دیدگاه : سمیرا رحیمی - در تاریخ : 7 تیر 1392

    سلام خسته نباشید.من فوق دیپلم نرم افزاره کامپیوتر دارم. اما میخوام واسه کارشناسیم زبان بخونم چون خیلی خیلی علاقه دارم و همینطور پیش زمینشو.برعکس رشته خودم
    میخواستم ببینم ممکنه ؟اخه من تو گروه مهندسیم اما زبان انسانیه؟؟
    ممنونتون میشم کمکم کنید.همه ی راه های ممکنو بهم بگید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 تیر 1392 :

    سلام
    می توانید از طریق آزمون فراگیر در هر رشته ای که دلتان می خواهد شرکت کنید.

  5. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 12 تیر 1392

    با سلام لطفا”در خصوص ماده 18این بخشنامه که در صورتی که دانشجو در درسی نمره قبولی کسب نکند ودر نیمسالهای بعدی نمره بالاتر از 14در همان درس کسب کند نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف ودر معدل او محاسبه نخواهد شد.آیا این بخشنامه اجرایی شده یا نه ؟کارم خیلی گیره لطفا” کمکم کنید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 تیر 1392 :

    سلام
    فعلا خیر در حال حاضر در پیام نور اجرایی نشده

  6. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 12 تیر 1392

    پشتیبان عزیز سوال حذف نکن بگو این بخشنامه اجرایی شده یا نه به دانشگاههای پیام نور ابلاغ شده یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 تیر 1392 :

    سلام
    در پیام نور خیر فعلا اجرایی نشده

  7. نویسنده دیدگاه : کیهان - در تاریخ : 17 تیر 1392

    سلام پشتیبان محترم خسته نباشید
    من ورودی 90 هستمدر دانشگاه دولتی و روزانه خواستم ببینم 1-این ایین نامه جدید برای ماها هم قابل اجراست؟
    2-مشروطی زیاد باعث چه چیزی میشود ایا واقعا باعث اخراج در دانشگاه میشود؟
    3-اگه من یه درسی بیفتم درصورت اخذ مجدد بایستی هزینه بدم؟
    توورخدا چاپ کنید
    مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1392 :

    سلام
    1- آیین نامه برای همه می باشد
    2- در دانشگاه های روزانه و دولتی بله باعث اخراج دانشجو می شود ولی در دانشگاه پیام نور خیر اخراجی ندارد.
    3- بله

  8. نویسنده دیدگاه : شاگرد اول - در تاریخ : 24 تیر 1392

    با سلام:
    من تفسیر موضوعی قرآن تکدرس امتحان دارم میخوام بدونم امتحانش تستیه یا تشریحی………!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 تیر 1392 :

    سلام
    تستی می باشد

  9. نویسنده دیدگاه : سارا - در تاریخ : 26 تیر 1392

    من ٣ترم مشروط شدم و این ترم معدلم زیر ١٠ شد ایا من اخراج میشوم؟جند واح میتونم انتخاب کنم؟و ترم تابستان هم میتونم انتخاب واحد کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 تیر 1392 :

    دوست عزیز قبل از ارسال نظر در سایت جستجو کنید!!!
    خیر اخراج نمی شود. نیمسال بعدی هم حداکثر می توانید طبق قوانین جدید تا حداکثر 14 واحد اخذ کنید.
    ترم تابستان هم می توانید انتخاب واحد کنید مشکلی ندارد.

  10. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 26 تیر 1392

    با سلام.
    می خواستم بدون اگه ما درسی رو ترم تابستان برداریم و حذف پزشکی کنیم و اون درس پیش نیاز چند تا درس دیگه باشد ،ایا ترم بعد باتوجه به اینکه اون درس رو حذف کردیم می تونیم درسایی رو که اون درس پیشنیازشونه برداریم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 تیر 1392 :

    سلام
    خیر نمی توانید. حذف اضطراری جز تبصره ماده 10 محسوب نمی شود.

  11. نویسنده دیدگاه : سجاد - در تاریخ : 31 تیر 1392

    چرا برای دوره کارشناسی ارشد در کارنامه تحصیلی آنها نمره درس افتاده وجود ندارد ولی در کارنامه کارشناسی وجود دارد
    بنظر شما این عادلانه است؟
    خواهشمندم پیگیری نمایید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 31 تیر 1392 :

    به هر حال این از قوانین دانشگاه و وزارت علوم می باشد

  12. نویسنده دیدگاه : صادق كريمي - در تاریخ : 4 مرداد 1392

    سلام.من کارشناسی ناپیوسته می خونم.الان دو ترمه که مشروط شدم.تعداد واحد هایی که گذراندم 11 واحد می باشد. اما معدلم 11.32 هستش. می خوا ستم ببینم اخراجم می کنن یا نه.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 مرداد 1392 :

    سلام
    خیر اخراجتون نمیکنن و مشکلی ندارد

  13. نویسنده دیدگاه : رویا - در تاریخ : 5 مرداد 1392

    سلام خسته نباشید درمقطع ارشد باید میانگین نمرات بالاتر از 14 باشد یا 12 تا مشروط نشیم ؟چون به ما گفتن باید معدلتون بالاتر از 14 باشه ولی تو این آیین نامه زده بالاتر از 12 با تشـــــــــکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مرداد 1392 :

    سام
    دست عزیز این آیین نامه مربوط به مقطع کرادانی و کارشناسی می باشد که در ان معدل میانگین 12 می باشد ولی برای ارشد معدل باید 14 باشد

  14. نویسنده دیدگاه : حسام - در تاریخ : 7 مرداد 1392

    با سلام

    سوالی داشتم آیا این بخش نامه برای ورودی های 88 هم اجرا می شود یا خیر

    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مرداد 1392 :

    سلام
    این بخشنامه برای همه اجرای می شود. به غیر از برخی از ماده ها و تبصره های آن که در همین خبر اعلام شده .

  15. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 14 مرداد 1392

    سلام من ترم تابستون 8واحد گرفتم اگه پاس کنم 26واحد دیگه میمونه برام
    آیا ترم بعدی (پاییز) 26 واحدو به من ارایه میدن
    چون اگه ترم آخر باشی تا 24 واحد ارایه میدن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 مرداد 1392 :

    سلام
    خیر. شما یک ترم دیگر علاوه بر ترم اینده مهمان پیام نور هستید

  16. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 16 مرداد 1392

    سلام
    تغییر رشته توام با انتقال یعنی چی؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 مرداد 1392 :

    سلام
    یعنی همزمان با تغییر رشته انتقالی به یکی دیگر از مراکز پیام نور گرفتن

  17. نویسنده دیدگاه : samaneh - در تاریخ : 21 مرداد 1392

    من دانشجوی مهندسی اجرایی هستم .71واحد گذروندم میخوام انصراف بدم و مدرکی هم نمیخوام این امکان وجود داره ایا

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 مرداد 1392 :

    بله مشکلی ندارد

  18. نویسنده دیدگاه : النا - در تاریخ : 25 مرداد 1392

    سلام خسته نباشید اگه ترم آخر باشیم و یه درس کلا در نیمسال تحصیلی ارائه نشود چاره چیست؟ باید یه ترم برای اون درس صبر کنمو شهریه ثابت پرداخت کنم؟
    سوال بعدی اینکه تعداد واحدهای عمومی زیاد شده و الان ترم آخرم مثبت نام وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون از شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 مرداد 1392 :

    سلام
    هیچی باید از مرکزتان درخواست بدید تا درس مورد نظر رو ارائه بدهند و اگر ارائه نداند باید برای نیمسال بعد به صورت تکدرس اخذش کنید
    خیر زیاده نشده

  19. نویسنده دیدگاه : amirali - در تاریخ : 3 شهریور 1392

    سلام . تو رو خدا پاک نکنید یا حداقل جوابو به ایمیلم بدید بخدا کارم گیره سرنوشتم به این جوای شماست

    . آقا تورو خدا راهنمایی کنید چون فردا پس فردا باید اقدام کنم و سرنوشتم به ای سوال وابستس یعنی میخوام براساس اینها اقدام کنم من پیام نور درس میخونم الان میخوام پیام نور رو ترک کنم برم سربازی اندازه فوق دیپلم پاس نکردم و 1 سال دیگه وقت دارم که تو پیام نور بمونم بعد اون اخراج میشم اما بنا به دلایل شخصی باید سریع برم سربازی.الان موندم باید انصراف بگیرم از پیام نور یا درخواست اخراج بدم؟کدوم برام فردا مشکلی پیش نمیاره ؟کوم برا تحصیلات آیندم مضر نیست؟کدوم رو بگیرم میتونم در حین خدمت تحصیل بکنم (با موافقت یگان) ؟ کدوم برا بعد ادامه تحصیلم مشکل ساز نخواهد بود ؟ کدوم برا شرکت در کنکورم مشکل ساز نخواهد بود ؟و اصلا تفاوت انصراف و اخراج و تبعاتش چیه ؟
    تورو خدا سریعتر جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 شهریور 1392 :

    سلام
    دوست عزیز شما کلا اخراجتون که نمی کنند و فقط اخراج موقتتون میکنند و سربازیتون که تمام شد می توانید ادامه دهید. ولی اگر انصراف دهید کلا دیگر نمی توانید برگردید.

  20. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 9 شهریور 1392

    سلام. ببخشید میخواستم بدونم اگر یک درس پیش دانشگاهی رو قبول نشم به هیچ عنوان نمیتونم برم دانشگاه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 شهریور 1392 :

    سلام
    خیر نمی توانید و باید حتما مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید

  21. نویسنده دیدگاه : saeid - در تاریخ : 11 شهریور 1392

    باسلام,ممنون ازسایت خوبتون ,درایین نامه ی قبل قضیه ی مشروطی واخراجی به چه صورت بود.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 شهریور 1392 :

    سلام
    مشروطی و اخراجی کلا از قبل نبوده و الان هم فعلا نیست

  22. نویسنده دیدگاه : شیوا - در تاریخ : 11 شهریور 1392

    سلام.ببخشید من پیام نور ترم تابستان واحدهام تموم شد فقط مهرماه 2 تا کتاب 2 واحده معرفی به استاد میگیرم.و ارشد قبول شدم ورودی مهر ماه.حالا میتونم ارشد ثبت نام کنم یا فارغ التحصیل حساب نمیشم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 شهریور 1392 :

    سلام
    اگر فارغ التحصیلی شما در سیستم تا تاریخ 31 شهریورماه ثبت شود بله می توانید مشکلی ندارد

  23. نویسنده دیدگاه : ویدا - در تاریخ : 23 شهریور 1392

    سلام وخسته نباشید و تشکر فراوان.
    ببخشید ترم آخر یعنی فقطه فقط 24 واحد بمونه میتونیم 24 تا برداریم یا نه
    به حساب خودمون که ترم آخریم 24 تا برداریم و 8تا تابستون و 2تا کتاب معرفی به استاد و فارغ التحصیل شویم؟
    چون من واسه مهر92 بیست تارو برداشتم اگه 24 تا هم بهمن بردارم و8تا تابستون93 2تا معرفی به استادم میمونه و خلاص.نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 شهریور 1392 :

    سلام
    در صورتی می توانید 24 واحد رو اخذ کنید که معدل ترم قبلیتان حداقل 12 باشد.
    خیر اینطوری نیست و وقتی ترم آخری محسوب می شوید که فقط 24 واحد برای فارغ التحصیلی داشته باشید. معرفی به استاد هم باید فقط حداکثر همان 2 درس رو برای فارغ التحصیلی داشته باشید ولی شما کلی واحد دیگر هم دارد.

  24. نویسنده دیدگاه : ضحی - در تاریخ : 26 شهریور 1392

    سلام.بانمره 10.96م باید چیکار کنم رواعصابمه نمیشه دوباره پاسش کنم میان ترمم 6بود بدشانسی اوردم دیر سرجلسه رفتم میشه کاریش کرد!!!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 شهریور 1392 :

    سلام
    خیر کاری نمی شود کرد!

  25. نویسنده دیدگاه : مسعود - در تاریخ : 27 شهریور 1392

    سلام.پشتیبان عزیز من دانشجوی ترم5 کارشناری حسابداریم میخاستم بدونم که میشه از دانشگاه مدرک معادل کار دانی و یک ترم مرخصی باهم بگیرم و برم خدمت سربازی وبعد خدمت دوباره درسمو تو همون رشته و دانشگاه ادامه بدم؟؟؟مثلا از ترم 5به بعد رو بخونم؟تورو خدا زود جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 شهریور 1392 :

    سلام
    خیر برای مدرک باید انصراف بدید و اگر هم انصراف بدید دیگر نمی توانید در همان رشته ادامه دهید و باید مجددا کلا در پذیرش ثبت نام کنید

  26. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 19 مهر 1392

    سلام.دانشجوی کارشناسی رشته مترجمی زبان ورودی 90هستم میخواهم کاردانی بگیرم ایا دروسی که زیر 12شدم حذف میشوند وباید دوباره بخوانم و یک ترم معدلم زیر 12شد ایا مشکلی پیش میاید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 مهر 1392 :

    سلام
    خیر حذف نمی شود.
    خیر مشکلی ندارد

  27. نویسنده دیدگاه : م.ب - در تاریخ : 19 مهر 1392

    سلام
    دفعه پیش سوالم رو حذف کردیدحبدون پاسخ مشابه لطفا این بار جوابم رو بدید.در ایین نامه پیام نور تحصیل همزمان 2 رشته در پیام نور ممنوع اعلام شده .اما شما به یک نفر در بالا جواب دادید امکان پذیره .خواهش میکنم سریعا به من هم جواب بدید که کدوم درستهح خیلی برام مهمه.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 مهر 1392 :

    سلام
    در صورتی امکان پذیر هست که یک رشته از فراگیر باشد و یک رشته از آزمون سراسری.
    و حالا که کارشناسی فراگیر حذف شده فعلا تحصیل همزمان ممنوع می باشد

  28. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 21 مهر 1392

    با عرض سلام
    من دانشجو ترم 1 مکانیک هستم بهم 17 تا واحد دادن میخواستم از شما برای ترم بد کمک بگیرم چند تا چند واحد بر دارم ممنون میشم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 مهر 1392 :

    سلام
    برای ترم بعدی بستگی به معدل این ترم شما دارد که چه معدلی برای این ترم بگیرید. ملاک انتخاب واحد ترم بعد ، معدل ترم قبل شماست

  29. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 3 آبان 1392

    سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی ناپیوسته رشته it هستم.
    کاردانی هم نرم افزار کامپیوتر بودم. ( پیوسته)
    حالا دیگه نمیخوام بخونم ، میخوام تو رشته تربیت بدنی ادامه بدم.
    سوالم این بود که :
    1- برای رشته تربت بدنی کنکور لازمه یا نه ؟
    2- ایا میشه مستقیم کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته تربیت بدنی خوند؟
    3 – یا باید ابتدا کاردانی خوند بعد کارشناسی؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 آبان 1392 :

    سلام
    1- بله
    2- بله

  30. نویسنده دیدگاه : الهام - در تاریخ : 30 آبان 1392

    ممنون

  31. نویسنده دیدگاه : saeed - در تاریخ : 16 دی 1392

    اگر مشروطی 3 ترم به طور متوالی باشد وضعیت چیست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 دی 1392 :

    هیچ مشکلی ندارد

  32. نویسنده دیدگاه : خاطره - در تاریخ : 16 دی 1392

    سلام
    من یه ترم یه درس دو واحدی گرفتم افتادم ترم بعدش گرفتم با نمره 16 قبول شدم میشه کاری کرد اون نمره کمه حذف بشه. میخوام ببینم نمره افتاده حذف میشه و نمره 16 حساب میشه یا هر دو حساب میشه؟
    ورودی مهرماه88 هستم راهنمایی کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 دی 1392 :

    سلام
    خیر چون ورودی 88 هستید اولین نمره مردودی و آخرین نمره قبولی هر درس در معدل شما محاسبه می شود

  33. نویسنده دیدگاه : رزا - در تاریخ : 24 دی 1392

    سلام من ترم 2و4مشروط شدم اگه ترم 5هم مشروط یشم جی میشه ومعدل کلم هم پایین 12است

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 دی 1392 :

    سلام
    اتفاقی نخواهد افتاد

  34. نویسنده دیدگاه : حمید - در تاریخ : 25 دی 1392

    سلام من به دلیل مشکلات نمیتونم سر کلاس برم و3ترمه مشروط میشم ایا بخاطر این مشروطیا به من مدرک کارشناسی نمیدم ورودی 91 هستم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1392 :

    سلام
    خیر ربطی به مشروطی ندارد و فقط باید معدل کلتان بالای 12 در کارشناسی و در ارشد بالای 14 باشد

  35. نویسنده دیدگاه : الهام - در تاریخ : 1 بهمن 1392

    سلام
    من دوتا درس رو یکی 7 و دیگری 9 افتادم و ترم بعد اولی رو 13.5 و دومی رو 13 گرفتم . ترم آخرم هستم میخوام ببینم که هر چهارتا نمره روی معدل کلم تاثیر میزاره یا نه ؟
    و سوال دومم اینه که تبصره چیزی وجود داره که بشه هردوتا درس افتاده حداقل یکیشو حذف کرد ؟
    ورودی 89 هم هستم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1392 :

    سلام
    بله همه 4 نمره در معدل کل شما محاسبه می شود.
    خیر نمی شود

  36. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 2 بهمن 1392

    با سلام خدمت شما پشتیبان عزیز خواهشا جواب بدین
    بنده به علت کسری معدل قادر به فارغ التحصیلی در ترم 5 کاردانی نبودم و بایستی دوباره در ترم 6 واحد های کمتر از 12 را گذرانده تا جبران کنم متاسفانه معدلم به 11.94 رسیده خواستم ببینم آیا راه حلی برایم وجود دارد فقط تورو خدا جواب بدین ورودی بهمن 89 کاردانی سراسری هستم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1392 :

    سلام
    به کارشناس رشتتون مراجعه کنید تا باز هم راهکارهای دیگری مثل اخذ دروس اضافه رو به شما پیشنهاد بدهند.

  37. نویسنده دیدگاه : نیما نیکنام - در تاریخ : 5 بهمن 1392

    با سلام من دانشجوی کارشناسی هستموخواستم ببینم میتونم با 72واحد پاس کردن مدرک کاردانیمو بگیرم بعد دوباره کنکور بدم؟؟؟شهر خودم قبولشم؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1392 :

    سلام
    بله می توانید. ولی مدرکی که به شما میدهند فاقد معدل می باشد ببینید دانشگاه مورد نظر این مدرک رو قبول دارد یا خیر

  38. نویسنده دیدگاه : نیما نیکنام - در تاریخ : 6 بهمن 1392

    ممنون از شما.میخام غیر انتفاعی واسه ادامه تحصیل برم . دانشگاه های غیر انتفاعی قبول دارن مدرکمونو یا نه؟؟؟؟؟تشکر از زحمات شماواقعا خوب کمک میکنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1392 :

    سلام
    اطلاعی نداریم باید از دانشگاه مورد نظر سوال فرمایید

  39. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 6 بهمن 1392

    من بدون اطلاع از اینکه کمتر از 14 واحد نباید انتخاب کنم ، ترم قبلم رو 12 واحد انتخاب کردم و معدلم هم شده 18.5 ، آیا مشکلی برام پیش می یاد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1392 :

    مشکلی ندارد

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top